Kysymys maahumalasta

kokeilunhaluinen..

Löysin maahumalaa ihan luonnontilassa läheltä kotipihaani.
Otin siitä osan, ja laitoin toistaiseksi vesilasiin.

Osaatko sanoa, pärjääkÖ kasvi sisällä huonessa amppelissa talven yli?
Entä ulkona terassilla amppelissa talven yli?

Maassahan tämä talvehtii hyvin, mutta en haluaisi istuttaa sitä maahan, vaan pitää sen nimenomaan amppelikasvina.

9

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpoin tapa

      Helpointa on istuttaa se ulos jonnekin nurkkaan ja heti keväällä nappaista se amppeliin. kasvaa yli metrin kesässä!!

      • varo!!

        Maahumalasta saa helposti pihalleen ikuisen riesan! Ryömii hiljalleen nurmikolla, etenee kukkapenkkeihin jossa tukahduttaa muut kasvit. Marjapensaissakin esimerkiksi kasvaakin yhtäkkiä puolen metrin korkuiseksi kaikenpeittäväksi monsteriksi! Kadun, että olen sen joskus pihalleni tuonut. Istutin alunperin kauas kukkapenkeistä, mutta sen etenemistä ei voi estää millään!


      • Kokeilunhaluinen..
        varo!! kirjoitti:

        Maahumalasta saa helposti pihalleen ikuisen riesan! Ryömii hiljalleen nurmikolla, etenee kukkapenkkeihin jossa tukahduttaa muut kasvit. Marjapensaissakin esimerkiksi kasvaakin yhtäkkiä puolen metrin korkuiseksi kaikenpeittäväksi monsteriksi! Kadun, että olen sen joskus pihalleni tuonut. Istutin alunperin kauas kukkapenkeistä, mutta sen etenemistä ei voi estää millään!

        Tarkoitukseni olisi pitää se talvella amppelissa ulkona,
        vai tulisikohan se toimeen sisällä amppelissa talven yli?

        En mielelläni istuttaisi sitä maahan, koska olen muiltakin kuullut, että se on kova leviämään ihan riesaksi asti.

        Pitääkö siis vain ottaa riski, ja laittaa se amppeliin, ja katsoa miten sille talvella ulkona käy?


      • laita..?
        Kokeilunhaluinen.. kirjoitti:

        Tarkoitukseni olisi pitää se talvella amppelissa ulkona,
        vai tulisikohan se toimeen sisällä amppelissa talven yli?

        En mielelläni istuttaisi sitä maahan, koska olen muiltakin kuullut, että se on kova leviämään ihan riesaksi asti.

        Pitääkö siis vain ottaa riski, ja laittaa se amppeliin, ja katsoa miten sille talvella ulkona käy?

        Maahumala haisee niin voimakkaasti, että et varmaan jaksa sitä sisällä haistella koko talvea......... ;)


      • Ap.
        laita..? kirjoitti:

        Maahumala haisee niin voimakkaasti, että et varmaan jaksa sitä sisällä haistella koko talvea......... ;)

        En tullut ajatelleeksi, että siinä on niin voimakas haju!!

        Voisikohan se siis olla amppelissa ulkona läpi talven?


      • maahan
        Ap. kirjoitti:

        En tullut ajatelleeksi, että siinä on niin voimakas haju!!

        Voisikohan se siis olla amppelissa ulkona läpi talven?

        Kyllä se amppelissa jäätyy,miksi et sitä maahan istuta ja ota keväällä pois,ei se nyt talven aikana maassa leviä.


      • Ihmettelijä!
        maahan kirjoitti:

        Kyllä se amppelissa jäätyy,miksi et sitä maahan istuta ja ota keväällä pois,ei se nyt talven aikana maassa leviä.

        Jäätyyhän se maassakin =0


      • Kokeilunhaluinen..
        maahan kirjoitti:

        Kyllä se amppelissa jäätyy,miksi et sitä maahan istuta ja ota keväällä pois,ei se nyt talven aikana maassa leviä.

        Niin minun kai sitten täytyy tehdä - siis istuttaa se maahan ja noukkia se kesän alussa amppeliin.

        Kiitos kaikille hyvistä neuvoista :)


      • purkissakin
        Kokeilunhaluinen.. kirjoitti:

        Niin minun kai sitten täytyy tehdä - siis istuttaa se maahan ja noukkia se kesän alussa amppeliin.

        Kiitos kaikille hyvistä neuvoista :)

        Meillä oli töissä viime vuonna ulkoistutuksessa kirjavalehtistä maahumalaa ja kyllä se keväällä lähti vaan puskemaan esiin taas. Tosin ruukku oli aika iso ja talvikin oli mitä oli :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1753
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      219
      832
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe