Bonne, tuutti vaiko joku muu?

Wallen

Tervehdys. Tänne Trumppa-ketjuun nyt ajattelin laittaa viestiä, kun kaipailisin hieman kokeneempien apua.

Eli asiaan. Olen aloitteleva motoristi ja olen pyörän hankinnan edessä. Innostukseni pyörän hankintaan lähti törmätessäni vuoden -52 Jawaan ja sitä kautta hahmottui minulle se miltä tulevan pyöräni pitäisi jotakuinkin näyttää. Kokemusta pyöristä minulla ei juurikaan ole, joten keltanokkana tässä pyöritään.

Toimivaa ja luotettavaa pyörää perusajoon etsiskelen ja jonnin verran olisi kiinnostusta kierrellä pyörällä ympäri Suomea. Pääpaino pyörällä olisi kuitenkin auton korvaaminen kesäisenä kulkupelinä. Tähän mennessä korkeimmalle on arvojärjestyksessäni kivunnut Bonneville. 2000- luvun Bonneilla on kuitenkin melko reippaasti hintaa vielä, joten olen etsiskellyt hieman halvempia vaihtoehtoja. Yksi vaihoehto olisi "tuutti", mutta ainakin vielä minua arveluttaa "tuutin" 70-luvun tekniikka ja etenkin jarrut. Minulla ei ole paljoakaan tietoa pyöristä , joten minua kiinnostaisi etenkin vertailu 2000-luvun Bonnen ja "tuutin" välillä (ajoturvallisuus, jarrut, renkaaat, tehot, luotettavuus, kulutus). Lisäksi muut vaihtoehdot Trumpan ja tuutin lisäksi kiinnostavat.

Toivottavasti täältä löytyy ihmisiä, jotka apua minulle tarjoaisivat, kiitosta vaan etukäteen.

8

2468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole Bonnea

      tullut testatuksi, mutta Tuutti on tallissa ja nykypyörä ajopyöränä. Jos Bonne vähääkään muistuttaa nykypyörää, mitä se mitä suurimmalla todennäköisyydellä tekee, ei sitä voi verrata ominaisuuksien puolesta mitenkään Tuuttiin. Kyllä se 30 vuotta jossakin tuntuu. Mikäli nuo alkupään Bonnen hinnat n.7te tuntuvat kovilta, niin olisit ilmeisesti valmis laittamaan pyörään 3-4 te. Sillä saa aihion pihalle, johon on investoitava heti muutama tonni lisää. Mikäli etsit edullista ja varmaa ajopyörää, löytyy niitä runsain mitoin tuosta 3-4 tonnin hintahaarukasta. Mutta Tuutti on harrastepyörä ja hinnat ovat sen mukaisia.

    • Wallen

      Lisää kokemuksia Bonnevilleista vielä kaipailisin.

      Linkin http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=612154&status=&id_make=80&id_model=1285&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=@id_make=80@id_model=1285
      takaa löytyy yksi vaihtoehto, joka mielessäni on pyörinyt. Ulkonäkö miellyttää itseäni paljon ja tehotkin minulle todennäköisesti riittäisivät. Mutta mielipiteitä pyörästä mielelläni kuulisin. Onko tuollainen 2000-luvun Bonne käyttökelpoinen nykypyörä vai onko tekniikka esi-isiensä kaltaista.

      Ja miltä kyseinen pyörä näyttää Bonnistien silmään, harkitsisitteko itse kyseistä pyörää, jos sellainen olisi ostoslistallanne?

    • tiger 1050i

      No, tuuttihan on jo kymmeniä vuosia vanha kylläkin onnistunut konstruktio, aikanaan.
      Nyky Triumphien laatu on hyvä eli jos huoletonta ajopyörää kaipaat niin Bonneville tai Thunderbird. Tietysti vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon....

      • Wallen

        Milläs lailla tuo Thunderbird muuten eroaa Bonnesta? Ulkonäössä näyttäis jotain eroa olevan, mutta miten muuten pyörät eroavat toisistaan?


      • Bonneville Bop
        Wallen kirjoitti:

        Milläs lailla tuo Thunderbird muuten eroaa Bonnesta? Ulkonäössä näyttäis jotain eroa olevan, mutta miten muuten pyörät eroavat toisistaan?

        Thunderbird on kolmimukinen ja vesijäähdytteinen... Bonne kaksimukinen ja ilmajäähdytteinen... Uudet Bonneyt on vuodesta -07 eteenpäin ruiskupelejä... Thunderbirdit vuoteen -04 asti (jolloin valmistus muistaakseni lopetettiin) kaasarivehkeitä... Thunderbirdit pikkuisen tehokkaampia vakiona...


      • bergsman
        Bonneville Bop kirjoitti:

        Thunderbird on kolmimukinen ja vesijäähdytteinen... Bonne kaksimukinen ja ilmajäähdytteinen... Uudet Bonneyt on vuodesta -07 eteenpäin ruiskupelejä... Thunderbirdit vuoteen -04 asti (jolloin valmistus muistaakseni lopetettiin) kaasarivehkeitä... Thunderbirdit pikkuisen tehokkaampia vakiona...

        Itselläni oli Legend TT 6,5 vuotta ilman mitään ongelmia (Jaa,sytytys puolan vaihdoin viime kesänä.)
        Bonneville oli tullut markkinoille samana vuonna 2001 kun hankin Legendin, hankintaan vaikuttivat neste jäähdytys ja isompi koko.Bonne tuntui siis pienelle mitoiltaan.


    • liikenteessä

      Osta mopo.
      Olet vaaraksi muille liikenteessä moottoripyörän päällä.
      Vanha jäykkä liha ei taivu. reaktiot ovat hitaat. Vanha koira ei opi temppuja. jne..

      - Noita vanhoja ukkoja kuolee joka kesä liikaa.
      - katso tilastoja !

      • Hä?

        Apteekkiin vaan reseptin kans.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe