Jehovan todistajat tekevät

uskonuhreja eniten

Uskonuhrit ovat pääosaltaan entisiä jehovan todistajia. (jt ei ole kristillinen opinsuunta)

Jehovantodistajien harhaoppinen ja tiukka ihmisvartiointiin ja ovityöhön orjuuteen perustuavaa, mikä riistää vapauden normaaliin elämään muiden kanssa. Jt tuottaa kauhean määrän petettyjä ihmisiä.

Jehovantodistajat kieltävät opissaan kaikki kristilliset suuret Raamatun totuudet.

Heidän kanssaan on hämmentävää keskustella, koska he käyttävät samoja Raamatun termejä, mutta niiden merkitys on aivan TOINEN kun pitäisi.

Varokaa heitä.

14

1940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      he ole sen enempää harhaoppisia kuin muutkaan uskon suunnat.

      • tarkkailuun

        Suuri on tietämttömyys.

        Eipä ihme, että uskonnonuhrit lisääntyy.


      • Aritta
        tarkkailuun kirjoitti:

        Suuri on tietämttömyys.

        Eipä ihme, että uskonnonuhrit lisääntyy.

        että kaikki uskot ovat harhauskoja.


      • Teknorokkari
        Aritta kirjoitti:

        että kaikki uskot ovat harhauskoja.

        Tieteellisin keinoin ei pystytä uskonasioita todistamaan mutta tiede ei olekaan tarkoitettu siihen. Minä taas tiedän kokemuksesta että Jeesus on todellisuutta ja sinäkin huomaat sen ainakin viimeisen henkäyksesi jälkeen.


      • Aritta
        Teknorokkari kirjoitti:

        Tieteellisin keinoin ei pystytä uskonasioita todistamaan mutta tiede ei olekaan tarkoitettu siihen. Minä taas tiedän kokemuksesta että Jeesus on todellisuutta ja sinäkin huomaat sen ainakin viimeisen henkäyksesi jälkeen.

        olisi todellinen se ei tarkoita että uskonnot olisivat totta.

        Ja tiedän sen kokemuksesta.


      • antamalla raamattu ensimmai...
        tarkkailuun kirjoitti:

        Suuri on tietämttömyys.

        Eipä ihme, että uskonnonuhrit lisääntyy.

        ja pieni palkkio sen lapi lukemisesta.
        Saat lapseltasi 1000 kertaisesti takaisin.


    • >> Jehovantodistajat kieltävät opissaan kaikki kristilliset suuret Raamatun totuudet. > he käyttävät samoja Raamatun termejä, mutta niiden merkitys on aivan TOINEN kun pitäisi.

      • Synergia

        ...koska yhteisön oppi määrittää esim. ihmiskäsityksen, jumalakuvan, pelastumiskäsityksen. Jos oppi on vinossa, se vahingoittaa ihmistä vähintään psyykkisesti. Terve oppi on eheyttävää, vapauttavaa ja kestää kritiikin.

        Eikös USA:ssa jehovan todistajat ole yliedustettuina mielisairaaloissa? Kyllä siitä voi jotain päätellä.


      • Ex-uhri
        Synergia kirjoitti:

        ...koska yhteisön oppi määrittää esim. ihmiskäsityksen, jumalakuvan, pelastumiskäsityksen. Jos oppi on vinossa, se vahingoittaa ihmistä vähintään psyykkisesti. Terve oppi on eheyttävää, vapauttavaa ja kestää kritiikin.

        Eikös USA:ssa jehovan todistajat ole yliedustettuina mielisairaaloissa? Kyllä siitä voi jotain päätellä.

        Jouduin helluntaiseurakunnassa kokemani hengellisen pahoinpitelyn takia mielisairaalaan.

        Siellä ei ollut silloin yhtään Jehovantodistajaa, mutta helluntailaisia ja viidesläisiä oli.


      • .................
        Ex-uhri kirjoitti:

        Jouduin helluntaiseurakunnassa kokemani hengellisen pahoinpitelyn takia mielisairaalaan.

        Siellä ei ollut silloin yhtään Jehovantodistajaa, mutta helluntailaisia ja viidesläisiä oli.

        ketkä potilaista olivat Jehovan todistajia. Kaikki eivät kerro tai halua kertoa taustojaan muille potilaille, eikä potilailla sellaista velvollisuutta olekaan.
        Lisäksi eri uskontokuntien uhreja on masentuneina ja itsetuhoisina sairaaloissa ja silloin hoitohenkilökunta neuvoo erityisesti olla pohtimatta toisten potilaiden kanssa uskon asioita. Sairaan ihmisen tilanne on muutenkin sekava ja jos hoitotilanteessa aletaan vielä ruotimaan eri uskon lahkoja, tilanne saattaa potilaan toipumisen kannalta olla todella huono. Usein sairaalatilanne onkin tarkoitettu rauhoittamaan potilaan ajatukset tavalliseen arkeen palaamiseksi ja mahdollistamiseksi. Omien hoitajien kanssa voi keskustella myös uskonasioista, mutta jos "sokea sokeaa taluttaa", niin tilanne on todella solmussa.


    • nena2

      joo vähän vaikee varoo.mun kavero ob jehovan todistaja ja opettaa mua vaikka sanoin etten [email protected]

    • ilmeisesti

      Onko jehovantodistajuus pahin harhaoppi? Jonkun mielestä uskonnot ovat samanveroisia, omasta mielestäni eivät.

      Vertailisin uskontoja tai kirkkokuntia niiden harjoittaman mielenhallinan voimakkuuden mukaan. Tässä mielenhallinnan voimakkuudessa Jehovantodistajat ovat kyllä melkeinpä omaa luokkaansa, lahkon jäsenet halutaan pitää hyvin voimakkaassa otteessa ja hallinnassa.

      Hallintamenetelmiin kuuluu mm. tiedon suodattaminen ja pimittäminen.

      • .................

        lahkot ovat harhaoppisia uuden testamentin perusteella, jossa kerrotaan, että Jeesus on vapahtaja (ei siis orjuuttaja).


    • On syytä varoa uskonnollisia järjestöjä yleensä. Herättäjä-Yhdistys, missä kaikki ovat muka tervetulleita on niitä pahimpia. Ystävällisenä eleenä käänsin heidän historiallisen tekstinsä, Malmivaaran Siionin virret vuodelta 1893, ja pelkkä linkitus sai heidät sanomaan minua narsistiksi. Valitin turhaan ylläpitoon, kun kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä. Uskovaiset yleensä tiivistävät rivinsä ulkopuolisia vastaan, jopa silloin kun ulkopuolinen tekee palveluksen, tällä kerta palveluksen, jota kuopion piispa v. 2014 sanoi "kulttuuriteoksi."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1350
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1199
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1010
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      899
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      877
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      35
      744
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe