Tiedän että ainakin kofeiinia tulisi välttää ja hyvät yöunet ratkaisee paljon, mutta eipä aina tule nukuttua. Samoin ulkona käyminen voi auttaa, mutta kaikista pahin on aina vieraita odotellessa. Silloin ei tunnu auttavan mikään.
Onko muita keinoja?
Kotikonsteja ahdistukseen?
7
1535
Vastaukset
- jotain..
Aminohappo ornitiini ainakin vähentää levotonta oloa, ja tauriini myöskin. Tauriini ainakin on halpa urheiluravinne, ja ornitiini on myös periaatteessa halpa aminohappo.
Ornitiini on ainakin auttanut minua levottoman olon hallinnassa, sen vaikutus vähän samankaltainen kuin diapami, muttei tietenkään yhtä vahva, vaan on luonnollisempi olo. - ,.,,.
"Valeriana" sisältävät tuotteet vaikuttavat myös rauhoittavasti, vaikka pääasiallisesti ovatkin tarkoitettu unettomuuteen. "Unihiekka" on itselläni käytössä ja sitä voi ottaa pienemmän annoksen päivällä niin se rauhoittaa, eikä väsytä. Luontaistuotekaupoista.
- Ideoita!
Esim. Kauniina päivänä metsässä samoilu ja kauniin kohdan löytäessä,istu alas,sulje vaikka silmäsi ja anna luonnon hoitaa loput,kuuntele,haistele,siellä on vastaukset!
Maailman melu ja kiireet on yksi todella iso syy nykyajan mielenterveys ongelmiin,metsässä on lääke!- Jackaboi
Esim. ulkona metsässä kävely rauhalliseen tahtiin, maisemin ihailu ja rennosti ottaminen, kotona voi katsoa vaikka jonkun hyvän elokuvan, tehdä jtn hyvää ruokaa ja kuunnella mieleistä musiikkia :)
- perhonen1976
Jackaboi kirjoitti:
Esim. ulkona metsässä kävely rauhalliseen tahtiin, maisemin ihailu ja rennosti ottaminen, kotona voi katsoa vaikka jonkun hyvän elokuvan, tehdä jtn hyvää ruokaa ja kuunnella mieleistä musiikkia :)
jos kunnon paniikkikohtaus iskee niin siinä ei mitkään ruuat ja elokuvat auta.sänky on ainoa paikka missä se menee ohi.
- Wild_Tiger88
OLET TODELLAKIN OIKEASSA!!!!!en tiedä ahdistukseen parempaa lääkettä kuin luonto,metsä jne..(mikäli ahdistus ei ole liian pitkällä)
- Mhmm
Itse ainakin olen huomannut musiikin auttavan. Jos satun olemaan kotona ahdistuksen/paniikin iskiessä, menen sänkyyn makuulle ja kuuntelen kuulokkeilla musiikkia. Suljen silmät ja keskityn täysin kuunteluun, samalla kun yritän ohjata ajatuksiani mukaviin asioihin. Auttaa ainakin joskus :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912047- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391290
- 791110