Suositelkaapas jotakin suurikokoista, rauhallista, mahdollisesti jopa laiskaa ja mahdollisimman lyhytkarvaista (inhoan koirankarvoja) koiraa meille.
Tuolla aiemmin jo kyselin mastiffista, mutta uutinen uudesta bullmastiffin hyökkäyksestä taisi saada uusiin aatoksiin...
Mikä rotu meille?
18
499
Vastaukset
Haluat koiran mutta inhoat koirankarvoja?
Ei lyhytkarvaisuus tarkota etteikö koirasta irtoaisi karvaa, se on usein vieläpä hankalampaa kuin pitkäkarvaisen karva kun jäykkänä tunkeutuu kakkien tekstiilien sisään ja on tosi hankalaa saada pois.- Kyselee
Olen siivoushullu.
Meillä on ollut kaksi sakua ja muutama sekarotuinen pidemmällä karvalla, kamalaa sitä karvan määrää. :p
Hoitokoirana puolen vuoden ajan meillä oli tanskandoggi, jonka karvat eivät pyörineet nurkissa. Kyselee kirjoitti:
Olen siivoushullu.
Meillä on ollut kaksi sakua ja muutama sekarotuinen pidemmällä karvalla, kamalaa sitä karvan määrää. :p
Hoitokoirana puolen vuoden ajan meillä oli tanskandoggi, jonka karvat eivät pyörineet nurkissa.tosiaan koirissa riittää, nämäkin kun ovat karvanajolla niin vaikka 2 kertaa päivässä talon imuroisi silti niitä hahtuvia tuntuu piisaavan.
- Kyselee
Haukullinen kirjoitti:
tosiaan koirissa riittää, nämäkin kun ovat karvanajolla niin vaikka 2 kertaa päivässä talon imuroisi silti niitä hahtuvia tuntuu piisaavan.
Meillä on kans aina ollu koiria, joten elämää ilman niitä en osaa ajatellakaan. Ilman koirankarvoja puolestaan voisin elää mielihyvin. :)
No niin, olisiko mastifille mitään substituutiota?
- koiramies.
se täyttää kaikki nuo kriteerit
- Kyselee
Ei vaan ihan tosi, mastiffi oli mietinnässä, sillä se sopii noihin mun kriteereihini oikein hyvin.
Nyt tämän uusimman hyökkäyksen jälkeen heitin haaveet mastiffista ja aloin etsiä vähemmän arvaamatonta vaihtoehtoa... Kyselee kirjoitti:
Ei vaan ihan tosi, mastiffi oli mietinnässä, sillä se sopii noihin mun kriteereihini oikein hyvin.
Nyt tämän uusimman hyökkäyksen jälkeen heitin haaveet mastiffista ja aloin etsiä vähemmän arvaamatonta vaihtoehtoa...Tuota,miksi mastiffi on "arvaamaton vaihtoehto" ?
- kenet vaan
molossi kirjoitti:
Tuota,miksi mastiffi on "arvaamaton vaihtoehto" ?
lue lehtiä!
- A.P.
molossi kirjoitti:
Tuota,miksi mastiffi on "arvaamaton vaihtoehto" ?
kun näitä (bull)mastiffien hyökkäyksiä on tässä jo muutamia ollu lehtien palstoilla.
Onko mastiffi bullmastiffia paljonkin rauhallisempi / arvaamattomampi rotu? kenet vaan kirjoitti:
lue lehtiä!
Voitko valaista lisää.Kun en ole lukenut mastiffeista lehdistä mitään.En myöskän tiedä mitä tarkoittaa tappajarotu mastiffien yhteydessä.
Ylipäätään sana tappajarotu on minulle outo.Ihmisen yhteydessä "tappaja" on aika yleinen.Ilmeisesti tarkoitat ihmisrotua,joka juuri tappoi useita ihmisiä ja josta on paljon ollut mediassa.A.P. kirjoitti:
kun näitä (bull)mastiffien hyökkäyksiä on tässä jo muutamia ollu lehtien palstoilla.
Onko mastiffi bullmastiffia paljonkin rauhallisempi / arvaamattomampi rotu?Mastiffi ja bullmastiffi on kuitenkin eri rotu.Ihan samoin kuin muutkin molossirodut tai rodut yleensä.
Mastiffi on rauhallisempi,bullmastiffi aktiivisempi ja toimeliaampi.Arvaamaton-sana koirien yhteydessä on aika hankala siitä,että sen takana on ihminen.Ihminen voi saada koirasta aikaan myös arvaamattoman,valitettavasti.
- Mutta karvoista...
Jos inhoat karvoja (lyhytkarvaisilla ne oikein pureutuvat sohvien ja takkien sisään)
ja haluat koiran olevan laiska - ilmeisesti mahdollisimman vähän ulkoilua ja huomiointia yleensä?
Niin mihin tarpeeseen koiran oikein haluat? - uusi kuvasto
jossa on parhaat lelukoirat.ei tollaset tussunaamat tartte koiraa ollenkaan.jos inhoot karvoja,laita miehes konttaamaan ja haukkumaan ja heiluttamaan häntääsä.ja nuolemaan .. just tollaset ihmiset ottaa niit ,osaamatta kouluttaa ja kuses ollaan. jos joku mastiffi sai sinut katumapäälle,niin miten on autoilu??ajatko autolla ??pyöräiletkö??syötkö koskaan lihaa??nukutko??koska kaikessa mainituissa on sattunut joskus joku kuolemantapauskin.. meinaatko oikeesti et se vika oli mastiffissa nuijapä????
- A.P.
Tarvitseeko koirankarvoista tykätä tykkääkseen koirasta? Minusta nämä kaksi asiaa eivät korreloi.
Ja kyllä, osaan kouluttaa koiria. Minulla on usean vuoden TOKO, IPO ja Agility tausta, kiitos kysymästä. Mastiffi rotuna ei vain ole minulle entuudestaan tuttu.
Sen verta kerron, että mulla on karkeita ja lyhytkarvaisia koiria. Lyhytkarvaisista lähtee paljon enemmän karvaa.
Karkeat trimmataan eli nypitään tarvittaessa,,,tai pari kertaa vuodessa,silloin kun turkki on kypsä. Ei tule karvanlähtöä,,,lyhytkarvaisilla taas on karvanlähdöt.- doggi75
Tanskandoggeja ja voin sanoa, että karvaa lähtee ja paljon... Kuten joku jo kirjoittikin niin karva on tikkumaista ja tunkeutuu joka paikkaan. Meillä imuri on käytössä vähintään joka toinen päivä. Doggi ei todellakaan ole laiska koira, vaikka rauhallinen (ainakin meillä)sisätiloissa onkin. Doggi vaatii ihan samalla tavalla liikuntaa ja toimintaa kuin muutkin koirat ja jos se ei sitä saa niin keksii kyllä varmaan "luvatonta tekemistä". Meillä käydään metsässä juoksuttamassa koiria joka päivä ja aina siellä mennään "reikä päässä" että se siitä laiskuudesta.
- doggia laiskaksi?
doggi75 kirjoitti:
Tanskandoggeja ja voin sanoa, että karvaa lähtee ja paljon... Kuten joku jo kirjoittikin niin karva on tikkumaista ja tunkeutuu joka paikkaan. Meillä imuri on käytössä vähintään joka toinen päivä. Doggi ei todellakaan ole laiska koira, vaikka rauhallinen (ainakin meillä)sisätiloissa onkin. Doggi vaatii ihan samalla tavalla liikuntaa ja toimintaa kuin muutkin koirat ja jos se ei sitä saa niin keksii kyllä varmaan "luvatonta tekemistä". Meillä käydään metsässä juoksuttamassa koiria joka päivä ja aina siellä mennään "reikä päässä" että se siitä laiskuudesta.
Eihän tässä nyt kukaan ole sanonutkaan että doggi ois laiska, vaan aloittajan mielestä sen karva on kiva, kun sitä ei leijaile ympäriinsä :). Jollain napolinmastiffilla ja vastaavilla on samantapainen karva, joten ehkä siinä on syy aloittajan mastiffimietteisiin. Mutta hetihän me noustaan takajaloilleen, kun ja jos joku menee sanomaan haluavansa "laiskan" koiran. Sekö tarkoittaa, että ihminen ei viitsisi lenkkeillä? Jos se haluaa pohjavillattoman lyhytkarvaisen rodun, sekö on laiska ja siivousinnoton? Nytkin aloittaja on suurinpiirtein "leima" ottassa koska on ilmiselvästi patalaiska lössö, joka ei käy pihalla kuin korkeintaan kävelee autolleen, joka on aina valmiina oven edessä, eikä se edes osaisi toimia molossi- tai mastiffirotuisen kanssa oikein, koska se siis on tyhmä ja laiska.
Tuskinpa hän nyt näin tätä kysymystään ajatteli luettavan. Miksi ihmiset eivät saisi tykätä vähemmän karvaansa pöllyttävistä roduista? Meillä pöllyää kyllä toisella rodulla komeasti, mutta toinen on lyhytkarvainen molossirotu, joka pöllyää vain karvanlähdön aikana kahdesti vuodessa, ei muuten. Oikein hienoa asia tuokin hienolle rodulle! - doggi75
doggia laiskaksi? kirjoitti:
Eihän tässä nyt kukaan ole sanonutkaan että doggi ois laiska, vaan aloittajan mielestä sen karva on kiva, kun sitä ei leijaile ympäriinsä :). Jollain napolinmastiffilla ja vastaavilla on samantapainen karva, joten ehkä siinä on syy aloittajan mastiffimietteisiin. Mutta hetihän me noustaan takajaloilleen, kun ja jos joku menee sanomaan haluavansa "laiskan" koiran. Sekö tarkoittaa, että ihminen ei viitsisi lenkkeillä? Jos se haluaa pohjavillattoman lyhytkarvaisen rodun, sekö on laiska ja siivousinnoton? Nytkin aloittaja on suurinpiirtein "leima" ottassa koska on ilmiselvästi patalaiska lössö, joka ei käy pihalla kuin korkeintaan kävelee autolleen, joka on aina valmiina oven edessä, eikä se edes osaisi toimia molossi- tai mastiffirotuisen kanssa oikein, koska se siis on tyhmä ja laiska.
Tuskinpa hän nyt näin tätä kysymystään ajatteli luettavan. Miksi ihmiset eivät saisi tykätä vähemmän karvaansa pöllyttävistä roduista? Meillä pöllyää kyllä toisella rodulla komeasti, mutta toinen on lyhytkarvainen molossirotu, joka pöllyää vain karvanlähdön aikana kahdesti vuodessa, ei muuten. Oikein hienoa asia tuokin hienolle rodulle!oli huono, myönnän...Aloituksessa kuitenkin oli puhetta laiskuudesta ja kyllä se nyt minusta antaa jo kuvan, ettei olla niin kovinkaan innokkaita koiran kanssa touhuaamaan. Jos nyt tästäkin joku loukkaantuu niin ihan vapaasti vaan. Eikös täällä saa mielipiteensä tuoda esiin??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 693034
- 432963
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle502302Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3401966- 1401739
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161565Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71368Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101227- 421146
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661106