C3 80 000km huolto?

Kusetettu????

Äiti käytti paikallisessa pikkukorjaamossa C3:sta 80 000km huollossa, oli vaihdettu öljyt,suodatin, tankattu tuulilasinpesuneste ja vaihdettu tulpat. Hintaa öljyllä 14€/l, tulpilla 28,80€/satsi, työt 162€!!!

Soitin tuohon meidän citikka huoltoon ja sanoivat, että 80000km:ssä ei edes vaihdeta tulppia vaan raitisilmasuodatin...(tulpat 60000km)

Onx näin? Paljon tommonen remontti saa maksaa vai onko eläkeläistä kusetettu??? Itsellä C5 ja sen öljynvaihto suodattimineen oli about 100€, öljyä kuitenkin 2x niin paljon kuin C3.

Sanokaa nyt viisaammat voiko tosta reklamoida?

14

8243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On kyllä kova hinta.

      Katsoin tarjousta Espoossa Opelille vm. 2003 eteenpäin.

      Määräaikaishuolto (1) 30tkm, 90tkm, 150tkm, 210tkm - 145e - sisältää työt, öljyt ja huolto-osat (moottoriöljy, öljynpistoruuvin tiiviste, öljyn- ja sisäilmansuodatin).

      Määräaikaishuolto (2) 60tkm, 120tkm, 180tkm, 240tkm - 195e - sisältää työt, öljyt ja huolto-osat (moottoriöljy, öljynpoistoruuvin tiiviste, öljyn-, ilman-, polttoaine- ja sisäilmansuodatin sekä sytytystulpat).

      Perussisältö molemmissa:
      merkkivalot, valaistus, merkinantolaitteet ja
      turvatyynyt, silmämääräinen tarkastus
      • tuulilasin ja ajovalojen pyyhkimet / pesimet tarkastus
      • jäähdytysnesteen pakkaskestävyyden ja määrän
      tarkastus, lisäys
      • jarrunestemäärä tarkastus, lisäys
      • akun ja napakenkien kiinnityksen silmämääräinen
      tarkastus
      • moniurahihnan ja kiristimen tarkastus
      • ohjaustehostimen tiiviyden silmämääräinen tarkastus
      • moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto
      • sisäilman suodattimen vaihto
      • seisontajarrun tarkastus, säätö
      • etu- ja takajousituksen, pakoputkiston ja alustan
      silmämääräinen tarkastus
      • korin / alustan korroosiosuojauksen tarkastus kerran
      vuodessa (Astra H, Corsa C, Meriva, Vectra C kahden
      vuoden välein)
      • etu- ja takapyörien jarrujen silmämääräinen tarkastus
      • moottori, vaihteisto, ilmastointilaitteen kompressorin
      silmämääräinen tiiviyden tarkastus
      • ohjauslaitteiden, raidetankojen, vetoakselien suojakumien, raidetangon päiden ja alapallonivelten
      silmämääräinen tarkastus
      • ajovalojen suuntaus, tarkastus, säätö
      • renkaiden kunnon tarkastus, rengaspaineiden
      (myös varapyörän) tarkastus
      • ovien lukkojen voitelu
      • koeajo sisältäen lopputarkastus, huoltoilmaisimen
      nollaus

      2:ssa lisäksi:
      • ilmansuodatin, vaihto
      • sisäilman suodatin, vaihto
      • sytytystulpat, vaihto
      • polttoainesuodatin, vaihto (ulkopuolinen)
      • ohjaustehostimen öljymäärän ja tiiviyden
      silmämääräinen tarkastus, lisäys

      Että on vähän parempi hinta suhde, jos tuossa C3 huollossa hinta oli:
      14 28,80 162 = 204,80
      Tuo huolto 1 vois olla vastaava (90tkm), jossa C3 kävi.
      Ei silti mikään hurja hinnan ero...ei ehkä reklamoinnin arvoinen.

    • vaikkakin huolimatonta

      Ilmeisesti tuo paikallinen korjaamo ei ole tiennyt, mitä piti tehdä, vaan veti homman läpi yleisen kaavan mukaan. Työn hinnasta päätellen ei edes mitenkään ammattimaisesti, vaan enemmän harjoitusluonteisesti. Asiantuntematontahan tuo oli, mutta tuskin asia reklamoimalla mihinkään muuttuu. Mutta saathan purettua sydäntäsi.

      Tulpathan on helppo vaihtaa, eikä siitä ainakaan haittaa ole. Oikea väli on se 60.000 km:n välein 20.000:n välein vaihdettava raitisilmasuodatin on taas yleensä piilotettu niin hyvin, ettei sitä asiaan perehtymätön helposti löydä. Toisaata se on sen verran helppo vaihtaa, että olen usein tehnyt sen itse lisäksi siitepölykaiden jälkeen.

      Mitähän jos seuraavalla kerralla katsoisitte siitä huoltokirjan alkusivuilta, mitä huollossa kuuluu tehdä ja luettelette ne autoa huoltoon viedessä. Ei ole sitten epäselvää, mitä on sovittu tehtäväksi. Seuraava huolto onkin sitten se "iso" huolto, missä vaihdetaan myös jakopään hihna.

      • siis en minä, vaan..

        Joo-o, voishan sitä katsoa huoltokirjaa, mutta kyseessä en siis minä vaan äitini, eläkeläinen joka asuu kaikenlisäksi toisella paikkakunnalla, kaukana.

        Ja noi hinnat, ne oli verottomia, siis koko hinta tarvikkeineen oli 260€ ja risat...

        Aattelinkin vaan, että onko tässä nyt kusetettu vanhaa ihmistä, kun ei se kuitenkaan tajua. Siksi kyselin, että onko aihetta ottaa yhteyttä sinne "huoltoon".

        Kyllähän noi huollot aina maksaa, mutta se on vaan kestettävä, ainahan työstä pitää maksaa, jotenkin toi hinta ei vaan nyt kuulostanut ihan oikealta.

        Ja omaan c5 on kyllä jo jakopäähihna vaihdettu, että ei tässä nyt kuitenkaan ihan "ekakertalaisia" olla.


      • vaikkakin huolimatonta
        siis en minä, vaan.. kirjoitti:

        Joo-o, voishan sitä katsoa huoltokirjaa, mutta kyseessä en siis minä vaan äitini, eläkeläinen joka asuu kaikenlisäksi toisella paikkakunnalla, kaukana.

        Ja noi hinnat, ne oli verottomia, siis koko hinta tarvikkeineen oli 260€ ja risat...

        Aattelinkin vaan, että onko tässä nyt kusetettu vanhaa ihmistä, kun ei se kuitenkaan tajua. Siksi kyselin, että onko aihetta ottaa yhteyttä sinne "huoltoon".

        Kyllähän noi huollot aina maksaa, mutta se on vaan kestettävä, ainahan työstä pitää maksaa, jotenkin toi hinta ei vaan nyt kuulostanut ihan oikealta.

        Ja omaan c5 on kyllä jo jakopäähihna vaihdettu, että ei tässä nyt kuitenkaan ihan "ekakertalaisia" olla.

        Minunkin C5:n hihna vaihdettiin viime huollossa. Hinta oli osineen ja veroineen alle 400. Asiantunteva huoltopaikka, vaikkei maahantuoja ollutkaan.


      • Anonyymi
        vaikkakin huolimatonta kirjoitti:

        Minunkin C5:n hihna vaihdettiin viime huollossa. Hinta oli osineen ja veroineen alle 400. Asiantunteva huoltopaikka, vaikkei maahantuoja ollutkaan.

        Hinta ei ole paha.


    • huoltoko

      Eikö sulla ole huoltovihkoa? Sieltä näkee, mitä pitää tehdä. Jos tulpanvaihto ei kuulu ohjelmaan, niin valitusta vaan. Toisaalta ei Vehollakaan saa ns. öljynvahtohuoltoa alle 200 euron. Vehon hinnoilla öljyt, putsarit, tiivisteptoput ym. maksavat tuon 200 euroa.

      • citikassa olla

        huoltokirjaa 80 tkm saakka. heheh. Kukaan usko että se kestää 80 tkm.. hehhehhe


      • sitruunatyttö
        citikassa olla kirjoitti:

        huoltokirjaa 80 tkm saakka. heheh. Kukaan usko että se kestää 80 tkm.. hehhehhe

        mistä ihmeen loukosta näitä idiootteja nousee?


      • kiipeää
        sitruunatyttö kirjoitti:

        mistä ihmeen loukosta näitä idiootteja nousee?

        Citroenin pakosarjan alta


      • mulle mikä
        kiipeää kirjoitti:

        Citroenin pakosarjan alta

        on pakosarja


      • Juza66
        mulle mikä kirjoitti:

        on pakosarja

        Pako sarjahan tuli tv:stä, olikohan jo kolmas tuotantokausi...heh


      • arak
        sitruunatyttö kirjoitti:

        mistä ihmeen loukosta näitä idiootteja nousee?

        Nousee sitikan jäätyneestä huohottimesta,nousee tielle valahtaneista öljyistä,nousee sähkövian aihettaneesta savusta sieltä niitä nousee.


    • 121212

      Rekara Sahaajankatu Helsinki Paras ja sopivan hintainen

      • Itse huollot tekevä

        Mikäli auto ei enää ole taakuun piirissä niin ei kannata käydä merkkihuollossa
        hakemassa valohoitoa vaan hommaa osat ja emmeet itse ja mikäli ei osaa tai
        voi itse korjata/vaihtaa jotain niin vie hyvämaineiseen pikkukorjaamoon.

        Tämä pätee kaikkiin automerkkeihin, turha niitä lasipalatseja on sponssata!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe