Eli olen nyt siis käsittänyt että ennakkoverotus menee sillain, että teet arvion kuinka paljon teet voittoa vuodessa eli mikä on liikevaihto?
Jos vaikka arvioit että liikevaihto: 6000e mutta sitten käykin niin että jäät vaikka hiukan miinukselle, niin mites se verotus sitten oikeen menee?
Mikä muuten veroprosentti on?
Eli jos jäät vuodesta miinukselle niin et joudu maksamaan yhtään veroa?
Ennakkoverotus?
1
926
Vastaukset
- voevoeeee
Ensinnäkin liikevaihto ei ole yhtä kuin voitto. Ennakkoveroa varten arvioidaan paljonko verotettava tulo tulee olemaan. Verotettava tulo saadaan kun tuloista vähennetään menot (ostot, hallinnolliset kulut, korot yms.) ja poistot. Maksetut verot, sakot, veronkorotukset eivät ole verotuksessa vähennyskelpoisia. Edustuskuluista voi vähentää puolet.
Ennakkoja voi muuttaa kesken tilikauden (nostaminen helpompaa kuin alentaminen) jos näyttää että maksaa liikaa tai liian vähän.
Jos maksaa liikaa veroja, saa veronpalautusta ja jos taas liian vähän, saa mätkyjä.
Veroprosentti riippuu yritysmuodosta.
Jos tulos menee miinukselle, ei tietenkään tarvitse verojakaan maksaa. Jo maksetut ennakkoverot saa takaisin verotuksen valmistumisen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786535- 1481794
- 1131578
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢38953Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96933Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5859Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan241835- 41809