onko kukaan kokenut niillä jollain pillereillä tehtyä keskeytystä? Tarviiko sen jälkeen vielä mennä erikseen kaavintaan?
Kuinka pian se on tehtävä raskauden edetessä?
Kiitos vastauksista!
raskauden keskeytys pillerillä?
6
11117
Vastaukset
- Sindy
....se on niin et jos kaikki menee hyvin pillereillä raskauden kun keskeyttää niin sit ei tietenkään tarvii erikseen mennä kaavintaan.
Pillereillä raskauden voi keskeyttää ennen yheksännettä viikkoa.- äskettäin
...ja se meni näin: tosiaan se on mahdollista ennen 9ttä rask.vkoa.Polille puoleksi pv,antavat pillereitä suuhun ja emättimeen.tulee ns supistuksia ja olivat tosi kivuliaita,ei kaikilla. 1.pilleri kotona ja 2pv pääst polille,menee puol pv.Hakija täytyy olla vahvan kipulääk. takia. 5pv saikkua. Ei henk.nii raskas ku kaavinta..mut toivottavasti ei enää kosk ehkäsy petä. voimia sulle.
- Vaihtoehdot
äskettäin kirjoitti:
...ja se meni näin: tosiaan se on mahdollista ennen 9ttä rask.vkoa.Polille puoleksi pv,antavat pillereitä suuhun ja emättimeen.tulee ns supistuksia ja olivat tosi kivuliaita,ei kaikilla. 1.pilleri kotona ja 2pv pääst polille,menee puol pv.Hakija täytyy olla vahvan kipulääk. takia. 5pv saikkua. Ei henk.nii raskas ku kaavinta..mut toivottavasti ei enää kosk ehkäsy petä. voimia sulle.
Siitä henkisestä puolesta en sitten tiedä, mutta itse en halunnut kuullakaan lääkkeellisestä keskeytyksestä. Halusin että se otetaan pois siististi. Puol päivää sairaalassa, ja käynti lääkärillä parin viikon päästä, siinä kaikki, ei kipuja ei kaikki paikat veressä-rumbaa, saikkua päivä.
No kannattaa tutustua molempiin vaihtoehtoihin.
- mulla
Hei.
Mulle tehtiin keskeytys pillereillä vajaa vuosi sitten. Aluks siis kävin terveyskeskuksessa testeissä ja lääkärillä. Sairaalassa kävin ensin yhden kerran, ultrattiin ja tarkastettiin raskauden kesto. Sain ekan pillerin, ja illaksi kotiin. Sanoivat että verenvuoto saattaa alkaa jo kotosalla, mulle ei tullut mitään. Seuraavana aamuna menin sairaalaan yhdeksäksi, emättimeen laitettiin suppoja?, jotka aiheuttivat supistuksia. Olikohan että tunti piti maata sängyllä, sitten sai nousta liikkeelle. N. puolentoista tunnin jälkeen menin vessaan, verta siteessä oli tosi vähän, vessassa pönttöön tippui sitten jo reilummin, verta ja klönttejä. Oikeestaan vasta sen jälkeen alkoi hiukkasen enempi vuotamaan, kivut oli kuin kuukautiskivut, alaselkää jomotteli. Kotiin pääsin lähtemään kolmen tunnin jälkeen, ilman saattajaa. Kipulääkkeitäkään en tarvinnut sairaalassa. Kotona tipahti toinen suurempi klöntti ja sitten alkoi armoton jomotus, laantui ihan kuitenkin buranalla ja nukkumisella. Verta tuli aika reippaasti, sidettä sai vaihtaa usein. jälkitarkastuksessa kolmen viikon kuluttua kaikki oli hienosti, ei ollut jäänyt mitään rippeitä kohtuun tms. Mulle ainakin oli parempi vaihtoehto, joskin raskas. Parempi oli käydä homma konkreettisemmin läpi.- saman kokenut
Olen samaa mieltä sun kanssa siitä, että pilleriabortilla kaiken käy konkreettisesti läpi. Mulla myös abortti pillereillä vajaa vuosi sitten. Söin E-pillereitä ja siitä huolimatta tulin raskaaksi. Kun keskeytyksen jälkeen menin jälkitarkastukseen, testi edelleen positiivinen ja jouduin vielä nukutuskaavintaan. Mun mielestä toimenpide ei fyysisesti ole lähellekkään niin rankka kuin henkisesti enkä halua ikipäivänä kokea samaa. Ennemmin pitäisin Ei-toivotun lapsen kuin suostuisin uudestaan kokemaan saman.
- tintin
Apteekin testi positiivinen. Seuraavana päivänä terveyskeskuksessa pikainen tutkimus ja lähete sairaalaan. Seuraavana päivänä kävin sairaalassa lähetteen kanssa ja sain ajan viikon päähän. Sitten viikon päästä sairaalassa ultraääni tutkimus, verikoe ja aamuvirtsanäyte. Söin yhden tabletin ja sain uuden ajan kahden päivän päähän. Parin päivän päästä emättimeeni laitettiin neljä tablettia, jotka aiheuttivat hieman kipuja. Vuoto alkoi parin tunnin kuluttua. Kaikenkaikkiaan olin sairaalassa nelisen tuntia ja pääsin sitten kotia. Tarkastuskäynti viiden viikon kuluttua (raskaustesti)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864