Härkätien terveyskeskukseen ex-asiakas.....

rouva ex-asiakas

Kyllä on tosi huonossa jamassa Liedon / Härkätien terveyspalvelut. Aloin käydä muutama vuosi sitten Psykiatrian Poliklinikalla siinä Liedon keskustassa, sitten kun minua hoitanut sosiaalihoitaja jäi eläkkeelle, hän ohjasi minut ja passitti minut terveyskeskuslääkärin hoitoon, jossa kävin n. 3 v ja sitten tuli piste ii;n päälle. Terveyskeskuksessa ja siellä olevilla lääkäreille ei kannata mennä flunssaa vakavamman sairauden takia, ei todellakaan.

En minä ole mikään skitsofreniaa sairastava enkä muutenkaan ns. hullu, vaan kärsin niinkin yleisestä ongelmasta kuin sosiaalisten tilanteiden pelko / kahvikuppineuroosi. Lääkärini terveyskeskuksessa suhtautui joka käynnilläni tyyliin *päivää-uusi resepti-näkemiin*, ja vaivani on kuitenkin parannettavissa ,eli lääkärilläni oli sellainen suhtautuminen minuun, että tuohan on parantumaton hullu.

Kyllästyin koko hommaan, käyn nyt Turussa yksityisellä lääkäriasemalla, saan asiantuntevaa hoitoa, minua kohdellaan ihmisenä, ja tunnen että minusta välitetään. Mieluummin maksan yksityislääkäristä n. 46 euroa kerta kuin 12-13 euroa *tyhjästä* terveyskeskuskäynnistä.

Kommentoikaa ihmiset, luulisi ,että teillä on vastaavia kokemuksia Härkätien terveyskeskuksen *palveluista* !!!!!!!!!!!!!!!!!!

terv. *rouva kahvikuppineuroosi*

62

11535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä hoito paransi

Mitä oli se 46 euron hoito joka vaivasi paransi.
      Muuten kokemukseni Härkätien terveyskeskuksesta ovat yksityisiä rahastusasemia paremmat.

• kahvikuppineuroosi

46 eurolla sain asiantuntevaa hoitoa, esim. tk-lääkäri ei ole kertaakaan ehdottanut tai edes sanonut että vaivani olisi parannettavissa vaan aina vaan kirjoittaa saman lääkkeen reseptin uudestaan ja taas uudestaan ja eikä välitä minusta yhtään.
        Yksityislääkärin vastaanotolla sain kolmetkin eri lääkkeet joita sovitellaan yhteen ja olo on parempi kuin aikoihin ............., että päätin etten vaivani takia enään mene ikinä terveyskeskukseen, se on vain ajanhaaskausta että hyvästi Härkätien terveyskeskus (= luetaan, *arvauskeskus *) !!!!!!!!!!!!!!

terv. kahvikuppineuroosi

• vaikka hautaan asti
        kahvikuppineuroosi kirjoitti:

46 eurolla sain asiantuntevaa hoitoa, esim. tk-lääkäri ei ole kertaakaan ehdottanut tai edes sanonut että vaivani olisi parannettavissa vaan aina vaan kirjoittaa saman lääkkeen reseptin uudestaan ja taas uudestaan ja eikä välitä minusta yhtään.
        Yksityislääkärin vastaanotolla sain kolmetkin eri lääkkeet joita sovitellaan yhteen ja olo on parempi kuin aikoihin ............., että päätin etten vaivani takia enään mene ikinä terveyskeskukseen, se on vain ajanhaaskausta että hyvästi Härkätien terveyskeskus (= luetaan, *arvauskeskus *) !!!!!!!!!!!!!!

terv. kahvikuppineuroosi

Kyllä yksityiset lääkärit mielellään hoitaa niin pitkään kuin haluat.

• onkin

Poistettu

• on kyse

Muista sitten kun äänestät kuntavaaleissa.

Itse olen saanut selkävaivoihin oikein hyvää hoitoa. Parempaa, kuin meidän työpaikan arvuuttelija, vaikka on erikoislääkäri. Heillä ei ole tarjota röntgeniä kummempaa ja kipulääkkeet. Kaikki hoidot jää lääkekuurien tasolle. Vaiva todetaan ja kuvataan, mutta mitään ei voida tehdä. Sairaslomaa hieman ja pää sekaisin kipulääkkeillä. Minusta se on hävytöntä hommaa.
      Siksi menin Härkätielle. Sillä käytiin samat jutut läpi, mutta todettiin, että ei tämä tule kuntoon itsestään ja lääkkeillä.
      ---> Leikkausjonoon.
      Härkätiellä sain myös heti fysikaalisen hoidon lähetteen. Selkäkipu lieveni niillä hoidoilla. Lisäksi, kun kivut alkoi hellittää alkoi järjettömän kova treeni. Tein itse ohjelman. Pian leikkauksen sai unohtaa, kun lihakset alkoi tukemaan selkärankaa. Olin sairaslomalla, mutta lääkäri pyysi hieman treenaamaan ja makaaman ei saanut jäädä. Minä treenasin,....
      Selkä on yhä kunnossa.
      Minusta he ennemmin jopa liijoittelivat leikkaushoidon tarvetta.
      Mutta en ole oikein herkkä itse maksamaan selkäleikkauksia Mehiläisen hinnoilla, kun se päivä tulee eteen.
      Tottakai he palvelevat ja tekee mahtavat hoitosuunnitelmat ja ohjaavat kädestä pitäen yksityisellä, jos rahaa on. Se on jotenkin päivän selvä. Pörssiyhtiöitä. Kaikki aiakkaat on aina tervetulleita, jos rahaa on.

Minusta se kunnan yleislääkäri ei juuri muuta voi edes tehdä sulle, kuin kirjoittaa sen saman reseptin. Sinun pitää itse pyytää jotain kognista terapiaa ja lähete, johonkin tyksin psykiatrille, tms.

Nämä jutut näkyy koneella jokaiselle lääkärille siellä ja lääkäri vaihtuu usein:

"Aloin käydä muutama vuosi sitten Psykiatrian Poliklinikalla siinä Liedon keskustassa, sitten kun minua hoitanut sosiaalihoitaja jäi eläkkeelle, hän ohjasi minut ja passitti minut terveyskeskuslääkärin hoitoon, jossa kävin n. 3 v ja sitten tuli piste ii;n päälle"

Siis itse tekisin yleislääkärinä aivan saman. Eli resepti kouraan ja seuraava potilas sisään.
      Totuus on se, että sairaan pitää nykyään itse olla aktiivinen. Kaikki ei jaksa olla se on selvä.
      Homma jää herkästi reseptien kirjoitteluksi, jos tuloksia ei tule heti. Lääkäri näkee aina tilanteen koneelta. Homma on jatkunut vuosia. Miksipä se ei muutama viikko taas mene samalla reseptillä, kun vuosia on mennyt näin? Seuraava lääkäri toteaa aina saman, että lääkkeet kouraan vaan, kun ei nuo aikaisemmat ole saaneet mitään tuloksia aikaan.

Vaikka tuo ei ole mikään vakava tauti, niin se rajoittaa elämää ikävästi. Paniikkihäiriöt ja tällaiset jutut ei silti koskaan parane muuten kuin itse itseä niskasta kiinni ottamalla. Kukaan ei voi auttaa, jos vuosikausia syö lääkkeitä ja odottaa ihmettä.
      Se vaatii kova työtä sinulta itseltäsi.
      Ettet vaan ole saanut jo elämän ohjeita siltä ensimmäiseltä psykiatrilta?
      Voisi kuvitella, että ensi alkuun vedetään lääkkeitä ja kun pahin on ohi aletaan hommiin. Esim. vähitellen pakotat itsesi niihin tilanteisiin, jne. Minun mielestäni ei ole muuta tietä. Noissa jutuissa on taustalla aina jotain muutakin mätää elämässä, niin sen takia tulee ihmeellisiä psyykeoireita. Esim. stressistä voi tulla vaikka mitä ruumiillisia tuntemuksia. Esim. viina tekee pelokkaaksi. Käy niin kuin entisille mäkimiehille. Torniin ei kohta uskolla edes kiivetä.
      En ole tosiaan lääkäri, mutta terveyskeskuksen yleislääkäriltä ei saa apua näihin. Sinun pitäisi tietää jo, kun vuosikausia on kulunut. Yleislääkäri on yleislääkäri. Enemmän korva, poskiontelo, jne. jutut on niiden alaa.
      Ikävä kyllä moni on koukussa niihin lääkkeisiin. Pelkää suorastaan luopua niistä.
      Se on paha kierre. Saat maksaa niitä 46 e laskuja vielä monta vuotta, jos et hakeudu terapiaan tai saa homma muuten kuriin. Lääkärin kanssa tehdään suunnitelma lääkkeistä luopumisen aikataulusta, jne. Terapian ja ohjeiden kautta opetellaan elämään uudestaan. Tutustutaan ikäviin tilanteisiin varovasti tunnustellen,...Viivytään aina vaan pitempään siellä ikävässä paikassa, vaikka hiki valuu otsalta.
      Minusta vaikuttaa että et ole ollut itse tarpeeksi aktiivinen. Nuo on ikäviä vaivoja ja rajoittaa elämää. Itse punastelin aikoinaan älyttömänä. Jouduin sitten tavallaan esiintymään pakosta ja nyt muut punastelee minun jutuista.

Omahoito parashoito näissä lievemmissä psyykeoireissa. Lääkket pahentaa asioita. Ne on ensiapu vaan. Muuten pitää asiat laittaa itse kondikseen.

Eli kommenttini on että Härkätiellä homma pelaa oikein hyvin suhteessa määrärahoihin. Nyt kun määrärahoista on pulaa, niin sairauksilla on tärkeysjärjestys. Kaikkeen ei riitä raha, kun me ei olla öljysheikkejä.
      Muista vaalit, jos haluat terveydenhoitoon enemmän rahaa käyttää.

• kahvikuppineuroosi

Ei sulla itsellä ole edes kokemusta millainen voi pahimmillaan olla kahvikuppineuroosi ja siitä aiheutuvat sosiaaliset pelkotilat, joten minä kyllä itse tiedän missä todella kannattaa käydä lääkärillä ja jos on oikein vaikeaa niin ei niihin auta muuta kuin lääkkeet, ilman lääkkeitä en pääse *vaivoistani* eroon !!!

nim.merkillä ; kokemusta on >>>>>>>>>>>>>>>>>

• vailla sieltä?

Ei sulla itsellä ole edes kokemusta millainen voi pahimmillaan olla kahvikuppineuroosi ja siitä aiheutuvat sosiaaliset pelkotilat, joten minä kyllä itse tiedän missä todella kannattaa käydä lääkärillä ja jos on oikein vaikeaa niin ei niihin auta muuta kuin lääkkeet, ilman lääkkeitä en pääse *vaivoistani* eroon !!!

nim.merkillä ; kokemusta on >>>>>>>>>>>>>>>>>

loppujen lopuksi?

" ...joten minä kyllä itse tiedän missä todella kannattaa käydä lääkärillä ja jos on oikein vaikeaa niin ei niihin auta muuta kuin lääkkeet, ilman lääkkeitä en pääse *vaivoistani* eroon !!! "

Ok kuulostaa ihan järkevältä.

Mutta kun terveyskeskuslääkäri tais antaa ne lääkkeet sinulle kuitenkin:

" Lääkärini terveyskeskuksessa suhtautui joka käynnilläni tyyliin *päivää-uusi resepti-näkemiin* "

Siis joka kerta sait ne lääkkeet. Lääkkeillä pääset vaivoistasi. Eikö homma ole hoidossa?
        OLisitko halunnut vahvemmat lääkkeet? Eri merkkiä?
        Antoiko se lääkäri liian vähän niitä lääkkeitä?
        Ettei vaan pyytänyt jo hieman vähentämään niitä ja kokeilemaan luontaiskonsteja?

Yksityiseltä sektorilta saa siis parempien lääkkeiden lääkereseptin, kuin terveyskeskuksesta? Miten se menee? Ei kai ne sentään terveyskeskuksessa tällaisessa asiassa pihistellä, kun sinä ne itse maksat kuitenkin.
        Ihmeellinen on maailma!

• kahvikuppineuroosi
        vailla sieltä? kirjoitti:

loppujen lopuksi?

" ...joten minä kyllä itse tiedän missä todella kannattaa käydä lääkärillä ja jos on oikein vaikeaa niin ei niihin auta muuta kuin lääkkeet, ilman lääkkeitä en pääse *vaivoistani* eroon !!! "

Ok kuulostaa ihan järkevältä.

Mutta kun terveyskeskuslääkäri tais antaa ne lääkkeet sinulle kuitenkin:

" Lääkärini terveyskeskuksessa suhtautui joka käynnilläni tyyliin *päivää-uusi resepti-näkemiin* "

Siis joka kerta sait ne lääkkeet. Lääkkeillä pääset vaivoistasi. Eikö homma ole hoidossa?
        OLisitko halunnut vahvemmat lääkkeet? Eri merkkiä?
        Antoiko se lääkäri liian vähän niitä lääkkeitä?
        Ettei vaan pyytänyt jo hieman vähentämään niitä ja kokeilemaan luontaiskonsteja?

Yksityiseltä sektorilta saa siis parempien lääkkeiden lääkereseptin, kuin terveyskeskuksesta? Miten se menee? Ei kai ne sentään terveyskeskuksessa tällaisessa asiassa pihistellä, kun sinä ne itse maksat kuitenkin.
        Ihmeellinen on maailma!

Antaa jo olla kun en minua ymmärrä kumminkaan !!!

Sain uuden reseptin aina joo ja lääkityksen, mutta se yksi lääke ei paranna minua vaan esim. 2-3 lääkettä yhdessä käytettynä vasta poistaa vaivani ja koskaan, ei koskaan tk-lääkäri ehdottanutkaan moista, eli toisin sanoen ei ollut edes tietoinen varmaan että kahvikuppineuroosin ja sosiaaliset pelkotilat voidaan kokonaan poistaa oikeanlaisella lääkeyhdistelmällä. Jo nyt oloni on parempi kuin aikoihin.
        Härkätien tk;ssa sanottiin jo minun isälle aikoinaan ,kun hän kärsi masennuksesta, ettei heillä ole mukamas aikaa kenenkään mielenterveysongelmille ,ja tämä tapahtui jo 80-luvulla, että kautta aikojen on tällainen kohtelu ollut ko. paikassa. Eli siellä leimataan ns. hulluksi jos menet valittamaan masennusta ym !!!

terv. *kahvikuppineuroosi*

• Terveyskeskukseen

Antaa jo olla kun en minua ymmärrä kumminkaan !!!

Sain uuden reseptin aina joo ja lääkityksen, mutta se yksi lääke ei paranna minua vaan esim. 2-3 lääkettä yhdessä käytettynä vasta poistaa vaivani ja koskaan, ei koskaan tk-lääkäri ehdottanutkaan moista, eli toisin sanoen ei ollut edes tietoinen varmaan että kahvikuppineuroosin ja sosiaaliset pelkotilat voidaan kokonaan poistaa oikeanlaisella lääkeyhdistelmällä. Jo nyt oloni on parempi kuin aikoihin.
        Härkätien tk;ssa sanottiin jo minun isälle aikoinaan ,kun hän kärsi masennuksesta, ettei heillä ole mukamas aikaa kenenkään mielenterveysongelmille ,ja tämä tapahtui jo 80-luvulla, että kautta aikojen on tällainen kohtelu ollut ko. paikassa. Eli siellä leimataan ns. hulluksi jos menet valittamaan masennusta ym !!!

terv. *kahvikuppineuroosi*

Miksi hoitaja määräsi menemään terv. keskukseen kun samassa talossa on myös vastaanotto Psykiatrillakin, muuten tosi pätevä, ja nopeastikin saa ajan.Siis millä perusteilla hoitaja määräsi tervuskeskus lääkärille jospa hän oli "syyllinen", ei terveyskeskus, tekemällä virhearvion tilastasi.

• kahvikuppineuroosi
        Terveyskeskukseen kirjoitti:

Miksi hoitaja määräsi menemään terv. keskukseen kun samassa talossa on myös vastaanotto Psykiatrillakin, muuten tosi pätevä, ja nopeastikin saa ajan.Siis millä perusteilla hoitaja määräsi tervuskeskus lääkärille jospa hän oli "syyllinen", ei terveyskeskus, tekemällä virhearvion tilastasi.

Voi olla, että asia on myös näin ,hoitaja/sosiaalihoitaja oli itse lähdössä vähän ajan päästä eläkkeelle, ja määräsi että minä alan käymään tk-lääkärillä, joten kun en siinä vaiheessa ollut sen enempiä tietoinen asiasta niin kiltisti tallustelin terveys/arvauskeskukseen, mutta minun puolestani saavat sen talon ovet olla kiinni tästä lähtien !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

terv. kahvikuppineuroosi

• sihteeri ja kipeä

Voi olla, että asia on myös näin ,hoitaja/sosiaalihoitaja oli itse lähdössä vähän ajan päästä eläkkeelle, ja määräsi että minä alan käymään tk-lääkärillä, joten kun en siinä vaiheessa ollut sen enempiä tietoinen asiasta niin kiltisti tallustelin terveys/arvauskeskukseen, mutta minun puolestani saavat sen talon ovet olla kiinni tästä lähtien !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

terv. kahvikuppineuroosi

On täysin totta ettei liedon härkätien terveyskeskuksessa saa hoitoa edes arkisiin vaivoihin kuten selkä tai hartia kipuun.

osaamattomat henkilöt jotka eivät ole saaneet paikkaa muualta on palkattu näihin pieniin terveyskeskuksiin ympäri suomea ja he eivät kyynisyydessään osaa muuta tehdä kuin vittuilla asiakkailleen ja kirjoittaa heille lääkkeitä jotka eivät edes auta kyseisiin vaivoihin.

on myöskin täysin se ja sama mitä esimerkiksi minä henkilökohtaisesti lääkärille sanon, ei hän kuuntele. hetkenpäästä kyselee samat asiat.

ylipäänsä leikkivät pikku jumalia ja leikkivät ihmisten hengellä sekä terveydellä, tiedostaen sen!

en yhtään ihmettele vaikka liedossa olisi seuraava insuliinimurha tai jotain vastaavaa, kun halutaan päästä eroon väärin tahallaan ymmärretystä vanhuksesta tai vammaisesta, tehdäänhän sitä jo nyt täysin terveiden mutta sairastuneiden, muuten työkykyisten ihmistenkin kohdalla!

enkä ole ainoa joka on tätä mieltä! mielipiteitä löytyy monia ja jopa täysin tuntemattomat ihmiset ovat härkätien terveyskeskuksesta kertoneet vastaavanlaisia kokemuksia.

• 30112009
        sihteeri ja kipeä kirjoitti:

On täysin totta ettei liedon härkätien terveyskeskuksessa saa hoitoa edes arkisiin vaivoihin kuten selkä tai hartia kipuun.

osaamattomat henkilöt jotka eivät ole saaneet paikkaa muualta on palkattu näihin pieniin terveyskeskuksiin ympäri suomea ja he eivät kyynisyydessään osaa muuta tehdä kuin vittuilla asiakkailleen ja kirjoittaa heille lääkkeitä jotka eivät edes auta kyseisiin vaivoihin.

on myöskin täysin se ja sama mitä esimerkiksi minä henkilökohtaisesti lääkärille sanon, ei hän kuuntele. hetkenpäästä kyselee samat asiat.

ylipäänsä leikkivät pikku jumalia ja leikkivät ihmisten hengellä sekä terveydellä, tiedostaen sen!

en yhtään ihmettele vaikka liedossa olisi seuraava insuliinimurha tai jotain vastaavaa, kun halutaan päästä eroon väärin tahallaan ymmärretystä vanhuksesta tai vammaisesta, tehdäänhän sitä jo nyt täysin terveiden mutta sairastuneiden, muuten työkykyisten ihmistenkin kohdalla!

enkä ole ainoa joka on tätä mieltä! mielipiteitä löytyy monia ja jopa täysin tuntemattomat ihmiset ovat härkätien terveyskeskuksesta kertoneet vastaavanlaisia kokemuksia.

Vaikeasti sairaiden kohtelu on edelleen k.o. paikassa edelleen pöyristyttävää.Mille viranomaiselle voi tehdä ilmoituksen ja avunpyynnön? "...leikkivät ihmisten hengellä... " tänään täyttä totta siellä! MAYDEY, MAYDEY, MAUDEY!

• Apua ilman lääkkeitä

Hartia ja selkäkivut ovat niin monitahoisia ettei niistä yksityisellä klinikallakaan , jossa muuten usein törmää samaan lääkärit kuin kunnallisillakin terveysasemill, eikä heti ensinäkemällä kerralla sielläkään saada selvää. Kun terv.kesk. lääkäri on määrännyt lääkettä joka ei ole auttanut yksityinen lääkäri on jo yhtä pykälää lähempänä, tietäen ettei aijemmin annettu lääke ole auttanut. Selkä ja hartiavaivoissa on sattuma jos ensimmäinen lääke auttaa ja selkä paranee. Liedon terveyskeskuslääkäri kehoitti minua, vuosia vaivanneen selkäkivun takia, hakeutumaan kunnassa vieläkin toimivaan ikäihmisten,kansalaisopiston voimistelu ja liikuntaryhmään. Kynnys oli kyllä aika korkealla mutta lopulta menin, enkä senjälkeen ole maannut liikuntakyvyttömänä kertaakaan kymmenen vuoden aikana. Olisi syytä kokeilla sinun niinkuin muidenkin ennenkuin syytetään ja pyritään mustamaalaamalla auttamaan nykyistä hallitusta terveyskeskusten alasajossa. Terveyskeskusten ja keskkus sairaaloiden toimintaan pitää vaatia enemmän resusseja.

• Pelkkä ihminen
        Apua ilman lääkkeitä kirjoitti:

Hartia ja selkäkivut ovat niin monitahoisia ettei niistä yksityisellä klinikallakaan , jossa muuten usein törmää samaan lääkärit kuin kunnallisillakin terveysasemill, eikä heti ensinäkemällä kerralla sielläkään saada selvää. Kun terv.kesk. lääkäri on määrännyt lääkettä joka ei ole auttanut yksityinen lääkäri on jo yhtä pykälää lähempänä, tietäen ettei aijemmin annettu lääke ole auttanut. Selkä ja hartiavaivoissa on sattuma jos ensimmäinen lääke auttaa ja selkä paranee. Liedon terveyskeskuslääkäri kehoitti minua, vuosia vaivanneen selkäkivun takia, hakeutumaan kunnassa vieläkin toimivaan ikäihmisten,kansalaisopiston voimistelu ja liikuntaryhmään. Kynnys oli kyllä aika korkealla mutta lopulta menin, enkä senjälkeen ole maannut liikuntakyvyttömänä kertaakaan kymmenen vuoden aikana. Olisi syytä kokeilla sinun niinkuin muidenkin ennenkuin syytetään ja pyritään mustamaalaamalla auttamaan nykyistä hallitusta terveyskeskusten alasajossa. Terveyskeskusten ja keskkus sairaaloiden toimintaan pitää vaatia enemmän resusseja.

Terveyskeskuksien ongelmana, niin isoilla kuin pienilläkin paikkakunnilla, on aina pula niin ajasta kuin rahastakin. Terveyskeskuksien kun on kyettävä ottamaan vastaan kaikki potilaat mahdollisimman lyhyen ajan sisällä. Yksityisillä lääkärikeskuksilla sen sijaan on isompien laskujen ansioista mahdollisuus käyttää enemmän aikaa jokaisen potilaan ongelmaan ja tarvittaessa tutkia laajemmin. Tottakai on miellyttävämpää istua lääkärin luona kauemmin ja keskustella vaivasta ja sen mahdollisista syistä mahdollisimman perusteellisesti, mutta mikäli itse on valmistautunut lääkärikäyntiin ja miettinyt esimerkiksi valmiita kysymyksiä lääkärille, selviää samojen asioiden käsittelystä paljon nopeamminkin.

Käytin itse yksityisiä lääkäripalveluja niin kauan kuin vakuutukseni oli voimassa, mutta nykyisin rahatilanne on siihen liian heikko. Olen käyttänyt sittemmin monien turunseudun terveyskeskuksien palveluita ja ollut varsin tyytyväinen. Lääkäriaikoja (joita varatessani olen ensimmäiseksi kertonut tiivistetysti vaivastani ja tarkistanut kenelle aika kannattaa varata) on usein joutunut jonottamaan, mutta kun lääkärille olen vihdoin päässyt, olen saanut asialliset vastaukset kaikkiin kysymyksiini ja tarvittaessa reseptin ja/tai lähetteen eteenpäin. Esimerkkeinä mm. selkä-/hartiaseudun vaivoihin sain ensihoitoon reseptin relaksantteja varten sekä lähetteen fysioterapiaan. Ahdistuskohtauksien yms vaivojen takia hakeuduin terveyskeskuspsykologin puheille ja muutamien keskustelujen jälkeen hän ehdotti että varaisin ajan yleislääkärille, joka antaisi lähetteen mielenterveyskeskukseen mahdollista terapiaa varten. Viisaudenhampaiden vihoitellessa sain antibioottireseptin ja tarkat ohjeet ja puhelinnumerot siltä varalta ettei antibiootti tepsi ja joudun hakeutumaan uudestaan hoitoon vkonlopun aikana.

Olen siis itse ollut erittäin tyytyväinen terveyskeskusten (niin härkätien kuin muidenkin) palveluihin ja erittäin kiitollinen siitä että Suomessa sellaisia on. Arvostan myös suuresti kaikkia niitä jotka ovat valinneet terveydenhuollon omaksi alakseen kiireestä ja suhteellisen huonoista palkoista huolimatta.

Toki jokaiselta alalta löytyy niitä, jotka eivät hoida työtään kunnolla. Ja meillä kaikilla on joskus huonoja päiviä. Ihmisiähän tässä kaikki ollaan. En silti lähtisi tuomitsemaan koko terveyskeskusta yhden huonon kokemuksen vuoksi.

• tyytyväinen terv kes
        Pelkkä ihminen kirjoitti:

Terveyskeskuksien ongelmana, niin isoilla kuin pienilläkin paikkakunnilla, on aina pula niin ajasta kuin rahastakin. Terveyskeskuksien kun on kyettävä ottamaan vastaan kaikki potilaat mahdollisimman lyhyen ajan sisällä. Yksityisillä lääkärikeskuksilla sen sijaan on isompien laskujen ansioista mahdollisuus käyttää enemmän aikaa jokaisen potilaan ongelmaan ja tarvittaessa tutkia laajemmin. Tottakai on miellyttävämpää istua lääkärin luona kauemmin ja keskustella vaivasta ja sen mahdollisista syistä mahdollisimman perusteellisesti, mutta mikäli itse on valmistautunut lääkärikäyntiin ja miettinyt esimerkiksi valmiita kysymyksiä lääkärille, selviää samojen asioiden käsittelystä paljon nopeamminkin.

Käytin itse yksityisiä lääkäripalveluja niin kauan kuin vakuutukseni oli voimassa, mutta nykyisin rahatilanne on siihen liian heikko. Olen käyttänyt sittemmin monien turunseudun terveyskeskuksien palveluita ja ollut varsin tyytyväinen. Lääkäriaikoja (joita varatessani olen ensimmäiseksi kertonut tiivistetysti vaivastani ja tarkistanut kenelle aika kannattaa varata) on usein joutunut jonottamaan, mutta kun lääkärille olen vihdoin päässyt, olen saanut asialliset vastaukset kaikkiin kysymyksiini ja tarvittaessa reseptin ja/tai lähetteen eteenpäin. Esimerkkeinä mm. selkä-/hartiaseudun vaivoihin sain ensihoitoon reseptin relaksantteja varten sekä lähetteen fysioterapiaan. Ahdistuskohtauksien yms vaivojen takia hakeuduin terveyskeskuspsykologin puheille ja muutamien keskustelujen jälkeen hän ehdotti että varaisin ajan yleislääkärille, joka antaisi lähetteen mielenterveyskeskukseen mahdollista terapiaa varten. Viisaudenhampaiden vihoitellessa sain antibioottireseptin ja tarkat ohjeet ja puhelinnumerot siltä varalta ettei antibiootti tepsi ja joudun hakeutumaan uudestaan hoitoon vkonlopun aikana.

Olen siis itse ollut erittäin tyytyväinen terveyskeskusten (niin härkätien kuin muidenkin) palveluihin ja erittäin kiitollinen siitä että Suomessa sellaisia on. Arvostan myös suuresti kaikkia niitä jotka ovat valinneet terveydenhuollon omaksi alakseen kiireestä ja suhteellisen huonoista palkoista huolimatta.

Toki jokaiselta alalta löytyy niitä, jotka eivät hoida työtään kunnolla. Ja meillä kaikilla on joskus huonoja päiviä. Ihmisiähän tässä kaikki ollaan. En silti lähtisi tuomitsemaan koko terveyskeskusta yhden huonon kokemuksen vuoksi.

Olen kärsinyt mielenterveys ongelmista. Kesti aikansa ennenkuin rohkenin avata Terveyskeskusta vastapäätä olevan psykiatrisen klinikan aven. Samana päivänä pääsi psykiatrin vastaanotolle ja sain kokeiltavaksi lääkitystä. Muutaman päivän kuluttua menin sovitulle vastaanotolle. Tunnin keskustelun jälkeen, niinkuin ensikerrallakin, sain useampaa lääkettä.Ne tehosivat ja nyt on vain yksi lääke, neljäsosa alkuperäisestä, käytöstä ja voin hyvin.
        Miksi mennä terveyskeskuksen puolelle, yleislääkärille, kun toisella puolella tietä on erikoislääkäri ja hoitajat käytettävissä ja antavat tarvittaessa useampiakin lääkkeitä, hakiessaan potilaalle parhaimman mahdollisen lääkityksen. Eikä maksa terveyskeskusmaksua enempää.

• Holtitonta

terv. kahvikuppineuroosi

Pelleilyksimennytvastaanotto haluan lääkärinajan!Ensin höpöhoitajille oletkosairas??Eikiireellistä tarjoillaan 6kk päähän?Kukatakaa etteivaivanipahene lisäksi terveyskeskuksessa 2 lääkärinvaje kummajuttu kunta Turunkyljessäkiinni miksilääkärit eivätpysy?Lyödäänkö heti uudellelääkärille luukurkkuun ja kenentoimesta?Parempiolisi siirtyä Turunkaupunginsairaalankanssa yhteistyöhön hoitorintamalla.Olettepahoittaneet monenpotilaanmielen harkitsemattomallanne ylimieliselläasenteellanne.

• Anonyymi

Ei tarvita insuliinisurmaa. Riittää että narsistinen hoitaja sekoittaa tutkimustuloksia, jolloin vakava sairaus jää toteamatta ja hoitamatta. Terveyskeskuksessa on paljon hoitajia ja suurin osa niistä erikoisia käytökseltään. Olen itse ujo ja masentunut, joten en osaa palvoa tarpeeksi tai en vaikuta ystävälliseltä. Lääkärit ja hoitajat ovat myös todella nuoria. Eivät herätä luottamusta.

• janna s

kohtahan tulee voimaan laki jossa potilas saa itse valita hoitopaikkansa, ensin kaupungis sisällä, sitten jo loppuvaiheessa koko suomen sisällä.

viimeistään tällöin ne ilkeästä maineestaan ja huonosta hoidostaan tunnetut terveyskeskukset sulkeutuvat kun asiakkaita ei enää riitä. asiakasyhteistyökyvyttömät lääkärit kun eivät kostu siitä sen enempää työpaikkaansakaan vaihtamalla sillä kyllä se sana huonoa hoitoa antaasta lääkäristäkin leviää.

ja kun potilas saa itse myös valita häntä hoitavan lääkärin eivät tälläiset ns jumalaa leikkivät lääkärit pääse urallaan etenemään ja työtkin heiltä loppuvat kun vain harva tietämätö heille ajan vahingossa varaa.

viimeistään tällöin härkätien kuntayhtymässäkin herätään eräiden liedossa toimivien lääkäreiden "mene yksityiselle" kommentteihin

ei pahalla, mutta jos on valinnut ammatikseen asiakaspalvelualan on silloin myös käyttäydyttävä tiettyjen tapojen mukaisesti.

• sattumalta eksynyt..

Se on varmaan oikein hyvä, että kaikkeen tyytymättömät ihmiset saavat valita hoitopaikkansa itse niin sitten ne ihmiset joiden sairaudet ovat autettavissa ja joihin myös löytyy hoito jota ovat valmiit vastaanottamaan, saavat apua ja tilaa vastaanotoilla.
      Oletteko muuten koskaan tavanneet psyykkisesti sairasta valittaajaa joka olisi ollut tyytyväinen mihinkään?

• tyytyväinen potilas

Anteeksi kuinka?
      Itse olen käynyt vuosikausia yksityisellä, ja kärsin psyykkisestä vaivasta. Lääkärini kohtelee minua erinomaisesti, kuin ihmistä ikään.
      Terveyskeskuksessa alkavat lässyttää ja tuijottaa omituisesti kun huomaavat diagnoosin.
      Niin kauan kun ei sitä mistään paperista näe, kaikki menee hyvin.

• stockmanin casanowa

tiedän että eräiden henkilöiden osalta on tehty kys paikan suhteen aloite erästä ajankohtais ohjelmaa ajatellen. olivat kiinnostuneita suntaamaan tutkivan journalisminsa tän kaltaisiin ongelmiin. ehkä Liedon Härkätien terveyskeskuksen ongelmatkin saadaan vihdoin julki. aiakin asianomaisilla on halu kertoa saamastaan pöyristyttävästä kohtelusta...

• Sairaus on bisnestä

Onpahan tuolla eräällekin aivohalvauksen saaneen omaiselle sanottu, että on niin kuuma ettei millään resurssit ja jaksaminen riitä vuodepotilaan siisteydestä huolehtimiseen vaan pikemmin jätetään potilas hikoilemaan jätteidensä keskelle. "eihän se valita kun ei puhuakaan kykene"

Menoja kyllä esitellään ja päättäjät kauhistelevat tai kiittelevät. Kyllä nuo lekurit on opetettu tyhmyyten jo koulutuksessa. Ymmärrys on tainnut hukkua pilleriteologiaaan, sanoin empatia.

Lekurit rikkovat hippokrateen valaa. He yhdessä päättäjäkaveriensa kanssa palvovat lääkebisnestä. Kansa maksaa sairastuttamisestaan. Ilmainen lääkehoito on vaan klishee verotuksen ylläpitämiseen, mutta mitään ilmaista terveydenhoitoa ei edes ole.

Eräs lääkäripoliitikko esitti jopa että laitoshoitoon otettaisiin entistä huonokuntoisimpia jolla tehtäisiin säästöjä. Kuolemantohtori.. mitä huonommin siis hoidetaan sitä nopeemmin kuolinodote. Jotkut typerykset huutavat hallelujaa.

• Kalliksi käy rokotus

Härkätien terveysasema on muuttunut huonompaan suuntaan viimeisen vuoden aikana. Olen 60 vuotias ja koen kohtelun terveysasemalla olevan töykeää. Johtuneeko iästäni? Eräs tuttavani olisi tarvinnut rokotuksen, johon aikaa olisi mennyt enintään 2 minuuttia, mutta siihenhän olisikin tarvinnut varata aika eikä hänellä ole mahdollisuutta tulla määrättyyn kellon aikaan paikalle. Työn luonteen takia hänen olisi pitänyt olla koko päivä pois työstä, tai useampikin. Hoitajia kyllä oli paikalla, mutta ilmeisesti kukaan ei osaa rokottaa.

• jotain kokemusta on

mä kyllä uskon että viime vuosina on mennyt parempaankin suuntaan moni mainittu pienillä paikkakunnilla ja vähemmän asutuissa maanosissa voi olla paljon huonompikin juttu

• liedosta ihan olen

lieto on ihan jees

• 4.10.2011

mee vaikka töihin niin ei tarvi miettiä noinkin lapsellisia juttuja. voi hyvänen aika.

4.10.2011 vanha ketju.

• aika erikoista on

joo täällä ollaan 5 vuotta samoista asioista jos ja kun katsot alkua tarkemmin

• ...JO SAAVUTETTU....

Eikös teillä ole se EX-peruspalveluministeri LIISA HYSSÄLÄ siellä Liedossa? Hänen pitäsi olla mitä suuremmassa määrin auttamassa kuntansa asioita. Kysymys kuuluu ONKO HALUA KEHITTÄÄ, VAI VAI OMAN EDUN TAVOITTELU OLLUT TÄRKEIN????????

• tiedän hänet

onhan se hän joka täällä on muttei tunnettavuus kai vaikuta paljoa yksittäinen tapaus vain on

• Vuoronumero??

Vuoronumero.Mitä tarkoitta näytteenottajat Härkätien terveyskeskuksessa Vuoronumero?Otin 12.09.2013 vuoronumeron 36 mikä oli päivän ensimmäinen.Oven auettua ja vuoronumeroni kuultuani lähdin ovensuuntaan.Samalla ovenavauksella keski-iän ylittänyt maastopukuhousuinen mies pyyhkäisi ovesta sisään ja näytteenottaja alkoi palvella häntä ja seuraavasta ovesta huudeltiin jo n 37.Seisoin tyhmän näkööisenä jonossa oventakana ja ihmettelin jälkeeni oli odotussaliin noin 15 henkilöä tokaisin eräälle herrasmiehelle hän veti välistä minua töykeästi .Onneksi rva saari otti toisesta ovesta ja pääsin pälkähästä muuten olisin joutunut ottamaan uuden vuoronumeron ja ties kuinka pitkään olisin odotellut lisää.

• vuoropinnari

Samalla tavalla minulle kävi.Vuoronumero huudettiin numero oli minun.Eräs vanhempi ukko juoksi lappu tanassa ovesta sisään.Seuraavallakerralle ei ohita.Kamppaan ukon pitkälleen jos ei omaavuoroonsa noudata.

• Anonyymi

Itse myös ihmettelin tuota vuoronumero järjestelmää, lääkäri kehoitti sinne menemään jotta saa kokeiden tulokset katsottua seuraavana päivänä. Aula täynnä väkeä vuoronumerolaput kädessä, näytteen otto klo 11-12.00. Ensimmäisen vartin aikana 8 näytteenottoa, sitten stoppas. 25 minuutin aikana ei ovet avautuneet kertaakaan, eli näytteenottajat kävivät ruokatauolla selvästikin. Oman vuoronumeron otin klo 10.50 ja tuurilla ehdin 11.50 näytteenottoon. Aula jäi tuohon aikaan täyteen vuoronumero asiakkaita. Melkoista "asiakkaiden kyykyttämistä", tunnin näytteenottoaika ja siitä kuluu 25minuuttia ruokataukoon. Voi pyhä sylvi tätä terveydenhuollon järjenkäyttöä.

• näitähän on

jassoo

• on pysynyt

tämä sentään

• terveyspalvelut

joo ei ole loppunut liedosta kokonaan apteekki ei auki enää sunnuntaina

• ei vienyt tätä
        terveyspalvelut kirjoitti:

joo ei ole loppunut liedosta kokonaan apteekki ei auki enää sunnuntaina

mehiläinen

• parannusta
        ei vienyt tätä kirjoitti:

mehiläinen

palveluihin

• Säästökuuri
        parannusta kirjoitti:

palveluihin

Liedon -Asemalta viedään Laboratoorio palvelut.
        Mahtaakohan olla suurikin säästö.
        Hankaloittaa ainakin vanhusten asiointia.

• lietolainen

Aiemmin niin Turussa kuin Kaarinassakin asuneena, on Liedossa sentään julkiset terveyspalvelut huomattavasti paremmalla tolalla, niin hoidon saatavuuden kuin osaamisenkin osalta, kuin edellä mainituissa kunnissa.

• kelpaa riittää

selvästi on

• näitä jättää

ei kannata

• olla huonompikin

joku voi

• vielä hyvä

tämä ainakin

• ongelmia

ei

• sentään vielä

kirkonkylä paremmin hyvänä säilyy

• ex-asiakas23.9.2008

rouva ex-asiakas23.9.2008 07:56

• vanha viesti jo

osin onkin tämä

• nämäkin hyvin

vielä toimivat

• monilla aikoihin

paremmin yleensä jopa kuin

• ylös.

nosto

• onkin se taas

vai niin nyt

• käpä145

Voitte vaan arvata millaista siellä on olla töissä....

• ttghggg

Jjccx

• hhghhhv

Hhhvhh

• Lopetettava

Arvuuttelua ja ylimielistäkohtelua potilaitakohtaan.Lopetettava liedon terveyskeskus ja siirrettävä Turkuun!Mitätehdä sairauteen eihoitoa saa liikuntaa ja burananlisäksi myötätuntoa.Milläsliikut jolleipääse liikkeelle.Vanhusneuvvola täysifarssi .Asiakkaat tarvitsevat oikeaahoitoa Eimitään Lääkäri/hoitajaleikkiä.Maksaasekin jos piiripienipyörii ja samatnaamat etuoikeutettuja jonossa.

• flunssastavammautunut

Täällä aloittaja sanoi, ettei flunssaa vakavamman asian vuoksi kannata mennä terveyskeskukseen. Mutta kun pitkittynyt flunssakin kuumeineen on terveyskeskukselle liikaa. Loimaan pääterveysaseman lääkäri ei määrännyt antibioottia vaan särkylääke Panadolia. Jatkossa seurasi sydänlihastulehdus ja sen jatkeena vammauttava aivoinfarkti. Kuume on erittäin vaarallinen, jos esim. käteen tai ikeneen tulee märkivä haava. Näistä asioista terveyskeskuslääkärit ja lehdistö ei puhu mitään. Riskit jätetään potilaiden kannettavaksi.

• juupisjuuu

Siel on vallan pölhöjä keikkalääkärei. Ja nuoria erikoistuvia... Ylimielisiä.

• Anonyymi

Ihan sama kokemus. Nivelrikko asiassa sanottiin että ei voi tehdä mitään. Kirjotetaanko särkylääke. Ja Matti Säilän pitäisi olla hyvä lääkäri mutta sanottiin vain että ei voi tehdä miään.
      Ylimielinen asenne ja suhtautuminen loukkaa.

• Anonyymi

Päivitetään ketjua ja tuore kokemus lokakuulta 2021. Liedon terveyskeskuksen ”sairaala” vuodeosastolta.

Osastolla on ainoastaan 1 kpl 220cm pitkiä sänkyjä, nykyajan vaatimukset täyttävillä säädöillä.

Jos olet pitkä potilas, kuten omaiseni 187cm, joudut makaamaan liian lyhyessä sängyssä, koska yksi kyseinen sänky oli jo varattuna, toisella pitkällä potilaalla 🤷🏻‍♀️

Tämä on erityisen ikävää, jos olet sairaskohtauksen vuoksi siinä kunnossa että olet täysin sänkypotilas etkä pääse omin voimin sängystä pois.

Hoitajat ovat sängyn lisäksi myös pyytäneet nykyajan vaatimuksia täyttäviä potilaiden sivupöytiä, joita eivät myöskään ole osastolle saaneet 😞

Lisäksi varsinkin viikonloppuisin vuodeosastolla on hoitajapula (kuten joka paikassa muuallakin) ja potilaat, jotka tarvitsisivat esim. asentohoitoa (asennon vaihto) tai / ja jotka ovat sairauden vuoksi kyvyttömiä liikkumaan, ovat täysin vuodepotilaina ilman mitään aktiviteettia.

Fysioterapeutit ovat paikalla ainoastaan arkisin virka-aikaan ja puheterapeutin palvelu pitää ostaa yksityiseltä tarvittaessa erikseen.
      Nämä asiat ovat erittäin merkittäviä varsinkin aivoverenkiertohäiriöiden jälkeen; aivoinfarktin ja aivoverenvuodon jälkeen, nopean kuntoutumisen osalta.

Moni työikänenkin paikkakuntalainen voi joutua TK:n vuodeosastolle vaikka viikoksi tai kahdeksi, odottaessaan paikkaa jatkohoitoon esim. akuuttikuntoutukseen TYKSiin.

Varsinkin näissä tapauksissa olisi tärkeää että potilaan kuntoa vähintäänkin ylläpidettäisiin tässä välissä eikä potilaan yleiskunnon annettaisi mennä huonompaan kuntoon totaalisen immobilisaation vuoksi.

• Anonyymi

...

• Anonyymi

Arska.Pahoittelut Erkka Kuusistolle Puhelimeni oikuittelusta .Kiitos Reseptistä ym.

• Anonyymi

.....

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2490
    2. 148
      2224
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2152
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1684
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1593
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1516
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      279
      1394
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1379
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1356
    Aihe