montako kummia?

voi pyytää...

Onko teillä tietoa, miten monta kummia voi sitten pyytää?

4

913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksi..

kirkkoon kuuluvaa kummia pitää olla, mutta minkäänlaista ylärajaa ei ole. Voitte periaatteessa pyytää niin monta kuin kehtaatte! Me pyydetään kolme pariskuntaa, siis kuusi kummia. Se on aika paljon, mutta kun tää tulossa oleva taitaa jäädä meidän ainoaksi lapseksi, ellei ihmettä tapahdu, niin haluan kummeiksi tärkeimmät ihmiset. Joillakin kavereiden lapsilla on 8 kummia.

• määää

Voihan kummeja toki olla vaikka kuinka monta. Itse olen kuitenkin toisella kannalla, elikkäs mielestäni kaksi on sopiva määrä. Olen kolmen äiti ja kahden kummi.

Jos olisin jonkun lapsosen kummina niin, että olisin yksi kuudesta tai kahdeksasta, niin se kyllä tuntuisi etäännyttävältä. Olisi joukkio kummeja ja minä siellä yhtenä murusena, eli itse asiassa en olisikaan erityinen ihminen. Toki voisi silti syntyä hyvä kummisuhde, mutta epäilen.

Toisaalta jos omilla lapsillani olisi kullakin kahdeksan kummia eli yhteensä 24, niin kyllä suhteiden hoitaminen voisi jäädä retuperälle. Ja jos kummeja olisi niin paljon ja odotukset suuret es. muistamisten ja lahjojen suhteen, niin huh huh.

• siinä...

...ole mitään rajaa tietääkseni?? Mutta oma mielipiteeni on ettei oo mitään järkee olla kymmentä kummia.. Esim kaks pariskuntaa on ihan normaali. Tai miten niitä läheisiä itsellä on, ei kaikilla ole kuin yksi kummi. Mutta kannattaa kummit valita harkiten, ettei käy niin että lapsella ei kohta olekkaaan yhtään kummia joka häntä muistaisi.. Kun on hyvä kummi, yksikin riittää hyvin.

• on oltava

Suomen evankelisluterilaiseen kirkkoon kastettavalla lapsella tulee olla vähintään kaksi kummia. Ylärajaa ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      310
      11387
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      217
      4853
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      2538
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      161
      1881
    5. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      129
      1881
    6. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      92
      1228
    7. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      8
      1157
    8. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1136
    9. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      34
      1004
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      83
      927
    Aihe