Minkä näköistä

karhunpaska?

Parikkalassa erään talon pihassa jokin eläin, ilmeisesti karhu, käy öisin syömässä luumuja puusta. Luumunkiviä löytyi sontakasasta, samoin puolukoita ja karkeaa havun näköistä. On se röyhkeä eläin. Tekee isoja kasoja, ei ole pötköjä, ensimmäisenä tuli jonkin lehmänkasa mieleen, mutta on tummaa, lähes mustaa. Lähes joka yö käy nyt vierailulla. Karhu?

14

1901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja jätöstä peliin

      jos se on kooltaan sellanen "hatullinen" niin tod.näk. karhu käy luumupuulla.

      • eivät luultavasti

      • Xisca
        eivät luultavasti kirjoitti:

        ole karhun vaan jonkin koiraeläimen.
        liian ohuita (ja ehkä vaaleitakin, no kaura voi
        kyllä vaalentaa?)

        se kuule ihan karhun lopputuotantoa kuvassa on varsinkin jos tuotteen ympärysmittä on laatua ämpäri! Karhun paska on vähän niinku lemän läjä mutta sitä on paaaaljon. Hirvi taas tekee semmosia pallukoita.


      • taida...
        Xisca kirjoitti:

        se kuule ihan karhun lopputuotantoa kuvassa on varsinkin jos tuotteen ympärysmittä on laatua ämpäri! Karhun paska on vähän niinku lemän läjä mutta sitä on paaaaljon. Hirvi taas tekee semmosia pallukoita.

        olla karhun jätöksiä. Jos neulasten kokoon vertaa, niin kovin pieneltä vaikuttaa.


      • yksi mielipide lisää
        taida... kirjoitti:

        olla karhun jätöksiä. Jos neulasten kokoon vertaa, niin kovin pieneltä vaikuttaa.

        valkoinen nimisäle siinä vieressä on luultavimmin basic eli 12cm eli tuleehan sille läjälle kyllä mittaa! Karhun uloste on kyllä ihan tuon nälöistä.


      • olevan jokos
        yksi mielipide lisää kirjoitti:

        valkoinen nimisäle siinä vieressä on luultavimmin basic eli 12cm eli tuleehan sille läjälle kyllä mittaa! Karhun uloste on kyllä ihan tuon nälöistä.

        karhu ja karhuna sellanen ylivuotinen. Tai toinen mahdollisuus onki isopaskonen ihminen, siitä yleensä jää se pyyhkimäpaperi hyväksi tuntomerkiksi, joten ei taida ihminen olla. Ja pököleiden määräkään ei viittaa ihmiseen.


      • paksuimman
        olevan jokos kirjoitti:

        karhu ja karhuna sellanen ylivuotinen. Tai toinen mahdollisuus onki isopaskonen ihminen, siitä yleensä jää se pyyhkimäpaperi hyväksi tuntomerkiksi, joten ei taida ihminen olla. Ja pököleiden määräkään ei viittaa ihmiseen.

        pökäleen koko on 3 cm, niin on kyllä aika tiukkaperseinen nalle...


      • tiukkaperse on
        paksuimman kirjoitti:

        pökäleen koko on 3 cm, niin on kyllä aika tiukkaperseinen nalle...

        ja siitäpä tullaankin siihen toiseen mahdollisuuteen, asialla on ollut meidän oma lajitoveri.


    • Ardea_C

      Jätös viittaa karhuun, mutta karhu jättää muitakin jälkiä. Jos syö luumuja puusta, eivät tule kivet heti saman tien läpi. Jäljet ovat kahden 42-numeroisen saappaan kokoiset, siis vierekkäin. Karhu painaa muutaman sataa kiloa, joten maastossa on varmasti myös painaumia?

      Karhun nähneenä tiedän että asiaan ei suhtauduta noin heppoisesti jos kaveri tosiaan vierailee pihassa. Pienenkin karhun jälki on 40-numeroinen ja kunnioitusta herättävä. Karhu tykkää omenoista, sienistä ja marjoista. Yksin kulkevana talvista leposijaa hakevana ei ole vaarallinen ympäristölle. Elukat kannattaa pitää kuitenkin sisätiloissa turvassa.

    • peenaa

      ..karhu. Olen itse nähnyt karhun paskakasoja ja niissä oli paljon kauranjyvän jäänteitä. Mustikkaahan se syö ja ehkä tuokin luumu voi tehdä siitä paskasta aika mustan. Se kun syö kaikenlaista, viljaa ja marjoja etupäässä ja syksyllä tietysti kerää sitä energiaa talviunilleen. Jos lähistöllä on viljapeltoja niin voisit ojanpenkoista tutkia niitä jälkiä. Ainakin minä silloin löysin ne helposti paikasta jossa ei ollut kasvillisuutta.

      • Xisca

        ylös kuinka moni teistä todellakin on nähnyt karhun paskan! Minä OLEN kun niitä halvattuja meidän kylällä siis todellakin on. Kuvan paska on karhun ja that´s it! Kertokaa oi tietoviisaat että missä ja milloin olette karhun läjään törmänneet ja onko teillä muutakin tietoa kuin mutu!!!


    • Mirja 3335

      Olin metsässä suppilovahveroita noukkimassa.yhtäkkiä eteeni osui ämpärin kokoinen paskaläjä joka oli käsivartta vahva.Kiinteänä tuotteena pötkönä.
      Väriltään mustaa että mustikoita oli saatu.Ihmettelin mikä se oli sitä meinaa oli.
      Hämeenkyrön Soilta se löytyi.Se oli valtava läjä oli eläin mikä oli.

      • asian sisäistänyt

        Sanoisimpa, että ainakin tuo aiempi paskaläjä on supikoiran tuotoksia. Se paskoo joka kerta samaan kasaan, joka suurenee siten suunnattomasti. Se syö esim. karviaiset yöaikaan pensaista ja sonnassa marjat erottuvat vielä selvästi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      783
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe