Hieno peli ajella

147 twinspark selespeed 2.0

Mukavaa vaihtelua, kun ottaa sen välillä tallista ja lähtee baanalle.

36

2900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töpö!

      musta tuo 147 on töpö ja se keula on ruma. Facelift malli sentään ok näköinen edestä.

      • ..söpö

        valkoinen tuo 147 on kaikkein tyylikkäin. Siinä on keulakin kaunis.


      • Nojoo2
        ..söpö kirjoitti:

        valkoinen tuo 147 on kaikkein tyylikkäin. Siinä on keulakin kaunis.

        Onneksi ajat vain välilä, koska Alfa ei kestä hirveen pitkää aikaa. Katso vaikka joku google: vikatilasto, niin huomaat eta Alfa on aivan pas.. auto. DELTA auton työntekijätkin nauraa Alfan laadulle, oikeesti, mä tunnen pari.


      • voisi kysyä
        Nojoo2 kirjoitti:

        Onneksi ajat vain välilä, koska Alfa ei kestä hirveen pitkää aikaa. Katso vaikka joku google: vikatilasto, niin huomaat eta Alfa on aivan pas.. auto. DELTA auton työntekijätkin nauraa Alfan laadulle, oikeesti, mä tunnen pari.

        ..kuinka monta alfaa olet omistanut?

        Tuskin yhtään etkä sellaisessa ole istunutkaan kuin jossain käytettyjen autojen vaihtohallissa.

        Eivät nämä uusimmat alfat poikkea laadultaan ja kestävyydeltään muista merkeistä. Paitsi siellä esson baarin pyöytäpuheissa.

        Ja niistä D-A:n työntekijöiden puheista: löytyykö sieltä montakin asiansa osaavaa tyyppiä? Ainakaan teltta-auton huolto ei ole pärjännyt edes välttävästi ensimmäisessäkään huoltotestissä. Huoltoon kuuluvia hommia on jätetty tekemättä tai tehty asiantuntemattamasti. Kovan laskun kyllä osaavat laittaa.


      • Römperi
        Nojoo2 kirjoitti:

        Onneksi ajat vain välilä, koska Alfa ei kestä hirveen pitkää aikaa. Katso vaikka joku google: vikatilasto, niin huomaat eta Alfa on aivan pas.. auto. DELTA auton työntekijätkin nauraa Alfan laadulle, oikeesti, mä tunnen pari.

        Katsoppa itse niitä vikatilastoja ns."kestävien laatuautojen" kohdalta niin huomaat yllättäen minkälaisia "vikapesiä" ne ovat.
        Minua naurattaa taas Delta-auton työntekijät ja heidän ammattitaito ja osaaminen!
        Itselläsi on varmasti kokemusta Alfaromeoista vai perustuuko mielipiteesi Esson baarin asiantuntemukseen?


      • Toyota forever, eikö?
        Nojoo2 kirjoitti:

        Onneksi ajat vain välilä, koska Alfa ei kestä hirveen pitkää aikaa. Katso vaikka joku google: vikatilasto, niin huomaat eta Alfa on aivan pas.. auto. DELTA auton työntekijätkin nauraa Alfan laadulle, oikeesti, mä tunnen pari.

        Veikkaampa, että Alfat pysyvät keskimäärin pitempään liikenteessä kuin sinun automerkkisi ja vuotuinen ajosuoritekin on keskimäärin suurempi. Tai voihan sinulla tietysti olla Volvo tai Mersu, mutta tuskin kuitenkaan.


      • Volvo on ollut ja mersukin
        Toyota forever, eikö? kirjoitti:

        Veikkaampa, että Alfat pysyvät keskimäärin pitempään liikenteessä kuin sinun automerkkisi ja vuotuinen ajosuoritekin on keskimäärin suurempi. Tai voihan sinulla tietysti olla Volvo tai Mersu, mutta tuskin kuitenkaan.

        Mulla nimittäin, eikä tuo alfa yllä niihin volvon huoltokuluihin, ja mersussa tuppasi olemaan vikoja siinäkin, ja huollot maiksoi myös jonkinverran. Joskus ajelin hondalla, siinä mielestäni vasta kalliit huoltokulut oli.


      • tuttuja sulla
        Nojoo2 kirjoitti:

        Onneksi ajat vain välilä, koska Alfa ei kestä hirveen pitkää aikaa. Katso vaikka joku google: vikatilasto, niin huomaat eta Alfa on aivan pas.. auto. DELTA auton työntekijätkin nauraa Alfan laadulle, oikeesti, mä tunnen pari.

        Siellä kun naureskelevat, eivätkä arvosta omaa työtään, niin kohta ovat kilometritehtaalla.


      • 147, joka meillä on

        On sitten niin nautittava katseltava.


    • sisältä ja ulkoa

      ja komea noissa leveissä tossuissa ja aluissa. Ja kulkee, kuin eläin.

      • ritsa mikä ritsa

        Ei sullakaan ole elämän arvot kummoisessa järjestyksessä, kun tuollaisia höpiset.


      • itse höpiset
        ritsa mikä ritsa kirjoitti:

        Ei sullakaan ole elämän arvot kummoisessa järjestyksessä, kun tuollaisia höpiset.

        Se on hieno auto ajella, ja mukavan sporttinen. Miten se liittyy elämänarvoihin....ihmettelen vaan.
        Elämän arvot tulevat muualta kuin automerkistä, joskin tietysti kun arvostaa elämänlaatua ja mukavaa matkantekoa, niin voi ajella Alfalla. Mutta elämänarvot on aivan eri asia, kuin autoilu.
        Ei autoilu ole koskaan ollut elämänarvoissani ykkösenä, mutta koska olen autofriikki, niin mulla on pari mukavaa näyttävää menopeliä.

        Jollakin toisella voi olla kokoelma hienoja aseita, tai golfmailoja.

        Joku satsaa taas uistimiin ja vapoihin, mulle se kala tulee tavallisemmilla välineillä.


      • on niin
        itse höpiset kirjoitti:

        Se on hieno auto ajella, ja mukavan sporttinen. Miten se liittyy elämänarvoihin....ihmettelen vaan.
        Elämän arvot tulevat muualta kuin automerkistä, joskin tietysti kun arvostaa elämänlaatua ja mukavaa matkantekoa, niin voi ajella Alfalla. Mutta elämänarvot on aivan eri asia, kuin autoilu.
        Ei autoilu ole koskaan ollut elämänarvoissani ykkösenä, mutta koska olen autofriikki, niin mulla on pari mukavaa näyttävää menopeliä.

        Jollakin toisella voi olla kokoelma hienoja aseita, tai golfmailoja.

        Joku satsaa taas uistimiin ja vapoihin, mulle se kala tulee tavallisemmilla välineillä.

        Että on vain korviesi välissä tuo uskomus, että 147 on muka sporttinen. Tavallinen kinneri se vain on. Lisäksi vikaherkkä sellainen.


      • jokumuu
        on niin kirjoitti:

        Että on vain korviesi välissä tuo uskomus, että 147 on muka sporttinen. Tavallinen kinneri se vain on. Lisäksi vikaherkkä sellainen.

        Sekin on vain korvien välissä jos tuolla on muka kiva ajaa.

        Tosin ei kai sen muualla tarvitse ollakaan.


      • sanoo hän
        on niin kirjoitti:

        Että on vain korviesi välissä tuo uskomus, että 147 on muka sporttinen. Tavallinen kinneri se vain on. Lisäksi vikaherkkä sellainen.

        joka ei ole koskaan ajanut 147 selespeediä 150hp koneella.


    • Nimism.

      Sitä saa koittaa. Ei voi mittää. Paras. Alfa Romeo.

    • ex Alfisti

      Jos ajomäärät on pieniä niin mukava autohan Alfa on.
      Enemmän ajavalle helkutin kallis ylläpidettävä, mutta niinhän ne sanoo että harrastukset maksaa. Itse vaihdoin tylsään japanilaiseen vaikka vaihtohyvitys oli törkeän alhainen.
      En ymmärrä kuinka Italialaiset aina onnistuvat suunnittelemaan autonsa kalliiksi ylläpitää kun homman voisi hoitaa toisinkin.

      • Mie vuan

        Kyllä minulla on ollut ylläpitokuluiltaan halpojakin italialaisia, kuten Fiat 128, Uno ja Ducato. Edulliset vakuutukset, rengastukset, huollot, varaosat... pieni polttoaineenkulutus.

        Mutta tokikaan jonkun Alfa Romeon suunnittelussa ei ole kovinkaan paljon painotettu ylläpidon halpuutta. Sitä varten ovat eri autot. Tässä se valinnan vapauden ihanuus piilee, kukin ostaa itselleen tärkeiden ominaisuuksien mukaan mieleisensä auton. Ainakin, jos lompakko kestää.


      • 1...2 vuotta ja...
        Mie vuan kirjoitti:

        Kyllä minulla on ollut ylläpitokuluiltaan halpojakin italialaisia, kuten Fiat 128, Uno ja Ducato. Edulliset vakuutukset, rengastukset, huollot, varaosat... pieni polttoaineenkulutus.

        Mutta tokikaan jonkun Alfa Romeon suunnittelussa ei ole kovinkaan paljon painotettu ylläpidon halpuutta. Sitä varten ovat eri autot. Tässä se valinnan vapauden ihanuus piilee, kukin ostaa itselleen tärkeiden ominaisuuksien mukaan mieleisensä auton. Ainakin, jos lompakko kestää.

        Olet oikeassa että halpoja italialaisia autoja ylläpitää on ainakin ollut, nykyään ei enää taida sellaisia olla.
        Suomalainen ostaa liian usein itselleen kokonaiskustannuksiltaan liian kalliin auton.

        Jo nyt on nähtävissä kuinka rahoitusyhtiöt ovat hakeneet maksuvaikeuksissa olevien autoja pois. Ja pelkäänpä että tahti kiihtyy tässä parin vuoden aikana, kohta saa Alfojakin edullisesti jos on pelannut korttinsa oikein (eli kuten sanoit, lompakko kestää).


      • Rahalla selviää
        1...2 vuotta ja... kirjoitti:

        Olet oikeassa että halpoja italialaisia autoja ylläpitää on ainakin ollut, nykyään ei enää taida sellaisia olla.
        Suomalainen ostaa liian usein itselleen kokonaiskustannuksiltaan liian kalliin auton.

        Jo nyt on nähtävissä kuinka rahoitusyhtiöt ovat hakeneet maksuvaikeuksissa olevien autoja pois. Ja pelkäänpä että tahti kiihtyy tässä parin vuoden aikana, kohta saa Alfojakin edullisesti jos on pelannut korttinsa oikein (eli kuten sanoit, lompakko kestää).

        Ei mitään, niin kauan kuin rahalla selviää, en nyt pidä noita huoltokuluja kovin kummoisina tuossa Alfassa, eikä se taloudellisuus näyttele minun autoilussani ykkösroolia. Ajan millä haluan, muut ajakoon sillä mihin rahat riittää.
        Siitä huolimatta tuo Alfa on namukas peli päästellä.


      • adgadh

        kompensoituu halvalla ostohinnalla


      • halvaks tuli
        adgadh kirjoitti:

        kompensoituu halvalla ostohinnalla

        Jakopään hihna kun paukkuu niin halvaks tuli. Saisvat laittaa kettingin ja lopettaa muovin käytön muuallakin tuossa jakopään liikkuvissa osissa!


      • on vaihtoväli
        halvaks tuli kirjoitti:

        Jakopään hihna kun paukkuu niin halvaks tuli. Saisvat laittaa kettingin ja lopettaa muovin käytön muuallakin tuossa jakopään liikkuvissa osissa!

        jos et huomannut.


      • paljonkos laitetaan
        on vaihtoväli kirjoitti:

        jos et huomannut.

        Paljonkos laitetaan huoltoväliksi?
        Ensin myydään auto ja sen jälkeen muutetaan vaihtoväliksi 60tkm, reilua? Eli se mitä huoltokirjassa sanotaan ei ole aina se totuus. No uudemmissa varmaankin pätee.
        Ja jos olet tuolta alfabbs:n puolelta lueskellut niin alle 60tkm on hihnoja paukkunut ja se on ihanan kallista, bellissimo!


      • HR...
        on vaihtoväli kirjoitti:

        jos et huomannut.

        Tosin se huolto-ohjekirjan mukaan toimiminen ei takaa sitä etteikö hihna voisi pettää. Muuten tuosta ylläpidosta, jos kymppitonnilla saa ominaisuuksiltaa erinomaisen auton ei vielä parin- kolmen tonnin remontti tee siitä autosta kallista. Mutta harmittaa se aina silloin kun omalle kohdalle sattuu.


      • HR... kirjoitti:

        Tosin se huolto-ohjekirjan mukaan toimiminen ei takaa sitä etteikö hihna voisi pettää. Muuten tuosta ylläpidosta, jos kymppitonnilla saa ominaisuuksiltaa erinomaisen auton ei vielä parin- kolmen tonnin remontti tee siitä autosta kallista. Mutta harmittaa se aina silloin kun omalle kohdalle sattuu.

        Kahdella remmivetoisella Alfalla olen ajanut yhteensä 330 000 km ja hihnoja on vaihdettu huolto-ohjelman mukaan. Jos kävisi niin, että paukahtaisi vaihtojen välillä, maksumies olisi joku muu kuin minä. Kuluttajasuojalain mukaan tuotteessa olevan valmistusvirheen aiheuttama vika korjataan myyjän (maahantuojan / valmistajan) lukuun eikä siihen vaikuta tuotteen ikä. Jos hihna ei kestä huolto-ohjelman mukaista vaihtoväliä, on jossain oltava valmistusvika: autossa, hihnassa, hihnapyörässä, huoltokirjassa tai sitten vika on huoltotoiminnassa.


      • HR....
        Jönsson kirjoitti:

        Kahdella remmivetoisella Alfalla olen ajanut yhteensä 330 000 km ja hihnoja on vaihdettu huolto-ohjelman mukaan. Jos kävisi niin, että paukahtaisi vaihtojen välillä, maksumies olisi joku muu kuin minä. Kuluttajasuojalain mukaan tuotteessa olevan valmistusvirheen aiheuttama vika korjataan myyjän (maahantuojan / valmistajan) lukuun eikä siihen vaikuta tuotteen ikä. Jos hihna ei kestä huolto-ohjelman mukaista vaihtoväliä, on jossain oltava valmistusvika: autossa, hihnassa, hihnapyörässä, huoltokirjassa tai sitten vika on huoltotoiminnassa.

        Sinulla taitaa nuo Alfat olla enemmänkin matka ajossa. Sekalaisessa kaupunkipyörityksessä ja lyhyemmässä maantieajossa nejän remmivetoisen Alfan kokemuksella on useita ennenaikaisia remminvaihtoja jouduttu tekamään ja kaksi kertaa on mennyt n.s. kuminauhat sekaisin joten tarkkana saa olla. No täytyy sanoa että 156 oli erittäin hyvä ja siinä ei ongelmia ollut tämän suhteen mutta 155:ssa sai olla tarkkana ja näköjään 166:ssa vaikka onkin V6, 147:ssakin on ollut omat oikkunsa.

        Periaatteessa vastuukysymykset menee noin kuin sanoit mutta näkemys Delta-Autossa ei asiasta ole aina ollut sama, joten mitenkään itsestään selvää ei se ole ollut kuka on maksumiehenä.

        Mutta kokonaisuutena Alfa on tarjonnut paljon vasinetta rahalle ja autoon nähden hankintahinta käytettynä on niin alhainen että vähän suuremmat ylläpitokulut voi laittaa sen piikkiin.


      • HR.... kirjoitti:

        Sinulla taitaa nuo Alfat olla enemmänkin matka ajossa. Sekalaisessa kaupunkipyörityksessä ja lyhyemmässä maantieajossa nejän remmivetoisen Alfan kokemuksella on useita ennenaikaisia remminvaihtoja jouduttu tekamään ja kaksi kertaa on mennyt n.s. kuminauhat sekaisin joten tarkkana saa olla. No täytyy sanoa että 156 oli erittäin hyvä ja siinä ei ongelmia ollut tämän suhteen mutta 155:ssa sai olla tarkkana ja näköjään 166:ssa vaikka onkin V6, 147:ssakin on ollut omat oikkunsa.

        Periaatteessa vastuukysymykset menee noin kuin sanoit mutta näkemys Delta-Autossa ei asiasta ole aina ollut sama, joten mitenkään itsestään selvää ei se ole ollut kuka on maksumiehenä.

        Mutta kokonaisuutena Alfa on tarjonnut paljon vasinetta rahalle ja autoon nähden hankintahinta käytettynä on niin alhainen että vähän suuremmat ylläpitokulut voi laittaa sen piikkiin.

        Juu, pitkää taivalta tulee taitettua. Se on totta, että Delta-autossa on aivan oma käsitys siitä, mitä sanat "takuu" ja "kuluttajansuoja" merkitsevät, mutta kyllä siinäkin talossa pärjää, kun omaa hyvät hermot ja käy välillä keskustelua juristin välityksellä.


    • raaseri....

      Pah. Tuo 2,0 ei enää ole mikään ripeä sportin kone. Verrattuna vaikkapa VAG:n kaksoisahdettuun 1,4 TSI:hin (140 hv vanha ja nyt tullut 160 hv) tuo vapari jää katsomaan reilusti takavaloja, ihan normaalilla ajotavalla. Se vääntö näet ja sen sijainti.

      kannattaisi nyt alffankin tuoda ne Bravossa käytetyt downsiizing-myllyt (155 hv) pellin alle!

      • Marxgf

        Onhan TSI teknisesti hieno ja kokoisekseen tehokas mutta tässä puhuttiinkin Alfa Romeoista. Tuskin VAG konsernin tuotteet ovat tässä vaihtoehtona. Bravon koneen muunnos löyty jo Alfankin konehuoneesta, katsoppa Alfa MiTon teknisiä tietoja.


      • 147 alfassa

        on riittänyt muijalle mainiosti, 9,2s 0-100 ja 205km/h pärjäis se hitaammallakin, mutta kun se niin tykkää tosta selespeedistä.


      • Poika vaihtoi

        tuommosen atsiin pois, ja otti m sarjan bmw,n


      • italialainenunelma
        Poika vaihtoi kirjoitti:

        tuommosen atsiin pois, ja otti m sarjan bmw,n

        Auton tehoa pitää käyttää päivittäin maksimaalisesti! Liian tehokkaassa autossa se on hyvin hankalaa. Siksi kannattaa hankkia "tehoton" auto, jotta sitä voi kaasu pohjassa piiskata. Siitä se kuljettaja kiksit saa, ei pelkästään tehomäärästä.

        Vai koska itse ajoit viimeksi 50 sekuntia kaasu pohjassa yhteen menoon? Oliko kivaa?

        http://www.youtube.com/watch?v=rppc1AaJny4

        Tehoton auto ei ehdi kuin 180 km/h:iin 50 sekunnissa. Mitähän poliisi-setä pitäisi, jos joku päättäisi BMW:n M3:lla ajaa 50 sekuntia maksimaalisesti kaasu pohjassa? Saattaisi vauhti karata laitomiin nopeuksiin tehokkaalla autolla. Siksi pienempitehoinen auto on hyvä! Ylinopeuksia on vaikeampi ajaa, kun ei ole tehoa kiihdyttää.


      • italialainenunelma
        italialainenunelma kirjoitti:

        Auton tehoa pitää käyttää päivittäin maksimaalisesti! Liian tehokkaassa autossa se on hyvin hankalaa. Siksi kannattaa hankkia "tehoton" auto, jotta sitä voi kaasu pohjassa piiskata. Siitä se kuljettaja kiksit saa, ei pelkästään tehomäärästä.

        Vai koska itse ajoit viimeksi 50 sekuntia kaasu pohjassa yhteen menoon? Oliko kivaa?

        http://www.youtube.com/watch?v=rppc1AaJny4

        Tehoton auto ei ehdi kuin 180 km/h:iin 50 sekunnissa. Mitähän poliisi-setä pitäisi, jos joku päättäisi BMW:n M3:lla ajaa 50 sekuntia maksimaalisesti kaasu pohjassa? Saattaisi vauhti karata laitomiin nopeuksiin tehokkaalla autolla. Siksi pienempitehoinen auto on hyvä! Ylinopeuksia on vaikeampi ajaa, kun ei ole tehoa kiihdyttää.

        Joku on sentään kanssani samaamieltä, että tehoa pitää käyttää maksimaalisesti päivittäin!

        http://www.youtube.com/watch?v=Wey52nB5res

        Lisää tällaista!

        Missä on suomalaisten videot? Ajavatko täällä kaikki kuuttakymppiä? Vai sataa kuuttakympiä?


      • sanoin ex-vaimoni
        italialainenunelma kirjoitti:

        Joku on sentään kanssani samaamieltä, että tehoa pitää käyttää maksimaalisesti päivittäin!

        http://www.youtube.com/watch?v=Wey52nB5res

        Lisää tällaista!

        Missä on suomalaisten videot? Ajavatko täällä kaikki kuuttakymppiä? Vai sataa kuuttakympiä?

        Rajoitin on sitä verten, että sitä kolkutellaan kuin joulupukki ulko-ovea jouluaattona. Siis sillä erotuksella, eträ rajoitinta kuuluu kolkutella päivittäin.


      • vielä ihmettelette
        sanoin ex-vaimoni kirjoitti:

        Rajoitin on sitä verten, että sitä kolkutellaan kuin joulupukki ulko-ovea jouluaattona. Siis sillä erotuksella, eträ rajoitinta kuuluu kolkutella päivittäin.

        jos auto ei kestä, fiat on sen luokan rimputin, että tyyppi vaaransi jo henkensä tuossa 180 vauhdissa, pitkään piti vinguttaa ja melu oli kamala.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe