Talletus suoja

Suojaako?

olen pohtinut nostanko kaikki tilini sukanvarteen
vai luotanko että talletussuoja on turvana jos pankki kaatuu vaikka se on epätodennäköista suomessa mutta ei koskaan tiedä.
Olen lukenut joistain tiliehdoista että talletus-
suojan saa 25000€ jos ei ole muita varallisuuksia tai ainakin jotenkin näin sen ymmärsin lukeneeni vaikka pankeissa ne sanoo että talletussuoja toimii mutta nehän on siellä pankissa kauppiaita ja saattavat puhua omiaan.
eli teenkö tästä sen johtopäätöksen että minun
kannattaa nostaa kaikki sukanvarteen jokaisesta
pankista jossa on tilejä.

10

1541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talletus Suoja

      Jos et usko siihen niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin nostaa rahat käteisenä pois. Mutta käteisen rahan voi joku varastaa, koira voi syödä tai hiiret viedä pesäänsä, tuulenpuuska vie kun tuuletat, talo palaa ja rahat mukana.

      Tai voit jemmata rahat niin hyvin, että itsekin unohdat minne.

      Moni omaisuus on myös yksinkertaisesti kadonnut, kun se on niin hyvässä jemmassa ettei kukaan muu siitä tiedä. Sitten aina joku ostaa kirpputorilta vanhan matkalaukun, jonka vuorista paljastuukin pieni omaisuus. Jännittävää varmasti, mutta ehkä ei omalla omaisuudellasi.

      • pieni kassakaappi

        pieni kassakaappi on kätevä,sellainen n 40 cm korkea,mukava on säilyttää rahaa kun muistaa missä kaikki arvokas on,eikä pikku tulipalo edes tuhoa sitä

        sopii esim vaatekomeroon suojaan


      • tallettaja
        pieni kassakaappi kirjoitti:

        pieni kassakaappi on kätevä,sellainen n 40 cm korkea,mukava on säilyttää rahaa kun muistaa missä kaikki arvokas on,eikä pikku tulipalo edes tuhoa sitä

        sopii esim vaatekomeroon suojaan

        Kyllä tää täytyy kaikille kertoa, jos sä ne rahat sukan varteen otat. Inflaatio syö rahan arvoa sellaisella nopeudella, että kolmen vuoden päästä et saa puoliakaan ruokaa tai tavaroita niillä rahoilla.
        ilyisi
        Käy kuin Mummun säästöille:(olihan siellä tuhansia, mutta käypä arvo on muutamia euroja)

        Talletuskorot on keksitty juuri sitä varten, että rahan ostoarvo säilyisi edes osin.


      • pieni kassakaappi
        tallettaja kirjoitti:

        Kyllä tää täytyy kaikille kertoa, jos sä ne rahat sukan varteen otat. Inflaatio syö rahan arvoa sellaisella nopeudella, että kolmen vuoden päästä et saa puoliakaan ruokaa tai tavaroita niillä rahoilla.
        ilyisi
        Käy kuin Mummun säästöille:(olihan siellä tuhansia, mutta käypä arvo on muutamia euroja)

        Talletuskorot on keksitty juuri sitä varten, että rahan ostoarvo säilyisi edes osin.

        voin sen verran kertoa ei minulla tule konkurssia jos säilytän nippua 500e seteleitä kassakaapissa


    • tallettaja

      Kylä täytyy sanoa, että itsekkin olen asiaa ajatelut, kuika siirellä vaivaiset talletukset niin että kumpikin on sen 25000€ piirissä?

      • tallettaja

        ...Liste...
        Jos jotain tolta pohjalta keksit, niin jaa ihmeessä tietosi. meillä ongelma siinä, että toisella 31 ja toisella 12.

        Olen miettinyt tätä 25000 rajaa itsekkin.

        Pelottaa!!!


      • Ajatelkaa itse
        tallettaja kirjoitti:

        ...Liste...
        Jos jotain tolta pohjalta keksit, niin jaa ihmeessä tietosi. meillä ongelma siinä, että toisella 31 ja toisella 12.

        Olen miettinyt tätä 25000 rajaa itsekkin.

        Pelottaa!!!

        Tilit joka pankkiin kunnes on kaikki hajautettu 25 tonnin eriin.


      • Suojaako????
        Ajatelkaa itse kirjoitti:

        Tilit joka pankkiin kunnes on kaikki hajautettu 25 tonnin eriin.

        Niin olen itse tehnyt, mutta onko siinä sitten
        enään talletussuojan piirissä.jos pankki 1 menee
        konkkaan ja sinulla on pankki 2:ssa 25000€
        niin sinulla on varallisuutta ja korvaako valtio
        silloin talletussuojan pankki 1:n menetetyistä
        rahoista.Onko jollain varmaa tietoaasiasta ja
        mistä sen voisi tarkistaa.


      • sanottiin pankista
        Suojaako???? kirjoitti:

        Niin olen itse tehnyt, mutta onko siinä sitten
        enään talletussuojan piirissä.jos pankki 1 menee
        konkkaan ja sinulla on pankki 2:ssa 25000€
        niin sinulla on varallisuutta ja korvaako valtio
        silloin talletussuojan pankki 1:n menetetyistä
        rahoista.Onko jollain varmaa tietoaasiasta ja
        mistä sen voisi tarkistaa.

        että talletussuoja maksetaan vain kerran, sotu/asiakas,jos oikein ymmärsin,ei monia talletuksia.
        Mutta tietenkin,jos sulla on hajautettu moneen pankkiin, niin tuskin kaikki kaatuu.


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      654
      4814
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3241
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2498
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 255
      1899
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1363
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe