CAR-lehden tuomio!

Proffa

CAR, hyvin arvovaltainen ISO lehti rankkasi kaikki 100 parasta myynnissä olevaa autoa.

Vain Porschen kallein huippumalli (1 malli) voitti Mini Cooper S:n!

Lambot, Bentleyt, Mersut, Astonit, Ferrarit ym.
KAIKKI jäivät häviölle!

Luetteloa päivitetään joka numerossa.

22

2816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas juttu!

      Tietääköhän ne CAR-lehdessä, että autoja tehdään eri tarkoituksiin? No, minkäs sille mahtaa: Mini Cooper on ostettava, ja siihen on sitten tungettava viisi henkeä matkatavarat, kun mökkiviikonloppua lähdetään viettämään. Ei sittenkään, mitä jos joku isokokoinen farmariauto olisi sittenkin parempi? Samoin maastoauto voisi ehkä toimia safariretkellä hieman paremmin kuin Mini Cooper.

      Entä edustusautona sitten: Haloselle panssaroitu Mini Cooper, kun siihen S600L Mersuunkaan ei ollut varaa :D

      Vakavasti ottaen: Mini Cooper on hauska auto, eli mikäli tykkää pippuroidusta pikkusportista, niin varmasti Cooper lyö laudalta kilpailijansa siinä kastissa. Mutta muuhun siitä ei ole, valitettavasti.

      • Kaide

        Häivähdys kateutta havaittavissa ? ;-) Entä jos se panssaroitu Mersu on TURHA ? Entä jos se Shitroeeen C5 Break on TURHA JA TYLSÄ. Elämässä pitää olla kivaa joskus , jos siihen on varaa ...


      • havaittavissa?
        Kaide kirjoitti:

        Häivähdys kateutta havaittavissa ? ;-) Entä jos se panssaroitu Mersu on TURHA ? Entä jos se Shitroeeen C5 Break on TURHA JA TYLSÄ. Elämässä pitää olla kivaa joskus , jos siihen on varaa ...

        Niinpä tietysti, kateuttahan se on, jos viisihenkiset perheen tavarat eivät mahdu Miniin tai että Mini ei pärjää maasto-olosuhteissa. Valtion päämiestä (tai -naista) kuljetettaessa panssaroitu auto tuskin on TURHA, vai kuinka? Enkä nyt puhu pelkästään Suomesta, vaan globaalisti ajateltuna, sillä Halonenhan nyt juoksee lenkilläkin ilman turvamiehiä, joten hänen listimisensä tuskin on panssariautosta kiinni.

        Ymmärtäisin, jos CAR-lehti olisi valinnut mielestään HAUSKIMMAN auton, ja Mini olisi pärjännyt, mutta että Mini olisi maailman toiseksi PARAS auto, niin hoh-hoijaa. Eihän tuollaista vertailua voi tehdä! Toisaalta, tässähän ollaan ihan "proffan" sanojen varassa, minä en ole kyseistä lehteä edes nähnyt. Voi olla, että siinä ei edes puhuta mistään parhaasta autosta, vaan hauskimmasta ajaa tms...

        Mitä Sitikkaan tulee, niin vaikka en kyseistä autoa omistakaan, niin mielestäni se on kaasujousituksineen yms. paljon jännempi kuin Mini. Tämä oli mielipide, ei kateutta. Minulla olisi varaa hankkia itselleni uusi Mini, ainoastaan halu puuttuu. Sama koskee tosin myös Sitikkaa, jonka laatuun en luota.


      • Fani
        havaittavissa? kirjoitti:

        Niinpä tietysti, kateuttahan se on, jos viisihenkiset perheen tavarat eivät mahdu Miniin tai että Mini ei pärjää maasto-olosuhteissa. Valtion päämiestä (tai -naista) kuljetettaessa panssaroitu auto tuskin on TURHA, vai kuinka? Enkä nyt puhu pelkästään Suomesta, vaan globaalisti ajateltuna, sillä Halonenhan nyt juoksee lenkilläkin ilman turvamiehiä, joten hänen listimisensä tuskin on panssariautosta kiinni.

        Ymmärtäisin, jos CAR-lehti olisi valinnut mielestään HAUSKIMMAN auton, ja Mini olisi pärjännyt, mutta että Mini olisi maailman toiseksi PARAS auto, niin hoh-hoijaa. Eihän tuollaista vertailua voi tehdä! Toisaalta, tässähän ollaan ihan "proffan" sanojen varassa, minä en ole kyseistä lehteä edes nähnyt. Voi olla, että siinä ei edes puhuta mistään parhaasta autosta, vaan hauskimmasta ajaa tms...

        Mitä Sitikkaan tulee, niin vaikka en kyseistä autoa omistakaan, niin mielestäni se on kaasujousituksineen yms. paljon jännempi kuin Mini. Tämä oli mielipide, ei kateutta. Minulla olisi varaa hankkia itselleni uusi Mini, ainoastaan halu puuttuu. Sama koskee tosin myös Sitikkaa, jonka laatuun en luota.

        Miksei voisi valita? Jos etsii tiettyyn tarkoitukseen autoa, sen kuin etsii listalta sen tyyppisen vaihtoehdon ja katsoo miten se sijoittuu sen kilpailijoihin nähden.

        Autot ovat kokonaisuuksia, joskus jotkut ovat poikkeuksellisen onnistuneita, nimenomaisella käyttötarkoituksella ei ole merkitystä. Jos jokin on melkeinpä vallankunouksellinen, tarjoten poikkeuksellisen suurelle määrälle ihmisiä poikkeuksellisen paljon, miksei sitä voisi pitää esim. OK:ta maasturia parempana tai keskinkertaista farmaria parempana?

        Ota Minin tapauksessa huomioon, että eräs toinen suuri Brittilehti arvosti Miniä ajettavuudeltaan monia hyvinkin paljon kalliimpia autoja paremmaksi, joitain kunnon urheiluautojakin! En ole yhtäkään Miniä huonona pitävää artikkelia missään nähnyt, itseasiassa jokainan näkemäni on pitänyt sitä erinomaisena ja poikkeuksellisen onnistuneena. Ja niin se oikeasti onkin, sekä Cooper että S:ä ovat poikkeuksellisen paljon tarjoavia autoja.


    • jjj

      toimittajien subjektiivinen käsitys parhaasta autosta. Voiko esim. Ferrari 360 modenaa ja Mini Cooper S pistää samalle viivalle. Ei sitten missän suhteessa. Voihan tällä "absoluuttisella" totuudella pönkittää omaa valintaansa.

    • Marketta

      Mini on aivan hyvä auto, tunnetusti hauska ajaa jne.

      Tämä sillä edellytyksellä esim. lapsiperheiden tapauksessa, että perheessä on toinenkin auto, kuten meillä on.

      • stadilainen

        ketä kiinnostaa se lapsiperhejuttu.
        Tarkoitatko sitä, että kortin saatuaan lapset ajaa minillä kaiken aikaa ja et saa itse vuoroa.
        No ihan miten tahansa. Ei ole minin vika mitkään lapsiperheen murheet. Mini on auto, jolla on hauska ajaa ja useimmiten siinä on kyydissä vain yksi. sillä se ei ole joukkoliikennekulkuneuvo.


      • Fani
        stadilainen kirjoitti:

        ketä kiinnostaa se lapsiperhejuttu.
        Tarkoitatko sitä, että kortin saatuaan lapset ajaa minillä kaiken aikaa ja et saa itse vuoroa.
        No ihan miten tahansa. Ei ole minin vika mitkään lapsiperheen murheet. Mini on auto, jolla on hauska ajaa ja useimmiten siinä on kyydissä vain yksi. sillä se ei ole joukkoliikennekulkuneuvo.

        Amen.

        (Moni haluaa varmasti jatkaa Minillä ajamista ensimmäisen lapsenkin tultua, se pieni määrä lisävaivaa kaksiovisuudesta tuskin voittaa perusauton tylsyyttä!)


      • tylsyyttä!
        Fani kirjoitti:

        Amen.

        (Moni haluaa varmasti jatkaa Minillä ajamista ensimmäisen lapsenkin tultua, se pieni määrä lisävaivaa kaksiovisuudesta tuskin voittaa perusauton tylsyyttä!)

        Nyt alkaa jo riittää tuo Minin hehkutus maailman hauskimpana autona ajaa. Ei se nyt niin ihmeellinen auto ole: etuveto, moottori edessä jne... Ihan hauskahan se on, mutta ei mitenkään ihmeellinen.

        Miten olisi esim. Mazda RX-8? 1,3 litran Wankel-moottori, 190 hevosvoimaa. Keskimoottorinen, eli ihanteellinen painojakauma nimenomaan mutkaisille teille ajoon...

        http://www.velocityphotos.com/images/stk/2001/mz2001rx8concept03.jpg


      • etu<>keski
        tylsyyttä! kirjoitti:

        Nyt alkaa jo riittää tuo Minin hehkutus maailman hauskimpana autona ajaa. Ei se nyt niin ihmeellinen auto ole: etuveto, moottori edessä jne... Ihan hauskahan se on, mutta ei mitenkään ihmeellinen.

        Miten olisi esim. Mazda RX-8? 1,3 litran Wankel-moottori, 190 hevosvoimaa. Keskimoottorinen, eli ihanteellinen painojakauma nimenomaan mutkaisille teille ajoon...

        http://www.velocityphotos.com/images/stk/2001/mz2001rx8concept03.jpg

        Ihanko tosissasi? Onhan sen kone ehkä etuakselin takapuolella, mutta että keskellä muuta kuin sivusuunnassa ;-) Ainakin Cooper S on mutkatiellä hauskempi ajaa kuin mitä paperitietojen perusteella (mm. painonjakautuma) olettaisi. Helppo irroittaa hallittuun sivuluisuun ja myös lopettaa luisu. Etuvetoiseksi reagoi nautittavasti ohjailuun kaasunkäytöllä. Ja mikä parasta, hauskuus irtoaa jo "kohtuullisilla" kaarrenopeuksilla toisin kuin monilla muilla namuajettavilla. Pitää tietty hallita etuvetoisen ajotekniikka jotta parhaan hupikertoimen saa irti. Ei se nyt ehkä mikään maailman hauskin ole, mutta huippuhupaisa kuitenkin :-)


      • keskimoottorinen.
        etu<>keski kirjoitti:

        Ihanko tosissasi? Onhan sen kone ehkä etuakselin takapuolella, mutta että keskellä muuta kuin sivusuunnassa ;-) Ainakin Cooper S on mutkatiellä hauskempi ajaa kuin mitä paperitietojen perusteella (mm. painonjakautuma) olettaisi. Helppo irroittaa hallittuun sivuluisuun ja myös lopettaa luisu. Etuvetoiseksi reagoi nautittavasti ohjailuun kaasunkäytöllä. Ja mikä parasta, hauskuus irtoaa jo "kohtuullisilla" kaarrenopeuksilla toisin kuin monilla muilla namuajettavilla. Pitää tietty hallita etuvetoisen ajotekniikka jotta parhaan hupikertoimen saa irti. Ei se nyt ehkä mikään maailman hauskin ole, mutta huippuhupaisa kuitenkin :-)

        Kyseisen kaltaista rakennetta kutsutaan keskimoottoriseksi. Sen sijaan esim. vanha VW kupla on takamoottorinen. Lisäksi unohdin mainita, että RX-8 on luonnollisestikin takavetoinen.


    • Twingo 16v

      ja tunnearvot ovat ko. saarella suurempia kuin järki, varsinkin "isänmaallisissa- asioissa". Edes BMW:n mukaan tuleminen ei ole auttanut nostamaan Miniä laadussaan Premium -tasolle. Hauskahan tuo Mini varmaankin on... hymyä on riittänyt nimittäin perheemme "ranskiksessa-kin". Kakkosautona makee, mutta pitkille matkoille vm.2003 Toyota Corolla STW(harmaavarpunen, mutta luotettava verrattaessa mihin vain autoon!).

      • Proffa

        CAR on säännöllisesti haukkunut Jaget paitsi 3 mallia. TVR, Aston kolhitaan, Rover ym. britit lytätään...
        Bentsu kelpaa niille.


      • Ihmettelen..
        Proffa kirjoitti:

        CAR on säännöllisesti haukkunut Jaget paitsi 3 mallia. TVR, Aston kolhitaan, Rover ym. britit lytätään...
        Bentsu kelpaa niille.

        En kuitenkaan usko, että Ben Zyskowicz on kovinkaan tunnettu briteissä ?


    • Hinuri

      Sijoittuu kyseinen kaara tutkimuksessa sijalle kaksi, heti "hinttiwagon" Peugeot 206cc:n jälkeen. Että onnea vaan omistajille, kyllä moisesta fägärirassista kannattaa olla tosi ylpeä!

      • Tutkija

        Seurasin hieman ip-osoitteesi perusteella jättämiäsi jälkiä (ok,otetaan huomioon että olet saattanut käyttää jonkun kaverisikin konetta), mutta ajoneuvorekisterin mukaan ajetet vuoden 1985 vuosimallin Mazda 626:lla, siinä vasta "tosimiehen" ja aidon heteron auto vai mitä ? Kova "tykki" ja Tyylikäs isolla T-kirjaimella ennen kaikkea.

        Ettei taas vain olisi ollut tämä Suomessa niin monia vaivaava kateus joka sinut tähän kirjoitukseen johti ?


      • pomo
        Tutkija kirjoitti:

        Seurasin hieman ip-osoitteesi perusteella jättämiäsi jälkiä (ok,otetaan huomioon että olet saattanut käyttää jonkun kaverisikin konetta), mutta ajoneuvorekisterin mukaan ajetet vuoden 1985 vuosimallin Mazda 626:lla, siinä vasta "tosimiehen" ja aidon heteron auto vai mitä ? Kova "tykki" ja Tyylikäs isolla T-kirjaimella ennen kaikkea.

        Ettei taas vain olisi ollut tämä Suomessa niin monia vaivaava kateus joka sinut tähän kirjoitukseen johti ?

        autolla minä ajelen?


      • Tutkija
        pomo kirjoitti:

        autolla minä ajelen?

        Enhän minä mitään lähdekoodia täältä selville saa, joten ip-osoitteisiin en pääse käsiksi. Kunhan vaan yritin vastavittuilua.


      • aito-Tutkija
        Tutkija kirjoitti:

        Enhän minä mitään lähdekoodia täältä selville saa, joten ip-osoitteisiin en pääse käsiksi. Kunhan vaan yritin vastavittuilua.

        Ei kannata esiintyä toisten nimimerkillä (193.143.x.x). Täällä ei todellakaan ole vaikea nähdä osoitetta vaikka sorsaa ei olisikaan.


      • Tutkija
        aito-Tutkija kirjoitti:

        Ei kannata esiintyä toisten nimimerkillä (193.143.x.x). Täällä ei todellakaan ole vaikea nähdä osoitetta vaikka sorsaa ei olisikaan.

        Vai 193.143.x.x! Salli mun nauraa! Ei pidä paikkaansa!

        Tai hei, voithan sä todistaa väitteesi kertomalla, millä autolla minä ajelen :D


      • aito-Tutkija
        Tutkija kirjoitti:

        Vai 193.143.x.x! Salli mun nauraa! Ei pidä paikkaansa!

        Tai hei, voithan sä todistaa väitteesi kertomalla, millä autolla minä ajelen :D

        Onkohan sillä nyt mitään merkitystä vaikka minä luultavasti autosi merkin/mallin tiedän ? Jos sen tällä kerron tai siitä jotain vihjaan (niinkuin kävi osoitteesi kanssa), vastaat kuitenkin, että ei pidä paikkaansa. Eiköhän lopeta tämä keskustelu tähän.


      • Tutkija
        aito-Tutkija kirjoitti:

        Onkohan sillä nyt mitään merkitystä vaikka minä luultavasti autosi merkin/mallin tiedän ? Jos sen tällä kerron tai siitä jotain vihjaan (niinkuin kävi osoitteesi kanssa), vastaat kuitenkin, että ei pidä paikkaansa. Eiköhän lopeta tämä keskustelu tähän.

        Justiinsa juu, luultavasti varmasti tiedätkin duuniosoitteeni ip:n perusteella, millä autolla minä ajelen, kun et saa edes selville, kuka minä olen. Mutta olet aivan oikeassa: tuo ip-höpinä oli alunperinkin ihan huuhaata, joten eiköhän todellakin jätetä asia tähän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      142
      2362
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      399
      2012
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      34
      1894
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1260
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      103
      1151
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1139
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1073
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1044
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1027
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      908
    Aihe