Onko tämä normaali ilmiö?
Käytin mielialalääkettä pari kuukautta Alproxin kanssa, mutta jouduin lopettamaan mielialalääkkeen kun tuli niin pahoja haittavaikutuksia.
Nyt on isompi Alproxin tarve eli normaali annos ei riitäkkään. Onko tämä normaalia?
Onko tämä normaalia?
42
3927
Vastaukset
- Alproxin käyttäjä
kyllä edelleenkin tehoaa mutta ei niin pitkän aikaa kuin aiemmin.
- lähinnä mieleen,
että mielialalääke on sotkenut aivokemiasi joksikin aikaa. Pidä alpoannos mahdollisimman pienenä ja odota, yleensä mielialalääkkeiden haittavaikutukset ovat ohimeneviä.
Suosittelisin kyllä etsimään jonkin lääkkeettömän, suoraan oireiden syyhyn vaikuttavan lähestymistavan, bentsot ja muutkin alan lääkkeet kun vaurioittavat pitkässä käytössä monia reseptoreja aivoissa, aiheuttaen jopa pysyviä paniikkihäiriön oireita vaikka lääkkeen käytön lopettaisi. - Alproxin käyttäjä
lähinnä mieleen, kirjoitti:
että mielialalääke on sotkenut aivokemiasi joksikin aikaa. Pidä alpoannos mahdollisimman pienenä ja odota, yleensä mielialalääkkeiden haittavaikutukset ovat ohimeneviä.
Suosittelisin kyllä etsimään jonkin lääkkeettömän, suoraan oireiden syyhyn vaikuttavan lähestymistavan, bentsot ja muutkin alan lääkkeet kun vaurioittavat pitkässä käytössä monia reseptoreja aivoissa, aiheuttaen jopa pysyviä paniikkihäiriön oireita vaikka lääkkeen käytön lopettaisi.Sitä kun on etsitty, eikä sellaista ole löydetty.
Arvaa, haluaisinko lopettaa kyseisen lääkityksen? Mutta kun se ei onnistu, olen kokeillut vaikka mitä "lääkkeettömiä versioita". - paniikkia aiheuttavat
Alproxin käyttäjä kirjoitti:
Sitä kun on etsitty, eikä sellaista ole löydetty.
Arvaa, haluaisinko lopettaa kyseisen lääkityksen? Mutta kun se ei onnistu, olen kokeillut vaikka mitä "lääkkeettömiä versioita".asiat pois elämästä, kofeiini, alko ja tupakka tärkeimpinä.
- Nyt pomppas!
paniikkia aiheuttavat kirjoitti:
asiat pois elämästä, kofeiini, alko ja tupakka tärkeimpinä.
Kahvi käy usemmilla piristeestä, eli en ainakaan itse allakirjoita väitettä että kahvi aiheuttaisi paniikkia, pikemminkin päinvastoin!
Sitä paitsi kahvia juodaan maailmalla niin paljon että jos kahvi aiheuttaisi paniikkihäiriöitä, paniikkihäiriöisiä olisi vähintään kymmenkertainen määrä. - tiedetään aiheuttavan
Nyt pomppas! kirjoitti:
Kahvi käy usemmilla piristeestä, eli en ainakaan itse allakirjoita väitettä että kahvi aiheuttaisi paniikkia, pikemminkin päinvastoin!
Sitä paitsi kahvia juodaan maailmalla niin paljon että jos kahvi aiheuttaisi paniikkihäiriöitä, paniikkihäiriöisiä olisi vähintään kymmenkertainen määrä.paniikkihäiriötäkin, itse asiassa noin 10-20 prosentille kofeiniinkäyttäjistä kehittyy jonkinasteinen masennus, ahdistuneisuus tai paniikkihäiriö.
Kofeiinin aiheuttamat mielialahäiriöt syntyvät niinhitaasti, että sitä ei huomaa, hommaan voimennä vuosia ennen kuin kofeiinin aiheuttamat aivovauriota ja solukuolema kohdistuvat sellaisiin alueisiin, että oireita syntyy.
Allaolevissa linkeissä suomenkielinen artikkeli,jossa mainitaan asiasta ja englanninkielinen, jossa asiaan on paneuduttu perusteellisemmin. Olen itse käynyt läpi kofeinismin ja tuo jälkimmäinen artikkeli antaa kyllä kokemukseni mukaan hyvin totuudenmukaista tietoa. Olen myös perehtynyt todisteisiin kofeiinin kyvystä aiheuttaa aivovaurioita ja solukatoa.
http://www.ebm-guidelines.com/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=D20328.htm
http://mentalhealth.about.com/library/yourturn/uc091602.htm - jaazaa
tiedetään aiheuttavan kirjoitti:
paniikkihäiriötäkin, itse asiassa noin 10-20 prosentille kofeiniinkäyttäjistä kehittyy jonkinasteinen masennus, ahdistuneisuus tai paniikkihäiriö.
Kofeiinin aiheuttamat mielialahäiriöt syntyvät niinhitaasti, että sitä ei huomaa, hommaan voimennä vuosia ennen kuin kofeiinin aiheuttamat aivovauriota ja solukuolema kohdistuvat sellaisiin alueisiin, että oireita syntyy.
Allaolevissa linkeissä suomenkielinen artikkeli,jossa mainitaan asiasta ja englanninkielinen, jossa asiaan on paneuduttu perusteellisemmin. Olen itse käynyt läpi kofeinismin ja tuo jälkimmäinen artikkeli antaa kyllä kokemukseni mukaan hyvin totuudenmukaista tietoa. Olen myös perehtynyt todisteisiin kofeiinin kyvystä aiheuttaa aivovaurioita ja solukatoa.
http://www.ebm-guidelines.com/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=D20328.htm
http://mentalhealth.about.com/library/yourturn/uc091602.htmsiihen ryhmään, joka ei saa kahvista mitään oireiluja.
Minulla kahvista mieliala nousee positiivisemmaksi, mutta kaipa nämä ovat tapauskohtaisia.
Jotkut mm. aamuisin eivät saa "konettattansa käyntiin" jos eivät saa kahvia, itse kuulun juuri tähän ryhmään. - olla kofeinismi,
jaazaa kirjoitti:
siihen ryhmään, joka ei saa kahvista mitään oireiluja.
Minulla kahvista mieliala nousee positiivisemmaksi, mutta kaipa nämä ovat tapauskohtaisia.
Jotkut mm. aamuisin eivät saa "konettattansa käyntiin" jos eivät saa kahvia, itse kuulun juuri tähän ryhmään.tuo aamukäynnistys on yksi yleisimmistä oireista. Minähän sanoin, että ne oireet syntyvät hitaasti, vuosienkuluessa, ei krooninen kofeiinimyrkytys toimi niin että sen huomaa heti kun on juonut kupillisen kahvia. Se, ettei aivot tahdo käynnistyä aamulla ennenkuin on saanut kahvia, on vieroitusoire.
- jaazaa
olla kofeinismi, kirjoitti:
tuo aamukäynnistys on yksi yleisimmistä oireista. Minähän sanoin, että ne oireet syntyvät hitaasti, vuosienkuluessa, ei krooninen kofeiinimyrkytys toimi niin että sen huomaa heti kun on juonut kupillisen kahvia. Se, ettei aivot tahdo käynnistyä aamulla ennenkuin on saanut kahvia, on vieroitusoire.
kofeinismi tai mikä termi tahansa, kahvi on hyvänmakuista ja se kai siinä on parasta.
Linkitetyltä sivulta löytyi tämä "Kofeiini piristää, lisää valppautta ja huomiokykyä, vahvistaa lihasten suorituskykyä, poistaa väsymyksen tunnetta ja kiihottaa lämmön kehitystä."
Tuon yllämainitun tunnistan kahvin käytöstä. - että...
lähinnä mieleen, kirjoitti:
Suosittelisin kyllä etsimään jonkin lääkkeettömän, suoraan oireiden syyhyn vaikuttavan lähestymistavan, bentsot ja muutkin alan lääkkeet kun vaurioittavat pitkässä käytössä monia reseptoreja aivoissa, aiheuttaen jopa pysyviä paniikkihäiriön oireita vaikka lääkkeen käytön lopettaisi.että mielialalääke on sotkenut aivokemiasi joksikin aikaa.
Kyse on varmasti päinvastaisesta asiasta. Mielialalääke on parantanut aivojen kemioita, ja nyt ne ovat menneet taas enemmän sekaisin kun lääkitys on lopetettu. Siksi enemmän oireita/enemmän tarvetta alproxille.
Haittoja masennuslääkkeistä voi tulla, mutta tälläinen haitta johtunee niiden lopetuksesta.
Muut haitat on poistettu lopettamalla lääkitys, mutta tilalle on saatu pahentunut tilanne sairauden suhteen koska aivot eivät saa tarvitsemaansa lääkettä.
Nyt pitäisi löytää uusi lääke. Sellainen joka myös korjaa aivojen kemioita, mutta sopii käyttäjälle paremmin eli ei aiheuta niin paljon sivuvaikutuksia. - piristävät huumeet
jaazaa kirjoitti:
kofeinismi tai mikä termi tahansa, kahvi on hyvänmakuista ja se kai siinä on parasta.
Linkitetyltä sivulta löytyi tämä "Kofeiini piristää, lisää valppautta ja huomiokykyä, vahvistaa lihasten suorituskykyä, poistaa väsymyksen tunnetta ja kiihottaa lämmön kehitystä."
Tuon yllämainitun tunnistan kahvin käytöstä.tekevät, esimerkiksi kokaiini ja amfetamiini mutta minä puhuin pitkäaikaiskäytön seurauksista, joita ei tule jokaiselle käyttäjälle.
"Pitkäaikainen runsas kofeiinin käyttö johtaa kofeinismiin. Se on oireyhtymä, johon kuuluu ahdistuneisuutta, masennusta ja erilaisia psykofyysisiä oireita sekä kahvin runsasta käyttöä, joka ylläpitää tilaa. Kofeinismia potevan suorituskyky voi heiketä. Psyykkisiltä oireiltaan kofeinismi on tuskaneuroosin kaltainen. On arvioitu, että 10-20 % kahvin käyttäjistä potisi kyseistä oireyhtymää."
Sinulta jäi jostain syystä huomaamatta ylläoleva kappale. Tiedoksesi myös että kofeiinilla saa aikaan paniikkikohtauksen ja lopuksi psykoosin JOKAISELLE, terveellekin ihmiselle, kun annos on tarpeeksi iso. - paranna yhtään mitään,
että... kirjoitti:
että mielialalääke on sotkenut aivokemiasi joksikin aikaa.
Kyse on varmasti päinvastaisesta asiasta. Mielialalääke on parantanut aivojen kemioita, ja nyt ne ovat menneet taas enemmän sekaisin kun lääkitys on lopetettu. Siksi enemmän oireita/enemmän tarvetta alproxille.
Haittoja masennuslääkkeistä voi tulla, mutta tälläinen haitta johtunee niiden lopetuksesta.
Muut haitat on poistettu lopettamalla lääkitys, mutta tilalle on saatu pahentunut tilanne sairauden suhteen koska aivot eivät saa tarvitsemaansa lääkettä.
Nyt pitäisi löytää uusi lääke. Sellainen joka myös korjaa aivojen kemioita, mutta sopii käyttäjälle paremmin eli ei aiheuta niin paljon sivuvaikutuksia.eivät ainakaan aivojen kemiallista tasapainoa, joka näin väittää, valehtelee kirkkain silmin. Niiden aiheuttama muutos tasapainoon vaikuttaa osalla käyttäjiä mielialahäiriöiden oreisiin mutta yleensä oireet palaavat,ellei lääkettä syö loppuikäänsä. Minä pidän järkevämpänä korjata se aivojen kemiallinen tasapaino ihan oikeasti poistamalla sitä haittaavat tekijät ja lisäämällä ravintooni niitä luonnollisia rakennusaineita, joita aivot tarvitsevat pysyäkseen tasapainossa.
- jaazaa
piristävät huumeet kirjoitti:
tekevät, esimerkiksi kokaiini ja amfetamiini mutta minä puhuin pitkäaikaiskäytön seurauksista, joita ei tule jokaiselle käyttäjälle.
"Pitkäaikainen runsas kofeiinin käyttö johtaa kofeinismiin. Se on oireyhtymä, johon kuuluu ahdistuneisuutta, masennusta ja erilaisia psykofyysisiä oireita sekä kahvin runsasta käyttöä, joka ylläpitää tilaa. Kofeinismia potevan suorituskyky voi heiketä. Psyykkisiltä oireiltaan kofeinismi on tuskaneuroosin kaltainen. On arvioitu, että 10-20 % kahvin käyttäjistä potisi kyseistä oireyhtymää."
Sinulta jäi jostain syystä huomaamatta ylläoleva kappale. Tiedoksesi myös että kofeiinilla saa aikaan paniikkikohtauksen ja lopuksi psykoosin JOKAISELLE, terveellekin ihmiselle, kun annos on tarpeeksi iso.lukematta, mutta sä itse halusit tuoda esiin vain ne negatiiviset asiat, mutta tässä sä itse toitkin esiin sen kaikkein oleellisimman kun kirjoitit: "Pitkäaikainen runsas kofeiinin käyttö johtaa kofeinismiin. Se on oireyhtymä, johon kuuluu ahdistuneisuutta, masennusta ja erilaisia psykofyysisiä oireita sekä kahvin runsasta käyttöä, joka ylläpitää tilaa. Kofeinismia potevan suorituskyky voi heiketä. Psyykkisiltä oireiltaan kofeinismi on tuskaneuroosin kaltainen. On arvioitu, että 10-20 % kahvin käyttäjistä potisi kyseistä oireyhtymää."
Eli se tärkeä verbi on nimeltään "voi" ja toinen yhtä tärkeä on että 10-20% kahvin käyttäjistä potee mahdollista oireyhtymää.
Elikkäs kahvi aiheuttaa mahdollisesti jollain käyttäjille jotain ongelmia, mutta siinä olet kyllä väärässä jos väität että jokainen kahvia juova ihminen saa paniikkikohtauksen. Mm. vaimoni joka juo kahvia kaksi kertaa enemmän kuin minä, ei ole koskaan saanut mitään paniikkikohtausta. Ei sen puoleen, en ole minäkään, vaikka kahvia juonkin, en tosin kovin suuria määriä.
Siis kahvista voi saada jotain haittavaikutuksia, vähän sama kuin lääkkeistäkin, jotkut niitä saa mutta suurinosa ei. - jokaisen saavan
jaazaa kirjoitti:
lukematta, mutta sä itse halusit tuoda esiin vain ne negatiiviset asiat, mutta tässä sä itse toitkin esiin sen kaikkein oleellisimman kun kirjoitit: "Pitkäaikainen runsas kofeiinin käyttö johtaa kofeinismiin. Se on oireyhtymä, johon kuuluu ahdistuneisuutta, masennusta ja erilaisia psykofyysisiä oireita sekä kahvin runsasta käyttöä, joka ylläpitää tilaa. Kofeinismia potevan suorituskyky voi heiketä. Psyykkisiltä oireiltaan kofeinismi on tuskaneuroosin kaltainen. On arvioitu, että 10-20 % kahvin käyttäjistä potisi kyseistä oireyhtymää."
Eli se tärkeä verbi on nimeltään "voi" ja toinen yhtä tärkeä on että 10-20% kahvin käyttäjistä potee mahdollista oireyhtymää.
Elikkäs kahvi aiheuttaa mahdollisesti jollain käyttäjille jotain ongelmia, mutta siinä olet kyllä väärässä jos väität että jokainen kahvia juova ihminen saa paniikkikohtauksen. Mm. vaimoni joka juo kahvia kaksi kertaa enemmän kuin minä, ei ole koskaan saanut mitään paniikkikohtausta. Ei sen puoleen, en ole minäkään, vaikka kahvia juonkin, en tosin kovin suuria määriä.
Siis kahvista voi saada jotain haittavaikutuksia, vähän sama kuin lääkkeistäkin, jotkut niitä saa mutta suurinosa ei.oireita, koska tiedän että näin ei ole. Tutkimusten mukaan noin 10% väestöstä saa kofeiinista jonkinasteisia oireita, yli 40% hoidossa olevista mielenterveyspotilaista kärsii tutkimusten mukaan kofeinismista. Kukaan ei tiedä kuinka moni viettää koko elämänsä lataamon suljetulla jatkuvassa kofeiinipsykoosissa, jota ylläpidetään talon puolesta kahvitarjoilulla, arviot liikkuvat tuhansissa.
Kofeiini on voimakas myrkky, jota käytetään mm. kasvivuojeluaineena tuhohyönteisiä vastaan elintarviketuotannossa. Akuutin kofeiinimyrkytyksen aiheuttamia oireita ovat mm. sydämentykytys, hermostuneisuus, ahdistus, rytmihäiriöt, puristava tunne rinnassa, käsien ja jalkapohjien hikoilu ja keskittymisvaikeudet. (Vakava kofeiinimyrkytys vaatii sairaalahoitoa ja voi johtaa kuolemaan aiheuttaessaan sydänpysähdyksen).
Pitkäaikaiskäytössä elimistö saattaa menettää kykynsä pilkkoa kofeiinia ja sitä alkaa kertymään kudokseen, aiheuttaen oireiden kroonistumisen ja toksisen dementian.
Mitä tulee kofeiininkäyttöön, saa jokainen minun puolestani pitää huumeensa ja sen aiheuttamat oireet, kerron pelkästään paniikkihäiriöön liittyen mitä olen itse oppinut yli 20 vuoden kokemuksesta ja vuosien syventymisestä aiheeseen. On jokaisen oma asia haluaako ottaa selvää johtuvatko hänen oireensa kofeiinista vaiko eivät, minulle se on täysin samantekevää. Voin johdattaa teidät lähteelle mutta en voi juoda puolestanne. - jaazaa
jokaisen saavan kirjoitti:
oireita, koska tiedän että näin ei ole. Tutkimusten mukaan noin 10% väestöstä saa kofeiinista jonkinasteisia oireita, yli 40% hoidossa olevista mielenterveyspotilaista kärsii tutkimusten mukaan kofeinismista. Kukaan ei tiedä kuinka moni viettää koko elämänsä lataamon suljetulla jatkuvassa kofeiinipsykoosissa, jota ylläpidetään talon puolesta kahvitarjoilulla, arviot liikkuvat tuhansissa.
Kofeiini on voimakas myrkky, jota käytetään mm. kasvivuojeluaineena tuhohyönteisiä vastaan elintarviketuotannossa. Akuutin kofeiinimyrkytyksen aiheuttamia oireita ovat mm. sydämentykytys, hermostuneisuus, ahdistus, rytmihäiriöt, puristava tunne rinnassa, käsien ja jalkapohjien hikoilu ja keskittymisvaikeudet. (Vakava kofeiinimyrkytys vaatii sairaalahoitoa ja voi johtaa kuolemaan aiheuttaessaan sydänpysähdyksen).
Pitkäaikaiskäytössä elimistö saattaa menettää kykynsä pilkkoa kofeiinia ja sitä alkaa kertymään kudokseen, aiheuttaen oireiden kroonistumisen ja toksisen dementian.
Mitä tulee kofeiininkäyttöön, saa jokainen minun puolestani pitää huumeensa ja sen aiheuttamat oireet, kerron pelkästään paniikkihäiriöön liittyen mitä olen itse oppinut yli 20 vuoden kokemuksesta ja vuosien syventymisestä aiheeseen. On jokaisen oma asia haluaako ottaa selvää johtuvatko hänen oireensa kofeiinista vaiko eivät, minulle se on täysin samantekevää. Voin johdattaa teidät lähteelle mutta en voi juoda puolestanne.kahvista en ole henkilökohtaisesti saanut mitään haittavaikutuksia, on toiminut minulla hyvin, joten se siitä.
Pitää hyväksyä se tosiasia, että ihmiset reagoivat eri lailla erilaisiin juomiin, ruokiin ja lääkkeisiin. Se mikä sopii yhdelle, ei sovi läheskään kaikille. Siitä minä olen aina lähtenyt.
Tämä kuuluu siihen samaan ryhmään, johon kuuluu erilaiset lääkkeet ja ruuat, joiden mahdolliset haittavaikutukset alkavat näin; "Tämä ruoka/lääke saattaa aiheuttaa haittavaikutuksia...." - saatko kahvista oireita
jaazaa kirjoitti:
kahvista en ole henkilökohtaisesti saanut mitään haittavaikutuksia, on toiminut minulla hyvin, joten se siitä.
Pitää hyväksyä se tosiasia, että ihmiset reagoivat eri lailla erilaisiin juomiin, ruokiin ja lääkkeisiin. Se mikä sopii yhdelle, ei sovi läheskään kaikille. Siitä minä olen aina lähtenyt.
Tämä kuuluu siihen samaan ryhmään, johon kuuluu erilaiset lääkkeet ja ruuat, joiden mahdolliset haittavaikutukset alkavat näin; "Tämä ruoka/lääke saattaa aiheuttaa haittavaikutuksia...."vai et ennen kuin olet ollut muutaman viikon juomatta ja vedät sitten pari kupillista kerralla. Sinulla on ilmeisiä vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa, olen koko ajan yrittänyt selittää, että krooninen kofeiinimyrkytys (kofeinismi) syntyy kuukausien, ehkä jopa vuosien saatossa ja asiantuntijoiden mukaan henkilö itse tiedostaa tilansa erittäin harvoin.
Parhaita merkkejä kofeinismista ovat vieroitusoireet, esim. ettei aivot käynnisty ilman aamukahvia, - ALPROX!!!!
saatko kahvista oireita kirjoitti:
vai et ennen kuin olet ollut muutaman viikon juomatta ja vedät sitten pari kupillista kerralla. Sinulla on ilmeisiä vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa, olen koko ajan yrittänyt selittää, että krooninen kofeiinimyrkytys (kofeinismi) syntyy kuukausien, ehkä jopa vuosien saatossa ja asiantuntijoiden mukaan henkilö itse tiedostaa tilansa erittäin harvoin.
Parhaita merkkejä kofeinismista ovat vieroitusoireet, esim. ettei aivot käynnisty ilman aamukahvia,ota vähän buranaa, niin rauhoitut!
Heheheh! - jaazaa
saatko kahvista oireita kirjoitti:
vai et ennen kuin olet ollut muutaman viikon juomatta ja vedät sitten pari kupillista kerralla. Sinulla on ilmeisiä vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa, olen koko ajan yrittänyt selittää, että krooninen kofeiinimyrkytys (kofeinismi) syntyy kuukausien, ehkä jopa vuosien saatossa ja asiantuntijoiden mukaan henkilö itse tiedostaa tilansa erittäin harvoin.
Parhaita merkkejä kofeinismista ovat vieroitusoireet, esim. ettei aivot käynnisty ilman aamukahvia,Jos leikitään ajatuksella että olisit oikeassa, niin samaan kategoriaan voisi vetää paljon ruokia, muita juomia, lääkkeitä, elämäntapoja, ja voiko niin steriiliä ympäristöä olla, ettei olisi sinun siteeramia "myrkkyjä". Pitäisi pistää pää pari kertaa päivässä autoklaaviin ja kulkea pussi päässä.
Mutta tällä erää lopetan tämän keskustelun tähän koska tästä aiheesta on moniakikn eri näkökantoja, mutta henkilökohtaisesti en pidä kahvia "myrkkynä", ei siihen ole koskaan kukaan tietääkseni kuollut, huumeisiin ja alkoholiin kyllä on. - tappava myrkky,
jaazaa kirjoitti:
Jos leikitään ajatuksella että olisit oikeassa, niin samaan kategoriaan voisi vetää paljon ruokia, muita juomia, lääkkeitä, elämäntapoja, ja voiko niin steriiliä ympäristöä olla, ettei olisi sinun siteeramia "myrkkyjä". Pitäisi pistää pää pari kertaa päivässä autoklaaviin ja kulkea pussi päässä.
Mutta tällä erää lopetan tämän keskustelun tähän koska tästä aiheesta on moniakikn eri näkökantoja, mutta henkilökohtaisesti en pidä kahvia "myrkkynä", ei siihen ole koskaan kukaan tietääkseni kuollut, huumeisiin ja alkoholiin kyllä on.ainakin lääketiede väittää näin.
Varmasti on olemassa muitakin huumeita ja ravintoaineita, jotka aiheuttavat oireita mutta kofeiini on yleisin yksittäinen mielialahäiriöiden aiheuttaja koska se on yleisimmin käytetty huume maailmassa. - peräisin.
paranna yhtään mitään, kirjoitti:
eivät ainakaan aivojen kemiallista tasapainoa, joka näin väittää, valehtelee kirkkain silmin. Niiden aiheuttama muutos tasapainoon vaikuttaa osalla käyttäjiä mielialahäiriöiden oreisiin mutta yleensä oireet palaavat,ellei lääkettä syö loppuikäänsä. Minä pidän järkevämpänä korjata se aivojen kemiallinen tasapaino ihan oikeasti poistamalla sitä haittaavat tekijät ja lisäämällä ravintooni niitä luonnollisia rakennusaineita, joita aivot tarvitsevat pysyäkseen tasapainossa.
oreisiin mutta yleensä oireet palaavat,ellei lääkettä syö loppuikäänsä.
Masennus voi uusiutua, se on totta. Itse jouduin käyttämään 2 vuotta lääkkeitä ja olen ollut nyt reilut 3 vuotta ilman. Kyllä ne omalla kohdalla ainakin selvästi paransivat. Mistä tuollainen tieto on peräisin, ettei lääkitys paranna? Näyttöä?
lisäämällä ravintooni niitä luonnollisia rakennusaineita, joita aivot tarvitsevat pysyäkseen tasapainossa.
Ihan ok, mutta ei se enää yksistään toimi kun tilanne on tarpeeksi huono. Ei ole mahdollista hoitaa noin, muuta kuin lieviä tapauksia. Lääkityksen tukihoidoksi kelpaavat. - Paula-täti
Nyt pomppas! kirjoitti:
Sitä paitsi kahvia juodaan maailmalla niin paljon että jos kahvi aiheuttaisi paniikkihäiriöitä, paniikkihäiriöisiä olisi vähintään kymmenkertainen määrä.Kahvin on todettu vähentävän maksasyövän riskiä ja sillä on myös muita edullisia terveysvaikutuksia.
Lisää tietoa Wikipediassa. - että näitä näennäistieteell...
Paula-täti kirjoitti:
Kahvin on todettu vähentävän maksasyövän riskiä ja sillä on myös muita edullisia terveysvaikutuksia.
Lisää tietoa Wikipediassa.nollatutkimuksia ilmaantuu aina silloin, tällöin. Lähemmin tarkasteltuna, niissä todetaan, että mitä enemmän juot kahvia, sitä terveempänä pysyt. Näiden "tutkimusten" tarkoitus on ylläpitää ja vahvistaa kahvin positiivista imagoa ja lisätä sen kulutusta, arvannet mikä taho näitä propagandapläjäyksiä rahoittaa.
Ei ole mitään järkeä kehottaa ihmistä käyttämään aivovaurioita ja aivojen solukuolemaa ja lukemattomia muita terveyshaittoja todistetusti aiheuttavaa hermomyrkkyä moninkertaisina yliannoksina koska se muka suojelee sairauksilta. - Paula-täti
että näitä näennäistieteell... kirjoitti:
nollatutkimuksia ilmaantuu aina silloin, tällöin. Lähemmin tarkasteltuna, niissä todetaan, että mitä enemmän juot kahvia, sitä terveempänä pysyt. Näiden "tutkimusten" tarkoitus on ylläpitää ja vahvistaa kahvin positiivista imagoa ja lisätä sen kulutusta, arvannet mikä taho näitä propagandapläjäyksiä rahoittaa.
Ei ole mitään järkeä kehottaa ihmistä käyttämään aivovaurioita ja aivojen solukuolemaa ja lukemattomia muita terveyshaittoja todistetusti aiheuttavaa hermomyrkkyä moninkertaisina yliannoksina koska se muka suojelee sairauksilta.kuinka paljon ihmistä juo maailmalla kahvia ja kuinta monta on siihen kuollut tai siihen sairastunut.
Säästään sinua, se lukema on 0.
Esimerkiksi lääkärit ja lääketiede, joka elää lääbisneksen varassa, tyrkyttävät lääkkeitä, jotka sisältävät, lähes kaikki, terveydelle vaarallisia haittavaikutuksia. Voisin pistää tähän pitkän listan tai linkin, mutta en viitsi koska modet eivät siitä pidä. - sairauksiin kuolee
Paula-täti kirjoitti:
kuinka paljon ihmistä juo maailmalla kahvia ja kuinta monta on siihen kuollut tai siihen sairastunut.
Säästään sinua, se lukema on 0.
Esimerkiksi lääkärit ja lääketiede, joka elää lääbisneksen varassa, tyrkyttävät lääkkeitä, jotka sisältävät, lähes kaikki, terveydelle vaarallisia haittavaikutuksia. Voisin pistää tähän pitkän listan tai linkin, mutta en viitsi koska modet eivät siitä pidä.ihmisiä joka päivä, lisäksi noin 50% masennus, ahdistuneisuus, ja paniikkihäiriöpotilaista pääsisi oireistaan jos lopettaisivat kofeiiniriippuvaisuutensa.
Tutkimusten mukaan noin 40% mielisairaaloiden suljetuilla osastoilla olevista kroonikoista kärsii kroonisesta kofeiinimyrkytyksestä, joka pahentaa tai jopa aiheuttaa heidän oireensa. Tuhannet viettävät koko elämänsä hullujenhuoneella skitsofreniaksi diagnosoidun kroonisen kofeiinimyrkytyksen vuoksi.
Kofeiiniriippuvuus on maailman yleisin huumeriippuvuus. - Paula-täti
sairauksiin kuolee kirjoitti:
ihmisiä joka päivä, lisäksi noin 50% masennus, ahdistuneisuus, ja paniikkihäiriöpotilaista pääsisi oireistaan jos lopettaisivat kofeiiniriippuvaisuutensa.
Tutkimusten mukaan noin 40% mielisairaaloiden suljetuilla osastoilla olevista kroonikoista kärsii kroonisesta kofeiinimyrkytyksestä, joka pahentaa tai jopa aiheuttaa heidän oireensa. Tuhannet viettävät koko elämänsä hullujenhuoneella skitsofreniaksi diagnosoidun kroonisen kofeiinimyrkytyksen vuoksi.
Kofeiiniriippuvuus on maailman yleisin huumeriippuvuus.tuosta väittämästäsi tiedosta.
Muistathan että luomuruoka korvaa pillerit jotka tekevät tuhoa suolistollesi.
Miten sinä hoidat skitsofreeniaasi?
Kofeiinia ei ole lääketieteellisestikään lisätty huume-listaan, tiedät varmasti syyn, mutta lääkkeet on. Varo siis niiden käyttöä! - Paula-täti
sairauksiin kuolee kirjoitti:
ihmisiä joka päivä, lisäksi noin 50% masennus, ahdistuneisuus, ja paniikkihäiriöpotilaista pääsisi oireistaan jos lopettaisivat kofeiiniriippuvaisuutensa.
Kofeiiniriippuvuus on maailman yleisin huumeriippuvuus.paranoiaasi?
Tuosta tutkimustuloksesta minua kiinnostaisi linkki, pistäthän sen? - huumausaine
Paula-täti kirjoitti:
tuosta väittämästäsi tiedosta.
Muistathan että luomuruoka korvaa pillerit jotka tekevät tuhoa suolistollesi.
Miten sinä hoidat skitsofreeniaasi?
Kofeiinia ei ole lääketieteellisestikään lisätty huume-listaan, tiedät varmasti syyn, mutta lääkkeet on. Varo siis niiden käyttöä!mutta se on silti vielä lääkeaineopillisesti riippuvuutta aiheuttava huumausaine.
Minulla ei ole skitsofreniaa, eikä enää masennusta, ahdistuneisuutta tai paniikkihäiriötäkään kun lopetin sen kofeiiniriippuvuuteni.
British medical journal survey finds 40% of hospital inpatients caffeine-intoxicated
“[When caffeine is taken in excess], anxiety-related symptoms become increasingly apparent. A case of caffeinism, which presented as a paranoid delusion, is reported as an extreme example of this. A study of 60 hospital inpatients revealed that about 40% of them consumed sufficient caffeine to produce symptoms of caffeinism. It is thus recommended that all patients should be questioned on their caffeine intake. Also, caffeinism should be considered as a differential diagnosis of anxiety states.”
DC Mackay and JW Rollins, “Caffeine and caffeinism,” Journal of the Royal Naval Medical Service, 1989;75(2):65-7.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2607498?dopt=Abstract - Paula-täti
huumausaine kirjoitti:
mutta se on silti vielä lääkeaineopillisesti riippuvuutta aiheuttava huumausaine.
Minulla ei ole skitsofreniaa, eikä enää masennusta, ahdistuneisuutta tai paniikkihäiriötäkään kun lopetin sen kofeiiniriippuvuuteni.
British medical journal survey finds 40% of hospital inpatients caffeine-intoxicated
“[When caffeine is taken in excess], anxiety-related symptoms become increasingly apparent. A case of caffeinism, which presented as a paranoid delusion, is reported as an extreme example of this. A study of 60 hospital inpatients revealed that about 40% of them consumed sufficient caffeine to produce symptoms of caffeinism. It is thus recommended that all patients should be questioned on their caffeine intake. Also, caffeinism should be considered as a differential diagnosis of anxiety states.”
DC Mackay and JW Rollins, “Caffeine and caffeinism,” Journal of the Royal Naval Medical Service, 1989;75(2):65-7.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2607498?dopt=Abstractmiettineeksi että ongelmasi johtuivat lääkkeistä.
Älä enää sorru lääkkeisiin, minulla on pitkä litanja lääkkeitä joiden tiedän aiheuttavan haitallisia oireita. Olen tarkastuttanut listan myös lääketieteen tohtorilla.
Minusta vaikuttaa että paranoiasta kärsit nyt, siihen auttaa luomuruoka. Oletkto kokeillut luomuruokaa? - mitään lääkkeitä enää
Paula-täti kirjoitti:
miettineeksi että ongelmasi johtuivat lääkkeistä.
Älä enää sorru lääkkeisiin, minulla on pitkä litanja lääkkeitä joiden tiedän aiheuttavan haitallisia oireita. Olen tarkastuttanut listan myös lääketieteen tohtorilla.
Minusta vaikuttaa että paranoiasta kärsit nyt, siihen auttaa luomuruoka. Oletkto kokeillut luomuruokaa?yli 3 vuoteen, en myöskään syö kuin luomuruokaa, minulla ei myöskään ole minkään asteisia paranoian merkkejä. Minulla ei myöskään ole vihjailemiasi ongelmia, ne katosivat kun lakkasin myrkyttämästä itseäni kofeiinilla.
- Paula-täti
mitään lääkkeitä enää kirjoitti:
yli 3 vuoteen, en myöskään syö kuin luomuruokaa, minulla ei myöskään ole minkään asteisia paranoian merkkejä. Minulla ei myöskään ole vihjailemiasi ongelmia, ne katosivat kun lakkasin myrkyttämästä itseäni kofeiinilla.
se myrkky ollut lääkettä?
Paranoian merkit sinusta löytyvät.
Olitko kauankin laitoksessa?
Aloititko hoidon jälkeen luomuruokailun? - en tiedä miksi
Paula-täti kirjoitti:
se myrkky ollut lääkettä?
Paranoian merkit sinusta löytyvät.
Olitko kauankin laitoksessa?
Aloititko hoidon jälkeen luomuruokailun?minusta tuntuu kuin kokisit olemassaoloni jotenkin loukkaavaksi ja haluaisit inttää joutavanpäiväisistä sivuuttaen itse puheenaiheen mutta vastaan kuitenkin.
En ole käyttänyt mitään lääkkeitä yli kolmeen vuoteen, ensimmäiset oireet minulla oli noin 12 vuotiaana, jolloin olin sairaalassa tutkittavana viikon ja sain rauhoittavaa lääkettä, se oli ensimmäinen väärädiagnoosini ja lääkkeeni.
Minut on tutkittu perusteellisesti kofeinismin aiheuttamien oireiden vuoksi kahden psykiatrin voimalla ja kumpikin oli sitä mieltä, että olen psyykkisesti täysin terve.
Mielisairaalassa olin hyvin lyhyen aikaa, kolme vrk ja toisella kerralla viikon.
Aloitin luomuruokailun samassa yhteydessä kun lopetin kofeiinin käytön.
Isälläni on täsmälleen samanlaiset oireetja hän on kofeinisti, joten meillä lienee se perinnöllinen geeni, joka altistaa kofeiinin haittavaikutuksille. - Paula-täti
en tiedä miksi kirjoitti:
minusta tuntuu kuin kokisit olemassaoloni jotenkin loukkaavaksi ja haluaisit inttää joutavanpäiväisistä sivuuttaen itse puheenaiheen mutta vastaan kuitenkin.
En ole käyttänyt mitään lääkkeitä yli kolmeen vuoteen, ensimmäiset oireet minulla oli noin 12 vuotiaana, jolloin olin sairaalassa tutkittavana viikon ja sain rauhoittavaa lääkettä, se oli ensimmäinen väärädiagnoosini ja lääkkeeni.
Minut on tutkittu perusteellisesti kofeinismin aiheuttamien oireiden vuoksi kahden psykiatrin voimalla ja kumpikin oli sitä mieltä, että olen psyykkisesti täysin terve.
Mielisairaalassa olin hyvin lyhyen aikaa, kolme vrk ja toisella kerralla viikon.
Aloitin luomuruokailun samassa yhteydessä kun lopetin kofeiinin käytön.
Isälläni on täsmälleen samanlaiset oireetja hän on kofeinisti, joten meillä lienee se perinnöllinen geeni, joka altistaa kofeiinin haittavaikutuksille.väärin, ei ole tarkoitus loukata vaan antaa elämäntapaohjeita.
Syy ei ole kofeeiinissa vaan väärissä vitamiinivalmisteissa. Käytät vääriä vitamiineja.
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/index.html - mitään vitamiinilisiä,
Paula-täti kirjoitti:
väärin, ei ole tarkoitus loukata vaan antaa elämäntapaohjeita.
Syy ei ole kofeeiinissa vaan väärissä vitamiinivalmisteissa. Käytät vääriä vitamiineja.
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/index.htmlolen kokeillut ja tiedän VARMASTI, että oireeni aiheutuivat kroonisesta kofeiinimyrkytyksestä.
- Paula-täti
mitään vitamiinilisiä, kirjoitti:
olen kokeillut ja tiedän VARMASTI, että oireeni aiheutuivat kroonisesta kofeiinimyrkytyksestä.
on vääränlaisia vitamiineja ja bakteerikantaa, ja siksi koet saaneesi myrkytyksen. Kahvi ei ole myrkyllistä.
Tiesitkö että elimistösi pitäisi sisältää yli miljoona hyödyllistä bakteeri- ja vitamiinikantaa.
Hyvää on että olet lisännyt ruokavalioosi luomutuotteet, mutta se ei yksistään riitä.
Varo lääkkeitä, ne lisäävät elimistölle haitallista bakteerikantaa.
- asiaan...
Kyllä se on mielestäni normaalia.
Paniikkihäiriö aiheutuu kun aivojen kemiallinen tasapaino on "sekaisin".
Mielialalääkkeet vaikuttavat tähän kemialliseen tasapainoon ja korjaavat sitä normaaliksi. Kun aivojen kemiallinen tasapaino korjaantuu, niin myös sairauden oireet vähenevät tai paranevat kokonaan.
Mielialalääkkeet ovat paniikkihäiriön ja masennuksen ensisijainen hoitomuoto, koska ne parantavat itse sairautta eli korjaavat sitä vikaa aivoissa joka kohtaukset aiheuttaa.
Bentsodiatsepiinit joihin alproxkin kuuluu, ei paranna sairautta vaan poistaa oireita kohtauksien tullessa. Tämän vuoksi niitä ei voida käyttää pääasiallisena hoitona, vaan lähinnä oireiden poistoon.
Koska olet lopettanut masennuslääkkeen, joka vaikuttaa suoraan sairauden syihin, niin myöskin oireet ovat palanneet takaisin. Aivojen kemiat ovat siis menneet takaisin huonompaan suuntaan siitä ajasta kun söit masennuslääkettä.
Tämän vuoksi joudut käyttämään alproxia enemmän kuin aiemmin.
Rauhoittavia käyttämällä voit poistaa oireita, mutta jos haluat parantua tai saada tilanteen kohenemaan, on käytettävä masennuslääkettä.
Masennuslääkkeitä on valtavasti erilaisia. Jokin toinen varmasti sopii. Useita vaihtoehtoja on kokeiltavana. Pyydä uusi lääke tilalle alproxin lisäksi. Jostain toisesta lääkkeestä et välttämättä saa paljoakaan haittoja. Se mikä lääke kenellekin sopii on yksilöllistä.
Kysy tähän asiaan vielä selitys lääkäriltä. Uskon että tästä on tapauksessasi kyse.
-----
Kahvista keskusteltiin myös. Kahvi voi aiheuttaa paniikkihäiriötä joillakin. Jotkut saavat kohtauksia jo juotuaan 1 ison kupillisen kahvia. Jotkut ovat kertoneet parantuneensa kun ovat lopettaneet kahvin juonnin.
Wikipedia mainitsee että kofeiinin "Psyykkisiä haittoja ovat muun muassa masennus, ahdistus, paniikkioireet ja paniikkihäiriö."- Varokaa mielialalääkkeitä
vaarat ovat yleisesti tiedossa, mm. itsemurhavietti, en suosittele niiden käyttämistä.
- lääkkeillä.
Varokaa mielialalääkkeitä kirjoitti:
vaarat ovat yleisesti tiedossa, mm. itsemurhavietti, en suosittele niiden käyttämistä.
vaarat ovat yleisesti tiedossa, mm. itsemurhavietti, en suosittele niiden käyttämistä
Kaikilla lääkkeillä on haittansa, sille ei yksinkertaisesti voi mitään. Monissa tilanteissa ei kuitenkaan ole vaihtoehtoja valittavaksi vaan lääkkeitä on kertakaikkiaan pakko käyttää. Sille ei vaan voi mitään. - koskaan
aikaisemmin juonut kahvia, ja kupillisen juotuani sain paniikkioireita. Depersonalisaatiotuntemuksen ja hyperventilaation laukaisijaksi riitti puoli pientä kupillista kahvia. Kyse ei ole pelkästään kofeinismista. Häkä ja maitohappo laukaisevat myös paniikkikohtauksia niillä, joilla tällainen alttius on. Panikoida voi monesta syystä, ja ne pitäisi kaikki hyväksyä paniikkihäiriö- nimikkeen alle. Tuskin mikään psyyken vaiva on niin yksioireinen ja -selitteinen. Jos paniikkihäiriöpotilas ei saa oireita kahvista, juokoon sitä rauhassa ilman, että muut hyppivät silmille :).
- viimeiseen asti
lääkkeillä. kirjoitti:
vaarat ovat yleisesti tiedossa, mm. itsemurhavietti, en suosittele niiden käyttämistä
Kaikilla lääkkeillä on haittansa, sille ei yksinkertaisesti voi mitään. Monissa tilanteissa ei kuitenkaan ole vaihtoehtoja valittavaksi vaan lääkkeitä on kertakaikkiaan pakko käyttää. Sille ei vaan voi mitään.mielialalääkkeiden syömistä. Mistä se johtuu, että suurin osa näistä kouluammuskelijoista on ollut lääkityksen alaisena? Se ei tietenkään ole perimmäinen syy tapahtumille, mutta mahtaisiko mielialalääkkeet mahdollistaa tällaiset teot? http://www.naturalnews.com/022930.html
- ja nyt on sitten
käynyt niin että toleranssi on kasvanut, näinhän käy KAIKKIEN bentsojen kanssa, ei siinä sen kummempaa, siinä syy tähän:"Nyt on isompi Alproxin tarve eli normaali annos ei riitäkkään. Onko tämä normaalia?"
Se riippuvuuden ja toleranssin synty on kyllä kerrottu ihanpakkauksen ohjeessakin....- Jo lääketiedekin sen kertoo
ei parane juoda, se on myrkkyä.
- Kaffihauta
Kofeiini on yhtä vaarallinen kuin poltettavat miedot huumeet kuten hamput yms...Itse käyttänyt kahvia yliannostuksina nuoruudessa ja siittä tuli suorat välittömät oireet kun kauan asiaa harrasti. Mutta koska diagnoosi on aina että "kahvin juontia olisi hyvä vähentää" niin se ei anna oikeaa kuvaa kofeiinin vaarallisuudesta ennenkuin alkaa tulla sulliston imeytyshäiriöt ja syytä ei tietenkään löydy. Hoitona käy ainoastaan se ettei koska tikullakaan kahvikuppiin koska se alkaa heti addictoimaan ja toisekseen heti seuraavana aamuna jos ei saa oikeaan kellonaikaan kahvia alkaa jumalaton päänsärky viimeistään parin tunnin kuluttua siittä kun eka kuppi olisi pitänyt juoda. Eikä syy välttämättä ole ruumiillinen vaan ehkäpä ainakin osittain pelkästään henkinen ja ruumiillisesti ja henkisesti täysin riippuvuudesta johtuvaa. Kun taudin itse totesin niin hoito kestänee imeytyksen parantamiseksi vitamiineilla ja hivenaineilla varmaan loppuikä niin vaarallinen tuo litku on, tee ei ole sen parempi. Kuten muissakin tuotteissa joita myydään jumalattomasti on markkinamiehille ainoastaan tärkeää myynti ja miksipä ei koska maailmassa myydään kahvia, luvallisesti, vaikka sen vaikutukset terveyteen on kiistattomasti täysin vaarallisia. Vaikuttaako kahvi aivoihin? Kyllä! Ja niitä vammoja ei sitten korjatakaan...säd pät true...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831