Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onkos kokemuksia Tacumasta?

Antero

Kävin koeajolla. Aika kivalta tuntuu. Onkos joukossa käyttäjiä joilla omakohtaisia kokemuksia (Tacumasta siis)??

10

2032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sauli

      Naapurille tuollainen ilmestyi ja sitä katseltiin.En kyllä vaihtaisi omaa kolme vuotta vanhaa Saabiani ko.kotteroon.

      • Vectra 2.0i

        Halvin vm. 2000 Saab (9-3 2.0) maksaa 26893 € ja vastaavasi Nubira 1.6 16v SE A/C 18700 joten autotkin painivat ihan eri koko- ja hintaluokassa joten vastaavasti itse voisin ihmetellä miten ihmeessä joku sortuu Saabiin kuin autojankin on saatavilla.
        Itse en Saabin ropposta hankkisa vaan enneminkin Volvon 70-sarjalaisen tai Daewoo Evandan, jonka hinta on vastaava Volvoa yli 10 000 € alempi. Tuolle 10 000 eurolle voisi keksiä joitain muuta mukavaa käyttöä


      • sauli
        Vectra 2.0i kirjoitti:

        Halvin vm. 2000 Saab (9-3 2.0) maksaa 26893 € ja vastaavasi Nubira 1.6 16v SE A/C 18700 joten autotkin painivat ihan eri koko- ja hintaluokassa joten vastaavasti itse voisin ihmetellä miten ihmeessä joku sortuu Saabiin kuin autojankin on saatavilla.
        Itse en Saabin ropposta hankkisa vaan enneminkin Volvon 70-sarjalaisen tai Daewoo Evandan, jonka hinta on vastaava Volvoa yli 10 000 € alempi. Tuolle 10 000 eurolle voisi keksiä joitain muuta mukavaa käyttöä

        katsoppas vaikka TM:n testejä,niin tietäisit jotain autoista sinäkin!Volvo oli kaukana kärjestä niinkuin Oopelisikin!Autolla et näköjään ole ajanutkaan,kulkuneuvoilla vain!Ja toisekseen:onhan aivan päivänselvää,ettei Daewoon talvi-ominaisuudet yllä lähellekkään Saabin vastaavia!(Tuulilasikaan ei antanut kovin mairittelevaa kuvaa Daewoosta).Ajo-ominaisuuksista puhumattakaan!Työn laatukaan tuskin yltää eurooppalaiselle tasolle!


      • Antero
        sauli kirjoitti:

        katsoppas vaikka TM:n testejä,niin tietäisit jotain autoista sinäkin!Volvo oli kaukana kärjestä niinkuin Oopelisikin!Autolla et näköjään ole ajanutkaan,kulkuneuvoilla vain!Ja toisekseen:onhan aivan päivänselvää,ettei Daewoon talvi-ominaisuudet yllä lähellekkään Saabin vastaavia!(Tuulilasikaan ei antanut kovin mairittelevaa kuvaa Daewoosta).Ajo-ominaisuuksista puhumattakaan!Työn laatukaan tuskin yltää eurooppalaiselle tasolle!

        .. en menisia puhumaan ellei ole omakohtaisia kokemuksia.

        N. 10:n auton omistajan rintaäänellä voin sanoa että surkein tekninen laatu (mutta mukavin auto) oli Rellulla. Paras laatu oli (tietysti) Volvo 240:llä ja paskin omistamani auto kokonaisuutena oli joko Nissan Bluebird tai Saab 900.

        Makein oli Audi 80 mutta se ruostui puhki 6-vuotiaana, joten se siitä eurooppalaisesta työn laadusta!!!!!!!

        Kuulema tuo Tacuma valmistetaan Euroopassa (Puolassa?, jossa m.m. tehdään volkkareita , nissaneita ja fordeja).

        Sitä paitsi siinä on sama alusta ja tekniikka kuin muissa vastaavissa GM:n saman kokoluokan autoissa (mm. 3000€ kalliimmassa Opelin Merivassa).

        Kyllä tuo Tacuma ihan mukavalta tuntui (kunhan tuon grillin jättää huomioimatta)! Kerron lisää kun olen ehtinyt "tyypittää".


    • Omakohtainen kokija

      Kävin katsomassa ja koitin sulkea mielestäni etusäleikön "venäläisen" (näyttää lähinnä joltain Volgan muotoiluosaston maanantaikrapulaisen harjoittelijan piirtämältä) irvistyksen ja lähteä ajolle, josko siitä kuitenkin olisi tila-autoksi. No, tilaa oli ihan kohtuullisesti, mutta kojelaudan ankeus oli viimeinen naula arkkuun. Halpaa, harmaata ja tyylitöntä kuin jossain vanhassa japsissa. Esim. Focus C-Max ei kuitenkaan ole perusmallina paljon kalliimpi ja ihan eri luokan auto. Tacuman hinnalla saa myös samasta liikkeestä Merivan, jos ei ole tarvetta jatkuvasti viidelle paikalle.

      • minä

        Käsittääkseni tacumaan on tulossa facelift,ehkä sitten keula saa paremman ilmeen.


      • Antero

        ... meikäläistä. Minua kiinnostaisi enemmän ajo- ja käyttöominaisuudet sekä käyttötalous. Esim bensakulutus!!!

        Vain idiottihan tujottaa tuota etugrilliä ja luokittelee sen perusteella auton! Sama kaveri varmaan teilaa Mazdat ja Audit samoin perustein!

        Eli, onko jollakin ihan oikeasti omakohtaisia kokemuksia? Paskanpuhujat älkööt vaivaituko vastaamaan (on minullakin ollut Saabi - kerran!).


    • kokemuksella

      Perhepiiristä löytyy Tacuma 2.0. Kokemukset positiivisia köytönsuhteen. Ainut huono puoli oli toimitusaika joka tuntuu GM:llä olevan huonolla tolalla. Toimitus venyi ja venyi. Kesti yhteen parikuukautta vaikka luvattiin huomattavasti nopeammin. Mukava auto ajaa nurkka ajoa ja pidenpääkin matkaa. Tacumassa on lisäksi hyvää sisätilojen muunneltavuus. Voin suositella.

    • imuri

      Sen auton ulkonäkö muistuttaa imuria!! ):-

    • Harkitaan vieläkin ...???

      TM talviautotesti "tyrmäsi" näköjään Tacuman oikein kunnolla.

      Toistan Anteron kysymyksen muutaman kuukauden takaa: Onks kellään omakohtaista kokemusta Tacumasta? Entä talviautona?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe