Lopetan syömisen! Pahaolo, mut

ei nälkä!

Lopetan syömisen, vaikka kuulostaa ehkä oudolta. Minulla on epämääräinen pahaolo ja hikoilen. Koskaan ei ole nälkä. En usko, että olen sairas fyysisesti vaan tämä on joku psyykkinen juttu.

Lopetan syömisen ja katson paraneeko olo. En laihdu, lihon vaan jos syön vähänkin. En jaksa huolehtia liikunnasta. Olin yhteydessä sairaanhoitajaan, joka sanoi, että kehoni käy säästöliekillä ja siksi en laihdu, vaikka en syö paljon.

Onko tämä jo laihari-annos, eilinen ruokani

4 ruisleivän puolikasta
1 valmisviipale juustoa
3 pientä perunaa, sipulia, porkkana
(eli edellisen päivän liharuokajämät)
1 jäätelöannos
1 omena
maitokahvia monta kuppia - eli siis maitoa
4 palaa tummaa suklaata

On nämä varmaan jo näitä 50 -ihmisen ongelmia kun kroppa menee säästöliekille tulevan vanhuuden vuoksi.

33

1188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polulla

      tarkistappa alpumiini arvosi ,ettet vaan kerää nestettä,se vaan kertyy elimistöösi ja antaa valheellisen kuvan lihomisesta.
      terv,turust

      • alpumiini?

        Kuulostaa hienolta, mutta mikä se on? Jos lopettaa syömisen niin kait ne nesteetkin tulevat ulos paremmin - lähtee kaikki kiertään?


      • tiivistää
        alpumiini? kirjoitti:

        Kuulostaa hienolta, mutta mikä se on? Jos lopettaa syömisen niin kait ne nesteetkin tulevat ulos paremmin - lähtee kaikki kiertään?

        sun suones,muuten ne on kuin vuotavat vesiputket.


    • ....................

      Juopottelet liikaa. Itse sain eilen alas neljänneksen lenkkimakkaraa.

      Tänään on saanut alas puolitoista litraa keskiolutta ja mukillisen lihalientä. Varasin nakkipaketin, jos illalla huilais.

      • ollenkaan

        Juon hyvin vähän. Ei sitäkään tee mieli. Kokeilin viikonloppuna, puoli pulloa Leijonaa kokiksella, mutta ei tuntunut missään.


      • harrastaa tämmöst...

      • paljonko?

        Paljonko tarvitsee hengissä pysymiseen pitkällä tähtäimellä jo 50 -ihminen?


      • ......................
        paljonko? kirjoitti:

        Paljonko tarvitsee hengissä pysymiseen pitkällä tähtäimellä jo 50 -ihminen?

        Ryypätessä jää ruoka, vitamiinit jne. jää liian vähille.

        Kun katkoo rännin, pitää vetää vitamiineja, magnesiumia, kalsiumia jne.

        Normaalitilassa normaali ruoka riittää, siis jos syö monipuolisesti.

        Joskus nuorena, joku ennustajaeukko ennusti korteista, että kuolen kolmikymppisenä. Kun en sitten kuollutkaan, päätin elää niin kuin viisaalta ja mukavalta tuntuu. Täällä heiluu vain aikansa.


      • Anonyymi

        Eöeeöeöröögöeäeeöäe,a.s.säässäsädäs.äsässäsdäewäeöelöokiiikkolökökö,pookåäonnporödädäs,s,s,.säsäwwö,w,wäweäöwwäpeääääööselcdöcefeöefölcs pandavauvaa,däössäsööeäe,eäeä.wäwwääwwäwööwäwäwäwwääwöw


    • Otto-Vaan.

      Tuolla sun päivä annoksella toimeen tulisin.
      Joskus en nautiskele edes tuotakaan määrää.

      Leippää syön vähemmän ja salaattia enemmän.
      Keitto tai kalapaistos, risotto tai broilerista
      kiskottu liha annos siinä kerran päivässä.

      Toinen juttu jos joku tarjoo seisovanpöydän aterian.
      Silloin pistän paremmaksi ja ähkyn päälle.:)

      Kyllähän tuo tuntuisi että sinun pitäisi silti
      poiketa vaikka terkkarin juttusilla, niin hän
      tietää ohjata eteenpäin jos siltä tuntuu.

      jk.Olenkin saanut pientä muutosta vaakan näytölle.
      Pienempiin päin luvut näyttää.:)

      Yli viisikiloinen on poistunut minun kehosta viimeaikoina.

    • itse syön hyvin vähän vaikka en laihdutuskuurilla olekkaan.Päivittäin syön vain sen,mitä joku toinen syö yhdellä ateriakerralla.

      Eilenkin meni vain yksi keittolautasellinen, ja kolme ruisleivän palaa koko päivänä. :)

      En muutes usko tuohon iän säästöliekkiin.Oma mies on reilusti yi viiskymppinen mutta ruoka maistuu..Niin joo..Tietysti sitten kun on jo OIKEASTI vanha,niin ruoan tarve pienenee..

      • ei se sitä tarkoita tuo

        säästöliekki, vaan sitä että:
        Syöt sen keittolautasen ja ne voileivät...sun elimistö luulee, että ei tuu enää muuta ja alkaa valmistaa siitä ruuasta RASVAA!!
        Samoin kun mättää liikaa sokeria ja rasvaa, niin elimistä valmistaa siitä kuluttamattomasta osasta RASVAA...ja jos sitä ei liiku pois, on se ahteris!


    • Tstwin.

      tuosta ei voi sanoa mitään.

      mutta osta valmisaterioita ja laske niistä kalorit.

      siosittelen esim.
      HK broilerikiusaus 300 g ja jotaion 230 kaloria.

      Sanoi eräs kaverini, lääkärille, oli hänellä tekemässä kodin remppaa,
      "että jotain vikaa taita olla, kun viinakaan ei maistu",
      kuoli alta puolen vuoden, ei tordä mihin, oli 53v.

    • Putkivalo

      Ulos kävelemään siitä! On se kummaa kun tietää että liikunta ja happihyppely on hyväksi, mutta mitään ei tehtäis sen eteen? Lopetetaan mielummin vaikka syömisen! Siis sehän varmasti auttaa! Voi jösses sua, ihminen!

      Tuliks mulle nyt tarpeeksi huutomerkkejä tuohon..

      Hoitsu on oikeassa. Kannattaa syödä 5 pientä ateriaa päivässä, silloin aineenvaihdunta pysyy vilkkaana. Se laihduttaa enemmän kuin jos syöt kaksi ateriaa missä on vähemmän kaloreita, keho oppii nopeasti että ruokaa ei tule vaikka tarvetta olisi ja alkaa säästellä, aineenvaihdunta putoaa.

      Sanoisin että aika äkkiä väsyt tuota menoa. Tuo sun kahvimääräsi on aika korkea muuhun ruokaan verrattuna? Ja syö enemmän kasviksia, ruisleivän päälle vaikka paprikaa, c-vitamiinin kanssa rautakin imeytyy paremmin.

      Jos et laihdu vaikka syöt vaan tuon verran, lisää liikuntaa. Se on sitäpaitsi mukavaa kun vaan pääset alkuun.

      Sokerit on mitattu milloin viimeksi? Kilpirauhanen..?

      • ja tuo ulkona liikkuminen ja liikunta yleensäkin piristää valtavasti.Lenkiltä kun tulee,niin on kuin uusi ihminen..:)


      • Kilpi- ja lisäkilpirauhanen

        Jos viittaa sairauteen niin voihan jotain olla...

        Sokerit on varmaan otettu. On osteoporoosi, kilpirauhasen vajaatoimintaa ja lisäkilpirauhasen liikatoimintaa. Ehkä jotakin vikaa siis kuitenkin on, vaikka lääkärit eivät ole todenneet...

        Terveyspalstalle mun tän ongelman kanssa pitää siirtyä.

        Kiitos kaikille!


      • Putkivalo
        mii-su kirjoitti:

        ja tuo ulkona liikkuminen ja liikunta yleensäkin piristää valtavasti.Lenkiltä kun tulee,niin on kuin uusi ihminen..:)

        Vaikka olis huono kelikin, on niin mukavaa tulla lämpöiseen kotiin :) saa siitä niin paljon energiaa.


      • Putkivalo
        Kilpi- ja lisäkilpirauhanen kirjoitti:

        Jos viittaa sairauteen niin voihan jotain olla...

        Sokerit on varmaan otettu. On osteoporoosi, kilpirauhasen vajaatoimintaa ja lisäkilpirauhasen liikatoimintaa. Ehkä jotakin vikaa siis kuitenkin on, vaikka lääkärit eivät ole todenneet...

        Terveyspalstalle mun tän ongelman kanssa pitää siirtyä.

        Kiitos kaikille!

        huomasin että ihan liian vähän proteiinia sulla oli tuossa päivän annoksessa myös, sekin saattaa väsyttää.

        Pidähän huolta itsestäsi, se pidentää ikää. Tai jos ei sitä, niin ainakin parantaa elämisen laatua. Kokeile piruuttas, elä terveellisesti kuukauden, ulkoile ja syö kunnolla, katso vaikuttaako! Aloita huomenna! Et menetä mitään, päin vastoin, takaan sen :) Eikä tarvi edes tsempata kuin sen ekan viikon, sitten se menee jo omalla painollaan.


      • tulossa.....

        Aattelin vaan kertoa.

        Olin aikanaan pitkään seisomatöissä. 1800 pedaalin polkaisua tunnissa, kädet heilui ja juoksemaankin joutui. Ei toki kuin osan päivästä, mutta kuitenkin.

        Jalkoja särki töitten jlkeen, pakko makoilla.

        Palasin juurilleni, suunnitteluhommiin. Nyt toistakymmentä vuotta koneella istumassa ja sohvalla lepäilemässä. Jaloissa ongelmia, oikee nyrjähteleem muutaman kerran vuodessa, sellaiset tukikondarit välillä polvissa. Niin ja nytkin nilkka nurin, pitää teipata jos lähtee pitemmälle reissulle.

        Niin, diagnoosi, lievää kulumista.

        Pitäisi käveleskellä enemmän. Saisi lihaksia tueksi enemmän. Ei vain just nyt oikein onnistu.

        Vähän tylsää, oon sentään alle viidenkympin ja olin stokkalla kattelemassa kävelykeppien hintoja.En viitsinyt ostaa, jotenkin pärjää ilmankin.

        Noin painosta. Ennen kun oli ylipainoa, nyt olen laihtunut. Syynä energiatarpeen väheneminen ja kohtuuton juopottelu.

        Onneksi tupakoin, tulee könköteltyä pihalle usein, saa raitista ilmaa........

        Ihminen kun vanhenee, kertyy vikoja kuin vanhaan autoon tai pyykkikoneeseenkin. Luonnon laki.

        En varsinaisesti ole mikään urheiluvastainen, inhoan vain kaikenlaista kimppakivaa ja ohjattua liikuntaa, itekseen käveleskely ihan ok. En oikein pidä ihmisistä, kaupungissa vähemmän erämaita. En omista tuulipukuja tai muutakaan sportti krääsää. Tai väärin meni, golfbägi on. Mökillä puttaillut tms. Palloja vaikea löytää naapurin kaurahalmeesta ja nekin maksavat.

        Huomannut tuossa kavereissa vaan, että paikat pragaa. Tyypit pelailleet vaikka mitä boxanneet, kulkeneet kuntosaleilla jne. Milloin olkapäitä leikelty, milloin sairiksella jonkun muun urheiluvamman takia.

        Mä olen vaan tehnyt töitä, ja pysyin terveenä 46- vuotiaaksi. Nyt pitäs kuntoilla enemmän, jahka nilkka taas pitää.

        Sori, meni kai ajatus hukkaan kun innostuin höpiseen....

        Niin, siis elimistö rapistuu, eikä liikunta oikein onnistu kaikilta. Siihen pitää sopeutua, ei ole vaihtoehtoja. Ruokahommissa ajattelen, että ihmisen pitää syödä mitä haluaa, elimistö kertoo sen. Lisävitamiineja, magnesiumia tms käytän satunnaisesti minäkin. Joskus vaan tuntuu siltä, että tarvitsee niitä, etenkin rännin jälkeen.

        Noh, jotku kokkailee keittokirjan mukaan ja laskee kaloreita. Tapa se on sekin hoitaa ruokahuoltoa kropalle.

        Ei nyt mä sekoilen liikaa, iltaolut ja unta palloon...

        =DW=


      • sanoo_suttura*
        tulossa..... kirjoitti:

        Aattelin vaan kertoa.

        Olin aikanaan pitkään seisomatöissä. 1800 pedaalin polkaisua tunnissa, kädet heilui ja juoksemaankin joutui. Ei toki kuin osan päivästä, mutta kuitenkin.

        Jalkoja särki töitten jlkeen, pakko makoilla.

        Palasin juurilleni, suunnitteluhommiin. Nyt toistakymmentä vuotta koneella istumassa ja sohvalla lepäilemässä. Jaloissa ongelmia, oikee nyrjähteleem muutaman kerran vuodessa, sellaiset tukikondarit välillä polvissa. Niin ja nytkin nilkka nurin, pitää teipata jos lähtee pitemmälle reissulle.

        Niin, diagnoosi, lievää kulumista.

        Pitäisi käveleskellä enemmän. Saisi lihaksia tueksi enemmän. Ei vain just nyt oikein onnistu.

        Vähän tylsää, oon sentään alle viidenkympin ja olin stokkalla kattelemassa kävelykeppien hintoja.En viitsinyt ostaa, jotenkin pärjää ilmankin.

        Noin painosta. Ennen kun oli ylipainoa, nyt olen laihtunut. Syynä energiatarpeen väheneminen ja kohtuuton juopottelu.

        Onneksi tupakoin, tulee könköteltyä pihalle usein, saa raitista ilmaa........

        Ihminen kun vanhenee, kertyy vikoja kuin vanhaan autoon tai pyykkikoneeseenkin. Luonnon laki.

        En varsinaisesti ole mikään urheiluvastainen, inhoan vain kaikenlaista kimppakivaa ja ohjattua liikuntaa, itekseen käveleskely ihan ok. En oikein pidä ihmisistä, kaupungissa vähemmän erämaita. En omista tuulipukuja tai muutakaan sportti krääsää. Tai väärin meni, golfbägi on. Mökillä puttaillut tms. Palloja vaikea löytää naapurin kaurahalmeesta ja nekin maksavat.

        Huomannut tuossa kavereissa vaan, että paikat pragaa. Tyypit pelailleet vaikka mitä boxanneet, kulkeneet kuntosaleilla jne. Milloin olkapäitä leikelty, milloin sairiksella jonkun muun urheiluvamman takia.

        Mä olen vaan tehnyt töitä, ja pysyin terveenä 46- vuotiaaksi. Nyt pitäs kuntoilla enemmän, jahka nilkka taas pitää.

        Sori, meni kai ajatus hukkaan kun innostuin höpiseen....

        Niin, siis elimistö rapistuu, eikä liikunta oikein onnistu kaikilta. Siihen pitää sopeutua, ei ole vaihtoehtoja. Ruokahommissa ajattelen, että ihmisen pitää syödä mitä haluaa, elimistö kertoo sen. Lisävitamiineja, magnesiumia tms käytän satunnaisesti minäkin. Joskus vaan tuntuu siltä, että tarvitsee niitä, etenkin rännin jälkeen.

        Noh, jotku kokkailee keittokirjan mukaan ja laskee kaloreita. Tapa se on sekin hoitaa ruokahuoltoa kropalle.

        Ei nyt mä sekoilen liikaa, iltaolut ja unta palloon...

        =DW=

        Loppujen lopuksi voit melko hyvin? :)
        Se mikä sopii minulle ei aina sovi sinulle.

        Niinhän se on, mutta kaikkea kannattaa kokeilla kunnes löytää sen oman hyvän.
        Oli se sitten huumori ja kaiken kestäminen hammasta purren tai hanskojen naulaan ripustaminen ja lopun odottelu.


      • Putkivalo
        tulossa..... kirjoitti:

        Aattelin vaan kertoa.

        Olin aikanaan pitkään seisomatöissä. 1800 pedaalin polkaisua tunnissa, kädet heilui ja juoksemaankin joutui. Ei toki kuin osan päivästä, mutta kuitenkin.

        Jalkoja särki töitten jlkeen, pakko makoilla.

        Palasin juurilleni, suunnitteluhommiin. Nyt toistakymmentä vuotta koneella istumassa ja sohvalla lepäilemässä. Jaloissa ongelmia, oikee nyrjähteleem muutaman kerran vuodessa, sellaiset tukikondarit välillä polvissa. Niin ja nytkin nilkka nurin, pitää teipata jos lähtee pitemmälle reissulle.

        Niin, diagnoosi, lievää kulumista.

        Pitäisi käveleskellä enemmän. Saisi lihaksia tueksi enemmän. Ei vain just nyt oikein onnistu.

        Vähän tylsää, oon sentään alle viidenkympin ja olin stokkalla kattelemassa kävelykeppien hintoja.En viitsinyt ostaa, jotenkin pärjää ilmankin.

        Noin painosta. Ennen kun oli ylipainoa, nyt olen laihtunut. Syynä energiatarpeen väheneminen ja kohtuuton juopottelu.

        Onneksi tupakoin, tulee könköteltyä pihalle usein, saa raitista ilmaa........

        Ihminen kun vanhenee, kertyy vikoja kuin vanhaan autoon tai pyykkikoneeseenkin. Luonnon laki.

        En varsinaisesti ole mikään urheiluvastainen, inhoan vain kaikenlaista kimppakivaa ja ohjattua liikuntaa, itekseen käveleskely ihan ok. En oikein pidä ihmisistä, kaupungissa vähemmän erämaita. En omista tuulipukuja tai muutakaan sportti krääsää. Tai väärin meni, golfbägi on. Mökillä puttaillut tms. Palloja vaikea löytää naapurin kaurahalmeesta ja nekin maksavat.

        Huomannut tuossa kavereissa vaan, että paikat pragaa. Tyypit pelailleet vaikka mitä boxanneet, kulkeneet kuntosaleilla jne. Milloin olkapäitä leikelty, milloin sairiksella jonkun muun urheiluvamman takia.

        Mä olen vaan tehnyt töitä, ja pysyin terveenä 46- vuotiaaksi. Nyt pitäs kuntoilla enemmän, jahka nilkka taas pitää.

        Sori, meni kai ajatus hukkaan kun innostuin höpiseen....

        Niin, siis elimistö rapistuu, eikä liikunta oikein onnistu kaikilta. Siihen pitää sopeutua, ei ole vaihtoehtoja. Ruokahommissa ajattelen, että ihmisen pitää syödä mitä haluaa, elimistö kertoo sen. Lisävitamiineja, magnesiumia tms käytän satunnaisesti minäkin. Joskus vaan tuntuu siltä, että tarvitsee niitä, etenkin rännin jälkeen.

        Noh, jotku kokkailee keittokirjan mukaan ja laskee kaloreita. Tapa se on sekin hoitaa ruokahuoltoa kropalle.

        Ei nyt mä sekoilen liikaa, iltaolut ja unta palloon...

        =DW=

        Ja olet ihan oikeassa. Se on luojan lahja, tai lahja kuitenkin, jos tässä iässä on terve. Ja toisaalta näen itte että nyt jos koskaan pitäisi herätä ja pitää itsestään huolta. Luulen että se on tottumiskysymys, nuorena ei tarvi tehdä mitään, pysyt kunnossa silti. Vanhempana sitä vaan antaa periksi. Ei jaksa.

        Sitä suuremmalla syyllä pitäisi kuntoilla, jos paikat prakaa. Liikunta pumppaa enemmän verta ja sitä kautta rakennusmateriaaleja, se pitää aineenvaihdunnan korkealla ja sitä kautta solut uusiutuu nopeammin. Aina on jotain mitä voi harrastaa, vaikka voi olla työtä löytää mitä sopii. Entäs uiminen? Ja kun kävelet, laita valmiiksi tuki jalkaan vaikkei se oliskaan just silloin kipeä. Ja miksei polviinkin. Pääset niistä eroon sitten kun lihakset on kunnossa. Kävi mielessä vaimon kanssa pitkä sessio, mutta en taida sun tapauksessa suositella sitä :) jos nyt on lukenut sun juttujas oikein.

        Mullekin iski verenpainetauti ja jouduin pillereille. Kysyin lääkäriltä koska pääsen niistä eroon, ja hän naureskeli. Ei tässä iässä enää toivoakaan. Nyt olen puoli vuotta ollut ilman, kiitos lenkkeilyn. Kovaa työtä se on ollut, mutta lopussa kiitos seisoo.

        Antakaa vaan periksi! Minä en prkl aio.


      • Otto-Vaan
        tulossa..... kirjoitti:

        Aattelin vaan kertoa.

        Olin aikanaan pitkään seisomatöissä. 1800 pedaalin polkaisua tunnissa, kädet heilui ja juoksemaankin joutui. Ei toki kuin osan päivästä, mutta kuitenkin.

        Jalkoja särki töitten jlkeen, pakko makoilla.

        Palasin juurilleni, suunnitteluhommiin. Nyt toistakymmentä vuotta koneella istumassa ja sohvalla lepäilemässä. Jaloissa ongelmia, oikee nyrjähteleem muutaman kerran vuodessa, sellaiset tukikondarit välillä polvissa. Niin ja nytkin nilkka nurin, pitää teipata jos lähtee pitemmälle reissulle.

        Niin, diagnoosi, lievää kulumista.

        Pitäisi käveleskellä enemmän. Saisi lihaksia tueksi enemmän. Ei vain just nyt oikein onnistu.

        Vähän tylsää, oon sentään alle viidenkympin ja olin stokkalla kattelemassa kävelykeppien hintoja.En viitsinyt ostaa, jotenkin pärjää ilmankin.

        Noin painosta. Ennen kun oli ylipainoa, nyt olen laihtunut. Syynä energiatarpeen väheneminen ja kohtuuton juopottelu.

        Onneksi tupakoin, tulee könköteltyä pihalle usein, saa raitista ilmaa........

        Ihminen kun vanhenee, kertyy vikoja kuin vanhaan autoon tai pyykkikoneeseenkin. Luonnon laki.

        En varsinaisesti ole mikään urheiluvastainen, inhoan vain kaikenlaista kimppakivaa ja ohjattua liikuntaa, itekseen käveleskely ihan ok. En oikein pidä ihmisistä, kaupungissa vähemmän erämaita. En omista tuulipukuja tai muutakaan sportti krääsää. Tai väärin meni, golfbägi on. Mökillä puttaillut tms. Palloja vaikea löytää naapurin kaurahalmeesta ja nekin maksavat.

        Huomannut tuossa kavereissa vaan, että paikat pragaa. Tyypit pelailleet vaikka mitä boxanneet, kulkeneet kuntosaleilla jne. Milloin olkapäitä leikelty, milloin sairiksella jonkun muun urheiluvamman takia.

        Mä olen vaan tehnyt töitä, ja pysyin terveenä 46- vuotiaaksi. Nyt pitäs kuntoilla enemmän, jahka nilkka taas pitää.

        Sori, meni kai ajatus hukkaan kun innostuin höpiseen....

        Niin, siis elimistö rapistuu, eikä liikunta oikein onnistu kaikilta. Siihen pitää sopeutua, ei ole vaihtoehtoja. Ruokahommissa ajattelen, että ihmisen pitää syödä mitä haluaa, elimistö kertoo sen. Lisävitamiineja, magnesiumia tms käytän satunnaisesti minäkin. Joskus vaan tuntuu siltä, että tarvitsee niitä, etenkin rännin jälkeen.

        Noh, jotku kokkailee keittokirjan mukaan ja laskee kaloreita. Tapa se on sekin hoitaa ruokahuoltoa kropalle.

        Ei nyt mä sekoilen liikaa, iltaolut ja unta palloon...

        =DW=

        Minä olen ollut sellanen liikkuvainen tyyppi kaiken ikääni.
        Sittempä vuosi sitten iski vasempaan kantapäähän
        ihmeellinen tulehdus.Lääkärissä on juostu,
        tutkittu ja piikkejä saatu, eikä vain hellitä.
        Tämä estää aika totaallisesti kuntoliikunnan.

        Niinhän siinä sitten kävi että painokin kippasi
        kymmenellä kilolla ylöspäin vaikka kuinka yritti
        sääntöjen putteissa valikoida suuhun pantavan.

        Kesällä satuin lukemaan tässä lähellä olevan
        liikkeen mainosta tietyistä tuotteista.Tähän asti
        olen pitänyt täysin humpuukkina näitä laihdutus juttuja.
        Ostin kuitenkin ja nyt parin kuukautta napsittuani,
        paino on pudonnut tämän aamuisen puntarin mukaan
        kuusikiloa ja ruokailussa ei ole tapahtunut
        suuriakaan muutoksia.Olo on paljon paljon
        pirteämpi ja kevyempi nyt, kuin parikuukautta
        sitten.Vielä kun saisi kantapään kuntoon niin A Vot,
        sitten voisi yrittää normaali painoisten kirjoihin.
        Eli tästä painosta vielä kahdeksan kiloa alaspäin.


      • sulla taitaa olla
        Otto-Vaan kirjoitti:

        Minä olen ollut sellanen liikkuvainen tyyppi kaiken ikääni.
        Sittempä vuosi sitten iski vasempaan kantapäähän
        ihmeellinen tulehdus.Lääkärissä on juostu,
        tutkittu ja piikkejä saatu, eikä vain hellitä.
        Tämä estää aika totaallisesti kuntoliikunnan.

        Niinhän siinä sitten kävi että painokin kippasi
        kymmenellä kilolla ylöspäin vaikka kuinka yritti
        sääntöjen putteissa valikoida suuhun pantavan.

        Kesällä satuin lukemaan tässä lähellä olevan
        liikkeen mainosta tietyistä tuotteista.Tähän asti
        olen pitänyt täysin humpuukkina näitä laihdutus juttuja.
        Ostin kuitenkin ja nyt parin kuukautta napsittuani,
        paino on pudonnut tämän aamuisen puntarin mukaan
        kuusikiloa ja ruokailussa ei ole tapahtunut
        suuriakaan muutoksia.Olo on paljon paljon
        pirteämpi ja kevyempi nyt, kuin parikuukautta
        sitten.Vielä kun saisi kantapään kuntoon niin A Vot,
        sitten voisi yrittää normaali painoisten kirjoihin.
        Eli tästä painosta vielä kahdeksan kiloa alaspäin.

        marssimurtuma siellä kantapäässä!
        Osta sellanen geelityyny tueksi siihen...helepottaa...taioi se reijänympärys, sekin kohottaa kantapäätä!


      • Otto-Vaan
        sulla taitaa olla kirjoitti:

        marssimurtuma siellä kantapäässä!
        Osta sellanen geelityyny tueksi siihen...helepottaa...taioi se reijänympärys, sekin kohottaa kantapäätä!

        Taannoin 60:ä luvulla armeijan harmaissa,
        niissä aivan oikeissa pussihousuissa,
        eikä missään pellepuvussa.:)

        Tämäpä kun ei ole marssimurtuma,eikä luupiikkikään.
        Vaan lihaskalvon tulehdus kantapään alueella.

        Pitkäaikainen tulehdus aiheuttaa
        kalkinmuodostusta alueelle ja hankaloittaa
        tilannetta.Näin tuumi viimeksi tänään lääkärini
        kun taas piikitti kortisonia ja puudusainetta.
        Parinviikon päästä sitten taas uudestaan.

        Noita apu rinkuloita ja pehmennyksiä on jo mistä valita.
        Hankala vain kun pahin paikka on sisä syrjässä ja takaosassa.


    • Heikunkeikku

      ...vallan kokonaan jätä syömistä pois. Voi käydä köpelösti.

      En usko mihinkään säästöliekkeihin. Se säästöliekki on luultavasti vain sitä, että VÄHENTÄÄ liikuntaa siinä määrin, että ei kuluta kaloreja tarpeeksi.

      Mun mielestä tuon jäätelön olisit voinut jättää pois, kuten myös suklaan. Siis jos noita kiloja ajattelet.
      Opettele juomaan kahvi ilman maitoa. Viikon kun vedät naamaasi mustaa kahvia, vaikka "oksentamis pisteessä", niin totut makuun ja sen jälkeen kahvi maistuu mustana ERITTÄIN hyvältä.

      Kävely on hyvää liikuntaa. Liiku VÄHINTÄIN 3 kertaa viikossa. Ala tekemään kaikkia niitä asioita, mitä nykyäänkin teet NOPEAMMASSA tempossa. Esim. jos siivoat, ajattele se liikuntana ja kävele ja touhua siellä kotonakin sukkelampaa :)

      Jos saisit kaverin, jonka kanssa menisit pelaamaan sulkapalloa, niin se jos mikä saisi kilot tippumaan "klöntteinä" maantielle.

      Sitten vielä: Käy apteekissa ja osta C-vitamiinia ja B-vitamiinia.

      Jos itse ajattelet, että et usko olevasi fyysisesti sairas vaan on kyse jostakin psyykkisestä jutusta, niin paneudu myös siihen.
      Voihan olla, että paha olosi johtuu siitä Saamattomuudesta, että et jaksa ottaa itseäsi niskasta kiinni ja esim. ruveta liikkumaan.
      (tosin EN tiedä oletko saamaton,mutta JOS vaikka olisit)

      L I I K U !

      • liikut palstalla

        Kiitos Heikunkeikku! Liikut palstalla ja sinulla on hyviä kommentteja.

        Nyt en oikein tiedä osuitko oikeaan. En oikein ole laihdutuskuuripotilas, vaikka haluaisin pois 3-4 kg, koska minulla on paha olla ja luulen, että laihtuminen helopottaisi oloani. Minulla on siis pahaolo, mutta se ei ole vatsakipua. Nälkää en tunne koskaan. Vedenjuontia olen harrastanut, mutta se vain turvottaa.

        Kävin fillarilla ostamassa päivän jäätelöannoksen ja yritän joka päivä käydä jossakin. Olen kuntoutustuella kotona ja pelkkä kotona oleminen jotenkin niin kuin lihottaa. Paljon siivoamista huushollissani ei ole.

        Olen muuten käynyt ravintoterapeutilla monta vuotta sitten ja hän on sitä mieltä, että syömiseni olivat ainakin silloin ihan ok.

        Kiva kun vastasit! Heikunkeikku, oletko sinäkin päivät kotona ja sinulla aikaa kirjoitella siis? Minkä ikäinen olet?


        Eilen söin

        4 ruisleipäpuolikasta
        liharisottoa
        jätskiä
        lakupaloja
        2 nektariinia

        ja oli niin turvonnut ja täysi olo vielä nukkumaan mennessä, että en voinut edes kuvitella syöväni muuta. Minulla on lääkitystä ja se voi vaikuttaa jotenkin.


      • Heikunkeikku
        liikut palstalla kirjoitti:

        Kiitos Heikunkeikku! Liikut palstalla ja sinulla on hyviä kommentteja.

        Nyt en oikein tiedä osuitko oikeaan. En oikein ole laihdutuskuuripotilas, vaikka haluaisin pois 3-4 kg, koska minulla on paha olla ja luulen, että laihtuminen helopottaisi oloani. Minulla on siis pahaolo, mutta se ei ole vatsakipua. Nälkää en tunne koskaan. Vedenjuontia olen harrastanut, mutta se vain turvottaa.

        Kävin fillarilla ostamassa päivän jäätelöannoksen ja yritän joka päivä käydä jossakin. Olen kuntoutustuella kotona ja pelkkä kotona oleminen jotenkin niin kuin lihottaa. Paljon siivoamista huushollissani ei ole.

        Olen muuten käynyt ravintoterapeutilla monta vuotta sitten ja hän on sitä mieltä, että syömiseni olivat ainakin silloin ihan ok.

        Kiva kun vastasit! Heikunkeikku, oletko sinäkin päivät kotona ja sinulla aikaa kirjoitella siis? Minkä ikäinen olet?


        Eilen söin

        4 ruisleipäpuolikasta
        liharisottoa
        jätskiä
        lakupaloja
        2 nektariinia

        ja oli niin turvonnut ja täysi olo vielä nukkumaan mennessä, että en voinut edes kuvitella syöväni muuta. Minulla on lääkitystä ja se voi vaikuttaa jotenkin.

        Näyttääpä pahasti siltä, että metsään menin omine neuvoineni. Tunnustan, että oon ennenkin mennyt metsään. Höh, yritän nyt rämpiä sieltä pois ja yrittää uudestaan vastata sinulle.

        Oot varmasti normaali mitoissa, jos itse aattelet, että vain 3-4 kiloa vois "vetästä" veks. Ainahan se piristää jos pikkasen laihtuu. Me naiset ollaan vähä semmosia :)

        Jotkut lääkkeet todellakin voivat vaikuttaa turvottavasti.

        En ala täs mitään neuvoilemaan, kun löytäisin kohta taas itseni jostakin mettästä. Kirjotuksesi perusteella tuntuu, että osaat noita asioita itsekin käsitellä :)

        Toivottavasti paha olosi tulee paremmaksi :)

        Aamuisin ja keskipäivällä meikäläinen on kotona, työt alkavat iltapäivällä, kun oppilaat pääsevät koulusta. Tulevat sitten minun oppiini, soittelemaan. Tunnin kuluttua lähden ja illalla olen kotona noin 21 tienoilla. Tämmönen työaika passaa mulle hyvin. Olen nimittäin aivoton ja kädetön aamuisin :) Inspiroidun vasta puolelta päivin :)


    • Lisbet*

      Niin, koska keho toimii noin.

      Jaa päiväsi niin et 4 tunnin välein syöt jotain pientä, hedelmän, leipäpalan, viilin ym.

      Näin narraat kehoasi, ettei pääse sinne säästöliekille.

      Usko hyväksesi laihtuminen alkaa, toki katsot mitä syöt.

      Lopeta perunoiden puputus, syö vihanneksia niiden tilalla, hylkää kaikki makea, vaaleat leivät, pullat, kakut kaikki mikä on tehty vaaleista jauhoista.

      Kalaa, kanaa ja pihviäkin, ja paljon vettä kyytipojaksi.

      Nälkää ei tarvi tuntea, kunhan pidät hiilarit mahdollisemman vähissä. Tsemppiä!

      • IKMA

        Juo joka kerta lasi vettä kun aloitat ruokailun. Hirveä nälkä talttuu vedellä hetkeksi, ei tarvitse ainakaan ahmia ruokaa. Ihmisen kroppa osaa myös valehdella, kun Sinusta tuntuu että on nälkä niin voikin olla jano jota et tiedosta. Eli juo ensin jotakin, niin tiedät onko oikeasti nälkä. Aamulla ennen aamupalaa taas lasillinen vettä, vaikuttaa suolen toimintaan positiivisesti.


    • Anonyymi

      Ei nyt mahdoton ruokavalio ole, hyvä kun on leipää, saa kuituja eikä herkkuakaan kohtuuttomasti ole, riippu tietenkin mikä on jäätelöannoksen sisältä, tuutti, kaksi palloa vai litra. Kasviksia ehkä tuohon lisäisin. Minä uskon siihen että kun syö aika määrällisesti paljon vähäkalorista, kuitupitoista ruokaa, niin suolisto pysyy toiminnassa. Raasteet tai keitetyt kasvikset.

    • Anonyymi

      Kyllä mullakin olisi ihan pilun paha olla, jos syömästä lakkaisin. Lisäksi tulisin vielä vihaiseksikin enkä ole yhtään mukava sellaisena. - Nm. Rkstn ruokaa

    • Anonyymi

      Ruokavaliostasi puuttuu mm. proteiinia,
      se on välttämätön elimistölle.
      Sitä tarvitsee päivittäin gramman painokiloa kohti
      eli 60 kiloinen ihminen tarvitsee noin 60 grammaa.

      Lisää päivittäiseen ruokavalioosi kalaa tai lihaa 150-200 grammaa
      tai muuta proteiinipitoista ja jos et syö lihaa ollenkaan
      ja ala ottaa B-vitamiinia purkista ja vähän äkkiä.
      B12 vitamiinia saa vain lihasta, hyvin vähän muusta,
      mutta kannattaa syödä B-monivitamiinia missä on kaikki.
      Tuolla ruokavaliolla tulee vaje monesta aineesta,
      mikä vaikuttaa terveyteen.

    • Anonyymi

      Aloittajan ruokavaliolla ei laihdu. Ei aloittajalla ole hajuakaan ravintsemusasioista.
      Sinä päivän kun vetää suklaata ei laihdu grammaakaan
      vaikkei mitään muuta söisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe