Onnettomasti rakastunut..

*Onneton*

Sydämeni painaa kohta kiveäkin enemmän. Kukaan ei huomaa tuskaani. En voi lopettaa rakastamista, kun vain ajattelen sinua päivin ja öisin. Olet niin lähellä mutta kuitenkin kaukana. Vihaan ja rakastan sinua. Minä annoin sydämeni sinulle. Annoit omasi jollekin toiselle.
Sydämeni kuolee hitaasti...

12

2035

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • female

Tiedän miltä sinusta tuntuu; myötätuntoni Sinulle!
      Yritä ajatella muita asioita (tiedän, ei ole helppoa, mutta se on ainoa tie...) ja keskity tekemään jotain muuta, niin jonain päivänä huomaat, että olet kasvanut tuskallisten muistojen ohi...

• Raid
    • Soi

Pyh,
      otat uuden alun,
      meet nyt ekana ja otat
      yhteyden, niin tiedät kelle sydän
      kuuluu.
      Ja sit otat kännit,
      ja jatkat elämää =)

• tytsy

kaipailet noin kovasti? tietääkö hän tunteistasi?

• Edmond

Itse olen haikaillut puolitoista vuotta yhden tytön perään, ajatellut häntä joka ilta, mutta olen varma etten rakasta häntä.En ole edes nähnyt tuota tyttöä koko aikana, mutta silti olen haikaillut.

Mutta ihastuskin voi olla voimakasta, joku jopa väittää, että etäinen ihastus voi jäädä muistoihin jopa kuolinvuoteelle saakka. Itselläni kuitenkin uusi ihastus pyyhkii vanhan.

Tiedätkö kuinka monta kertaa olen sanonut ihastuessani johonkin: "Minä rakastan häntä." Kuitenkaan en ole koskaan rakastunut. Sitä vain luulee...

"Rakkaus on väkevä kuin kuolema, kiivas ja kyltymätön kuin tuonela. Sen hehku on tulen hehkua, sen liekki on Herran liekki. Suuret vedet eivät voi sitä sammuttaa, eikä virran tulva voi viedä sitä mukanaan."

• dida

sä tiedät toisen rakkaudesta???!
        Mulla kesti kesti yli kummenen vuotta päästä eroon "ihastuksesta"; se tuhosi ekan avioliittoni, eikä se tietynlainen katkeruus koskaan täysin häviä...
        On tullut lainailtua kerran jos toisenkin tuota Korkean veisun pätkää jota itse lainasit...

Pari kuukautta sitten pääsin vihdoin eroon tuosta menneestä rakkaudesta ja eikun rakastumaan uudestaan, yhtä toivottomasti....

• Edmond
        dida kirjoitti:

sä tiedät toisen rakkaudesta???!
        Mulla kesti kesti yli kummenen vuotta päästä eroon "ihastuksesta"; se tuhosi ekan avioliittoni, eikä se tietynlainen katkeruus koskaan täysin häviä...
        On tullut lainailtua kerran jos toisenkin tuota Korkean veisun pätkää jota itse lainasit...

Pari kuukautta sitten pääsin vihdoin eroon tuosta menneestä rakkaudesta ja eikun rakastumaan uudestaan, yhtä toivottomasti....

Éhkä voit olla todella rakastunut, mutta luulenpa, että olet haaveissasi onnettomasti rakastunut. Ajattelet tuota henkilöä, sitten itket, ryvet itsesäälissä eli kiusaat itseäsi ja toistelet jatkuvasti itsellesi: "Olen onnettomasti rakastunut."(siis ihastunut)

Et ole kenties ihastunut itse tuohon henkilöön, vaan olet ihastunut siihen kuvitelmaan, jonka olet luonut hänestä.

Kysymys:

Ajattelepa, että sinun ihastuksesi nyt joutuu onnettomuuteen, vaikkapa tulipaloon. Häneltä palaa kasvot, kaikki mikä hänessä on kaunista katoaa ja päälle jää palanut rupinen iho. Hän myös menettää näkönsä.

Voisitko vielä sanoa hänelle, että rakastat häntä ja jäisit hänen luokseen loppuelämäksesi luopuen monista asioista, sillä hän tarvitsisi paljon apua?? Miten on asian laita?

• dida
        Edmond kirjoitti:

Éhkä voit olla todella rakastunut, mutta luulenpa, että olet haaveissasi onnettomasti rakastunut. Ajattelet tuota henkilöä, sitten itket, ryvet itsesäälissä eli kiusaat itseäsi ja toistelet jatkuvasti itsellesi: "Olen onnettomasti rakastunut."(siis ihastunut)

Et ole kenties ihastunut itse tuohon henkilöön, vaan olet ihastunut siihen kuvitelmaan, jonka olet luonut hänestä.

Kysymys:

Ajattelepa, että sinun ihastuksesi nyt joutuu onnettomuuteen, vaikkapa tulipaloon. Häneltä palaa kasvot, kaikki mikä hänessä on kaunista katoaa ja päälle jää palanut rupinen iho. Hän myös menettää näkönsä.

Voisitko vielä sanoa hänelle, että rakastat häntä ja jäisit hänen luokseen loppuelämäksesi luopuen monista asioista, sillä hän tarvitsisi paljon apua?? Miten on asian laita?

että niin on, tiedän, että se on rakkautta, ei ihastusta. Tottakai kaikki alkaa ensin pelkällä ihastuksella, mutta siinä missä tavalliset ihastukset lopahtavat, niin se mikä on rakkautta ei lässähdä vuosiin eikä ulkoisiin seikkoihin... ja sitten kun se joskus lopahtaa, se tapahtuu siksi että on itse muuttunut niin paljon... Eikä se kuitenkaan kokonaan sammu vaan muuttuu lämpimiksi ajatuksiksi ja onnentoivotuksiksi rakastetulle ihmiselle.

• Edmond
        dida kirjoitti:

että niin on, tiedän, että se on rakkautta, ei ihastusta. Tottakai kaikki alkaa ensin pelkällä ihastuksella, mutta siinä missä tavalliset ihastukset lopahtavat, niin se mikä on rakkautta ei lässähdä vuosiin eikä ulkoisiin seikkoihin... ja sitten kun se joskus lopahtaa, se tapahtuu siksi että on itse muuttunut niin paljon... Eikä se kuitenkaan kokonaan sammu vaan muuttuu lämpimiksi ajatuksiksi ja onnentoivotuksiksi rakastetulle ihmiselle.

Tsemppiä!!

• *Onneton*

Minä ainakin tiedän ettei tämä vaan pelkkää ihastusta ulkokuoreen ym ole!:)
      Olemmehan viettänyt niin monta vuotta yhdessä..
      Kunnes hän katosi elämästäni...
      Ensin ystävinä sitten ihastuin, rakastuin ja nyt tiedän että rakastan!!

• MrAikuinen

Tarinasi palauttaa minulle samat tunteet mieleeni muutaman kuukauden päästä. Meni kuukausia, että ajattelin häntä kokoajan; asumista, juttelua, koskettelua, ihan tavallista arkielämää. Kun yöllä käänsin kylkeänikin nukkuessa, niin havaihduin hetkeksi miettimään elämää hänen kanssaan.

Tein vaikean päätöksen ja kerroin hänelle epätoivoisesta rakkaudesta häneen. Hän suuttui ja viestimme paljon tunteistamme. Lopulta päätin tiukasti, että en enää ajattele häntä. Vaikeetahan se on ja luultavasti aikaa menee vuosia, mutta paremmin menee jo päivä päivältä.

Aika rankkaa vieläkin katsella romanttisia elokuvia tai kuunnella rakkauslauluja.

Olkoon voima kanssasi :-)

• minä myös

Niin myös minäkin. On sielun tuskaa, epätoivon ja toivon välimaastossa harhaillen. Omissa illuusioissa, jotka ei anna mielenrauhaa. Tosiaan en tiedän olenko enemmän vihainen itselleni, näistä tunteista, vai hänelle, kun hän ei tunne samoin. Vai tunteeko? Vihainen itselleni kun en voi enkä osaa tehdä mitään.
      Odotan että lähdet, ja silti, en kestä sitä päivää. Mutta en näinkään voi jatkaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5785
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5295
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3688
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3643
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3181
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2864
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57