Pia Jardi seitsemän lapsen käännynnäinen muslim nainen kertoo miksi muut eivät voi uida muslim naisten uimahalli vuorolla.
Kommentti ja
http://masso.blogit.uusisuomi.fi/2008/09/28/outoa-“suvaitsevaisuutta”-sdpssa
Alkuperäinen vastaus lukijan kysymykseen uimahallivuorosta (jos ei ole vielä poistettu)
http://piajardi.blogit.uusisuomi.fi/2008/09/24/perheen-arvot-ja-turvallisuus
Lisäksi Islam käskee tappamaan kaikki, jotka kehtaavat kritisoida islamia
http://keronen.blogit.uusisuomi.fi/2008/09/28/islam-kaskee-tappamaan-kaikki-jotka-kehtaavat-kritisoida-islamia/
Eli nyt on meidän muiden viimeistään ymmärrettävä olla hiljaa tai kääntyä muslimeiksi ja olla sitten tyytyväisiä ja onnellisia islam uskon kannattajia...
Nyt muslim ottaa kantaa
31
741
Vastaukset
- e.k.v
Jos ei uskonnollisin perustein mahdu uimahalliin muiden mukana niin olkoot menemättä.
- Tomppa992
Mielestäni nämä fundamentalistimuslimit voisivat vakavasti harkita muuttoa johonkin islamilaiseen maahan, jos ei kerta pystytä kuffaarien kanssa olemaan.
- -karvapää-
mikä hinku muille tuli uimahalliin juuri musliminaisten vuorolla?
- Tomppa992
-karvapää- kirjoitti:
Ihmettele rauhassa.
- Kössönöm
-karvapää- kirjoitti:
pitäisi olla omat vuorot?
Tomppa992 kirjoitti:
Mielestäni nämä fundamentalistimuslimit voisivat vakavasti harkita muuttoa johonkin islamilaiseen maahan, jos ei kerta pystytä kuffaarien kanssa olemaan.
vääräuskoisten kustantamat sosiaalietuudet kelpaavat kyllä.
- ertert
-karvapää- kirjoitti:
Se sopii minulle parhaiten.
- Peittävät itsensä
-karvapää- kirjoitti:
Kokovartalo uimapuvulla. Muuten eivät muslim uskoiset suvaise uida saastaisten vääräuskoisten ja vielä pahempi saatanasta peräisin olevien jumalattomien ateistien kanssa. Ihmettelen syvästi näitä supertaikauskoisia kiihko islamin kannattajia. Milläköhän vuosituhannella he elävät? Ja mistä löytyy kaltaisiasi naisia aina kannattamaan näitä brutaalisti naisia alistavia sairaita taikauskoja.
Kössönöm kirjoitti:
pitäisi olla omat vuorot?
Onnitteluni. Elämäsi kohentui merkittävästi. Jakomäen uimahalli suljetaan. Kokonaan.
Eikö olekin nyt parempi olo?- Kössönöm
sharyn kirjoitti:
Onnitteluni. Elämäsi kohentui merkittävästi. Jakomäen uimahalli suljetaan. Kokonaan.
Eikö olekin nyt parempi olo?Miksi Jakomäen uimahalli suljetaan?
Minä en tätä keskustelua musliministen vuoroista ole aloittanut, vaan erinäiset blogikirjoittajat ja poliitikot. Peittävät itsensä kirjoitti:
Kokovartalo uimapuvulla. Muuten eivät muslim uskoiset suvaise uida saastaisten vääräuskoisten ja vielä pahempi saatanasta peräisin olevien jumalattomien ateistien kanssa. Ihmettelen syvästi näitä supertaikauskoisia kiihko islamin kannattajia. Milläköhän vuosituhannella he elävät? Ja mistä löytyy kaltaisiasi naisia aina kannattamaan näitä brutaalisti naisia alistavia sairaita taikauskoja.
Suomen uimahalleissa ei saa käyttää kokopeittävää uimapukua. Minä kannatan sitä, että naiset ja tytöt saavat kokea uinnin iloa ja liikunnan vapautta. Jos siihen ainoa keino on oma uimahallivuoro (sellaisena aikana, jolloin halli muuten olisi kiinni) ja henkilökunta on asiaan suostunut, en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi sen haluavat kieltää ihmiset, joita asia ei mitenkään koske.
Kössönöm kirjoitti:
Miksi Jakomäen uimahalli suljetaan?
Minä en tätä keskustelua musliministen vuoroista ole aloittanut, vaan erinäiset blogikirjoittajat ja poliitikot.Voin sanoa, että järkytyin pahasti, kun kunnioittamani kirjoittaja (sinä) otti yhtäkkiä niin jyrkästi paheksuvan kannan musliminaisten mahdollisuuteen saada uida ja tyttöjen mahdollisuuteen oppia uimataito. Keskustelut syyskuun puolivälissä tömähdyttivät minua. Jos joku akirasisti olisi moista kirjoittanut, mutta että Kössönöm! En olut uskoa silmiäni.
Ja niin, Jakomäen uimahalli suljetaan huonon ilmanvaihdon vuoksi (niin on ainakin virallisesti ilmoitettu).- Kössönöm
sharyn kirjoitti:
Voin sanoa, että järkytyin pahasti, kun kunnioittamani kirjoittaja (sinä) otti yhtäkkiä niin jyrkästi paheksuvan kannan musliminaisten mahdollisuuteen saada uida ja tyttöjen mahdollisuuteen oppia uimataito. Keskustelut syyskuun puolivälissä tömähdyttivät minua. Jos joku akirasisti olisi moista kirjoittanut, mutta että Kössönöm! En olut uskoa silmiäni.
Ja niin, Jakomäen uimahalli suljetaan huonon ilmanvaihdon vuoksi (niin on ainakin virallisesti ilmoitettu).niin sen syyttävän sormen voi osoittaa muslimimiehiin, ei minuun. En ole vaatinut kenellekään erityiskohteluita. Päinvastoin, vapaassa yhteiskunnassa pitää saada elää vapaasti.
On myös kummallista väittää, että näin muslimit integroituvat suomalaiseen yhteiskuntaan, kuten joku väitti (sinäkö?), koska asia on juuri päinvastoin. Tuo vaan lisää eristyneisyyttä, kun ei oteta kontaktia suomalaisiin.
Kuten jo sanoin, niin se asennekasvatus pitää aloittaa sieltä, missä se ongelma on, eli sovinistimuslimien päänupista. Jos lähdetään sille linjalle, että tehdään tällaisia erillispäätöksiä jonkun uskonnon perusteella, se on selvä viesti yhteiskunnalta, että on ihan ok alistaa naisia.
En aio tästä tämän enempää selitellä, koska tuntuu siltä, että et yhtään tajua pointtiani. Kössönöm kirjoitti:
niin sen syyttävän sormen voi osoittaa muslimimiehiin, ei minuun. En ole vaatinut kenellekään erityiskohteluita. Päinvastoin, vapaassa yhteiskunnassa pitää saada elää vapaasti.
On myös kummallista väittää, että näin muslimit integroituvat suomalaiseen yhteiskuntaan, kuten joku väitti (sinäkö?), koska asia on juuri päinvastoin. Tuo vaan lisää eristyneisyyttä, kun ei oteta kontaktia suomalaisiin.
Kuten jo sanoin, niin se asennekasvatus pitää aloittaa sieltä, missä se ongelma on, eli sovinistimuslimien päänupista. Jos lähdetään sille linjalle, että tehdään tällaisia erillispäätöksiä jonkun uskonnon perusteella, se on selvä viesti yhteiskunnalta, että on ihan ok alistaa naisia.
En aio tästä tämän enempää selitellä, koska tuntuu siltä, että et yhtään tajua pointtiani.koska syrjintä tuntuu kohdistuvan naisiin, ei miehiin. Hittojako syrjivät miehet siitä välittävät, pääsevätkö heidän naisensa uimaan vai eivät.
Juuri siksi olen sitä mieltä, että naisia pitää rohkaista kaikin tavoin, kaikilla keinoilla. Pelkkä uimisen oppiminen on vapauden oppimista.Minusta pitäisi kannustaa. Jos muslimimiehet vastustavat, niin sitä enemmän syytä meidän kantaväestöön kuuluvien on kannustaa, yllyttää ja järjestää tilaisuuksia kapinointiin - vaikka vain uintiopetuksen muodossa. Pienikin on suurta.
Kun nyt toit esiin tuon mielipiteen "sovinistimuslimien päänupista", niin minusta alkaa tuntua, että olemme samalla asialla. Mitä sanot?
- Wanttes
Islam tulee paljastamaan todellisen ikävän puolensa. Kristityt tämän jo tietävät, ateistit eivät vielä usko.
- Mopopytty
kasvanut hihhuli ajattelee noin, islam on vaarallisempi kuin useimmat krisseli-lahkot, palstalla ei vain ole käynyt muslimeja kovinkaan usein (en ainakaan ole huomannut). Kunhan tulevat, saavat todenäköisesti saman käsittelyn kuin kotoisat harha-lahkolaiset.
http://www.youtube.com/watch?v=npz2Ifsi33Q Mopopytty kirjoitti:
kasvanut hihhuli ajattelee noin, islam on vaarallisempi kuin useimmat krisseli-lahkot, palstalla ei vain ole käynyt muslimeja kovinkaan usein (en ainakaan ole huomannut). Kunhan tulevat, saavat todenäköisesti saman käsittelyn kuin kotoisat harha-lahkolaiset.
http://www.youtube.com/watch?v=npz2Ifsi33Qmikähän se on se oikea lahko?
- Mopopytty
karvapää kirjoitti:
mikähän se on se oikea lahko?
lahkot ovat vääriä, kaikki uskonnot ovat harhaa, joten kaikki ovat harha-lahkoja.
- Huono vakuutus
karvapää kirjoitti:
mikähän se on se oikea lahko?
Kuolemaa vastaan. Miksi pitää välttämättä lisätä näiden harhossa elävien määrää suomessa. Kristityssä on jo ihan hulluja omiksi tarpeiksi. Nämä huijauksen alaisuusuudessa eläviä random pommeja en enää kaipaa lisää eurooppaan. Ilman uskontoja tuskin heistä olisi mitään haittaa. Pikemminkin hyötyä. Uskonto todellinen pommi ihmismielessä.
oli tuo keskimmäinen - "Perheen arvot ja turvallisuus". En käsitä, mikä siinä mielestäsi oli väärin?
Luin muuten pitkää keskustelua uimahalliaiheesta, jossa nimimerkki Paikonen kirjoitti:
"Yritin mennä lasteni kanssa uimahalliin - emme päässeet - syy erityisryhmälle varattu vuoro (vauvauinti)
Yritimme päivällä uudestaan - ei onnistu - erityisryhmä-uimakoulu
Seuraavana päivänä kanoottipoolo, sitten eläkeläisten seniorijumppa, kilpauimarit jne.
Osalle vuoroista olisin päässyt mukaan, jos olisin suostunut pukeutumaan kuten muut sen vuoron ’uskovaiset’ esim. vain jos olisin suostunut istumaan muoviseen banaaniin ja läpsyttelemään vettä melalla. Joihinkin ryhmiin olisin päässyt mukaan, jos olisin liitynyt rahalla ko. ’uskontokuntaan’, ja joihinkin ryhmiin minua ei olisi suostuttu ottamaan millään hinnalla.
Suomen verorahoilla pyörivät uimahallit ovat täynnä erityisryhmille varattuja vuoroja, joista monet ovat täysin muilta suljettuja.
Miksi tästä yhden uimahallin yhdestä vuorosta ollaan niin kovin huolissaan?"
Olen edelleenkin syvästi kummissani. Minusta tämä sitkeästi jatkuva keskustelu Jakomäen naisten uimahallivuorosta ateistipalstalla, jota kummakseni Kössönöm näyttää osaltaan pitävän yllä, on häpeäksi ateisteille ja siis myös Kössönömille. Miten voi vaatia suvatisevuutta uskovaisilta, jos itse on räikeän suvaitsematon tyttöjä ja naisia kohtaan?
Onko mukavampaa olla rasisti kuin uskovainen? Mitä iedeaa on julistaa ateismiaan ja sitten heittäytyä suvaitsemattomammaksi kuin pahimmat?
Kuinka moni kirjoittajista on halunnut mennä uimaan Jakomäen uimahalliin ainoana mahdollisuutenaan kaikista uimahalleista, lauantaina ainoana mahdollisuutenaan ajoista, eikä ole päässyt, koska siellä uivat musliminaiset? Ottaen huomioon, että ilman näitä muslimivuoroja uimahalli olisi ollut kiinni koko lauantain?
Onnitteluni teille kaikille - Jakomäen uimahalli suljetaan kokonaan. Oletteko nyt hyvin onnellisia ja tyytyväisiä? Älkää vaivautuko vastaamaan - olette. Päivänne parani.- Kössönöm
ja siksi käyt minun kimppuuni. En ollut ainoa, joka oli kanssasi eri mieltä. Enkä myöskään tätä ketjua aloittanut.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000037754019#22000000037754019
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000037753415#22000000037753415
- Olen siis häpeäksi ateisteille, koska en ole kanssasi samaa mieltä tästä asiasta. Jaa.
"Olen edelleenkin syvästi kummissani. Minusta tämä sitkeästi jatkuva keskustelu Jakomäen naisten uimahallivuorosta ateistipalstalla, jota kummakseni Kössönöm näyttää osaltaan pitävän yllä, on häpeäksi ateisteille ja siis myös Kössönömille. Miten voi vaatia suvatisevuutta uskovaisilta, jos itse on räikeän suvaitsematon tyttöjä ja naisia kohtaan?"
- Miten olen pitänyt tätä asiaa yllä. En tätäkään keskustelua aloittanut, mutta sinä aloit minua arvostelemaan. Sinä siis pidät itse keskustelua yllä tämän asian tiimoilta. - Tomppa992
Kössönöm kirjoitti:
ja siksi käyt minun kimppuuni. En ollut ainoa, joka oli kanssasi eri mieltä. Enkä myöskään tätä ketjua aloittanut.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000037754019#22000000037754019
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000037753415#22000000037753415
- Olen siis häpeäksi ateisteille, koska en ole kanssasi samaa mieltä tästä asiasta. Jaa.
"Olen edelleenkin syvästi kummissani. Minusta tämä sitkeästi jatkuva keskustelu Jakomäen naisten uimahallivuorosta ateistipalstalla, jota kummakseni Kössönöm näyttää osaltaan pitävän yllä, on häpeäksi ateisteille ja siis myös Kössönömille. Miten voi vaatia suvatisevuutta uskovaisilta, jos itse on räikeän suvaitsematon tyttöjä ja naisia kohtaan?"
- Miten olen pitänyt tätä asiaa yllä. En tätäkään keskustelua aloittanut, mutta sinä aloit minua arvostelemaan. Sinä siis pidät itse keskustelua yllä tämän asian tiimoilta.Se on vähän sekopää. Sen mukaan esim. on OK, että Muhammed pökki 9 vuotiasta pikku-Aishaa. Kertoo vähän Sharynin ajatusmaailmasta.
Tomppa992 kirjoitti:
Se on vähän sekopää. Sen mukaan esim. on OK, että Muhammed pökki 9 vuotiasta pikku-Aishaa. Kertoo vähän Sharynin ajatusmaailmasta.
joten ei tarvitse tulla puhumaan puolestani.
En ole koskaan enkä missään ilmaissut tuollaista mielipidettä. Sen sijaan olen tuonut esiin - ja tuon vastakin - että Muhammedin leimaaminen sairaaksi pedofiiliksi on kulttuuriympäristön vastaista. Beduiinikulttuurissa 600-luvulla (kuten Euroopan länsimaisessa kulttuurissa vielä 500 vuotta myöhemminkin) pikkutyttöjä naitettiin ja myös "pökittiin", kuten niin somasti ilmaisit. Se on kauheaa. Se on väärin. Mutta se ei ole pelkästään islamin tai pelkästään Muhammedin synti. Tätä olen yrittänyt selittää. (Muun muassa Aisha oli jo ollut kihloissa ennen kuin hänen isänsä kihlasi hänet Muhammedille.)
Suomalainen tutkimusmatkailija Wallin pökki kovin innostuneesti pikkutyttöjä Egyptin-matkallaan. Wallin oli siis pedofiili, eikö niin? Poltetaan hänen kirjansa ja kielletään hänen nimensä mainitseminen.
Satun olemaan sitä mieltä, että Rikhard Leijonamieli oli aivoton massamurhaaja ja lisäksi sanansa syöjä. En ole kuitenkaan nähnyt tätä mielipidettä ilmaistavan missään häntä käsittelevässä tekstissä - ilmeisesti siksi, että hänen toimensa sopivat ajan kulttuuriin.
Sir Walter Raleigh on yleensä kuvattu hovimiehenä ja herrasmiesseikkailijana. Hänkin murhautti Irlannissa yli 600 jo antautunutta ja aseensa laskenutta miestä, naista ja pappia. Kukaan ei paheksunut silloin, eikä nähdäkseni kukaan paheksu nykyään.
Harrastan historiaa. Siellä tulee vastaan monenlaista, joka ei sovi nykyajan kulttuuriin. Se, että osoitan tekojen sopineen sen ajan kulttuuriin ja tulleen kielletyiksi vasta nykyään, ei tarkoita, että hyväksyisin. Hyväksyminen ja ymmärtäminen ovat eri asioita. Koetan vain lisätä historiaa tuntemattomien historian ymmärrystä.
Käsitän, että sitä opetetaan kouluissa liian vähän. Useimpia aineita opetetaan liian vähän. Ars longa, vita brevis. Ei silti ole kiellettyä hankkia tietoa lisää omalla ajallaankin.
No, tuliko vähän enemmän tietoa ajatusmaailmastani?Kössönöm kirjoitti:
- Miten olen pitänyt tätä asiaa yllä. En tätäkään keskustelua aloittanut, mutta sinä aloit minua arvostelemaan. Sinä siis pidät itse keskustelua yllä tämän asian tiimoilta.Syynä on se, että aivottomien villapäiden mielipiteistä en piittaa karvan vertaa, mutta kunnioittamani henkilön yllättävästi esittävä suvaitsematon mielipide järkyttää minua suorastaan kohtuuttomasti. Sitä kun haluaisi uskoa, että maailmassa on edes muutamia avarakatseisia ihmisiä.
En silti halua loukata, pyydän anteeksi. Tätä yhtä pilkkua lukuunottamatta olet edelleen kunnioittamani henkilö.- Tomppa992
sharyn kirjoitti:
Syynä on se, että aivottomien villapäiden mielipiteistä en piittaa karvan vertaa, mutta kunnioittamani henkilön yllättävästi esittävä suvaitsematon mielipide järkyttää minua suorastaan kohtuuttomasti. Sitä kun haluaisi uskoa, että maailmassa on edes muutamia avarakatseisia ihmisiä.
En silti halua loukata, pyydän anteeksi. Tätä yhtä pilkkua lukuunottamatta olet edelleen kunnioittamani henkilö.perustuvan segregaation vastustaminen on "suvaitsemattomuutta"? Kiva, ilmiselvä kukkahattutäti!
Tomppa992 kirjoitti:
perustuvan segregaation vastustaminen on "suvaitsemattomuutta"? Kiva, ilmiselvä kukkahattutäti!
Siirry tuonne Ateisti-yms. palstoille. Sieltä löydät kaltaisiasi.
Ihmisten (erottelijalle tuntemattomien) erottelu uskonnon mukaan on enemmän kuin suvaitsemattomuutta. Se on tietämättömyyttä, tyhmyyttä ja yleisesti ottaen idioottimaisuutta.
Tule henkilökohtaisesti tapaamaan, niin minä sinulle kukkahattutädit näytän. Jos siunattu nimimerkkisi merkitsee syntymävuotta, niin pesen suusi saippualla. Jonkun olisi jo pitänyt tehdä se.
Oikea puhuttelumuoto minulle puhuttaessa on "niskavuorelainen". Kelpuutan myös puhuttelun "kyllä rouva, kyllä rouva", jos sanot sen riittävän nopeasti ja kunnioittavasti.- Tomppa992
sharyn kirjoitti:
Ihmisten (erottelijalle tuntemattomien) erottelu uskonnon mukaan on enemmän kuin suvaitsemattomuutta. Se on tietämättömyyttä, tyhmyyttä ja yleisesti ottaen idioottimaisuutta.
Tule henkilökohtaisesti tapaamaan, niin minä sinulle kukkahattutädit näytän. Jos siunattu nimimerkkisi merkitsee syntymävuotta, niin pesen suusi saippualla. Jonkun olisi jo pitänyt tehdä se.
Oikea puhuttelumuoto minulle puhuttaessa on "niskavuorelainen". Kelpuutan myös puhuttelun "kyllä rouva, kyllä rouva", jos sanot sen riittävän nopeasti ja kunnioittavasti.>>Jos siunattu nimimerkkisi merkitsee syntymävuotta
Mitä sitten? Onko iällä jotain väliä? Vai oletko ikärasisti?
>>niin pesen suusi saippualla.
Sinähän uhkailet minua! Ymmärrätkös, että tämä on nyt hyvin vakava asia? - ???????
sharyn kirjoitti:
Oikea puhuttelumuoto minulle puhuttaessa on "niskavuorelainen". Kelpuutan myös puhuttelun "kyllä rouva, kyllä rouva", jos sanot sen riittävän nopeasti ja kunnioittavasti."Siirry tuonne Ateisti-yms. palstoille."
Mikä palsta tämä on??????? ??????? kirjoitti:
"Siirry tuonne Ateisti-yms. palstoille."
Mikä palsta tämä on???????Keskustelun luonteesta johtuen luulin olevani Rasismi-palstalla. Minun virheeni.
Tomppa992 kirjoitti:
>>Jos siunattu nimimerkkisi merkitsee syntymävuotta
Mitä sitten? Onko iällä jotain väliä? Vai oletko ikärasisti?
>>niin pesen suusi saippualla.
Sinähän uhkailet minua! Ymmärrätkös, että tämä on nyt hyvin vakava asia?koska jos olet sen ikäinen kuin vaikutat, on ollut tapana pestä suu saippualla herjojen heittelystä. Kysy vaikka sisarenpojaltani, joka on insinööri ja kolmen tyttären isä - hänen isänsä pesi häneltä varhaismurkkuiässä vielä suu saippualla, ja hän jatkaa tapaa tyttäriinsä - joskaan käsittelyä ei yleensä tarvitse tehdä kahdesti.
- Tomppa992
sharyn kirjoitti:
koska jos olet sen ikäinen kuin vaikutat, on ollut tapana pestä suu saippualla herjojen heittelystä. Kysy vaikka sisarenpojaltani, joka on insinööri ja kolmen tyttären isä - hänen isänsä pesi häneltä varhaismurkkuiässä vielä suu saippualla, ja hän jatkaa tapaa tyttäriinsä - joskaan käsittelyä ei yleensä tarvitse tehdä kahdesti.
Oletko vähän niiq idiootti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1074691
- 1464529
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464512- 1462954
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa292508- 1582184
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202118- 401819
- 731380
Onko oikein että
Melkein puolen vuoden tutustumisen ja tiiviin yhteydenpidon jälkeen toinen katoaa selittämättä, kuin pieru Saharaan? No1761221