Haluaisin tietää K-kauppiasuran huonoja puolia. En ole löytänyt aiheesta mitään kunnollista keskustelua, niin kysyisin, josko täällä olisi sellaisia, joilla on ko. työstä kokemusta. Huonoilla puolilla tarkoitan nyt niitä, joita ei tulisi heti ajatelleeksi. En siis kaipaa tilitystä siitä, kuinka kauppa vie kaiken ajan ja kuinka joka aamu joutuu heräämään viideltä töihin. Eli kannattaako K-kauppiasuraa edes harkita, ts. tuleeko sillä toimeen, vai joutuuko ensimmäiset kymmenen vuotta elämään pelkällä lainarahalla?
K-kauppiuuden huonoja puolia
8
7283
Vastaukset
- kökököl
Keskon renkipoikanahan sitä siinä hommassa. Pompit Keskon pillin mukaan ja jos tulosta ei synny, monoa takalistoon ja uusi renki tilalle.
- sanon mä
Ompa tullut nähtyä sellainenkin tilanne, jossa Kesko sanoi kaikki ostoluotot kerralla irti ja sitä myöten konkurssi. Kauppias ei taida tänä päivänäkään tietää syytä miksi näin tapahtui. Todellinen syy oli erään toisen, lähiaulueella toimivan, kauppapaikan myynti toisella kauppiaalle. Tämä toinen kauppias pisti ehdoksi saman ketjun kilpailijan alasajon.
- kauppiaaksi??
miten kylmälaitteiden kunto vaikuttaa kaupan kustannusrakenteeseen, siis tarkoitan huoltooa ja korjauksia ja kuka ne maksaa kauppias vaiko kesko?????.
- NäkijäKertoja
Uudet kauppiaat ovat paremminkin franchining yrittäjiä kuin "oikeita" kauppiaita...
Vai mistä tulee tälläinen "uusi k-kauppias" joka alkaa vetämään jopa 2-3 toimipistettä...
Historiana myyjänä toimiminen ja k-kauppiasvalmennus.
Kyllä siinä on kädet sidottu ja suu tukittu kun Kesko rahoittaa ja omaisuus on pantattu.
Itse asiassa Keskon "kauppiaat" ovat nykyään kuin ennen niin parjattu osuuskaupan hoitaja...
Totta tietenkin ettei mistään löydy sellaisia rahamiehiä jotka pystyisivät kauppapaikkoja/tavaravarastoja oikeasti ostamaan.
Tai jos sellaisia rahamiehiä onkin niin he omaavat myös laskutaidon eivätkä kauppiaiksi lähde..ja itsenäisen/itsepäisen luonteen..
Joten varmempaa Keskolle itse valmentaa ja rahoittaa sopivaa ainesta kauppiaiksi. Toimitilatkin ovat yleensä Keskon suoraan tai välillisesti vuokraamia.
Toki hyvällä kaupppaikalla hyvä tyyppi voi pärjätäkin ja jopa vaurastua mutta mistään itsenäisyydestä ja todellisesta päätöksenteon ja yrittäjyyden vapaudesta on turha puhua..- J.P.K.
K-kauppias on tänä päivänä ainoita ammatteja, joissa voi oikeasti vaurastua. Muu on kateellisten panettelua.
- sanon mä
J.P.K. kirjoitti:
K-kauppias on tänä päivänä ainoita ammatteja, joissa voi oikeasti vaurastua. Muu on kateellisten panettelua.
Kuka käyttää Keskossa valtaa? Ne on ne isot kauppiaat. Jaa, että kuinka? Itse olen ollut hommissa isolla kauppiaalla. Kauppiaan työpöydällä lojuu Keskon organisaatiokaavio. Eli iso kauppias päättää kuka Keskossa etenee ja voi olla ihan varma, että tämmöinen henkilö hyppää ilmaan aina kun kauppias viheltää. Palaan tuohon aikaisempaan kommenttiini, että jos vaikuttaa siltä, että Kesko nujertaa kauppiaita, niin todellinen syy on se lähialueen iso kauppias!
- siitäsuntästä
Huonot puolet vois olla ketju/markkinointimaksun suuruus, taitaa k-marketilla olla yli 4% lv:stä.
Päätäntävalta valikoimien, hinnoittelun, hyllyjärjestyksen yms on pinentynyt.
Mutta enpä tiiä onko se nyt niin kauhean huono puoli.
Ammiattilaisethan niitäkin suunnittelee, vaikka
on paljon kauppiaita jotka mielummin säätäis oman mielensä mukaan.
Ehdottomasti tärkeämpi asia on kauppapaikan "tilanne"
Historia, kilpailu, sijainti, alueen näkymät tulevaisuudelle jne. Kannatta todellakin katsoa
kriittisellä silmällä kauppapaikkan "tilanneta", vaikka aluejohtajilta tuliski "juu uskomme että fiksu ja filmaattinen kauppias kyllä tässä paikassa menestyy" puheita.
Eli jos pääset kauppapaikkaan joka on jo hyvässä kunnossa, myynnillisesti ja muutenkin,
niin ei missään nimessä tarvitse 10 vuotta kitua.
Toki omalla osaamisella ja jaksamisella on merkittävä rooli myös. Kuluhallintaa kuluhallintaa...
Itse maksoimme 3 vuodessa varaston pois kokonaan, kaupan tuloksella. Paikka on tosin varsin hyvä. - HulluHulluHullu
www.kasvukayra.blogspot.fi
Katotaan miten käy!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1256388Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3766195Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie716143Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443982Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482405Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42355Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1301447- 131289
- 1871118
- 64950