Fretin hinta

PeekaBoo

Törmäsinpäs tossa netissä selaillessani pariin mielenkiintoseen ilmotukseen. Frettejä ostetaan halvalla (25€) ja myydään kalliilla (300€). Ei oikeen kohtaa kysyntä ja tarjonta.. :) Eiköhän tuo normaalihinta pennusta olis siinä 150-170€ välillä, aikuisesta vielä vähemmän. Onhan itellenikin tarjottu 250€ pentuja, onko ne sitten jotenki parempia kun ne muut pennut?

Pojista maksoin 100€ per kuono (ensimmäisestä fretistäni 500 mk), tyttelistä 80€ ja kaikki tuli pentuina (tytöllä vielä täysi palautusoikeus rahat-takasin-sydeemillä ;). Ihmettelen todella tota rahastuksen makua :( Töistä saadaan rahaa ei eläimistä, niiden hinta pitäis olla vaan nimellinen, että varmistetaan hyvä koti.

41

17285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivi76

      samaa oon ihmetelly minäkin ja pennun hinta pyörii yleensä siinä 150-300€ mutta tosiasia on se, että ei tuolla mitään pystytä rahastamaan tai edes tekemään rahaa, kun ne on ne kulut jotka tuossa ottaa omansa. ITse pidin yhtä tyttöä todella pitkään ennenkuin hyvän kodin löysi ja kieltäydyin parille tyypillekin sitä myymästä.
      Kyllä saa aikas monta emoa olla raskaana jotta sitä voisi pentutehtailuksi kutsua mutta onhan näitä sitten muutamia "mätämunia" jotka tulee ja pilaa sitten maineen.
      Itselläni tää on täysin kasvatusta ja pyrin viemään eteenpäin frettejä, katsomaan pennuille hyvät kodit ja myöskin jakamaan sitä oikeata tietoa freteistä. Lähinnä taitaa olla elämäntapa nämä fretit mulla enkä pahemmin piittaa rahasta vaan siitä, että pennut sai hyvät kodit.
      Jotkut ihmiset ei vain suostu maksamaan pennusta kuin sen 25-50€ ja voi vain ihmetellä, että millä jatkossa tulevat kulut maksetaan, kun se pennun hinta on todellakin tohon nähden todella pieni hinta maksettavaksi. (Itsekin maksanu pennusta 170€ ja myöskin pyysin pennusta sen 170€ jolla varmistin myöskin sen, että hetken haihattelijat pysyvätte poissa eli en myöskään luovuttanut pentua kelle tahansa kyselijälle näkemättä ehdokasta erikseen koska tällöin yleensä näkee ihmisestä vähän enemmän kuin pelkän kuullun puhelinkeskustelun jälkeen) Niin ja jotkut valitettavasti vain rahastavatte mutta pitää myöskin muistaa se ettei yleistä koska näin ei ole kaikkien kohdalla.

      • PeekaBoo

        En tietenkään tahdo yleistää! Pojat sain aivan unelmakasvattajalta (vaikka ajomatkaa tulikin himpun verran liikaa), tarkistettiin ekana henkilöt ja pennutki esiteltiin kunnolla, samoin emo. Enkä halunnu sitä rahastamista pentutehtailulla elämiseen verrata :) Pistinpä vaan merkille, kun sisko yritti hankkia toista koiraa, että noi rotukoirathan maksaa saman verran ku fretit tällä palstalla. Ja sitä 300€ pyydettiin 3-vuotiaasta fretistä.. pennusta 200€ voisin vielä melkein puhtaalla omatunnolla maksaa. Pitäähän sen hinnan olla "iso", käy sääliks muutenkin aina, kun frettejä pidetään kaks viikkoa ja huomataan, että sehän puree ja viskataan pihalle. (monta tällasta valitettavaa tarinaa kuullu niin freteistä kun koiristakin)


      • maria

        Ne jotka pystyy maksamaan sen 170 € on yleensä sitten myös varakkaita sen verran että voi huolehtia rokotukset ja kaikki lääkäri jutut ruoat ja "hiekat"

        tää on mun mielipide


      • T.M
        maria kirjoitti:

        Ne jotka pystyy maksamaan sen 170 € on yleensä sitten myös varakkaita sen verran että voi huolehtia rokotukset ja kaikki lääkäri jutut ruoat ja "hiekat"

        tää on mun mielipide

        Jos itse myisin aikuista frettiä pitovaikeuksien tms. takia pois, niin (tietty vaan mun mielipide) en kehtaisi siitä ottaa enemmän kuin pennun hinnan tai vähän alle, eihän tarkoitus ole että lemmikkiin "sijoitetut" rahat saadaan kaikki takaisin... tärkeämpää olisi että hyvä koti löytyy. Varsinkaan mitään ikäloppua frettiä mutta jos eliö olisi suht nuori ja vaikkapa leikattu, niin ostajan kannattanee huomioida ettei sitten itse tartte maksaa leikkausta!

        Ja vaikka itse en maksanut fretistä mitään 300 € niin sitä suuremmalla innolla olen laittanut rahaa leluihin lääkäriin yms. varmaan toisen mokoman... Eipä kaikkia kalliita rotupiskejäkään niin hyvin pidetä. Mutta kun fretin hinta on nykyään se mitä on, niin jos nyt joku alkaisi myydä pentuja esim 30 € rokotuskulut niin epäilen että houkuttaisi hyvinkin harkitsemattomia ostajia "hei nyt saa halvalla, kato äiti" :)


      • dunidaala
        maria kirjoitti:

        Ne jotka pystyy maksamaan sen 170 € on yleensä sitten myös varakkaita sen verran että voi huolehtia rokotukset ja kaikki lääkäri jutut ruoat ja "hiekat"

        tää on mun mielipide

        Meikä haluais fretin,mut jossain paikoissa ne on ihan hirveen kalliit ni täytyy ny sit tsekkaa vähä......


      • se
        dunidaala kirjoitti:

        Meikä haluais fretin,mut jossain paikoissa ne on ihan hirveen kalliit ni täytyy ny sit tsekkaa vähä......

        itse fretti mitenkään kallis ole. Eläinlääkärikulut ja muut menot ennemminkin saattavat yllättää monen. Itse maksoin fretistä viime vuonna 200e, mutta eläinlääkärikuluihin onkin jo mennyt lähemmäs 400 euroa ja mm. kämpän uudelleen sisutamiseen/tavaroihin varmaan vähintään toinen mokoma. Mutta on kyllä ollut sen arvoistakin.


    • hilleri

      kumpainenkin 170 €. Siis kipale. Ja kumpikin tuli pentuina, tai no toinen oli jo lähes täysikasvuinen ostohetkellä. Millään ryöstöhinnalla en alkaisi itsekään ostaa (tuo 170 € on jo musta aika paljon, mutta voin vielä sen maksaa), mutta toisaalta myös todella halpa hinta epäilyttäisi.

    • T.M

      Enemmän ihmettelen kyl ilmoituksia tyyliin
      "Sekarotuisia koiranpentuja, emä luonnevikainen rottweilerin ja pulloharjan risteytys, isä tuntematon, hinta 500 €, vain maalle ja kartanonomistajille" että meneekö nää läpi?
      Hyvä tietysti koirille jos menee mutta omistajahan tuossa on mokannut...

      Uskoisin että lähes kaikki fretin pentueet Suomessa on "suunniteltu" ja fretin kasvattajat joutuvat sikäli panostamaan enemmän että leikkaamattomien frettien pito vaatii enemmän tietoa/rahaa/vaivaa. Vrt. leikkaamaton narttukoira ei kupsahda anemiaan. Tai en tiedä, arvelen???

      • hilleri

        Mietiskelin juuri tuossa miten paljon hintaa noille elukoille tosiasiassa onkaan kertynyt, eikä ole kyllä mitään halpaa lystiä! Leikkaukset ja rokotukset ynnä muut eläinlääkärikäynnit vielä fretin hinnan päälle, niin ei oo halpaa ei..


      • totta on

        fretti käy mainiosti 12 vuotiaalle tytölle kuin pojallekkin jos vanhemmat ovat fretin hankkimisen tukena hoitamisessa ynnä muussa.


    • -Lizzy-

      Fretin pennun hinta on yleensä noin 130e, mutta vanhemmat on kyllä yleensä aika lailla sitä samaa hinta luokkaa!

    • ninnu

      Mun frettini maksoi 800 mk. Tuolloin oli suht halpa yleisen hinnan liikkuessa 1500 tietämillä, mikä minusta oli ja on törkeä hinta. Minusta kohtuullinen hintapyynti liikkuisi tuossa samaisessa satasesta sataanseitsemäänkymppiin enintään.

      • ninnu

        Jäin vain miettimään, että millä frettien hintaa perustellaan, eli miten se määräytyy nykyjään?


      • perustuu siihen
        ninnu kirjoitti:

        Jäin vain miettimään, että millä frettien hintaa perustellaan, eli miten se määräytyy nykyjään?

        että millainen fretti on, minkä värinen ja onko rotueläin... ?


    • heli. 96

      mä itse haaveilen fretistä... mutta tuskin tulen ikinä saamaan. Meillä on kissa eikä luultavasti tottuisi frettiin.... Mutta mun mielestä fretti sais maksaa 50-150 euroa... mutta tollanen viiden kympin fretti ois jo melko halpa :) ehkä joku 90 euroo ois sopiva hinta

    • Kiva__kurkkija

      Moi! Mistä niin halvalla sat, voisitko kertoa! Jos sait jstakin hyvästä piakasti niin mullekkin kelpais. :D vastaa vaikka tähän viestiin =) jos voisit olla niin kiva, mutta jos niin halpoja oli niin voisin kaksikin ottaa, oliko ne pentuja :)

    • Sennni

      Moi sä kirjotit tohon että sait poikafretin 100:sella nii oliko se pentu? ja ostitko sen kasvattajalta vai kaupasta?

    • Pekulle

      Moi kaikki. Olisiko teistä kukaan fretin
      kasvattaja? Haluaisin näet kuulla erilaisia freteistä. En ole ostamassa mutta toivon että kerrotte hintoja.
      Pekulle 28.12-08 17:59

    • heideyy

      paljon fretti maksaa? Esim.faunataressa? Täytyykö freteillä olla jotkut rokotukset? Kiitos jos joku vastaa!

      • ja mistä niitä saa

        Hei!

        Faunatar ei myy frettejä, koska he ovat tajunneet, että niin vilkas, aktiivinen ja älykäs eläin ei kuulu eläinkaupan hyllyille, kuten eivät kuulu koirat tai kissatkaan.

        Fretin pennun hinta kasvattajilla taisi tänä vuonna olla pääsääntöisesti 300€. (275-350€)

        Frettiä ei tule ostaa mistään eläinkaupasta. Löydät tästä keskusteluita ja tietoa jos vain viitsit etsiä.

        Fretille annetaan Suomessa rokote penikkatautia vastaan (Febrivac Dist). Muita rokotteita ei tarvita ellei matkata ulkomaille tmv.


    • aikoinani

      eli siis neljä vuotaa sitten ostin itselleni 1v fretin 300e. Poika oli kuitenkin rkotettu ja leikattu, eli oli mielestäni suht halpa. Ja saihan silloin eläinkaupoista suht halavlla, 160e muistaakseni, mut ne oliki mitä oli.. Tänäpäinä vaikka hinta okin korkee, nin jotkut kasvattajat lupaa rahat takaisin jos kahen vuoden isällä pentu kuolee syöpään. Että jonkinlainen "takuu" olemassa. Ja joo, on ihan järkevää että fretti on ns saois hinnois ku rotukoira, koska fretti on eksoottinen eläin, lekuritkaan ei tiedä niist läheskään tarpeeks, ja helposti niit ostaa vain ksoka ovat söpöjä. Kovalla hinnalla karsitaan epäluotettavimmat ostajat pois. ei oo halpaa kasvattaakaan niitä jos mennääs siihen... Ja jos haluaa kasvattaa laadukkaita frettejä, että oikeasti oppivat ihmisen käsiteltäväksi, niin ei oo aikaa siihen et on samaan aikaan 19frettii synnytyksessä, koska yhteen pentueeseen menee 10vko enneku on lähteny omaan kotiinsa.. on monta seikkaa mitkä vaikutta hinnoitteluun, ja jos oikeesti haluu fretin ja on valmis kaikkeen sen kaa niin se 300e/pentu ei oo paljon verattuna siihen mitä se fretti tulee maksamaan elämänsä aikana.. suolitukokset, telomiset jne....

      • .....

        Itelläni kaks frettiä, toinen tarhahilleri 100e,ostin pentuna ja toinen kasvattajalta vuosi sitten pentuna 250e.
        Mielestäni pennusta pyydettävä hinta nykypäivänä 250-350e on hyvä hinta, koska se nimenomaan karsii noita hetken mielijohteesta- ostajia. Kasvatuskaan ei ole mitään halpaa hommaa, ottaen huomioon emon tiineysajan kustannukset ja pentujen rokotukset, sirutukset terv.tarkastukset etc.
        Tänä päivänä jos näkisin ilmoituksen fretistä joka maksaa 50e, saattaisin katsoa sitä sillä silmällä että näädäsä halutaan vaan eroon.
        Fretti ei ole mikään gerbiili tai hiiri mitä saa parilla kympillä el.kaupan hyllyltä "mä haluan ton"-tyylillä ja sitten maksetaan kassalle.

        Ja teille, jotka haluatte fretin parilla kympillä, u wish. Lisätkää yks nolla perään nii sit voi ehk onnistuu :) Ja muistakaa se et se fretin hinta ei oo mitään verrattuna siihen mitä kaikki muut kustannukset tulee maksamaan näädän elinaikana!


      • hyyppäri
        ..... kirjoitti:

        Itelläni kaks frettiä, toinen tarhahilleri 100e,ostin pentuna ja toinen kasvattajalta vuosi sitten pentuna 250e.
        Mielestäni pennusta pyydettävä hinta nykypäivänä 250-350e on hyvä hinta, koska se nimenomaan karsii noita hetken mielijohteesta- ostajia. Kasvatuskaan ei ole mitään halpaa hommaa, ottaen huomioon emon tiineysajan kustannukset ja pentujen rokotukset, sirutukset terv.tarkastukset etc.
        Tänä päivänä jos näkisin ilmoituksen fretistä joka maksaa 50e, saattaisin katsoa sitä sillä silmällä että näädäsä halutaan vaan eroon.
        Fretti ei ole mikään gerbiili tai hiiri mitä saa parilla kympillä el.kaupan hyllyltä "mä haluan ton"-tyylillä ja sitten maksetaan kassalle.

        Ja teille, jotka haluatte fretin parilla kympillä, u wish. Lisätkää yks nolla perään nii sit voi ehk onnistuu :) Ja muistakaa se et se fretin hinta ei oo mitään verrattuna siihen mitä kaikki muut kustannukset tulee maksamaan näädän elinaikana!

        Itse olen jo kauan halunnut veljeni kanssa frettiä , olisimme valmiitä ostamaan ensivuoden puolella ( varmaan kesän aikoin) 2 uros fretti poikasta. Harmi vaan että nykyään fretin poikaset maksavat jtn yli 300 :( Meillä on kyllä varaa ostaa 2 frettiä , mutta ensimmäisiksi oisi kiva olla vähän halvenpaa...... Jos joku tietää jtn kasvattajia joka myisi 200 eurolla ( voi olla vähän yli tai ali) nii laittakaa linkkiä :) mutta oisimme vasta ensivuonna ottamassa joten ei kiirettä


    • fretit! <33

      Minä olisin hankkimassa tuollaista ihanaa karva-olentoa... x)9

    • Fretit! <33333333333

      Voih... mäki oon haaveillu fretistä jo monta monta vuotta, mutta tuo hintapuoli tuntuu vähän liiankin korkealta.... Saisikohan pentuja jostain alle 150€???!! En oikeen usko, että vanhemmat suostuis maksamaan ihan noin paljon, niinkuin esim. tuo 300€... Oon siis suunnitellu jo 4-5vuotta kahden fretin hankintaa, mutta ei sellaista ihanaa karvapalloa vielä ole näkynyt. On ne kyllä niin ihania!

    • Jetro & Rötkö

      Kristus. Kasvattajilta saa pentuja 200-350 euron hintaan,
      eikä se ole kallis hinta jos vertaat esimerkiksi rotukoiraan
      tahikka -kissaan. Jos taas olette tottuneet että maatiaiskissoja
      saa naapurista ilmatteeksi ja pari kaupan päälle jos edellinen
      sattuu huonosta hoidosta kupsahtamaan, niin kai se fretti
      sitten tuntuu kalliilta. Itse olen pelkästään tyytyväinen että
      ovat nuinkin "kalliita", ettei sitten kaikenmaailman älypäät
      mene ostamaan häkkieläimeksi, vaan frettejä ostavat
      ovat ihmisiä, jotka tietää eläimestä paljon ja haluaa sitä
      tosissaan.

      Fretin hinta on korkea siksi, että kasvattaja saa omaan
      taskuunsa edes jonkin verran. Miksi kukaan kasvattaisi,
      jos siitä ei saisi minkään näköistä voittoa. Ei se eläinten
      kasvattaminen mitään leikkiä ole, vaan ihan oikeaa työtä.
      Kasvattajien pennut on koulutettu alustavasti, eläinlääkäri on
      tarkistanut ne, ne on reksisterissä, sirutettuina ja joskus
      myös rokotettuina. Eli onko ihme että sitä hintaa tulee.

      Jos ei tosiaan ole rahaa maksaa eläimestä muutamaa sataa,
      niin älkää sitten ottako sitä eläintä. Pitäisi olla sen verran
      kärsivällisyyttä, että voi odotella ja kerätä sitä rahaa lemmikkiä
      varten.

      Ylempikin kommentoija ilmoittaa suunnitelleensa fretin hankintaa
      viisi vuotta. Jos hän olisi säästänyt joka viikko seitsemän euroa
      fretin hankintaa varten hänellä olisi 1825 euroa frettejä varten,
      sillä hinnalla saa aika monta frettiä ja helvetin hienot varusteet
      kaupan päälle. Ja rakas nimimerkki "Fretit!

    • Naskender

      No nyt tuli asiallista asiaa! Hyvä nimim. Jetro&Rötkö!! :) T: Nasun omistaja naapurista. ;D

    • -PuPPy-

      Minun mielestäni aika monet frettikasvattajat (joiden sivuja olen käynyt kurkkimassa) pyytävät pennuista 350 €. Me harkitsemme nyt vasta fretin hankintaa (olen 15, ja aloittanut tiedon etsimisen jo 9-vuotiaana).
      Raha ei saa fretin hankinnassa olla se pääasia. Ja muistakaahan, ettei fretti ole häkkieläin. : ) Se tarvitsee (vähintäänkin) oman huoneen, jossa se saa olla vapaana (ja vielä parempi olisi, jos se saisi olla vapaana koko asunnossa).
      Ja fretti kannattaa aina hankkia kasvattajalta.
      Näin kertoo PuP. :'D

    • juhawi

      "Fretti ei ole halpa, se ei tule halvaksi vaikka sen
      halvalla saisitkin. Se repii vaatteesi, tuhoaa sohvasi ja raastaa
      hermojasi. Se tarvitsee yllättävän paljon ruokaa, se kusee parkettisi
      pilalle ja se vaatii eläinlääkärin hoitoa, koska on kohtuullisen
      sairas eläin."

      Juuri näin. Meillä kolmen fretin taloudessa keskimääräiset eläinlääkärikulut tähän saakka n. 500e/eläin/vuosi. Sisältämättä matkoja ja työpoissaoloja. Meillä ei kuitenkaan ole pahemmin sairasteltu ja muutamia pikkujuttuja lukuunottamatta tapaturmiakaan ei ole sattunut. Kolmella asiakkaalla saa jo myös 'paljousalennusta' eläinlääkäreillä, joten yhden fretin kulut olisivat meillä keskimäärin yli 500e vuodessa.

      Lisänä tietysti mm. ruoat, herkut, kuljetuskopat, lelut ynnä muu tarpeellinen. Näihin kuluvaa rahamäärää ei ole koskaan edes laskettu. Sanoisin että tarpeeksi :)

      Missä tässä tuntuu eläimen hankintahinta sen elettyä tyypillisen 8-10 vuotta?

    • jooomoro

      Mistä sivulta voi löytää niitä ketkä myisi frettejä?

    • noora500000000000000

      eli voiko frettejä olla vain yksi voiko ne kuolla ennemmin jos sillä ei ole kaveria ja montako rokotetta freteillä täytyy olla?

      olen epävara fretin ottamisesta jos en osaakkaan hoitaa sitä!

    • EmiliaL.

      Voi olla yksi, mutta silloin se vaatii todella paljon aikaasi(vaatii siis muutenkin) joten helpompi olisi olla ainakin kaksi, On toisella sitten kaverikin jonka kanssa oleilla jos itse et ole kotona. Fretti voi kuitenkin ystävystyä muidenkin eläinten, kuten koiran kanssa. Fretti pitää rokottaa vuosittain penikkatautia vastaan ja tietenkin jos aikoo lähteä ulkomaille esim näyttelyihin pitää fretille hommata rabiesrokotus.

      Ja voin sanoa aika varmasti että jos fretin ottaa ja se todella on sinun lajisi, tulee niitä frettejä aika nopeasti useampi:)

      Suomen frettiliiton hyväksymät kasvattajat löytyvät: http://frettiliitto.fi/page3.php

    • noora500000000000000

      mutta eikö fretit ystävysty kissojen kanssa ai vaan koirien? ja myös entä sit jos meil on luolakoira ja sen tehtävä on saalistaa minkkejä ja tollasii?

    • jormakka15

      Tuollaisen haisevan ja purevan paskatykin oikea paikka on kompostin takana,pari metriä maata päällä.elukka tuhoaa totaalisesti kaiken mihin pääsee käsiksi.

    • jormakka15

      yleensä frettien hinta on 150-300






      @

    • koirienkera

      vähän myöhässä, mutta sinä joka sanoit että rotukoiran hinta pyörii samoissa mitä fretin, niin et ole oikeassa. Koiran joka on rekisteröity ja muutenkin kasvattajalta niin hinta on siinä 800-1500, riippuen rodusta :) ja siis kerroin vain koska jäi vaivaamaan, Ja oma rekattu paimen makso sen 1200, siinä kuule sai rahalle vastinetta ja paljon. aikuisten koirien ja rekisteremättömien sekarotuisten pentujen hinta, on siinä 100-400, näin koira ja fretti ihmisenä:)

    • Anonyymi

      🤣🤣

    • Anonyymi

      oon aina halunnu 6v asti ostaa fretin muttakun myydään pieneen ylihintaan

    • Anonyymi

      tietääkö ketään mistä ostaa sellainen fretti je kuinka paljon pentu maksaa??

    • Anonyymi

      Haluaisin ostaa fretin mutta en löydä 250€ halvempaa mistä löysit noin halpoja?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe