Löysin maahumalaa ihan luonnontilassa läheltä kotipihaani.
Otin siitä osan, ja laitoin toistaiseksi vesilasiin.
Osaatko sanoa, pärjääkÖ kasvi sisällä huonessa amppelissa talven yli?
Entä ulkona terassilla amppelissa talven yli?
Maassahan tämä talvehtii hyvin, mutta en haluaisi istuttaa sitä maahan, vaan pitää sen nimenomaan amppelikasvina.
Kysymys maahumalasta
9
1426
Vastaukset
- helpoin tapa
Helpointa on istuttaa se ulos jonnekin nurkkaan ja heti keväällä nappaista se amppeliin. kasvaa yli metrin kesässä!!
- varo!!
Maahumalasta saa helposti pihalleen ikuisen riesan! Ryömii hiljalleen nurmikolla, etenee kukkapenkkeihin jossa tukahduttaa muut kasvit. Marjapensaissakin esimerkiksi kasvaakin yhtäkkiä puolen metrin korkuiseksi kaikenpeittäväksi monsteriksi! Kadun, että olen sen joskus pihalleni tuonut. Istutin alunperin kauas kukkapenkeistä, mutta sen etenemistä ei voi estää millään!
- Kokeilunhaluinen..
varo!! kirjoitti:
Maahumalasta saa helposti pihalleen ikuisen riesan! Ryömii hiljalleen nurmikolla, etenee kukkapenkkeihin jossa tukahduttaa muut kasvit. Marjapensaissakin esimerkiksi kasvaakin yhtäkkiä puolen metrin korkuiseksi kaikenpeittäväksi monsteriksi! Kadun, että olen sen joskus pihalleni tuonut. Istutin alunperin kauas kukkapenkeistä, mutta sen etenemistä ei voi estää millään!
Tarkoitukseni olisi pitää se talvella amppelissa ulkona,
vai tulisikohan se toimeen sisällä amppelissa talven yli?
En mielelläni istuttaisi sitä maahan, koska olen muiltakin kuullut, että se on kova leviämään ihan riesaksi asti.
Pitääkö siis vain ottaa riski, ja laittaa se amppeliin, ja katsoa miten sille talvella ulkona käy? - laita..?
Kokeilunhaluinen.. kirjoitti:
Tarkoitukseni olisi pitää se talvella amppelissa ulkona,
vai tulisikohan se toimeen sisällä amppelissa talven yli?
En mielelläni istuttaisi sitä maahan, koska olen muiltakin kuullut, että se on kova leviämään ihan riesaksi asti.
Pitääkö siis vain ottaa riski, ja laittaa se amppeliin, ja katsoa miten sille talvella ulkona käy?Maahumala haisee niin voimakkaasti, että et varmaan jaksa sitä sisällä haistella koko talvea......... ;)
- Ap.
laita..? kirjoitti:
Maahumala haisee niin voimakkaasti, että et varmaan jaksa sitä sisällä haistella koko talvea......... ;)
En tullut ajatelleeksi, että siinä on niin voimakas haju!!
Voisikohan se siis olla amppelissa ulkona läpi talven? - maahan
Ap. kirjoitti:
En tullut ajatelleeksi, että siinä on niin voimakas haju!!
Voisikohan se siis olla amppelissa ulkona läpi talven?Kyllä se amppelissa jäätyy,miksi et sitä maahan istuta ja ota keväällä pois,ei se nyt talven aikana maassa leviä.
- Ihmettelijä!
maahan kirjoitti:
Kyllä se amppelissa jäätyy,miksi et sitä maahan istuta ja ota keväällä pois,ei se nyt talven aikana maassa leviä.
Jäätyyhän se maassakin =0
- Kokeilunhaluinen..
maahan kirjoitti:
Kyllä se amppelissa jäätyy,miksi et sitä maahan istuta ja ota keväällä pois,ei se nyt talven aikana maassa leviä.
Niin minun kai sitten täytyy tehdä - siis istuttaa se maahan ja noukkia se kesän alussa amppeliin.
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista :) - purkissakin
Kokeilunhaluinen.. kirjoitti:
Niin minun kai sitten täytyy tehdä - siis istuttaa se maahan ja noukkia se kesän alussa amppeliin.
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista :)Meillä oli töissä viime vuonna ulkoistutuksessa kirjavalehtistä maahumalaa ja kyllä se keväällä lähti vaan puskemaan esiin taas. Tosin ruukku oli aika iso ja talvikin oli mitä oli :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1797422
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes853262- 572325
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se691482Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3691434- 571353
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201316Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171071Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791030Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841028