K-kauppiuuden huonoja puolia

Kauppiasuralle??

Haluaisin tietää K-kauppiasuran huonoja puolia. En ole löytänyt aiheesta mitään kunnollista keskustelua, niin kysyisin, josko täällä olisi sellaisia, joilla on ko. työstä kokemusta. Huonoilla puolilla tarkoitan nyt niitä, joita ei tulisi heti ajatelleeksi. En siis kaipaa tilitystä siitä, kuinka kauppa vie kaiken ajan ja kuinka joka aamu joutuu heräämään viideltä töihin. Eli kannattaako K-kauppiasuraa edes harkita, ts. tuleeko sillä toimeen, vai joutuuko ensimmäiset kymmenen vuotta elämään pelkällä lainarahalla?

8

7426

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kökököl

Keskon renkipoikanahan sitä siinä hommassa. Pompit Keskon pillin mukaan ja jos tulosta ei synny, monoa takalistoon ja uusi renki tilalle.

• sanon mä

Ompa tullut nähtyä sellainenkin tilanne, jossa Kesko sanoi kaikki ostoluotot kerralla irti ja sitä myöten konkurssi. Kauppias ei taida tänä päivänäkään tietää syytä miksi näin tapahtui. Todellinen syy oli erään toisen, lähiaulueella toimivan, kauppapaikan myynti toisella kauppiaalle. Tämä toinen kauppias pisti ehdoksi saman ketjun kilpailijan alasajon.

• kauppiaaksi??

miten kylmälaitteiden kunto vaikuttaa kaupan kustannusrakenteeseen, siis tarkoitan huoltooa ja korjauksia ja kuka ne maksaa kauppias vaiko kesko?????.

• NäkijäKertoja

Uudet kauppiaat ovat paremminkin franchining yrittäjiä kuin "oikeita" kauppiaita...

Vai mistä tulee tälläinen "uusi k-kauppias" joka alkaa vetämään jopa 2-3 toimipistettä...
      Historiana myyjänä toimiminen ja k-kauppiasvalmennus.
      Kyllä siinä on kädet sidottu ja suu tukittu kun Kesko rahoittaa ja omaisuus on pantattu.

Itse asiassa Keskon "kauppiaat" ovat nykyään kuin ennen niin parjattu osuuskaupan hoitaja...

Totta tietenkin ettei mistään löydy sellaisia rahamiehiä jotka pystyisivät kauppapaikkoja/tavaravarastoja oikeasti ostamaan.
      Tai jos sellaisia rahamiehiä onkin niin he omaavat myös laskutaidon eivätkä kauppiaiksi lähde..ja itsenäisen/itsepäisen luonteen..

Joten varmempaa Keskolle itse valmentaa ja rahoittaa sopivaa ainesta kauppiaiksi. Toimitilatkin ovat yleensä Keskon suoraan tai välillisesti vuokraamia.

Toki hyvällä kaupppaikalla hyvä tyyppi voi pärjätäkin ja jopa vaurastua mutta mistään itsenäisyydestä ja todellisesta päätöksenteon ja yrittäjyyden vapaudesta on turha puhua..

• J.P.K.

K-kauppias on tänä päivänä ainoita ammatteja, joissa voi oikeasti vaurastua. Muu on kateellisten panettelua.

• sanon mä
        J.P.K. kirjoitti:

K-kauppias on tänä päivänä ainoita ammatteja, joissa voi oikeasti vaurastua. Muu on kateellisten panettelua.

Kuka käyttää Keskossa valtaa? Ne on ne isot kauppiaat. Jaa, että kuinka? Itse olen ollut hommissa isolla kauppiaalla. Kauppiaan työpöydällä lojuu Keskon organisaatiokaavio. Eli iso kauppias päättää kuka Keskossa etenee ja voi olla ihan varma, että tämmöinen henkilö hyppää ilmaan aina kun kauppias viheltää. Palaan tuohon aikaisempaan kommenttiini, että jos vaikuttaa siltä, että Kesko nujertaa kauppiaita, niin todellinen syy on se lähialueen iso kauppias!

• siitäsuntästä

Huonot puolet vois olla ketju/markkinointimaksun suuruus, taitaa k-marketilla olla yli 4% lv:stä.

Päätäntävalta valikoimien, hinnoittelun, hyllyjärjestyksen yms on pinentynyt.
      Mutta enpä tiiä onko se nyt niin kauhean huono puoli.
      Ammiattilaisethan niitäkin suunnittelee, vaikka
      on paljon kauppiaita jotka mielummin säätäis oman mielensä mukaan.

Ehdottomasti tärkeämpi asia on kauppapaikan "tilanne"
      Historia, kilpailu, sijainti, alueen näkymät tulevaisuudelle jne. Kannatta todellakin katsoa
      kriittisellä silmällä kauppapaikkan "tilanneta", vaikka aluejohtajilta tuliski "juu uskomme että fiksu ja filmaattinen kauppias kyllä tässä paikassa menestyy" puheita.

Eli jos pääset kauppapaikkaan joka on jo hyvässä kunnossa, myynnillisesti ja muutenkin,
      niin ei missään nimessä tarvitse 10 vuotta kitua.
      Toki omalla osaamisella ja jaksamisella on merkittävä rooli myös. Kuluhallintaa kuluhallintaa...

Itse maksoimme 3 vuodessa varaston pois kokonaan, kaupan tuloksella. Paikka on tosin varsin hyvä.

• HulluHulluHullu

www.kasvukayra.blogspot.fi

Katotaan miten käy!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      252
      2947
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2882
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27