käytettyjen tolkuttomat hinnat

ihmettelijä 192

käytettyjen soutuveneiden hinnoissa on kaikki tolkku poissa. vanhoja pensselillä ja sikafleksilla paikkailtuja 70-80 luvun rämiä myydään 300-500 eurolla viikosta viikkoon myyntifoorumeilla. Älytöntä!...

21

2227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---uuttakin--

      ----JA KAUPPA KÄY------uusilla airoilla-----

    • Ei tokkiisa!

      Pyytää saa mitä vain. Hinta on se, jostaa myyjä ja ostaja pääsevät yhteisymmärrykseen ja kauppa syntyy.

      Ostajalla on täysi valta valita, ostaako uuden (parhaimmillaan vähän alle tonnin) vai tyytyykö vanhaan ja paikkailtuun.

      Itse ostin toissa syksynä vanhan ja paikkaillun soutupaatin, 350 € (uusilla airoilla, kuten tuo edellinenkin on tarjoavinaan).

      Ei kaduta yhtään. Eikä vähän reissussa rähjääntynyt ole mökillä niin altis varkaiden vietäväksi kuin uusi!

    • Vanahojen

      Talonrämien kanssa. lahoja lysähtämäisillään olevia korsuja myydään sikakalliilla ja joku ne aina ostaa jossakin vaiheessa. Ja.. sit tapellaan raastuvassa..

    • ostoa tekevä

      minäkin olen tasaperäveneen ostoa tekemässä ja hinnat on jotain outoja. vanha käytetty voi maksaa 1200e ja lisäksi voi lukea kuinka uusi ovh 1500e. mutta kun menet liikkeeseen ja tinkaat voi uusi vene lähteä 1350e. eli mitä järkeä on saastaa 2-3 sataa ja ostaa vanha kun uuden saa melkein samalla hinnalla.

      • Mortti ja Vertti

        Ei se nyt hyvää venettä kannata ilmaseksikaan pois antaa. Kyllähän veneen arvo säilyy ihan eri tavalla ku vaikkapa auton ja joku kymmenen vuotta vanha vene voi olla helposti iha uuden veroinen.

        Itekki tässä venettä katellu ja tosiaan tullu siihen tulokseen, että uusi se pitää olla ku myynnissä olevat käytetyt on joko uuden veroisia ja hintaisia tai sitte täysiä susia.


      • frfrfr
        Mortti ja Vertti kirjoitti:

        Ei se nyt hyvää venettä kannata ilmaseksikaan pois antaa. Kyllähän veneen arvo säilyy ihan eri tavalla ku vaikkapa auton ja joku kymmenen vuotta vanha vene voi olla helposti iha uuden veroinen.

        Itekki tässä venettä katellu ja tosiaan tullu siihen tulokseen, että uusi se pitää olla ku myynnissä olevat käytetyt on joko uuden veroisia ja hintaisia tai sitte täysiä susia.

        Kerran pistin "halutaan ostaa" ilmoituksen sanomalehteen (keskisuuri kaupunki).
        Kymmenkunta tarjousta tuli, useita hyviä.

        Valitsin vanhan, pikku korjausta vaativan muovisavolaisen. Olisi lähtenyt ilmaiseksi, mutta pakotin ottamaan 50 markan lapun.

        Hämmästyin kyllä vähän menestystä, sillä näkyyhän noita hal.ost.-ilmoituksia toki paljon.


    • mitäromuja?
    • jakkekysyy

      Johtuuko EU:sta? Vanhoja kevyitä soutuveneitä ei enää valmisteta?

      • Savolaistappajat!

        Ainakin parempi olisi että näitä kiikkeriä halpisveneitä ei enää tehtäisi. Ongelmana on sitten vielä miten ne sadattuhannet olemassaolevat tappajaveneet saataisiin rannoilta pois! Pitäisi lähettää kirvespartioita kiertämään rantoja?


      • tietoa menneisyydest

        Vuonna 1996 veneiden kelluvuusmääräyksiä kiristettiin EU n liittymisen toimesta.

        Veneen oli jatkossa

        a. kelluttava vettä täynnä olevana, maksimi henkilömäärä samalla laidalla roikkuen, moottori ja varusteet veneessä eikä se saanut enää kaatua

        b. veneen oli pysyttävä hallinnassa, kun sillä täydellä tehosuosituksella, täydessä vauhdissa ja täydessä kuormassa tehdään äkillinen 90 asteen kääntymisliike

        Kelluvuusvaatimus teki yksirunkoisten olemassaolon mahdottomaksi, ja aiheutti sen että mikäli CE kelluvuusdirektiivistä pääsisi läpi, veneen suunnitteluun olisi panostettava ja tähän kykeni vain suuremmat tehtaat. Pienet yhden - muutaman hengen soutuvenepajat olivat säädöksen häviäjiä, siitäkin huolimatta että kysyntää edullisille perus-yksirunkoisille veneille olisi ollut ja suurin osa suomalaisista on uimataitoisia viime kädessä.

        Kiristyksistä johtuen Suomen silloisesta n. 7800 veneveistämöstä jatkoi toimintaa voimaantulon jälkeen n. 3500 veistämöä. 1996 vuodesta on aikaa tovi, mutta arvioisin soutuveneveistämöitä olevan vain murto-osa tuosta 3500 sta jäljellä, kaikki nämä lamat ja hinnan nousut huomioiden. Suomen vesillä olevista n. 800 000 veneestä noin 500 000 on soutukokoluokan veneitä.

        Opetus: turvallisin maailma lienee sellainen jossa kenelläkään ei ole varaa ostaa mitään tai kannattavuutta valmistaa mitään kenellekään


      • Rovi
        tietoa menneisyydest kirjoitti:

        Vuonna 1996 veneiden kelluvuusmääräyksiä kiristettiin EU n liittymisen toimesta.

        Veneen oli jatkossa

        a. kelluttava vettä täynnä olevana, maksimi henkilömäärä samalla laidalla roikkuen, moottori ja varusteet veneessä eikä se saanut enää kaatua

        b. veneen oli pysyttävä hallinnassa, kun sillä täydellä tehosuosituksella, täydessä vauhdissa ja täydessä kuormassa tehdään äkillinen 90 asteen kääntymisliike

        Kelluvuusvaatimus teki yksirunkoisten olemassaolon mahdottomaksi, ja aiheutti sen että mikäli CE kelluvuusdirektiivistä pääsisi läpi, veneen suunnitteluun olisi panostettava ja tähän kykeni vain suuremmat tehtaat. Pienet yhden - muutaman hengen soutuvenepajat olivat säädöksen häviäjiä, siitäkin huolimatta että kysyntää edullisille perus-yksirunkoisille veneille olisi ollut ja suurin osa suomalaisista on uimataitoisia viime kädessä.

        Kiristyksistä johtuen Suomen silloisesta n. 7800 veneveistämöstä jatkoi toimintaa voimaantulon jälkeen n. 3500 veistämöä. 1996 vuodesta on aikaa tovi, mutta arvioisin soutuveneveistämöitä olevan vain murto-osa tuosta 3500 sta jäljellä, kaikki nämä lamat ja hinnan nousut huomioiden. Suomen vesillä olevista n. 800 000 veneestä noin 500 000 on soutukokoluokan veneitä.

        Opetus: turvallisin maailma lienee sellainen jossa kenelläkään ei ole varaa ostaa mitään tai kannattavuutta valmistaa mitään kenellekään

        "Kelluvuusvaatimus teki yksirunkoisten olemassaolon mahdottomaksi" Tarkoittanet yksukuorista rakennetta? Silti puhut soopaa koska CE merkinnällä varustettuja, direktiivin täyttäviä, yksikuorisia tehdään ja myydään edelleen!


      • rovio1
        Rovi kirjoitti:

        "Kelluvuusvaatimus teki yksirunkoisten olemassaolon mahdottomaksi" Tarkoittanet yksukuorista rakennetta? Silti puhut soopaa koska CE merkinnällä varustettuja, direktiivin täyttäviä, yksikuorisia tehdään ja myydään edelleen!

        No joo, ei täysin mahdottomaksi. Onhan Lokari vene polyeteeniponttooneilla ja painavalla hiekkahartsikölillä saatu direktiivin läpi. Lokari yhtiöt ei mikään pikkufirma, suunnitteluosasto oli jo valmiina ennen uudistusta. Ainiin ja Lokari soutuvene ei ole niitä halvimpia. taitaa hintaero olla yli 6 kertainen 90 luvun halvimpiin


      • Rovi
        rovio1 kirjoitti:

        No joo, ei täysin mahdottomaksi. Onhan Lokari vene polyeteeniponttooneilla ja painavalla hiekkahartsikölillä saatu direktiivin läpi. Lokari yhtiöt ei mikään pikkufirma, suunnitteluosasto oli jo valmiina ennen uudistusta. Ainiin ja Lokari soutuvene ei ole niitä halvimpia. taitaa hintaero olla yli 6 kertainen 90 luvun halvimpiin

        http://www.karstulanvene.com/
        Onko noi (vain yhtenä esimerkkinä monista) jotain harvinaisia lokariveneitä?


      • roviogeneration ö
        Rovi kirjoitti:

        http://www.karstulanvene.com/
        Onko noi (vain yhtenä esimerkkinä monista) jotain harvinaisia lokariveneitä?

        Ihan sama mitä linkkejä laittelet en klikkaa. Takerruit yksikuorisanaan kuin lutikka ja samalla selvästikin missasit koko pointin miksi suomessa lopetti veistämöitä, en voi auttaa ymmärtämättömyyttäsi. Olet ilmeisesti nuoremman polven edustaja kun et tiedä mistä tässä edes puhutaan, millaisia veneet oli ja mitä eroa on 1996 vaatimuksilla ja sitä ennen olleilla veneen tuotantoon


      • Rovi
        roviogeneration ö kirjoitti:

        Ihan sama mitä linkkejä laittelet en klikkaa. Takerruit yksikuorisanaan kuin lutikka ja samalla selvästikin missasit koko pointin miksi suomessa lopetti veistämöitä, en voi auttaa ymmärtämättömyyttäsi. Olet ilmeisesti nuoremman polven edustaja kun et tiedä mistä tässä edes puhutaan, millaisia veneet oli ja mitä eroa on 1996 vaatimuksilla ja sitä ennen olleilla veneen tuotantoon

        : - ) Etkö saanut CE merkintää omille veneillesi?


      • äölkjhgfdsa
        Rovi kirjoitti:

        : - ) Etkö saanut CE merkintää omille veneillesi?

        Omilla veneillä on Ce merkintä eikä sillä ole mitään tekemistä kun puhutaan EU n direktiivien yhteiskunnallisista vaikutuksista


      • Rovi
        äölkjhgfdsa kirjoitti:

        Omilla veneillä on Ce merkintä eikä sillä ole mitään tekemistä kun puhutaan EU n direktiivien yhteiskunnallisista vaikutuksista

        No hyvä!
        Sun Kannattaakin siirtyä tuonne yhteiskuntapalstalle, täällä kun lähinnä keskustellaan vaan soutuveneistä ja kanooteista!


      • 78965645324hjggf
        Rovi kirjoitti:

        No hyvä!
        Sun Kannattaakin siirtyä tuonne yhteiskuntapalstalle, täällä kun lähinnä keskustellaan vaan soutuveneistä ja kanooteista!

        Väärin, ymmärtämätön. SInä olet väärässä paikassa ja minä oikeassa. Sen sijaan, sinulle löytyy sopiva paikka tuolta ryhmästä "lapset ja internet". Opetetaan sinulle sitten veneilystä enemmän kun opit ensin aakkoset


    • Osta pois.

      Myyn soutuveneen, jossa on 4 hv Yamaha perämoottori. Koneella on ajettu aika vähän.
      Bensatankki, airot kuuluvat varusteisiin. Kaikki erittäin hyvässä kunnossa.
      Vene on Turussa.
      Hinta kaikkineen 700 euroa.

    • niin ostankin

      Tarjoan 100 euroa kun vuosimalleista ei ole mitään tietoa, voi käytännössä katsoen olla molemmat pöllittyjä ja kun hin koodia tuskin lukee missään. Moottori menee metallinkeräykseen ja veneestä saa remontoitua käyttöveneen laittamalla 200 euroa maaleihin ja tarvikkeisiin

      • Urmas.

        Ei niillä hin koodeilla kalaa saada, ainakaan meilläpäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe