Voiko pitää paikkaansa ?
4-vuotta vanhasta 9-3:sta rupes hävii
jäähdytysnestettä, merkkihuollosta sanoivat että, kannentiiviste vuotaa kustannukset n. 1000-1200€ riippuen mitä kaikkea pitää uusia.
Voiko hinta pitää paikkaansa ja mitä kaikkea koneelle tosiaan pitää tehdä?
1000-1200€ kannentiiviste remppa
7
3364
Vastaukset
- 93t sport
No ei varmasti maksa kannen tiivisteen uusiminen 1000€, varmaan suunnittelevet tekevänsä hieman laajemman rempan, kandee kysyy mitä oikein meinaavat tehdä.
Joku tuolla aikaisemmin totes että kannen pulttien kiristys lopetti vuodon.- POl
Mulla on kansi parasta aikaa koneistamolla. Tiiviste alkoi vuotamaan ja purkuvaiheessa huomasin pulttien olevan lähes auki! No, kiristys kävi mielessä mutta olin jo hommannut tiivisteet ja ohjurin kumit (n.80€) joten päästin kannen irti. Koneistamolla arvioivat oikaisun ja kumien vaihdon maksavan suunnilleen saman verran.
- tai sitten ei
jos rempan hinnaksi tulee tuo 1000 - 1200 eur, täytyy olla hinnassa ilmaa todella paljon. Jos tosiaan pelkkä kannentiiviste on mennyt niin ei uusi tiiviste, uudet kannen pultit pikkusälä maksa kuin hatusta heittäen max.250eur? Töitä ei voi mennä tuohon koko päivää joten työtunneista saattavat veloittaa esim. 6h x 60eur = 360 eur. No, itse asiassa noistahan tuli jo 610 eur! Jos kone on keittänyt tai käynyt liian kuumana, voi joutua tasoittamaan kannen koneistamolla. Mikähän sen kansipahvin palamisen sitten aiheutti, ei kuulosta normaalilta jos auto on huollettu ja nestepinnat olleet normaalit? Jos kaikki ollut ok, niin kyseleppä Saab puolella tyyppivikoja, tiedä vaikka joku muu olisi maksumies kuin sinä.
- Jani
Eihän tuo voi pitää paikkaansa. motonetillä kannentiiviste maksaa n. 24€, se taitaa nimittäin olla sama kuin saabin alkuperäinen. lisänä kun vaihtaa imu pakosarjan tiivisteet vielä.(onko imusarjassa tiivistettä edes?)
Kannen oikasun olen saanut vanhaa rahaa 50.
Itse en suostuisi maksamaan tuollaista hintaa, ennemmin tekisin itse :) - NG900T
Kyllä vaan tuhannen euroa pitää paikkaansa jos kyseessä on merkkihuolto, pääkaupunkiseudulla. Tiivisteen hinta ja vaihto sinäänsä ei tietenkään iso asia tässä ole, mutta työtä siinä on kun purkaa härvelit kannen ympäriltä imusarjoja myöden jotta kannen saa irti. Ja tiedetäänhän merkkihuollon tuntitaksat. Kansi pitää vielä plaanata ennen takasin laittoa, joka yleensä viedään koneistamoon.
- NG900T
...edellämainitun lisäks se kate ja valohoito päälle!
- Tommi
Todella hintavaa touhua. Tuttua on tuo jäähdytysnesteen vuotaminen. Onneksi minulla on mennyt kaikki takuuseen. Ensiksi huomattiin kannen olevan löysällä. No se kiristettiin. Vuoto jatkui.
Seuraavan kerran vaihdettiin kannentiiviste. Vuoto jatkui.
Viime perjantaina vaihdettiin vesipumppu. Ei vielä tietoa jatkuuko vuoto enään. Luulisi jo loppuvan.
Ei voi kuin kuvitella mitä olisi tullut maksamaan, jos olisi pitänyt itse maksella...Uskaltaakohan tätä Saabia edes pitää enää takuuajan jälkeen, jos tällänen remppaputki jatkuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827