Taas kerran Blue 1 on otsikoissa. Katsokaa alla olevat Iltalehden artikkelit läpi tältä vuodelta. Alkaa vaikuttaa Blue 1 viestintäjohtaja Irakin sodan tiedottajalta, kun mistään teknisestä viasta ei näyttäisi olevan vaaraa. Ei edes silloin, kun kone on törmäämässä ilmassa toiseen aiheuttane suuronnettomuuden.
Nakertaa uskottavuutta kovasti ko. tiedottamistapa, kun sillä yritetään näköjään peitellä varsinaisia ongelmia.
Tekniset ongelmat on otettava vakavasti.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200809228305290_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200809128258721_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037044912_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/tampere/200805297722545_te.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801037044167_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200809228306734_uu.shtml
Blue1: "Suuronnettomuudesta ei vaaraa?"
11
1989
Vastaukset
- todellakaan...
ole vaaraa muille kuin onnettomuuskoneessa olijoille ja joskus erittäin harvoin muutamalle ulkopuolisellekin. Eli aika rajalliset ovat suuronnettomuuden mahdolliset vaarat.
- näin!
Minun mielestäni tämä on kuitenkin hyvä esimerkki siitä, että matkustajien turvallisuus on kaiken A ja O, Christides sanoo.
Aivan, maassa on turvallisemmin.- samaa mieltä
kantsis pulun pysyä maassa niin on turvallista.
- not
Samat jorinathan kuulee finnairin tiedottajan U.Määtän suusta kun jotain muka vähäpätöistä tapahtuu ja media sitä haluaa paisutella. Vaikkakin esim. md-11 laskeentui jenkkilässä väärälle (lähtevien) kiitoradalle ja suuronnettomuus oli vain sekunttien päässä. Kaikki näiden hemmojen tiedotukset ovat samasta vastaus prosyysistä kopioituja.
- pelle olet
Mutta hysteriaa pitäisi lietsoa jokaisesta pienestäkin risahduksesta sinun mallisi mukaan? Maailmalla lennetään pirun paljon joka halavatun päivä ja nuo ovat ihan arkipäivää joka puolella, paitsi joidenkin asioita dramaattisesti paisuttelevien hysteerisessä asioitten käsittelyssä. Sitä paitsi jos toisen yhtiön kone on väärässä paikassa väärään aikaan, niin miksi sinä sitä niin kiihkeästi Blue1:n syyksi ajat? He toimivat ihan normaalisti siinä, jos kiitoradalla on este silloin tehdään ylösveto ja täts it. Enempi matkustavat tietävät, että niitä joudutaan silloin tällöin tekemään syystä tai toisesta, turha niistä on kiihkota.Samantapaisia juttuja muuten sattuu mm. Suomen maanteillä päivittäin lukemattomia, joku väistää jotakuta muuta, tai tekninen vika aiheuttaa jonkinasteisen vaaratilaneen. Onnettomuuksista puhumattakaan. Meneppä vaikka liikennepalstalle kiihkoilemaan niistä..
- Rauhallisin mielin lennän j...
Monellekko matkustajalle aiheutui vaaraa, kun Blue1 lensi Lontoosta Helsinkiin?? Ja missä vaiheessa kyseistä lentoa tapahtui suuronnettomuus??
Miten Blue1 aiheuttaa vaaratilanteen, jos Blue1:n lentokone on laskeutumassa ja maassa oleva Lufthansan kone rullailee missä sitä huvittaa??
Ja onhan se tosi kauheeta, kun mahanpohjassa pikkusen nipistelee, kun tehot laitetaan "täysille" ja hieman vetäydytään penkkiin.
Ja toi on semmonen juttu mitä ne lentäjät treenaa. Yritä vaikkapa ettiä jostain video, jossa Finnairin MD-11 on laskeutumassa (joutuu tekemään ylösvedon) JFK:lle ja vastaavalla tavalla siellä tötöilee jonkun toisen firman kone edessä.. Aika rauhallisesti lentäjät sen tilanteen hoitaa, eikä siinä mielestäni ole mitään vaaratilannetta. Ehkä saattaa mokat hieman läikkyä syliin, jos sellanen vielä siinä vaiheessa on jostain syystä kädessä.
Mitä muuta noi eri lentoyhtiöiden tiedottajat voi sanoa?? Jos kone lentää tyhjänä, niin aiheutuuko siinä matkustajille vaaraa?? Tai jos tehdään ylösveto, niin aiheutuuko siinä vaaraa?? Tai jos ABS-jarrut ei toimi (jarrut toimii muuten), niin aiheutuuko siinä matkustajille vaaraa?? - reino petteri
"Suuronnettomuuden vaara OLISI VOINYT olla lähellä JOS jokin olisi mennyt pahemmin vikaan..."
Synkkää jos muodostat maailmankuvasi iltapäivälehtien otsikoiden perusteella. Tälläkin hetkellä suuronnettomuuden vaara on todella lähellä. Ihan mikä tahansa kone voi pudota koska vain!
Vastaavia tilanteita sattuu päivittäin, kaikille lentoyhtiöille. Valitettavasti. Toiset tuntuvat vain saavan hieman enemmän palstatilaa...
Tuossa vaikka toiselta lentoyhtiöltä:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Laskutelinepalo johti matkustajien evakuointiin Helsinki-Vantaalla/1135238472696?ref=rss
Viestintäjohtajalta voi lukea samat "selittelyt" ja kommenteista voi lukea saman nillityksen vähättelystä.
Vai pitääkö tuosta päätellä ettei tuonkaan firman kyytiin saa enää mennä?- foxykaty
Lehdet nyt repivät lentojutuista paljon, koska se myy. Ketään ei kiinnosta jos VR:n juna pysähtyy kesken matkan.
Ensin. Hydrauliikkaneste höyryää osuessaan kuumalle pinnalle (jarrupalalle). Mitään tulipaloa ei ole ollut, evakuoitiin varmuuden vuoksi jos olisikin ollut oikea palo. Mielummin varman päälle kuin ei ollenkaan.
JA toiseksi, siis mitä vittua? Ylösveto on aivan normaalikäytäntö eikä kuulu hätätilanteiden mukaisiin toimintatapoihin. Niitä tehdään joka päivä hyvin hyvin monta all over the wide world.
Mutta siis jotain rotia pitäisi noihin lehtiin saada. - mustanaamio_
foxykaty kirjoitti:
Lehdet nyt repivät lentojutuista paljon, koska se myy. Ketään ei kiinnosta jos VR:n juna pysähtyy kesken matkan.
Ensin. Hydrauliikkaneste höyryää osuessaan kuumalle pinnalle (jarrupalalle). Mitään tulipaloa ei ole ollut, evakuoitiin varmuuden vuoksi jos olisikin ollut oikea palo. Mielummin varman päälle kuin ei ollenkaan.
JA toiseksi, siis mitä vittua? Ylösveto on aivan normaalikäytäntö eikä kuulu hätätilanteiden mukaisiin toimintatapoihin. Niitä tehdään joka päivä hyvin hyvin monta all over the wide world.
Mutta siis jotain rotia pitäisi noihin lehtiin saada.Etenkin tällä hetkellä taas kaivetaan kaikki Airbusiin liittyvät asiat otsikoihin. Finski on niissä tulilinjalla. Mutta... miksi kaivoit näinkin vanhan keskustelun aiheesta? Tuo alkuperäinen aloitusviesti on perinteistä suomi24 mustamaalausta mitä on helppo harrastaa nimettömänä.
- werqweqwet
mustanaamio_ kirjoitti:
Etenkin tällä hetkellä taas kaivetaan kaikki Airbusiin liittyvät asiat otsikoihin. Finski on niissä tulilinjalla. Mutta... miksi kaivoit näinkin vanhan keskustelun aiheesta? Tuo alkuperäinen aloitusviesti on perinteistä suomi24 mustamaalausta mitä on helppo harrastaa nimettömänä.
"miksi kaivoit näinkin vanhan keskustelun aiheesta?"
Juu täällä on taas näköjään käyny finskin propagandaporukka sotkemassa kun oma tontti näyttää sekaiselta ja pitää saada naapuri näyttämään samalta myös. :) - foxykaty
werqweqwet kirjoitti:
"miksi kaivoit näinkin vanhan keskustelun aiheesta?"
Juu täällä on taas näköjään käyny finskin propagandaporukka sotkemassa kun oma tontti näyttää sekaiselta ja pitää saada naapuri näyttämään samalta myös. :)Woah. Vainoharhaisuus senkun kasvaa? Eikö täällä saa lukea ja vastata ihan mihin viestiin lystää? Vai onko näillä avauksilla aikaraja? Pitääpä seuraavan kerran aloittaa ihan uusi avaus joka asiasta. Ihan sama vaikka olisi ollut Ethiopian Airlines.
PS. En ole kateellinen enkä katkera. Enkä töissä finskillä tai blue1:lla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64205Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1152536Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681068Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?198984- 39942
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38901- 47884
- 36846
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119825Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35802