Talletus suoja

Suojaako?

olen pohtinut nostanko kaikki tilini sukanvarteen
vai luotanko että talletussuoja on turvana jos pankki kaatuu vaikka se on epätodennäköista suomessa mutta ei koskaan tiedä.
Olen lukenut joistain tiliehdoista että talletus-
suojan saa 25000€ jos ei ole muita varallisuuksia tai ainakin jotenkin näin sen ymmärsin lukeneeni vaikka pankeissa ne sanoo että talletussuoja toimii mutta nehän on siellä pankissa kauppiaita ja saattavat puhua omiaan.
eli teenkö tästä sen johtopäätöksen että minun
kannattaa nostaa kaikki sukanvarteen jokaisesta
pankista jossa on tilejä.

10

1686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talletus Suoja

      Jos et usko siihen niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin nostaa rahat käteisenä pois. Mutta käteisen rahan voi joku varastaa, koira voi syödä tai hiiret viedä pesäänsä, tuulenpuuska vie kun tuuletat, talo palaa ja rahat mukana.

      Tai voit jemmata rahat niin hyvin, että itsekin unohdat minne.

      Moni omaisuus on myös yksinkertaisesti kadonnut, kun se on niin hyvässä jemmassa ettei kukaan muu siitä tiedä. Sitten aina joku ostaa kirpputorilta vanhan matkalaukun, jonka vuorista paljastuukin pieni omaisuus. Jännittävää varmasti, mutta ehkä ei omalla omaisuudellasi.

      • pieni kassakaappi

        pieni kassakaappi on kätevä,sellainen n 40 cm korkea,mukava on säilyttää rahaa kun muistaa missä kaikki arvokas on,eikä pikku tulipalo edes tuhoa sitä

        sopii esim vaatekomeroon suojaan


      • tallettaja
        pieni kassakaappi kirjoitti:

        pieni kassakaappi on kätevä,sellainen n 40 cm korkea,mukava on säilyttää rahaa kun muistaa missä kaikki arvokas on,eikä pikku tulipalo edes tuhoa sitä

        sopii esim vaatekomeroon suojaan

        Kyllä tää täytyy kaikille kertoa, jos sä ne rahat sukan varteen otat. Inflaatio syö rahan arvoa sellaisella nopeudella, että kolmen vuoden päästä et saa puoliakaan ruokaa tai tavaroita niillä rahoilla.
        ilyisi
        Käy kuin Mummun säästöille:(olihan siellä tuhansia, mutta käypä arvo on muutamia euroja)

        Talletuskorot on keksitty juuri sitä varten, että rahan ostoarvo säilyisi edes osin.


      • pieni kassakaappi
        tallettaja kirjoitti:

        Kyllä tää täytyy kaikille kertoa, jos sä ne rahat sukan varteen otat. Inflaatio syö rahan arvoa sellaisella nopeudella, että kolmen vuoden päästä et saa puoliakaan ruokaa tai tavaroita niillä rahoilla.
        ilyisi
        Käy kuin Mummun säästöille:(olihan siellä tuhansia, mutta käypä arvo on muutamia euroja)

        Talletuskorot on keksitty juuri sitä varten, että rahan ostoarvo säilyisi edes osin.

        voin sen verran kertoa ei minulla tule konkurssia jos säilytän nippua 500e seteleitä kassakaapissa


    • tallettaja

      Kylä täytyy sanoa, että itsekkin olen asiaa ajatelut, kuika siirellä vaivaiset talletukset niin että kumpikin on sen 25000€ piirissä?

      • tallettaja

        ...Liste...
        Jos jotain tolta pohjalta keksit, niin jaa ihmeessä tietosi. meillä ongelma siinä, että toisella 31 ja toisella 12.

        Olen miettinyt tätä 25000 rajaa itsekkin.

        Pelottaa!!!


      • Ajatelkaa itse
        tallettaja kirjoitti:

        ...Liste...
        Jos jotain tolta pohjalta keksit, niin jaa ihmeessä tietosi. meillä ongelma siinä, että toisella 31 ja toisella 12.

        Olen miettinyt tätä 25000 rajaa itsekkin.

        Pelottaa!!!

        Tilit joka pankkiin kunnes on kaikki hajautettu 25 tonnin eriin.


      • Suojaako????
        Ajatelkaa itse kirjoitti:

        Tilit joka pankkiin kunnes on kaikki hajautettu 25 tonnin eriin.

        Niin olen itse tehnyt, mutta onko siinä sitten
        enään talletussuojan piirissä.jos pankki 1 menee
        konkkaan ja sinulla on pankki 2:ssa 25000€
        niin sinulla on varallisuutta ja korvaako valtio
        silloin talletussuojan pankki 1:n menetetyistä
        rahoista.Onko jollain varmaa tietoaasiasta ja
        mistä sen voisi tarkistaa.


      • sanottiin pankista
        Suojaako???? kirjoitti:

        Niin olen itse tehnyt, mutta onko siinä sitten
        enään talletussuojan piirissä.jos pankki 1 menee
        konkkaan ja sinulla on pankki 2:ssa 25000€
        niin sinulla on varallisuutta ja korvaako valtio
        silloin talletussuojan pankki 1:n menetetyistä
        rahoista.Onko jollain varmaa tietoaasiasta ja
        mistä sen voisi tarkistaa.

        että talletussuoja maksetaan vain kerran, sotu/asiakas,jos oikein ymmärsin,ei monia talletuksia.
        Mutta tietenkin,jos sulla on hajautettu moneen pankkiin, niin tuskin kaikki kaatuu.


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe