Muut kuolleet

5. jae. "Mutta ne muut ei kuolleista virvonneet siihenasti kuin tuhannen ajastaikaa kului. Tämä on ensimäinen ylösnousemus".

Weha: "Muut kuolleet" ovat uskovaisten sielujen vastakohtana, vaivassa tuonelassa. Jumalattomienkin on noustava ruumiillisesti Kristuksen paluun yhteydessä. Epä-uskoiset eivät ole osallisia Kristuksen ylösnousemuksesta.Heillä On osanaan toinen kuolema eli tulinen järvi (Ilm.20:14).

46

1373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta et kuitenkaan vastaa.

      Eiköhän ensin käydä keskustelu niistä sinun uskosi perusteista lopuun ja mititä sitten vasta ko raamatun paikan merkitystä kokonaisuudessa.

      Ainakin tällä hetkellä on mahdotonta nähdä että keskustelu jota on käyty alla olsi sekeyttänyt niitä sinun uskosi perusteita millään muota. Joten ajattelen että tämä on vain yski sinun yrityksesi välttyä kiusallisilta kysymyskiltä.

      Eiköhän suurin huoli ole se että onko sinulla Kristuksen todistus että sinunt on armahdettu yksin uskosi tähden.

      Kaikki muu on aika toissijaista.

      Eli minua ihmetyttää tuo tarve kaikin keinoin kaivaa raamatusta paikat joilla voi hivellä omaa ylemyyden tunnetta - minä en ole niin kuin te pakanat...

      Sen sijaan että kaivaisit tuosta kirjasta ne armon ja totuuden sanat.

      Miksi siis nostat tämän kohdan keskuteluun.

      • Luuletko, että millään jaksan kaikkiin vastata, paljolti kyllä. Mitä järkeä on puida "kakkua" loputtomasti?

        Ilmestyskirja on oikein ymmärrettynä, hyvin lohdullinen kirja. Uskonpuhdistaja Martti Luther, on hienosti sitä opettanut vanhemmalla iällään.


      • weha kirjoitti:

        Luuletko, että millään jaksan kaikkiin vastata, paljolti kyllä. Mitä järkeä on puida "kakkua" loputtomasti?

        Ilmestyskirja on oikein ymmärrettynä, hyvin lohdullinen kirja. Uskonpuhdistaja Martti Luther, on hienosti sitä opettanut vanhemmalla iällään.

        Sielunvihollinenko sinulle kuiskutelee ettei ole järkeä kylvää kun pitäisihän sinun nähdä että pelto johon kylvät kasvaa vain pelkkiä riikaruohoja.

        SINÄ KYLVÄT sirppi kädessä ilman että sinulla on minkäänlaisia tunnon tuskia moisesta.

        Luuletko, että millään jaksan kaikkiin vastata, paljolti kyllä. Mitä järkeä on puida "kakkua" loputtomasti?

        Kyllä minä luulen. Se joka on löytänyt Krstuksen jakssa loputtomasti vastata kysyvälle. Sillä ei se ole meidän jaksamisessamme.

        Pukekaa päällennen kaikki Jumalan sotavarusteet.

        Luuletko sinä että Jumalan sanan ilmoitaaminen on meidän jaksamisestamme kiinni.

        Sinä et taida ymmärtää mitä tarkoitaa etti kyntilää voi laitaa vakan alle. Sinulle se näytää olevan mahdollista. - kun et jaksa...

        Mitä järkeä on puida kakkua loputtomasti - lause osoitaa suoraan että olet haluton kylvämään .. että vakka joka sinulla on ei ole ehtymätön...

        Mikä on sinun uskosi peursta oikein on?

        Ehtymätön on se vakka josta siemeniä kylvetään. Eikä meillä tarvitse olla sirppiä kädessä. Ei Jumala ole siemenistään kitsas vaan kyllä niitä on jaettavaksi ylenpaltisesti.

        Jumala antaa kasvun et sinä. Etkä sinä voi määrätä mikä on hyvä maa.

        Sinä et vastaa kysyvälle - mikä siis on uskosi perusta - oma tai seurakunnan järki?


      • hyshys kirjoitti:

        Sielunvihollinenko sinulle kuiskutelee ettei ole järkeä kylvää kun pitäisihän sinun nähdä että pelto johon kylvät kasvaa vain pelkkiä riikaruohoja.

        SINÄ KYLVÄT sirppi kädessä ilman että sinulla on minkäänlaisia tunnon tuskia moisesta.

        Luuletko, että millään jaksan kaikkiin vastata, paljolti kyllä. Mitä järkeä on puida "kakkua" loputtomasti?

        Kyllä minä luulen. Se joka on löytänyt Krstuksen jakssa loputtomasti vastata kysyvälle. Sillä ei se ole meidän jaksamisessamme.

        Pukekaa päällennen kaikki Jumalan sotavarusteet.

        Luuletko sinä että Jumalan sanan ilmoitaaminen on meidän jaksamisestamme kiinni.

        Sinä et taida ymmärtää mitä tarkoitaa etti kyntilää voi laitaa vakan alle. Sinulle se näytää olevan mahdollista. - kun et jaksa...

        Mitä järkeä on puida kakkua loputtomasti - lause osoitaa suoraan että olet haluton kylvämään .. että vakka joka sinulla on ei ole ehtymätön...

        Mikä on sinun uskosi peursta oikein on?

        Ehtymätön on se vakka josta siemeniä kylvetään. Eikä meillä tarvitse olla sirppiä kädessä. Ei Jumala ole siemenistään kitsas vaan kyllä niitä on jaettavaksi ylenpaltisesti.

        Jumala antaa kasvun et sinä. Etkä sinä voi määrätä mikä on hyvä maa.

        Sinä et vastaa kysyvälle - mikä siis on uskosi perusta - oma tai seurakunnan järki?

        Ei tämä ollut aihe,mitä sinä tuot. Tarkoitin tuolla "kakun" jauhamisella, että ei ole mielekästä jatkaa ylöttömästi väittelyjä, sitä paitsi palstalla on varsin "kiinalaisiakin kavereita", että aikanaan on oikein lopettaa, tietyn aiheen jauhanta-


      • weha kirjoitti:

        Ei tämä ollut aihe,mitä sinä tuot. Tarkoitin tuolla "kakun" jauhamisella, että ei ole mielekästä jatkaa ylöttömästi väittelyjä, sitä paitsi palstalla on varsin "kiinalaisiakin kavereita", että aikanaan on oikein lopettaa, tietyn aiheen jauhanta-

        Toki sinulla on oikeus jatkaa valitsemallasi linjalla mutta jokainen arvotaa kirjoitajaa niin kuin haluaa. :)

        Miten niin ei ole mielkästä jatkaa. Ethkän sinä ole vielä edes väitellyt mistään. Olet ollut heittävinäsi ainoan oikean totuuden. Ja meiltä muilta odotat että sanome siihen että aamen.

        Kun et itsekään näytä ymmärtävän ja osaavan selitää uskosi perusteita.


      • hyshys kirjoitti:

        Toki sinulla on oikeus jatkaa valitsemallasi linjalla mutta jokainen arvotaa kirjoitajaa niin kuin haluaa. :)

        Miten niin ei ole mielkästä jatkaa. Ethkän sinä ole vielä edes väitellyt mistään. Olet ollut heittävinäsi ainoan oikean totuuden. Ja meiltä muilta odotat että sanome siihen että aamen.

        Kun et itsekään näytä ymmärtävän ja osaavan selitää uskosi perusteita.

        Täällä on niin mielettömiä vastaanseisojia, ettei ne usko mitään. Sinäkin puhut mielettömyyksiä ja omia juttujasi. Täällä ei uskota, että perkele on sidottu uskovaiseen nähden ja Jeesus ilmestyi, että hän teki tyhjäksi perkeleen teot, tämä on sitä hyvän sanoman Saarnaamista, mutta väärät hengellisyydet ei mitään usko.


      • näitä keskusteluja

        täällä koko ajan esille? Eikö se ole hyvä että weha nostaa vastapainoksi näitä asioita, mitkä on hänelle tärkeitä ja ne voi olla muillekin sitä.

        Ja minä kun olen täällä vielä siksi, että weha kirjoittaa niin selvästi ja raittiisti uskonasioista.

        Miksi sinua hyshys kiusaa näin nämä vehan jutut, haluaisitko estää hänen kirjotukset?
        Eihän niissä ole mitään pahaa.


      • Aikakirja
        weha kirjoitti:

        Ei tämä ollut aihe,mitä sinä tuot. Tarkoitin tuolla "kakun" jauhamisella, että ei ole mielekästä jatkaa ylöttömästi väittelyjä, sitä paitsi palstalla on varsin "kiinalaisiakin kavereita", että aikanaan on oikein lopettaa, tietyn aiheen jauhanta-

        1. Piet. 3:15 Mutta pyhittäkäät Herra Jumala teidän sydämissänne. Olkaat myös aina valmiit vastaamaan jokaista, joka teidän toivonne perustusta tutkistelee, joka teissä on, hiljaisuudella ja pelvolla,


      • Aikakirja
        weha kirjoitti:

        Täällä on niin mielettömiä vastaanseisojia, ettei ne usko mitään. Sinäkin puhut mielettömyyksiä ja omia juttujasi. Täällä ei uskota, että perkele on sidottu uskovaiseen nähden ja Jeesus ilmestyi, että hän teki tyhjäksi perkeleen teot, tämä on sitä hyvän sanoman Saarnaamista, mutta väärät hengellisyydet ei mitään usko.

        Täällä on ollut paljon asiallisia kysymyksiä herra "wehalle". Olemme havainneet ettet pysty vastaamaan edes yksinkertaisimpiin uskoasi koskeviin kysymyksiin, siksi ehdotan Jumalan sanan tutkimista rukouksen kanssa.

        Lutheriin jossakin vetosit, häneltä saat todella hyviä neuvoja Kristuksen kohtaamiseen henkilökohtaisena Herranasi ja Vapahtajanasi.

        Luther opettaa sinulle myös oikeian ja Raamatun mukaisen seurakuntaopin. Roomalaiskatolinen seurakuntaoppi jota sinä edustat, on väärä oppi.
        -----------
        En minä kuole - vaan elän. Antologia. Uskonpuhdistuksen 450-vuotisjuhlavuoden julkaisu. Koonnut ja toimittanut Ossi Kettunen. Suomentaneet Ahti Hakamies ja Teivas Oksala. Helsinki 1967 (SLEY).


        (Martti Luther: EN MINÄ KUOLE - VAAN ELÄN)

        "... Seurakunta on siis pyhä kiihkohenkienkin siinä hallitessa, kunhan nämä vain eivät kiellä
        - sanaa
        - eikä sakramentteja;

        sillä jos he ne kieltävät, lakkaavat he olemasta seurakunta.

        Siellä siis on pyhä seurakunta, missä sana ja sakramentit oleellisilta kohdiltaan säilyvät, huolimatta siitä, että siellä hallitsisi vastakristus, joka ei istukaan perkeleiden porttolassa, ei sikalassa, epäuskoisten joukkiossa, vaan kaikkein jaloimmassa ja pyhimmässä paikassa, nimittäin Jumalan pyhäkössä.

        Me siis vastaamme kysymykseen näin: Seurakunta on olemassa kaikkialla maailmassa, missä vain on evankeliumi ja sakramentit.

        Juutalaiset, turkkilaiset ja kiihkohenget eivät ole mikään seurakunta, koska he näitä vastustavat ja ne kieltävät. WA 40 I, 71.

        Mutta koska meidät on kastettu ja me uskomme Kristukseen, niin olemme Kristuksessa ja Kristuksen kanssa pyhiä ja vanhurskaita, sillä hän otti pois meidän syntimme ja armahti, puki ja kaunisti meidät pyhyydellä. Näin on koko kristillinen kirkko pyhä, ei itsessään eikä omasta ansiostaan, vaan Kristuksessa ja Kristuksen pyhyyden vuoksi, niin kuin Paavali sanoo (Ef. 5:26): »...puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta.» WA 31,1, 167.


      • weha kirjoitti:

        Täällä on niin mielettömiä vastaanseisojia, ettei ne usko mitään. Sinäkin puhut mielettömyyksiä ja omia juttujasi. Täällä ei uskota, että perkele on sidottu uskovaiseen nähden ja Jeesus ilmestyi, että hän teki tyhjäksi perkeleen teot, tämä on sitä hyvän sanoman Saarnaamista, mutta väärät hengellisyydet ei mitään usko.

        sinä voit sanoa näin mutta mitä sinä tarkoitat. Otetaan kolmaessa osassa. Mutta aloitan henkilökohtaisella komentilla: Mielettömiä vastaan seisojia. Ymmrrätkö sinä kuka sinua vasten seisoo? Jos sanot että vastaan seisojasi on mieletön niin se on.

        Minä puhun sitä mitä on annettu puhutavaksi. Minusta tisestäni ei ole sinulle antaa puolikastakaan sanaa. Yhden yhtäkään kirjainta.

        Olenko minä mieletön kun ajatelen että kunnia kuuluu yksin Jumalalle? Ehkä.... Luuletko että kaikki se mitä sinulle yritetään puhua on mieletöntä? Ehkä mailmalle Jumalan sana todella on hullutus.

        -Täällä ei uskota, että perkele on sidottu uskovaiseen nähden

        Mitä sinä tarkoitat tällä. Millä tavalla perkele on sidottu sinuun nähden? Et sinä vielä ole voittanut. Jukse niin että voitat.

        - ja Jeesus ilmestyi, että hän teki tyhjäksi perkeleen teot,

        Millä tavalla tyhjäksi? Mieti tarkaan. Ei perkele lakannut olemasta eikä taistelu päättynyt ristillä. Vaan meiltä Weha vaaditaan edelleen uskoa. ME olemma voittajia vain jos kuulumme siihen valituun kansaan Abrahamin sukuun. Olemme Kirstuksen perillisiä ja Jumalan siunaamia.

        -tämä on sitä hyvän sanoman Saarnaamista, mutta väärät hengellisyydet ei mitään usko.

        Jeesus ei tehnyt tyhjäksi perkeleen tekoja vaan hän uhrasi itsensä että jokainen joka häneen uskoo saisi iankaikkisen elämän. Ja mitä meidän pitää uskoa että Jeesus antoi henkensä ja uhrasi itsensä. Ja tuo uhri ja sovitus tulee ihmisen osalle yksin uskolla ettei kukaan kerskaisi.

        Ja minä luulen että sinä sanot väärän tuomion sanoessasi että väärät hengellisyydet mitään usko. Mitä ne eivät usko? Sitä että ihmisellä on oikeutta käytää valtaa Jumalan nimissä = joka käytännössä tarkoitaa ja on tarkoitanut ja tulee tarkoitamaan jokaisessa kirkossa lahkossa ja hengellisyydessä vallan käyttämistä yli toisen ihmisen. Eli valtaa ja mielivaltaa ...

        Jota Jumalan sana ei tunne.


      • näitä keskusteluja kirjoitti:

        täällä koko ajan esille? Eikö se ole hyvä että weha nostaa vastapainoksi näitä asioita, mitkä on hänelle tärkeitä ja ne voi olla muillekin sitä.

        Ja minä kun olen täällä vielä siksi, että weha kirjoittaa niin selvästi ja raittiisti uskonasioista.

        Miksi sinua hyshys kiusaa näin nämä vehan jutut, haluaisitko estää hänen kirjotukset?
        Eihän niissä ole mitään pahaa.

        ja totean että jos kerran Wehalle asiat ovat tärkeitä niin kuten näemmä hän on nostanut ne näitä esille. Mutta yhtä kaikki minulle olsi tärkeää saada vastaus siihen mitä kysyn.

        Keksutelua nimitäin ei ole se että heitetään raamatun paikka ja todetaan että näin on näreet.

        Minua ei kiusaa mikään näissä Wehan jutuissa. Ne vain eivät anna vasausta yhtään mihinkään.

        Enemminkin Weha saataa minut suunnatomaan kiusaukseen adistaa itseään kysymyksillä kysymysten perään.

        Eihän näissä mitään pahaa ole eikä tarvitse olla. Pitäisikö? Minä nostan näitä keskuteluja aina vain siksi ettei keskustelua kas kumaa käydä lopuun asti vaan todetaan - mitä järkeä on käydä loputonta kiistelyä.

        Vielä ei ole kiistelty oiekastaan juuri mistään.

        Päin vastoin minä haluaisn nähdä kun Weha kirjoitaa ajatuksistaan enemmän. Ja halausin nähdä että hän myös niiden kautta tuo esille oman näkemyksensä. Mitä tähän mennessä ei ole tapahtunut.

        Joten minä edeleen kysyn mikä on sinun tai Wehan sukon perusta? Vasta siltä pohjalta voidaan alkaa miettimään avauksessa olevan asian merkitystä kokonaisuudessa.


      • Aikakirja
        hyshys kirjoitti:

        sinä voit sanoa näin mutta mitä sinä tarkoitat. Otetaan kolmaessa osassa. Mutta aloitan henkilökohtaisella komentilla: Mielettömiä vastaan seisojia. Ymmrrätkö sinä kuka sinua vasten seisoo? Jos sanot että vastaan seisojasi on mieletön niin se on.

        Minä puhun sitä mitä on annettu puhutavaksi. Minusta tisestäni ei ole sinulle antaa puolikastakaan sanaa. Yhden yhtäkään kirjainta.

        Olenko minä mieletön kun ajatelen että kunnia kuuluu yksin Jumalalle? Ehkä.... Luuletko että kaikki se mitä sinulle yritetään puhua on mieletöntä? Ehkä mailmalle Jumalan sana todella on hullutus.

        -Täällä ei uskota, että perkele on sidottu uskovaiseen nähden

        Mitä sinä tarkoitat tällä. Millä tavalla perkele on sidottu sinuun nähden? Et sinä vielä ole voittanut. Jukse niin että voitat.

        - ja Jeesus ilmestyi, että hän teki tyhjäksi perkeleen teot,

        Millä tavalla tyhjäksi? Mieti tarkaan. Ei perkele lakannut olemasta eikä taistelu päättynyt ristillä. Vaan meiltä Weha vaaditaan edelleen uskoa. ME olemma voittajia vain jos kuulumme siihen valituun kansaan Abrahamin sukuun. Olemme Kirstuksen perillisiä ja Jumalan siunaamia.

        -tämä on sitä hyvän sanoman Saarnaamista, mutta väärät hengellisyydet ei mitään usko.

        Jeesus ei tehnyt tyhjäksi perkeleen tekoja vaan hän uhrasi itsensä että jokainen joka häneen uskoo saisi iankaikkisen elämän. Ja mitä meidän pitää uskoa että Jeesus antoi henkensä ja uhrasi itsensä. Ja tuo uhri ja sovitus tulee ihmisen osalle yksin uskolla ettei kukaan kerskaisi.

        Ja minä luulen että sinä sanot väärän tuomion sanoessasi että väärät hengellisyydet mitään usko. Mitä ne eivät usko? Sitä että ihmisellä on oikeutta käytää valtaa Jumalan nimissä = joka käytännössä tarkoitaa ja on tarkoitanut ja tulee tarkoitamaan jokaisessa kirkossa lahkossa ja hengellisyydessä vallan käyttämistä yli toisen ihmisen. Eli valtaa ja mielivaltaa ...

        Jota Jumalan sana ei tunne.

        Tuon ajan jonka käytätte hänen kanssaan kiistelemiseen, voisitte käyttää todistamiseen henkilökohtaisesta uskostanne Kristukseen.

        - Kuinka kohtasit Kristuksen?
        - Kuinka vanh.lest. liikkeessä omaksuttu itsetyytyväinen ja omahyväinen omavanhurskaus sai teissä kuolinhaavan?
        - Miksi yhä edelleen kiistelette tyhjänpäiväisyyksistä, siis vanh.lest. liikkeessä hallitsevista ihmisopista ja ihmiskäskyistä?

        Pyrkikää tuomaan mahdollisimman paljon väärentämätöntä Jumalan sanaa täällä esiin.
        - Oikeata vanhursdkauttamisoppia
        - oikeata seurakuntaoppia
        - oikeata oppia Jumalan sanasta = Isä poika ja Pyhä Henki
        - kertokaa liikkeenne jäsenille kuka on AINOA tie taivaaseen
        - kertokaa miten HÄNET voi kohdata, missä HÄN on tavattavissa


      • Aikakirja
        hyshys kirjoitti:

        ja totean että jos kerran Wehalle asiat ovat tärkeitä niin kuten näemmä hän on nostanut ne näitä esille. Mutta yhtä kaikki minulle olsi tärkeää saada vastaus siihen mitä kysyn.

        Keksutelua nimitäin ei ole se että heitetään raamatun paikka ja todetaan että näin on näreet.

        Minua ei kiusaa mikään näissä Wehan jutuissa. Ne vain eivät anna vasausta yhtään mihinkään.

        Enemminkin Weha saataa minut suunnatomaan kiusaukseen adistaa itseään kysymyksillä kysymysten perään.

        Eihän näissä mitään pahaa ole eikä tarvitse olla. Pitäisikö? Minä nostan näitä keskuteluja aina vain siksi ettei keskustelua kas kumaa käydä lopuun asti vaan todetaan - mitä järkeä on käydä loputonta kiistelyä.

        Vielä ei ole kiistelty oiekastaan juuri mistään.

        Päin vastoin minä haluaisn nähdä kun Weha kirjoitaa ajatuksistaan enemmän. Ja halausin nähdä että hän myös niiden kautta tuo esille oman näkemyksensä. Mitä tähän mennessä ei ole tapahtunut.

        Joten minä edeleen kysyn mikä on sinun tai Wehan sukon perusta? Vasta siltä pohjalta voidaan alkaa miettimään avauksessa olevan asian merkitystä kokonaisuudessa.

        Ilmainen neuvo:

        !Käännä jo katseesi pois wehasta, - Kristukseen!

        Jos Jumala haluaa pelastaa hänet, niin Jeesus kirkastaa Henkensä kautta aikanaan hänelle kyllä itsensä.


      • hyshys kirjoitti:

        sinä voit sanoa näin mutta mitä sinä tarkoitat. Otetaan kolmaessa osassa. Mutta aloitan henkilökohtaisella komentilla: Mielettömiä vastaan seisojia. Ymmrrätkö sinä kuka sinua vasten seisoo? Jos sanot että vastaan seisojasi on mieletön niin se on.

        Minä puhun sitä mitä on annettu puhutavaksi. Minusta tisestäni ei ole sinulle antaa puolikastakaan sanaa. Yhden yhtäkään kirjainta.

        Olenko minä mieletön kun ajatelen että kunnia kuuluu yksin Jumalalle? Ehkä.... Luuletko että kaikki se mitä sinulle yritetään puhua on mieletöntä? Ehkä mailmalle Jumalan sana todella on hullutus.

        -Täällä ei uskota, että perkele on sidottu uskovaiseen nähden

        Mitä sinä tarkoitat tällä. Millä tavalla perkele on sidottu sinuun nähden? Et sinä vielä ole voittanut. Jukse niin että voitat.

        - ja Jeesus ilmestyi, että hän teki tyhjäksi perkeleen teot,

        Millä tavalla tyhjäksi? Mieti tarkaan. Ei perkele lakannut olemasta eikä taistelu päättynyt ristillä. Vaan meiltä Weha vaaditaan edelleen uskoa. ME olemma voittajia vain jos kuulumme siihen valituun kansaan Abrahamin sukuun. Olemme Kirstuksen perillisiä ja Jumalan siunaamia.

        -tämä on sitä hyvän sanoman Saarnaamista, mutta väärät hengellisyydet ei mitään usko.

        Jeesus ei tehnyt tyhjäksi perkeleen tekoja vaan hän uhrasi itsensä että jokainen joka häneen uskoo saisi iankaikkisen elämän. Ja mitä meidän pitää uskoa että Jeesus antoi henkensä ja uhrasi itsensä. Ja tuo uhri ja sovitus tulee ihmisen osalle yksin uskolla ettei kukaan kerskaisi.

        Ja minä luulen että sinä sanot väärän tuomion sanoessasi että väärät hengellisyydet mitään usko. Mitä ne eivät usko? Sitä että ihmisellä on oikeutta käytää valtaa Jumalan nimissä = joka käytännössä tarkoitaa ja on tarkoitanut ja tulee tarkoitamaan jokaisessa kirkossa lahkossa ja hengellisyydessä vallan käyttämistä yli toisen ihmisen. Eli valtaa ja mielivaltaa ...

        Jota Jumalan sana ei tunne.

        henki tällä palstalla on. Kun ihminen parannuksen armon, hän on Jumalan lapsi. perkeleen oma taas on se ihminen, joka ei ole Jumalan lapsi.

        Uskovaisella on sitten valta antaa syntejä katuvalle anteeksi: Näin Jeesus toimii meissä lupauksensa mukaisesti. Ihminen joka tämän ilosanoman uskoo, on Jumalan lapsi. Näin ihminen on sitten Jumalan omaisuutta ja omaisuuskansaa.

        Tälläistä ihmistä, se kiusaaja sitten kadehtii, ettei vain taivasta perisi.


      • weha kirjoitti:

        henki tällä palstalla on. Kun ihminen parannuksen armon, hän on Jumalan lapsi. perkeleen oma taas on se ihminen, joka ei ole Jumalan lapsi.

        Uskovaisella on sitten valta antaa syntejä katuvalle anteeksi: Näin Jeesus toimii meissä lupauksensa mukaisesti. Ihminen joka tämän ilosanoman uskoo, on Jumalan lapsi. Näin ihminen on sitten Jumalan omaisuutta ja omaisuuskansaa.

        Tälläistä ihmistä, se kiusaaja sitten kadehtii, ettei vain taivasta perisi.

        Jos sinun uskosi on raamatun mukaista niin mitä kadehtimista minulla siinä on?

        Ajatus siitä että minä kadehtisin sinulta mitään on kuviteellinen ja kokonaan omaa tuotostasi.

        Sinun vallasasi ei ole antaa syntejä anteeksi. Vai ajateletko että sinä olet Kirstus joka on sovittanut toisen synnit. Ne joita ihminen katuu.

        Vai on vastaanseisojan henki tällä palstalla. Vasta viimeisellä tuomiolla Weha meidät tuomitaan perkeleelle tai Juamalalle. Siihen saakka joudumme odotamaan rajan vetoa. Niin sinä kuin minäkin.

        Mitä kadehtimista sinulla on tässä kohdassa? Kerro minulle mikä osa on se jota minun tulee kadhtia jonka tähden minun pitää sinua kiusaaman.

        Mikä on parannuksen armo ja mihin se sinun uskosi perustuu. Siihenkö että toinen ihmien vakuutaa sinulle että sinun syntisi on anteeksi.

        Jos ihminen ei ymmärrä sitä minkä tähden ne ovat anteeksi ....

        Mikä on se ilosanoma joka meidän tulee uskoa. Että meillä on lupa saarnata syntejä anteeksi. Ajatteletko että synti on kuin saastainen henki kuin riivaaja joka ajetaan Jeesusken nimessä ulos niin kuin opetuslapset tekivät Jeesuksen aikana?

        Ja kuitenkin minä sanon sinulle ettei ihminen taida yhtään hekä ajaa ulos ilman uskoa eikä ilman Jumalan voimaa.

        Pitää oppia tuntemaan totuus vain siten voi oppia tuntemaan myös lupauksen.


    • Kohta oli siis Ilm.20:5.

      Joh.5:28. "Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä.
      29. He nousevat haudoistaan - hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen".

    • Olen yrittänyt keskustella kanssasi. Mutta siitä ei tule mitään, ainakaan täällä. Olemme tavanneetkin yhden kerran suvistapaamisessa, siinä ensimmäisessä -04. Muutaman sanan taisimme vaihtaa? Muistelen.

      Laitat vinonpinon Raamatun lauseita ja luulet, että niistä selviää se ainoa oikea tulkinta, minkä vl hyväksyy. Ei se niin mene. Eivl:t eivät tulkitse Raamattua vl-mäisesti! Sitten sinä vain toteat, että Raamattu todistaa teidän tulkinnan olevan oikea.

      Olet varmaan tykästynyt vl-opetuksen ja -elämäntavan yksiselitteisyyteen ja selvärajaisuuteen. Sen mukaan on 'helppo' kilvoitella? Ja kuuliaisille riittää armoa ihan runsain määrin, jos ja kun lankeaa vaikka 70x7 päivässä. Se on hyvä tuki elämässä ja sen varassa voi vaikka 'pelata'. Jotkut tekevät niinkin. Valitettavasti.

      Kun jokin elämäntapasuositus tuntuu vaikealta, niin ei haittaa, sen voi ohittaa, alittaa tai ylittää. Asia voi olla puolison valinta, ehkäisy, alkoholin käyttö, mikä tahansa ajankohtainen ongelma omassa elämässä.

      Palaaminen on mahdollista ja armoa riittää, kun muistaa ylistää vl-seurakunnan ainutlaatuisuutta ja sitä, että ainoa tie taivaaseen kulkee tuon seurakunnan kautta.

      • Ei varmaan ole tullut kirjoitteluistamme mitään. Täällä on iso osa kirjoittajia ihan asiattomia ja on vaikea löytää asiallisempia kirjoittajia ja sitten saatan sivuuttaa kaikki humpuukina. En ole huomannut täällä ulkopuolisia asiallisia krjoittajia, ehkä sinä olet.

        Jokainen vilpitön "meikäläinen" uskovainen tietää, ettei "pelaaminen" tai suunnittelu synnillä ole oikein. Joku voi tehdä joukossamme sitä ja joku tätä, mutta eihän kaikki edes ole pakosta uskovaisia. Itse olen tavannut vain ihan "asiallisia" uskovaisia. On myös niinkin, ettei tule laittaa uskoa pois, vaan synti pois.


      • weha kirjoitti:

        Ei varmaan ole tullut kirjoitteluistamme mitään. Täällä on iso osa kirjoittajia ihan asiattomia ja on vaikea löytää asiallisempia kirjoittajia ja sitten saatan sivuuttaa kaikki humpuukina. En ole huomannut täällä ulkopuolisia asiallisia krjoittajia, ehkä sinä olet.

        Jokainen vilpitön "meikäläinen" uskovainen tietää, ettei "pelaaminen" tai suunnittelu synnillä ole oikein. Joku voi tehdä joukossamme sitä ja joku tätä, mutta eihän kaikki edes ole pakosta uskovaisia. Itse olen tavannut vain ihan "asiallisia" uskovaisia. On myös niinkin, ettei tule laittaa uskoa pois, vaan synti pois.

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi.
        Ehkä tästä kakusta ei ole jäljellä enää mitään syötävää? Joten eikun toisen kakun kimppuun???


      • x-vl kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi.
        Ehkä tästä kakusta ei ole jäljellä enää mitään syötävää? Joten eikun toisen kakun kimppuun???

        voidaan jutella enemmänki, jos näin sopusasti menee:)


      • mikä sai sinut
        weha kirjoitti:

        voidaan jutella enemmänki, jos näin sopusasti menee:)

        palaamaan vl:n yhteyteen?


      • mikä sai sinut kirjoitti:

        palaamaan vl:n yhteyteen?

        Muistin kuinka hyvä siellä seuroissa oli olla. On niin hyvä mieli siitä evankeliumista mitä siellä on tarjolla.

        Luulin, että aidan toisella puolella on vihreämpää, mutta ei siellä ollut minulla kuin syntiä ja evankeliumia en oikein kuullutkaan, vaikka kuinka yritti kuunnella.


      • weha kirjoitti:

        Muistin kuinka hyvä siellä seuroissa oli olla. On niin hyvä mieli siitä evankeliumista mitä siellä on tarjolla.

        Luulin, että aidan toisella puolella on vihreämpää, mutta ei siellä ollut minulla kuin syntiä ja evankeliumia en oikein kuullutkaan, vaikka kuinka yritti kuunnella.

        Ihmettelen, mikä ihmisessä on vinksallaan, kun hän vääryyteen mielistyy..


      • Devoit kirjoitti:

        Ihmettelen, mikä ihmisessä on vinksallaan, kun hän vääryyteen mielistyy..

        totta se on!!! Anteeksiantamuksen evankeliumia ei sitten millään kuullut ulkopuolella ja korkeintaan jotain epä-selvää sanomaa. Pyhä Henki nämä asiat kirkastaa, ei mikään muu.


      • ymmärtämisen
        weha kirjoitti:

        totta se on!!! Anteeksiantamuksen evankeliumia ei sitten millään kuullut ulkopuolella ja korkeintaan jotain epä-selvää sanomaa. Pyhä Henki nämä asiat kirkastaa, ei mikään muu.

        puutteessa!
        Mutta älä huoli.Raamattu lupaa:
        "Jos joltakin puuttuu viisautta, anokoon sitä
        ylhäältä."
        Sinunkin kannattaisi kokeilla.


      • weha kirjoitti:

        totta se on!!! Anteeksiantamuksen evankeliumia ei sitten millään kuullut ulkopuolella ja korkeintaan jotain epä-selvää sanomaa. Pyhä Henki nämä asiat kirkastaa, ei mikään muu.

        "te otatte valheen, toinen toisenne huulilta".

        Äitini oli samanlainen, kuin sinä. Hänkin halusi "varmoja" lupauksia, totuus ei merkinnyt mitään.


      • ymmärtämisen kirjoitti:

        puutteessa!
        Mutta älä huoli.Raamattu lupaa:
        "Jos joltakin puuttuu viisautta, anokoon sitä
        ylhäältä."
        Sinunkin kannattaisi kokeilla.

        Jumala antoi ymmärrystä palata sinne missä saarnataan syntejä anteex.


      • Devoit kirjoitti:

        "te otatte valheen, toinen toisenne huulilta".

        Äitini oli samanlainen, kuin sinä. Hänkin halusi "varmoja" lupauksia, totuus ei merkinnyt mitään.

        hyvä kuulla, että äitisi oli uskomassa. Kun synnit on anteeksi, se on tärkeintä ja se riittää. Niin yksinkertainen asia on tämä uskomisen asia.


      • Aikakirja

        Se on tämän herra wehan kanssa turha yrittää keskustella hengellisistä asioista ja Jumalan sanasta. Jos Jumala ei sanaansa avaa ihmisen sydämelle, niin ei ihminen voi ottaa.

        Lestadiolaisuus on tietyssä mielessä hyvä sosiaalinen yhteisö siihen sopeutuville ihmisille. Siellä on turvalliset rajat ja korkeat, vuosikymmenien saatossa rakennetut (isäin säädökset) muurit ympärillä.

        Harmi vain että lestadiolaisuus 18 eri joukkoa on hyvin tunnejohteinen yhteisö, monine ihmisoppeineen.

        Kosketus Raamattuun kirjoitettuun Jumalan sanaan ja kirkkohistorioihin on hyvin ohut, ja sekin on värittynyt tarkoin korvasyyhyyn hiotuilla tulkinnoilla, jotka eivät kestä tarkempaa tutkivaa tarkastelua Raamatun valossa.

        Tie taivaaseen EI mene seurakunnan kautta, vaan Kristuksen sanan kautta. Jeesus on tie, totuus ja elämä.

        Nimenomaan väärä Raamatun vastainen seurakuntaoppi yksi pahimmista tuhovoimista lestadiolaisessa liikkeessä.


      • Aikakirja
        x-vl kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi.
        Ehkä tästä kakusta ei ole jäljellä enää mitään syötävää? Joten eikun toisen kakun kimppuun???

        On se ihme, ettei tällä herralla vieläkään hälytyskellot soi, vaikka on mielestään onnitunut paremmin kun Jumalan sana todistaa.

        Herra hereetikko on pannut jo synninkin pois.

        Herää miesparka unestasi ennen kuin on myöhäistä. Tunnusta syntisi, ja ota Jumalan vanhurskaus armosta lahjana vastaan.

        Room. 7:14   Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        Room. 7:15   Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        Room. 7:16   Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.

        Room. 7:17   Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Room. 7:18   Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        Room. 7:19   sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Room. 7:20   Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 7:21   Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        Room. 7:22   sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

        Room. 7:23   mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.


      • Aikakirja
        weha kirjoitti:

        totta se on!!! Anteeksiantamuksen evankeliumia ei sitten millään kuullut ulkopuolella ja korkeintaan jotain epä-selvää sanomaa. Pyhä Henki nämä asiat kirkastaa, ei mikään muu.

        Evankeliumi Kristuksesta kaikuu kaikkialla kirkoissamme joka sunnuntai, se kaikuu erilaisissa herätysliikkeissä, - muun muassa aidossa elävässä lestadiolaisuudessa.

        Anteeksiantmuksen evankeliumi tarjotaan aivan fyysisellä tavalla kirkossa suoraan suuhusi ja sydämeesi Herran Pyhässä Ehtoollisessa.

        VIKA ON SINUSSA, JOKA ET USKO ANTEEKSIANTAMUKSEN SANAAN.

        Evankeliumi ei hyödytä pätkääkään sellaista ihmistä, jolta puuttuu USKO JUMALAN IANKAIKKISESTI PYSYVÄÄN SANAAN.

        Sana ei julistajasta parane, pikemminkin päinvastoin. Usein kaikenlaiset hurhahenget kuten monet lestadiolaisetkin, sekottavat Jumalan sanaa ja omavanhurskautta keskenään kuvottavaksi mössöksi.


    • Kempelainen

      . jae. "Mutta ne muut ei kuolleista virvonneet siihenasti kuin tuhannen ajastaikaa kului. Tämä on ensimäinen ylösnousemus". ** Oikeesti > Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ENNEN KUIN TUHAT VUOTTA ON TÄYTTYNYT. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.>. Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne, sisäisesti teissä. > Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kun Ihmisen Poika uuden maailman syntyessä istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle, silloin tekin, jotka olette seuranneet minua, saatte istua kahdellatoista valtaistuimella ja hallita Israelin kahtatoista heimoa >> Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta!

      • Ilmestyskirjan 20. luku



        1.jae:” ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään”.

        = Kuka on tämä enkeli, jolla on syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään? Henkilöstä ei ole mitään epäselvyyttä, koska kukaan ei niitä hänelle anna, vaan hänellä on ne. Sanotaanhan Jeesuksesta: ”Herra jota te etsitte, ja liiton enkeli jota te halajatte”(Mal. 3:1). Edelleen avainten sanotaan olevan Jeesuksella (Ilm. 1: 18). Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh. 20:23).

        2.jae:” Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.” =Evankeliumi on se, joka päästää ihmisiä perkeleen vallasta. Sen sai aikaan Jeesuksen ristintyö

        (2. Kor.5:19), josta myös tämä ” tuhatvuotinen valtakunta”sai alkunsa.

        3.jae:” Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enempi kansoja villitsisi, siihen asti kun ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänen pitää päästettämän irti vähäksi aikaa& =Siis: silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).

        4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
        =Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
        epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
        Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
        Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
        jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.

        5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.
        Tämä on ensimmäinen ylösnousemus”. Epäuskoiset ovat vaivassa ”tuonelassa”. Heidänkin ruumiit siis herätetään viimeisenä päivänä. He eivät ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heillä On osanaan toinen kuolema eli tulinen järvi (Ilm.20:14).

        6. jae.” Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei ole toisella kuolemalla valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan tuhannen vuotta”. Kun olemme uskomassa, olemme siis autuaita ja pyhiä ja osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta, eli Kristuksen ylösnousemuksesta. ”Sillä jos me olemme yhteenkasvaneita hänen kanssaan yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa” (Room.6:3,5).
        ”Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut”(Joh.11:25).Kuten myös tuhlaajapoika palasi hengellisessä mielessä armoon:” Sillä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja jälleen löytynyt”(Luuk.15:24).Luther sanookin: ”On varmaa, että meidän, jos tahdomme viimmeisenä päivänä nousta ruumiillisesti autuuteen, on sitä ennen täällä maan päällä noustava ylös hengellisesti”. Olemme myöskin pappeja ja hallitsemme myös maan päällä (1.Piet. 2:9; Ilm.1:9).

        7. jae. ”Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan”.= Tämä on Jumalan toimintaa; koska ihmiset ovat mielistyneet vääryyteen, eivätkä usko totuuteen(2.Tes.2: 11-12). Se ilmenee siis suurena luopumuksena(Mat.24:24)

        8. jae.” Ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka”= Saatana lähtee villitsemään kansoja taisteluun. Googia ja Maagogia ovat Hesekielin profetioissa Jumalan kansan suuria vihollisia. Esim. ateistit ja kommunistit ovat osa tätä saatanallista joukkoa, joissa perkele vaikuttaa, järjestäen ja saadakseen aikaan seurakunnan tuhon. Kuitenkin evankeliumin kahle yhä sitoo vihollista, niin ettei se voi vallata Jumalan valittuja.

        9. jae. ”Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät”= Kansat nousevat maan tasangolle yleismaailmallisesti ,saartavat pyhien leirin, seurakunnan eli hengellisen siionin ja Jerusalemin joka on ylhäällä(Gal.4:26).Pyhien leiri ja rakastettu kaupunki on seurakunta. Kuten Paavali sanoo, meidän vihollisemme ei ole liha ja veri, vaan pahuuden henkiolennot taivaan avaruuksissa, so. Hengellinen pahuus. Kristuksen paluu tekee tästä lopun (2.Tes.2:8;Hes.38:22;39:36).

        10. jae. ”Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti”= Kaikki Kristuksen viholliset joutuvat elävinä ruumiin ja sielun puolesta helvettiin, jossa heitä vaivataan (Jumala rankaisee) lakkaamatta ja katkeamatta, yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti. Jumalan vanhurskas viha on vastustajien itselleen hyvin ansaitsemaa.

        11. jae.” Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt”= Johannes näki Kristuksen tuomioistuimen(Mt,25:31,2.Kor. 5:10): ”meidän kaikkien on ilmestyttävä Kristuksen tuomioistuimen eteen”. Koska siinä on sekä hyvät että pahat, ei voi olla kysymyksessä mikään muu, kuin Kristuksen tuomio. Kun Kristus istuu kirkkautensa valtaistuimella, taivas ja maa katoavat hänen kasvojensa kirkkautta. Sitten tulee maailman loppu, uusi luominen, uusi taivas ja maa, josta sitten Ilm.21 luvussa enemmän kerrotaan.

        12. jae,” Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, kukin tekojensa mukaan”.= Kaikki kuolleet ovat siis läsnä suuret ja pienet lapsetkin: ”niin on kuolema tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet” (Room.5:12). Jeesus itse sanoo enkelien erottavan pahat vanhurskaista (Mt.13:49). Kuningas asettaa valittunsa, lampaat oikealle ja vuohet(epäuskoiset ja itse hurskaat) vasemmalle puolelleen, tuomion julistamisen edellä(Mt.25:32-33). Jumalan lasta ei tuomita lain, vaan evankeliumin mukaan, joka pyyhkii syntimme pois anteeksiantamuksella. Kuolleet pikkulapset, taas ovat pelastetussa tilassa, sillä Kristus on heidät sovittanut (Aadamin lankeemuksesta), antaen heille elämän ja vanhurskauden, eli myös uskon lahjan. (Room.5:18).

        13. jae,” Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja kuolema ja tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan”. Evankeliumeissa Johannes on sanonut, että kaikki ne, jotka haudoissa ovat, tulevat esiin tuomionpäivänä(Joh.5:29). Mereen hukkuneet nousevat kuolleista ja tuonela ja kuolema antaa kuolleensa, ja ovat mukana tuomiolla. Vaikka uskovatkin ovat mukana tuomiolla, heitä ei tuomita(Joh.5:24). Tuomio tekojensa mukaan, ketään viattomaksi ja autuaaksi. Parannuksen armo, on siis epäuskoiselle välttämätön: ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa” (room.8:9).



        14. jae. ”Ja kuolema ja tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        = Tuonelassa ja kuolemassa olleet ihmiset, joutuvat siis ruumiineen ja sieluineen tuliseen järveen, tämän viimeisen vihollisen, toisen kuoleman vangeiksi, joka on iankaikkinen ero Jumalasta. 15. jae” Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen”.= Elämänkirja on todellisuudessa itse Kristus, ja joka häneen uskoo, Hänen nimensä on varmasti elämänkirjaan kirjoitettu. Kukaan ei tule autuuden osallisuuteen ilman Kristusta ja ilman armonvälineitä, jonkin pelkän absoluuttisen valinnan nojalla. Joka täällä ajassa tulee uskoon ja ainakin täältä lähtiessään pysyy siinä, on Jumalan armon valitsemuksessa kirjoitettu elämänkirjaan. Ne jotka vain ajaksi uskovat, mutta sitten lankeavat pysyvästi pois uskosta, eivät ole valittuja. Eikä heidän nimeään tuomionpäivänä löydetä elämänkirjasta, he joutuvat iankaikkiseen vaivaan omasta syystään. Lopuksi: Epäuskoisilla ihmisillä samoin kuin lihallisilla juutalaisilla, ei ole enään tämän elämän jälkeen toista mahdollisuutta, vaan tulinen järvi on ikuinen, eikä kadotuksesta voi päästä pois.



        Miksi kiliasmi ei voi olla totta?


        Raamattu sanoo: -” Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, samoin käy sinä päivänä, jona ihmisen Poika ilmestyy”(Luuk.17:29-30). Siis: kiliastinen tuhatvuotisoppi, joka odottaa ennen tuomionpäivää maan päälle tulevaa valtakuntaa, on raamatun vastainen ja vaarallinen. Kiliasmin mukaan saisimme varoituksia ainakin tuhat vuotta. Silloin ei tarvitsisi huolehtia tuomionpäivästä lainkaan. Tämä on täysin vastoin Herramme Jeesuksen sanoja: ”niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee” Luuk.(12:40).
        ”Vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen pojan tulemus oleva”(Matt.24:37).
        Siis: kun Jeesus tulee, silloin tulee välittömästi viimeinen tuomio ( Matt.25:31-32;Joh.5:28-29). Kiliasmi opettaa, että vielä tapahtuu kaksi Kristuksen tulemista: toinen tulemus pystyttämään tuhatvuotista valtakuntaa, kolmas tulemus toimittamaan yleistä maailman tuomiota. Raamattu sitä vastoin opettaa, että Kristus tulee enää kerran ja noutamaan omansa autuuteen(Hebr.9:28).
        -” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
        ;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne ” (Luuk.17:20:21). Siis: kuitenkin kiliastit odottavat näkyvää loistokasta rauhanvaltakuntaa ja panee toivonsa maanpäälliseen. On tarkoin huomioitava, että Paavali kuitenkin panee toivonsa yhdyskuntaamme, joka on taivaassa. Sieltä odotamme Vapahtajaa, joka on muuttava ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi. (Fil.3:20:21). – ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.
        Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
        Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
        sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
        Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.


      • Teidän uskonpuhdistajannehan
        weha kirjoitti:

        Ilmestyskirjan 20. luku



        1.jae:” ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään”.

        = Kuka on tämä enkeli, jolla on syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään? Henkilöstä ei ole mitään epäselvyyttä, koska kukaan ei niitä hänelle anna, vaan hänellä on ne. Sanotaanhan Jeesuksesta: ”Herra jota te etsitte, ja liiton enkeli jota te halajatte”(Mal. 3:1). Edelleen avainten sanotaan olevan Jeesuksella (Ilm. 1: 18). Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh. 20:23).

        2.jae:” Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.” =Evankeliumi on se, joka päästää ihmisiä perkeleen vallasta. Sen sai aikaan Jeesuksen ristintyö

        (2. Kor.5:19), josta myös tämä ” tuhatvuotinen valtakunta”sai alkunsa.

        3.jae:” Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enempi kansoja villitsisi, siihen asti kun ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänen pitää päästettämän irti vähäksi aikaa& =Siis: silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).

        4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
        =Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
        epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
        Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
        Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
        jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.

        5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.
        Tämä on ensimmäinen ylösnousemus”. Epäuskoiset ovat vaivassa ”tuonelassa”. Heidänkin ruumiit siis herätetään viimeisenä päivänä. He eivät ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heillä On osanaan toinen kuolema eli tulinen järvi (Ilm.20:14).

        6. jae.” Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei ole toisella kuolemalla valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan tuhannen vuotta”. Kun olemme uskomassa, olemme siis autuaita ja pyhiä ja osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta, eli Kristuksen ylösnousemuksesta. ”Sillä jos me olemme yhteenkasvaneita hänen kanssaan yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa” (Room.6:3,5).
        ”Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut”(Joh.11:25).Kuten myös tuhlaajapoika palasi hengellisessä mielessä armoon:” Sillä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja jälleen löytynyt”(Luuk.15:24).Luther sanookin: ”On varmaa, että meidän, jos tahdomme viimmeisenä päivänä nousta ruumiillisesti autuuteen, on sitä ennen täällä maan päällä noustava ylös hengellisesti”. Olemme myöskin pappeja ja hallitsemme myös maan päällä (1.Piet. 2:9; Ilm.1:9).

        7. jae. ”Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan”.= Tämä on Jumalan toimintaa; koska ihmiset ovat mielistyneet vääryyteen, eivätkä usko totuuteen(2.Tes.2: 11-12). Se ilmenee siis suurena luopumuksena(Mat.24:24)

        8. jae.” Ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka”= Saatana lähtee villitsemään kansoja taisteluun. Googia ja Maagogia ovat Hesekielin profetioissa Jumalan kansan suuria vihollisia. Esim. ateistit ja kommunistit ovat osa tätä saatanallista joukkoa, joissa perkele vaikuttaa, järjestäen ja saadakseen aikaan seurakunnan tuhon. Kuitenkin evankeliumin kahle yhä sitoo vihollista, niin ettei se voi vallata Jumalan valittuja.

        9. jae. ”Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät”= Kansat nousevat maan tasangolle yleismaailmallisesti ,saartavat pyhien leirin, seurakunnan eli hengellisen siionin ja Jerusalemin joka on ylhäällä(Gal.4:26).Pyhien leiri ja rakastettu kaupunki on seurakunta. Kuten Paavali sanoo, meidän vihollisemme ei ole liha ja veri, vaan pahuuden henkiolennot taivaan avaruuksissa, so. Hengellinen pahuus. Kristuksen paluu tekee tästä lopun (2.Tes.2:8;Hes.38:22;39:36).

        10. jae. ”Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti”= Kaikki Kristuksen viholliset joutuvat elävinä ruumiin ja sielun puolesta helvettiin, jossa heitä vaivataan (Jumala rankaisee) lakkaamatta ja katkeamatta, yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti. Jumalan vanhurskas viha on vastustajien itselleen hyvin ansaitsemaa.

        11. jae.” Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt”= Johannes näki Kristuksen tuomioistuimen(Mt,25:31,2.Kor. 5:10): ”meidän kaikkien on ilmestyttävä Kristuksen tuomioistuimen eteen”. Koska siinä on sekä hyvät että pahat, ei voi olla kysymyksessä mikään muu, kuin Kristuksen tuomio. Kun Kristus istuu kirkkautensa valtaistuimella, taivas ja maa katoavat hänen kasvojensa kirkkautta. Sitten tulee maailman loppu, uusi luominen, uusi taivas ja maa, josta sitten Ilm.21 luvussa enemmän kerrotaan.

        12. jae,” Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, kukin tekojensa mukaan”.= Kaikki kuolleet ovat siis läsnä suuret ja pienet lapsetkin: ”niin on kuolema tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet” (Room.5:12). Jeesus itse sanoo enkelien erottavan pahat vanhurskaista (Mt.13:49). Kuningas asettaa valittunsa, lampaat oikealle ja vuohet(epäuskoiset ja itse hurskaat) vasemmalle puolelleen, tuomion julistamisen edellä(Mt.25:32-33). Jumalan lasta ei tuomita lain, vaan evankeliumin mukaan, joka pyyhkii syntimme pois anteeksiantamuksella. Kuolleet pikkulapset, taas ovat pelastetussa tilassa, sillä Kristus on heidät sovittanut (Aadamin lankeemuksesta), antaen heille elämän ja vanhurskauden, eli myös uskon lahjan. (Room.5:18).

        13. jae,” Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja kuolema ja tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan”. Evankeliumeissa Johannes on sanonut, että kaikki ne, jotka haudoissa ovat, tulevat esiin tuomionpäivänä(Joh.5:29). Mereen hukkuneet nousevat kuolleista ja tuonela ja kuolema antaa kuolleensa, ja ovat mukana tuomiolla. Vaikka uskovatkin ovat mukana tuomiolla, heitä ei tuomita(Joh.5:24). Tuomio tekojensa mukaan, ketään viattomaksi ja autuaaksi. Parannuksen armo, on siis epäuskoiselle välttämätön: ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa” (room.8:9).



        14. jae. ”Ja kuolema ja tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        = Tuonelassa ja kuolemassa olleet ihmiset, joutuvat siis ruumiineen ja sieluineen tuliseen järveen, tämän viimeisen vihollisen, toisen kuoleman vangeiksi, joka on iankaikkinen ero Jumalasta. 15. jae” Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen”.= Elämänkirja on todellisuudessa itse Kristus, ja joka häneen uskoo, Hänen nimensä on varmasti elämänkirjaan kirjoitettu. Kukaan ei tule autuuden osallisuuteen ilman Kristusta ja ilman armonvälineitä, jonkin pelkän absoluuttisen valinnan nojalla. Joka täällä ajassa tulee uskoon ja ainakin täältä lähtiessään pysyy siinä, on Jumalan armon valitsemuksessa kirjoitettu elämänkirjaan. Ne jotka vain ajaksi uskovat, mutta sitten lankeavat pysyvästi pois uskosta, eivät ole valittuja. Eikä heidän nimeään tuomionpäivänä löydetä elämänkirjasta, he joutuvat iankaikkiseen vaivaan omasta syystään. Lopuksi: Epäuskoisilla ihmisillä samoin kuin lihallisilla juutalaisilla, ei ole enään tämän elämän jälkeen toista mahdollisuutta, vaan tulinen järvi on ikuinen, eikä kadotuksesta voi päästä pois.



        Miksi kiliasmi ei voi olla totta?


        Raamattu sanoo: -” Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, samoin käy sinä päivänä, jona ihmisen Poika ilmestyy”(Luuk.17:29-30). Siis: kiliastinen tuhatvuotisoppi, joka odottaa ennen tuomionpäivää maan päälle tulevaa valtakuntaa, on raamatun vastainen ja vaarallinen. Kiliasmin mukaan saisimme varoituksia ainakin tuhat vuotta. Silloin ei tarvitsisi huolehtia tuomionpäivästä lainkaan. Tämä on täysin vastoin Herramme Jeesuksen sanoja: ”niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee” Luuk.(12:40).
        ”Vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen pojan tulemus oleva”(Matt.24:37).
        Siis: kun Jeesus tulee, silloin tulee välittömästi viimeinen tuomio ( Matt.25:31-32;Joh.5:28-29). Kiliasmi opettaa, että vielä tapahtuu kaksi Kristuksen tulemista: toinen tulemus pystyttämään tuhatvuotista valtakuntaa, kolmas tulemus toimittamaan yleistä maailman tuomiota. Raamattu sitä vastoin opettaa, että Kristus tulee enää kerran ja noutamaan omansa autuuteen(Hebr.9:28).
        -” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
        ;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne ” (Luuk.17:20:21). Siis: kuitenkin kiliastit odottavat näkyvää loistokasta rauhanvaltakuntaa ja panee toivonsa maanpäälliseen. On tarkoin huomioitava, että Paavali kuitenkin panee toivonsa yhdyskuntaamme, joka on taivaassa. Sieltä odotamme Vapahtajaa, joka on muuttava ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi. (Fil.3:20:21). – ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.
        Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
        Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
        sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
        Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.

        olisi puhdistanut koko Ilmestyskirjan pois Raama-
        tusta, kun ei ymmärtänyt sen sanomaa!!!

        Mutta papukaijat matkii ja matkii.
        Niiden ei tarvitse käyttää omaa päätään.

        "5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne TUHAT VUOTTA olivat loppuun kuluneet."

        "2.jae:” Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.”

        Tuhat vuotta ei siis olekkaan tuhat vuotta. Yksin-
        kertaista!
        Neljäkymmnetä vuotta erämaassa ei olekkaan nel-
        jäkymmnetä vuotta!

        "Koko Mooseksen elinaika oli satakaksikymmentä vuotta"

        Tuossakin Raamattu erehtyy. Hyvä Weha!


      • on SL
        Teidän uskonpuhdistajannehan kirjoitti:

        olisi puhdistanut koko Ilmestyskirjan pois Raama-
        tusta, kun ei ymmärtänyt sen sanomaa!!!

        Mutta papukaijat matkii ja matkii.
        Niiden ei tarvitse käyttää omaa päätään.

        "5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne TUHAT VUOTTA olivat loppuun kuluneet."

        "2.jae:” Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.”

        Tuhat vuotta ei siis olekkaan tuhat vuotta. Yksin-
        kertaista!
        Neljäkymmnetä vuotta erämaassa ei olekkaan nel-
        jäkymmnetä vuotta!

        "Koko Mooseksen elinaika oli satakaksikymmentä vuotta"

        Tuossakin Raamattu erehtyy. Hyvä Weha!

        saaraleena, samanlaiset on puheet.


      • Teidän uskonpuhdistajannehan kirjoitti:

        olisi puhdistanut koko Ilmestyskirjan pois Raama-
        tusta, kun ei ymmärtänyt sen sanomaa!!!

        Mutta papukaijat matkii ja matkii.
        Niiden ei tarvitse käyttää omaa päätään.

        "5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne TUHAT VUOTTA olivat loppuun kuluneet."

        "2.jae:” Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.”

        Tuhat vuotta ei siis olekkaan tuhat vuotta. Yksin-
        kertaista!
        Neljäkymmnetä vuotta erämaassa ei olekkaan nel-
        jäkymmnetä vuotta!

        "Koko Mooseksen elinaika oli satakaksikymmentä vuotta"

        Tuossakin Raamattu erehtyy. Hyvä Weha!

        Näin se on: Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).


      • ent.vl
        weha kirjoitti:

        Näin se on: Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).

        Lue, jos oot sillä päällä:

        Kristuksen toinen tuleminen


        »Sano meille, milloin nämä tapahtuvat ja mikä sinun läsnäolosi ja aikakauden lopun tunnusmerkki on oleva?» [Niin kuuluu oikea käännös. — P. E.] kysyivät opetuslapset Mestarilta Öljymäellä. (Matt. XXIV: 3 ja seur.).

        »Surujen miehen», Khreestoksen, koettelemuksessaan, mutta myös voittoaan kohti Khristoksena kulkiessaan, antama vastaus on profeetallinen ja sangen sisältörikas. Se on todellakin varoitus. Tuo vastaus on toistettava kokonaisuudessaan.

        »Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni, sanoen: minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta. Ja te saatte kuulla sodista... mutta loppu ei vielä ole käsissä. Sillä kansa on nouseva kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan; ja on oleva nälänhädät ja maanjäristykset seutu seudulta. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alku... Monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta... Ja sitten loppu tulee... Jos silloin joku sanoo teille: katso, täällä on Kristus! tahi: tuolla! niin älkää menkö sinne; tai: katso, hän on sisähuoneissa! niin älkää uskoko. Sillä niin kuin salama lähtee idästä ja näkyy länteen saakka, niin on Ihmisen Pojan läsnäolo oleva.» Jne. jne.

        Kaksi asiaa käy päivänselväksi kaikille nyt, kun yllä olevien lauseiden väärä käännös oikaistaan: a) »Kristuksen» tuleminen merkitsee Khristoksen läsnäoloa uudestisyntyneessä maailmassa eikä suinkaan »Kristuksen» Jeesuksen ruumiillista takaisintuloa; b) tätä Kristusta ei pidä etsiä erämaasta eikä minkään ihmiskäsin rakennetun temppelin tai kirkon pyhätöstä; sillä Kristus... tosi esoteerinen Vapahtaja — ei ole mikään ihminen, vaan jumalallinen prinsiippi jokaisessa ihmisolennossa. Ken pyrkii nostamaan kuolleista Hengen, joka on ristiinnaulittuna hänessä hänen omien maallisten intohimojensa kautta ja haudattuna syvälle hänen syntisen lihansa »hautaan»; ken on kylliksi voimakas työntääkseen aineen kiven pois oman sisäisen pyhäkkönsä ovelta, — hänessä on ylösnoussut Kristus. (Sillä te olette elävän Jumalan temppeli. II Korint. VI: 16.) Sana Khreestos merkitsee »hyvä ihminen»; Khristos merkitsee »kirkastettu», »voideltu». Raamatun kuolleen kirjaimen palvonta on vain uusi epäjumalainpalvelusmuoto eikä mitään muuta.

        »Kristusprinsiippi», Totuuden herännyt ja kirkastunut Henki, joka on kaikkiallinen ja ikuinen, todellinen Khristos ei voi olla yhdenkään henkilön erikoisoikeutena.

        Harvat kristityt maallikkojen kesken edes tietävät, mikä sanan Khristos todellinen merkitys on. Gnoosis, jonka tilalle tuli kristillinen järjestelmä, oli yleismaailmallinen. Se oli alkuaikaisen, koko ihmiskunnan perintönä käyneen viisaususkonnon kaikua; ja sen tähden voidaan todella sanoa, että puhtaasti metafyysiseltä puoleltaan Kristuksen Henki (Jumalallinen Logos) oli läsnä ihmiskunnassa alusta lähtien. Saammehan tietää evankeliumista Luukkaan mukaan, että »arvolliset» olivat ne, jotka olivat vihityt Gnoosiksen mysteerioihin ja joita »katsottiin arvollisiksi» saavuttamaan »kuolleista ylösnousemisen» tässä elämässä... »ne, jotka tiesivät, etteivät enää voineet kuolla, koska he olivat enkelein kaltaisia Jumalan poikina ja ylösnousemuksen poikina». [Ks. esim. Luuk. XX: 34-38. — P. E.] Toisin sanoen, he olivat jokaisen uskonnon suuria adepteja; ja samat sanat sopivat kaikille niille, jotka olematta vihittyjä pyrkivät ja persoonallisten ponnistustensa kautta onnistuvat elämään elämää ja saavuttamaan luonnostaan tulevan henkisen valistuksen yhdistämällä persoonallisuutensa (»Pojan») yksilölliseen jumalalliseen henkeensä (»Isäänsä»), heissä asuvaan Jumalaan. Sellainen yksilö on Kristus-ihminen. Toiselta puolen ne, jotka mieluummin pysyvät tietämättöminä Kristuksesta (prinsiipistä) itsessään, ovat tuomitut kuolemaan uudestisyntymättöminä pakanoina — huolimatta kasteesta, sakramenteista, huulten rukouksista ja dogmiuskosta. »Khreestos» merkitsee varmasti enemmän kuin pelkkä »hyvä ihminen», »oivallinen ihminen», kun taas »Khristos»-nimeä ei koskaan omistettu yhdellekään elävälle ihmiselle, vaan ainoastaan jokaiselle Vihitylle hänen toisen syntymänsä ja ylösnousemuksensa hetkellä. »Totisesti, totisesti sanon teille: jollei ihminen synny uudestaan, ei hän näe Jumalan valtakuntaa.» (Joh. III: 4.) Tässä tarkoitetaan syntymistä ylhäältä, henkistä syntymää, joka saavutetaan korkeimmassa ja viimeisessä vihkimyksessä. Joka löytää Khristoksen itsessään ja tuntee tämän ainoaksi »tiekseen», hänestä tulee Kristuksen apostoli ja seuraaja, vaikkei hän koskaan olisi joutunut kastetuksi tai kohdannut »kristittyä» tai vielä vähemmin nimittänyt itseään siksi.

        Mitä nuo sanat, »jotka minun jälleen täytyy kivuin synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä» muuta merkitsevät kuin »kunnes te löydätte Khristoksen itsessänne ainoana tienänne», kuten me olemme niitä esoteerisesti tulkinneet? (Gal. IV: 19-20.)

        Siten Jeesus kieltämättä oli Khreestos, ja yhtä kieltämätöntä on, ettei hän eläessään eikä ennen viimeistä koetustaan ollut oikeutettu Khristos-nimitykseen. Khristos eli »Kristustila» merkitsi aina samaa kuin »mahaatma-tila», so. ihmisen yhteyttä hänessä asuvan jumalallisen prinsiipin kanssa. Niin kuin Paavali sanoo (El. III: 17): »että löytäisitte Khristoksen sisäisessä ihmisessänne tiedon kautta» — ei »uskon», kuten on käännetty, sillä pistis on »tieto». [Vrt. selitystä, joka pistis-käsitteestä annetaan kirjassa "Paavali ja hänen kristinuskonsa". P. E.] Sanomme vielä kerran: nimitys Khristos perustuu, samoin kuin ristiinnaulitsemiskertomus, asioihin ja tapahtumiin, jotka kävivät ristiinnaulitsemisen edellä. Kaikkialla Intiassa ja Egyptissä, Kaldeassa ja Kreikassa kaikki nämä legendat perustuivat samaan alkuperäiseen tyyppiin — Logoin, Ainoan Logoksen Säteiden, vapaaehtoiseen uhrautumiseen; Logos oli välitön, ilmennyt emanaatio ainoasta alati-salatusta äärettömästä ja Tuntemattomasta, ja Logoksen säteet ruumistuivat ihmiskuntaan. He suostuivat lankeamaan aineeseen ja heitä nimitetään sen tähden Langenneiksi. Nimet Khristos ja Krishna ovat samaa alkuperää. Khristos on Mysteerioiden kärsivän Khreestoksen kunniakruunu samoin kuin jokaisen lopulliseen yhtymään pyrkijän, oli hän mitä rotua tai uskoa tahansa. Totuuden Hengen tosi seuraajalle ei niin ollen paljon merkitse, elikö Jeesus ihmisenä ja Khreestoksena ns. kristillisellä ajalla vaiko varhemmin vai eikö hän elänyt koskaan. Adeptit, jotka elivät ja kuolivat ihmiskunnan puolesta, ovat olleet olemassa monina ja kaikkina aikoina, ja monet olivat muinaisuudessa ne hyvät ja pyhät miehet, jotka kantoivat liika- eli arvonimenään Khreestos, ennen kuin Jeesus Natsarealainen, toisin sanoen Jeesus (eli Jehoshua) Ben Pandira oli syntynyt.

        Saanen lyhyesti toistaa muutaman ennustuksen, joka on päivänselvä tulos ihmisten mielentilasta kristikunnassa: »Usko raamatun sanoihin ja lihallistuneeseen Kristukseen ei kestä enää neljännesvuosisataa kauemmin.»

        Oikeauskoiset kristityt ovat langenneet samaan erehdykseen kuin »älyttömät Galatalaiset», joita Paavali nuhtelee siitä, kuten hän heille sanoo (Gal. III: 1-5), että »aloitettuaan Hengessä (so. uskomalla Khristoksen Henkeen) päättävät lihassa (so. uskomalla ruumiilliseen Kristukseen)».

        H. P. Blavatsky

        Engl. suom. P. E.

        Ruusu-Risti — joulukuu 1925


      • kempelelainen...

        "On hyvin vaarallista Weha panna yksittäisiä Raamatun lauseita Ilmestyskirjasta josta tulee herkästi vääriä tulkintoja joidenkin yksittäisten jakeiden pohjalta ovat"

        (sisäpiirivitsi jota en odotakaan muiden ymmärtävän)

        Tuohon kirjaan minä sen verran haluan komentoida että tuossa kirjassa on nimi. Ja mikä on tuo nimi joka siinä lukee... SE on se nimi josta sanotaan -
        Ilm. 2:17
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

        Ja se nimi joka tuossa kirjassa on se nimi jonka ihminen saa kun uudestisyntyy ylhäältä.


      • Aikakirja
        hyshys kirjoitti:

        kempelelainen...

        "On hyvin vaarallista Weha panna yksittäisiä Raamatun lauseita Ilmestyskirjasta josta tulee herkästi vääriä tulkintoja joidenkin yksittäisten jakeiden pohjalta ovat"

        (sisäpiirivitsi jota en odotakaan muiden ymmärtävän)

        Tuohon kirjaan minä sen verran haluan komentoida että tuossa kirjassa on nimi. Ja mikä on tuo nimi joka siinä lukee... SE on se nimi josta sanotaan -
        Ilm. 2:17
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

        Ja se nimi joka tuossa kirjassa on se nimi jonka ihminen saa kun uudestisyntyy ylhäältä.

        Vanhoillislestadiolaiset ahkeroivat umpisokeina vihollisen apupoikina, yrittäen riistää Kristuksen vanhurskauden hänen vanhurskauttamiltaan, siis ylhäältä Hengestä uuudestisyntyneiltä Jumalan lapsilta.

        Tämä on asia josta jokaisen siihen syyllistyneen vanhoillislestadiolaisen pitää tehdä parannus, jotta hän tulisi kokonaan syntiseksi ja tarvitsisi Jumalan tarjoaman armon pelastuksekseen kadotuksesta.

        Omavanhurskaus on etevä pettämään, hän on onnistunut pelottavan hyvin sokeuttamaan Lestadiuksen nimen alla kulkevia joukkoja.


      • Aikakirja
        hyshys kirjoitti:

        kempelelainen...

        "On hyvin vaarallista Weha panna yksittäisiä Raamatun lauseita Ilmestyskirjasta josta tulee herkästi vääriä tulkintoja joidenkin yksittäisten jakeiden pohjalta ovat"

        (sisäpiirivitsi jota en odotakaan muiden ymmärtävän)

        Tuohon kirjaan minä sen verran haluan komentoida että tuossa kirjassa on nimi. Ja mikä on tuo nimi joka siinä lukee... SE on se nimi josta sanotaan -
        Ilm. 2:17
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

        Ja se nimi joka tuossa kirjassa on se nimi jonka ihminen saa kun uudestisyntyy ylhäältä.

        Ei ole kysymys kirjan nimestä!

        Kysymys on nimestä joka on kirjoitettuna jokaisen Jumalan lapsen otsaan. Tuo nimi jossa on syntisen ainoa pelastus on: Iesus Kristos Theou Hyijos Sooteer.


        Ilm. 22:1   Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
        Ilm. 22:2   Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

        Ilm. 22:3   Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
        Ilm. 22:4   ja näkevät hänen kasvonsa,...

        _________
        *) ...ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
        _________


        Ilm. 22:5   Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

        Ilm. 22:6   Ja hän sanoi minulle:

        "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.

        Ilm. 22:7   Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"


      • Aikakirja kirjoitti:

        Ei ole kysymys kirjan nimestä!

        Kysymys on nimestä joka on kirjoitettuna jokaisen Jumalan lapsen otsaan. Tuo nimi jossa on syntisen ainoa pelastus on: Iesus Kristos Theou Hyijos Sooteer.


        Ilm. 22:1   Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
        Ilm. 22:2   Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

        Ilm. 22:3   Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
        Ilm. 22:4   ja näkevät hänen kasvonsa,...

        _________
        *) ...ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
        _________


        Ilm. 22:5   Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

        Ilm. 22:6   Ja hän sanoi minulle:

        "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.

        Ilm. 22:7   Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"

        niin ilmaisuni ei aina ole ihan loogista eikä virheetöntä.

        Tarkoitan nimeä kirjassa en kirjan nimeä. Vaikka suomsessa voitasiin sanoa - onko hänellä nimeä kirjassa. Joka taas ei tarkoitasi päällä vaan sisällä olevaa nimeä.

        Ei ole kyse kirjan nimestä enkä minä sitä tarkoittanut. Vaan ennemminkin mikä on se nimi...


      • Aikakirja
        hyshys kirjoitti:

        niin ilmaisuni ei aina ole ihan loogista eikä virheetöntä.

        Tarkoitan nimeä kirjassa en kirjan nimeä. Vaikka suomsessa voitasiin sanoa - onko hänellä nimeä kirjassa. Joka taas ei tarkoitasi päällä vaan sisällä olevaa nimeä.

        Ei ole kyse kirjan nimestä enkä minä sitä tarkoittanut. Vaan ennemminkin mikä on se nimi...

        Okei.


      • Kempelainen
        hyshys kirjoitti:

        kempelelainen...

        "On hyvin vaarallista Weha panna yksittäisiä Raamatun lauseita Ilmestyskirjasta josta tulee herkästi vääriä tulkintoja joidenkin yksittäisten jakeiden pohjalta ovat"

        (sisäpiirivitsi jota en odotakaan muiden ymmärtävän)

        Tuohon kirjaan minä sen verran haluan komentoida että tuossa kirjassa on nimi. Ja mikä on tuo nimi joka siinä lukee... SE on se nimi josta sanotaan -
        Ilm. 2:17
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

        Ja se nimi joka tuossa kirjassa on se nimi jonka ihminen saa kun uudestisyntyy ylhäältä.

        Ei nyt niinkään.

        Se kivi jonka Kristus antaa ja siinä on nimi, jonka tietää vain antaja sekä saaja, on varmistus siitä, että vain Jeesuksen sovittama ja Hänen vastaan ottanut ihminen keskenään tuntevat toisensa. Eikä kiven saaja, eli ihmisen tunne muita ihmisiä, joten ei ole niitä vahoja kaunoja, mutta aavistaa voi sen, että ihminen on tuttu, mutta nimeä ei tiedä muu kun Kristus. >>"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sille, joka voittaa, minä annan kätkettyä mannaa ja valkoisen kiven, ja siihen kiveen on kirjoitettu uusi nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin sen nimen saaja. >> Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."


    • ent.vl

      ..että evankeliumien mukaan ylösnousemuksesta osalliset eivät nai(esim. luuk.20:35). He ovat enkelien kaltaisia Jumalan lapsia. He ovat autuaita.(Ilm.20:6).

      • noin kun sanot. Ensimmäinen ylösnousemus on Kristuksen ylösnousemus. Uskovaisella on tästä osa:

        Joh.11:25. "Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,
        26. eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"
        27. "Uskon, Herra", Martta vastasi, "minä uskon, että sinä olet Messias, Jumalan Poika, jonka oli määrä tulla maailmaan."

        Room.6:5."Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän".


      • täytyy..
        weha kirjoitti:

        noin kun sanot. Ensimmäinen ylösnousemus on Kristuksen ylösnousemus. Uskovaisella on tästä osa:

        Joh.11:25. "Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,
        26. eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"
        27. "Uskon, Herra", Martta vastasi, "minä uskon, että sinä olet Messias, Jumalan Poika, jonka oli määrä tulla maailmaan."

        Room.6:5."Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän".

        ..saavuttaa tässä ruumillisessa elämässä, kuten Jeesus ensimmäisenä. Ei ole kysymys siitä, että meidän fyysinen ruumiimme rakentuisi atomi atomilta uudelleen joskus tulevaisuudessa. Näinhän Kristikunnan piireissä yleisesti luullaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe