Suomessa ei ole lahjontaa, eihän

Maalaismies*

Aamun radiouutisissa pisti korvaan - selostettaessa Slovenian vaaleja toteamus, että syyte lahjonnasta panssarivaunukaupoissa saattaa vaikuttaa vaalien tulokseen.

M.O.T. ohjelma oli väittänyt Suomen Patrian lahjoneen kaupat saadakseen Sloveniaa sen pääministeriä myöten.

Lopuksi uutiset totesivat, että Sloveniassa lahjonta on valitettavan yleistä. Suomessahan ei lahjontaa ole - eihän.

10

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuota asiaa

Vaikka vapaamuurareilta.

Minusta outoo porukaa.
      Niitä kun taitaaolla joka toinen hallituksessakin.

• Ruuneperi*

Nythän on lähes varmasti osoitettu, että lahjuksia on annettu. Jos lopulta selviää täydellinen syyttömyys niin uskomaton "pesu" on suoritettava.

Mitä tulee kunnallispoliikkaan, ovat kaavoituksessa ja muussa rakentamiseen liittyvissä ratkaisuissa annettu ja otettu vastaan lahjuksia.

Lahjuksia on siis annettu ja otettu, muu ei ole mahdollistakaan.

• Kun kaikki pitää liata! Joku kenkkää kaverille vaalirahaa pelkästä ystävyydestä, ja heti kateelliset ovat huutamassa, että hehtaarihallin rakennuslupaa siinä pohjustetaan.

Minkä sillekään voi,jos on/on ollut pankinjohtajia, jotka hyväsydämisyyttään ovat luvanneet tarvittaessa järjestää edullisen lainan. Ainahan ei tarvitse edes äänestää pankkiherran mielen mukaan. Hiljaa oleminen riittää.

Eikä sekään ole lahjontaa, jos pankkiiri tulee mainneeksi suurperheiselle omakotivelalliselle, että äänestyksen jälkeen saattaa pankki olla sellaisessa tilanteessa että joutuu sanomaan lainat irti.

Älkää vain olko ymmärtävinänne, että edellä mainittu tositapaus olisi kiristystä.
        Sellaistakaan ei meillä ilmene. Täällä jokainen on läpeensä rehellinen, mitä se nyt sitten tarkoittaakaan!

• Katicat2

Aina kuulee epäiltävän myös taloyhtiöiden isännöitsijöitä, jotta hekin jotain ylimääräistä poseensa pistäisivät,kun valitaan yhtiön kunnossapitoon ja huoltoon tekijäfirmoja. usein isännöitsijät ovat suurista huoltoyhtiöistä ja isännöintifirmoista.

• kai-man
        Katicat2 kirjoitti:

Aina kuulee epäiltävän myös taloyhtiöiden isännöitsijöitä, jotta hekin jotain ylimääräistä poseensa pistäisivät,kun valitaan yhtiön kunnossapitoon ja huoltoon tekijäfirmoja. usein isännöitsijät ovat suurista huoltoyhtiöistä ja isännöintifirmoista.

aikojen saatossa.

Ei kaikki lahjonta ole 'seteli rahaa' vaan myös muita etuuksia.

Jossain hämärässä muistin rajamailla kisojen järjästäjä jakeli erivärisiä kuoria kisojen loputtua.
        Toivotuksella tulettehan uudestaan kisoihin.

• töissähän oli

ennen vanhaan urakoitsijoille -kynnysraha-. Esim. kuorma-autoille se oli pari tonnia markka-aikana.

• arvatkaa ketkä ..

Tässä tapauksessa Slovenian veronmaksajat. Yritysten välisissä, tuotteen ostajat.

Eivät lahjontaa harjoittavat yritykset sitä omaksi tappiokseen tee.

• Hintriika*

Kaikkinaiset syytöksethän on helppo torjua. Minä ainakin sanoisin epäilijöille:
      - Voi, kuulkaa! En minä niitä rahoja ole pyytänyt. Ne tulivat minulle pyytämättä.

• otin lahjuksia

Nyt kun olen jo ollut eläkkeellä pitkään voin tämän asian tunnustaa, se oli kyllä yleistä siihenaikaan kun itse olin työelämässä, voisin uskoa ettei se asia ainakaan parempaan suuntaan ole mennyt.

• Maalaismies*

Vaalirahoitussotkut pudottivat Suomen 5:ksi Transparency Internationalen korruptiolistalla. Tähän asti olemme vuositolkulla keikkuneet ykkösenä.

Yleensä (näin käsitän) korruptio lähtee ja majailee muualla kuin maan parlamentissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      47
      2221
    2. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      49
      2108
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      61
      1934
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      79
      1289
    5. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      274
      1270
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      64
      1216
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      56
      1007
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      63
      1002
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      934
    10. Kai jaksat vielä?

Olisi sääli jos et…
      Ikävä
      73
      865
    Aihe