Onko muilla ollut ongelmia Mpy:n kaapelimodeemin kanssa. Onko yhteys ollut poikki niin, että modeemi vain vilkuttelee valoja eikä nettiin pääse? Etenkin myöhään illalla.
MPY:ltä sanoovat vain, että vika on tietokoneessa, joka kuitenkin toimii kaikkialla muualla loistavasti.
MPY kaapelimodeemissa katkoksia kenellä muulla?
18
4789
Vastaukset
- ...niin et ole ainut.....
Kyllä on samoja ongelmia, mutta se on vaa ympäri vuorokautista, ei se kato aikaa ku se pätkii koko ajan, jo viimeisen 2kk ollu tämmöistä... Harmittaa kun ei pääse asioita hoitamaan kunnolla, ku vähän väliä pätkäisee yhteyden... :(
- täällä myös
Sama täällä, välillä valot palaa kuten pitääkin, mutta siltikään ei toimi, soittanut sinne myöskin ja soitan x kertaa vielä lisää jos ei ala homma toimimaan.
saavat kohta mut puolesta pitää tunkkinsa. - harmissaan
No niin.
Taas 30 min säätämisen jälkeen lähti toimimaan. Pari kertaa kaikki kaapelit irti ja sit naputtelin tuota virtanappulaa 57 kertaa.
Aluksi vilkutteli tuo thompsoni internet-yhteys valoa eikä tuntunut saavan yhteyttä.
Vika ei tällöin todellakaan ole tietokoneessa.
MPY:n vastaus taas oli: taloyhtiön verkossa vika, moodemi ei voi siinä tilassa olla missä se on (eli se internet valo vilkkuu ja hakee yhteyttä) ja tässä taloyhtiössä on kuulemma asentajana mukaan signaalitaso heikolla tasolla mutta se, että netti on poikki ei tunnu varsinaisesti Mpy:läisiä kiinnosta. Selityksiä ja syyttelyä sen sijaan löytyy.
Minuahan ei todellakaan kiinnosta onko tasot korkealla, matalalla vai peräti keskitasolla, jos netti ei toimi. Täyden rahan maksaa vaillinaisesta palvelusta.
Viimeeksi soittaessa neuvottiin tekemään reklamaatio. Kysyin mistä sen voi tehdä. Vastaus: netissä! sitten kysyin missä voi tehdä vikailmoituksen. Vastaus: netissä! Kysyin mistä löytyy puhelinnumero, josta voi tehdä nuo kaksi edellä mainittua. Vastaus:Netissä!
Ja sehän onnistuukin jos netti ei TOIMI!
118:lta löytyi kovan etsinnän jälkeen valtakunnallinen itä-Suomen numero, johon vikailmoitukset voi tehdä kun MPY ei ole auki muulloin kuin arkisin 8-16.
Numero on 015-10019 ja siellä vastaa "käyttökeskus" tms.
Sinne kannattaa soittaa jos meinaa saada korvausta toimimattomasta netistä. Puhelu menee käsittääkseni jonnekinpäin pohjois-Suomea ja siellä saa oikeasti asiallista palvelua! Tuota numeroa ei tahdo löytyä mistään, joten ottakaa se talteen ja soittakaa sinne kun ei netti toimi. Sieltä asia lähtee varmasti eteenpäin!
Reklamaatiot käsitellään MPY:llä sen mukaan milloin ilmoitus netin häiriöistä on tullut.
Itse olen saanut ainakin yhdeltä kuukaudelta rahat takaisin. Silloin oli netti poikki 7 vrk.
Minun puolestani pitäköön tunkkinsa. Vaihtuu yhteys toiseen palveluntarjoajaan ja adsl-liittymään. Sen verran huonoja kokemuksia tuosta MPY:n "palvelusta" ja kaapelimodeemista on.
En suosittele kenellekkään.
Tulipahan tilitettyä katkeraa kalkkia, mutta tälläistä tämä kaapelimodeemiasiakkaan arki ja joskus pyhät on!
- läppäri
samaa vikaa pukkaa täälläkin
Kahden vuoden aikana ollut vain yksi käyttökatkos, kun rotta/hiiri oli jyrsiny valokaapelin poikki jossain orijärven nurkilla.
Että rantakylässä pelittää ainenkin.
Tässä talossa(kerros) on kylläkin vasta parisen vuotta laitettu systeemit kuntoon ja kaiketi käyttämäni 8M/1M nopeuskin vaikuttaa asiaan.
Jotkut suositut palvelimethan on ihan käyttäjämäärien takia välil tukos...
Hintaa saisi kylläkin laskea,on tuo 39.90e/kk, kuitenkin aika hinnakasta.- kuulostaa tutulta
joo 2 vuotta mikkelissä asunut ja samoja vikoja huomannut,aina vika kuulemma muualla kuin mpy:ssä.
aika jännä juttu kun muualla toimii AINA.
pätkivää yhteyttä todellakin. - YPM
Juu samoja vikoja on ollut, melkein kerran viikossa ainaki. Jos ei jopa useamminkin. Modeemissa valot vilkkuu,mutta verkkoon ei pääse. Modeemin buuttaaminenkaan ei aina auta. En oo jaksanut vielä asiasta valittaa mut voi olla et kohta saa MPY:n asiakaspalvelun jälleen uuden asiakkaan.
- paljonkin
Meillä kanssa usein pätkii yhteys ja nopeudet oli vuoden päin kettuja vaikka ilmoittelin jatkuvasti MPY:lle. Aina sanoivat että meidän päässä vika, vaikka ei loppujen lopuksi edes ollut.
Kyllä siellä jokin mättää ja pahasti.. - on ollut häikkää
En ole vielä ilmoittanut mpy:lle. Rantakylässä välillä pätkii yhteys.
- Tavallinen aivan
99% vioista on siinä yhteydessä kodin sovitin - MPY, se on helppo todeta: Jos koneesi saa IP osoitteen purkilta, mutta nettisivustot eivät aukene, eikä esimerkiksi mpy.fi vastaa pingiin, on vika yleensä aina yhteydessä itsessään. Eli vika on MPY:llä, on muutettu konfigurointeja jne.
- maksan siis liikaa
Sopimus koskee 8M/1M yhteyttä, kuiten nopeustestistä riippumatta, todellinen nopeus on luokkaa 6.5-6.1M. Eli siis noin 25% sovitusta=n.10e, maksan joka kuukausi liikaa.
Oliskohan aika viritellä jotain joukko adressia tai joukkoapakoa, mikäli peli ei muutu???- nyt on aivan
normijuttu kaikilla operaattoreilla, mokkulaliittymillä vielä pahempi.
- Nettiongelmia
nyt on aivan kirjoitti:
normijuttu kaikilla operaattoreilla, mokkulaliittymillä vielä pahempi.
Kolme viikkoa oon nyt tapellut netin kanssa (Thompson, MPY:n modeemi). Liittyyköhän tämä siihen, kun MPY teki muutoksia tämän taloyhtiön kaapelitv:n.
- 8+18
Mulla on MPY:n kaapelimodeemi ja hyvin on toiminut. Pari kertaa on ollut nettiyhteys poikki, mutta vika on löytynyt molemmilla kerroilla työpöydän ja tuolin välistä eli oon töpeksinyt jotain koneen kanssa.
Onneksi on kaveri, joka osaa näitä tietsikkajuttuja ja on muutamalla olusella käynyt vilkaisemassa. Aina on saanut toimimaan. Tosin konekin on nyt uusi eli releetkin hyväs kondiksessa. - Sonera toimii
Hanki Soneran laajakaista. Johan toimii eikä vikoja/katkoksia ole ollut koko aikana (4 vuotta).
- äsögk,a
Juu, on katkosta aika ajoin. Jos pitäisi sanoa, niin kerran kahdessa kuussa. Pahimmillaan on kestänyt yli vuorokauden.
- Anonyymi
Eipä toimi MPY:n laajakaista kunnolla vieläkään, hidas on joihinkin osoitteisiin ja nyt ei toimi ollenkaan. Lähellä Mikkelin keskustaa ollaan, onneksi mobiili toimii.
Onko muilla ollut vielä ongelmia?- Anonyymi
keskustassa valokuitu ainakii toiminu koko päivän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601356Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15970- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814