Kolikoiden vieminen pankkiin

juupsjuu

Mietin tässä, että millä tavalla voisin tallettaa säästöpossuun kertyneet kolikot Sampon tilille?
Tarkoitan siis, että minule on kotona niitä ns. kolikkopusseja, joissa lukee siis: lähettäjä, vastaanottaja, allekirjoitus.
Laitanko vaan kolikot pussiin ja kirjoitan lähettäjäksi oman nimeni ja vastaanottajaksi oman nimeni ja tilinumeroni? Ja mihin sitten pussin kiikutan? Pankin kassalleko? Ja tuleeko tästä jotain maksuja minulle?
Lahdessa ei tietääkseni ole sellaista talletusautomaattia vai onko?
Mikä olisi siis helpoin tapa viedä kolikot pankkiin? Sampoon siis.

16

4494

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutoComment

:Kolikoiden vieminen pankkiin
      :juupsjuu Mietin tässä, että millä tavalla voisin
      :tallettaa säästöpossuun kertyneet kolikot Sampon
      :tilille?

No torilla Aleksanterinkatu 8, siellä on
      Talletusautomaatti. Se on "kopissa siellä" mutta
      hyvin opastettu. Talleta kolikot alle sadan erissä
      niin ei tarvitse maksaa laskentamaksua eli pysäytä
      masiina aina kun lähestyy sataa eli vaikka 95 - 98
      kohdalle. Kolikkopusseilla jos hölmöilet, maksat
      palvelumaksua ja noi on yrityskäyttäjille jotka
      ** MAKSAA AINA **.

Seteleissä ei ole tuota 100 euron rajaa. Yrityskäyttäjillä on aina laskentamaksu.

Automaatti erottelee kolikot / setelit joilla
      omat tariffit.

• meillä.

meillä forssassa ja monella muulla paikkakunnalla on sammolla talletusautomaatti, eteisessään.
      tallettaminen on ilmaista, voi tallettaa myös setelit,
      tarvii tilinumeron tai kortin.

toinen vaihtoehto on,
      osta raharenkiä, alle 2 € kpl.
      lataa ne täyteen, kuluu pikkuostoksissa uskomattoman nopeaan nuo rahat.

• 6 euroa käteistä lompakossa

Tapa 2 - maksa kaikki kortilla jos vain suinkin pystyt. Ei näet kerry kolikoita sen jälkeen.

• Kolikoiden talletus

Helpoin tapa viedä kolikot pankkiin?
      - Ei muuta, kuin S-Pankin tiskille, vie noin minuutin pari. Helppoa kuin mikä.

Sampoon siis.
      - Ai jaa, no tuota... hmm, en tiedäkään heidän käytännöstä; kai varmaan kolikkoautomaattiin?

• maksa niillä pikkuostot

Miksi kukaan kerää kolikoita, jos ei ole pikkulapsi?
      Kaikki pankit otta niiden laskemisesta maksut, vaikka automaatti ne laskee.

Joten käytä ne ostoksiin, parkkimaksuihin, lasten viikkorahoihin jne jne.
      Laske itse vaikka pieniä 5-10e kasoja tai kuten tuossa joku sanoi, hommaa yksi 2egen kolikkorenki, ja käytä ne killingit!

• Onneksi ilmaista

"Kaikki pankit otta niiden laskemisesta maksut, vaikka automaatti ne laskee."

Ei ota. Sammon talletusautomaatilla kolikoiden talletus omalle tilille on täysin ilmaista (olettaen että talletuserä on alle 100 euroa; tarpeen vaatiessa voi tehdä useassa erässä).

Maksan lähes 90-prosenttisesti ostokseni kortilla, mutta pieniä ostoksia käteisellä. Ja kyllä niitä kolikoita vaan kertyy. Jokaisen päivän päätteeksi kotiin tultuani laitan kaikki lompakossa olevat kolikot erilliseen pieneen pussukkaan. Pussukan sisällön vien automaatille kaksi kertaa vuodessa, ja sellainen 200-300 euroa siellä on.

Parkkimaksuja ei tarvitse maksaa, ei myöskään viikkorahoja, joten niihinkään ei kolikoita mene.

Todella sääli että Suomessa pankkien ahneuden takia ei lyönyt läpi ns. elektroninen kukkaro, eli että kortille sai ladattua rahaa, ja sillä maksettua pikkuostokset.

Asuin pari vuotta keski-Euroopassa, jossa tuo systeemi toimi loistavasti, ja siellä kertyi ehkä viiden euron edestä kolikkoja vuodessa.

• Juzux
        Onneksi ilmaista kirjoitti:

Ei ota. Sammon talletusautomaatilla kolikoiden talletus omalle tilille on täysin ilmaista (olettaen että talletuserä on alle 100 euroa; tarpeen vaatiessa voi tehdä useassa erässä).

Maksan lähes 90-prosenttisesti ostokseni kortilla, mutta pieniä ostoksia käteisellä. Ja kyllä niitä kolikoita vaan kertyy. Jokaisen päivän päätteeksi kotiin tultuani laitan kaikki lompakossa olevat kolikot erilliseen pieneen pussukkaan. Pussukan sisällön vien automaatille kaksi kertaa vuodessa, ja sellainen 200-300 euroa siellä on.

Parkkimaksuja ei tarvitse maksaa, ei myöskään viikkorahoja, joten niihinkään ei kolikoita mene.

Todella sääli että Suomessa pankkien ahneuden takia ei lyönyt läpi ns. elektroninen kukkaro, eli että kortille sai ladattua rahaa, ja sillä maksettua pikkuostokset.

Asuin pari vuotta keski-Euroopassa, jossa tuo systeemi toimi loistavasti, ja siellä kertyi ehkä viiden euron edestä kolikkoja vuodessa.

Niin minkähän takia niitä pikkuostoksia ei voi maksaa esim. Electron-kortilla?
        Eihän tässä maassa kohta ole niin pientä puljua johon ei kortti kelpaisi.
        Onkos sillä nyt väliä meneekö se kahvikupin hinta suoraan tililtä vai "korttikukkarosta"?

• löälälää
        Juzux kirjoitti:

Onkos sillä nyt väliä meneekö se kahvikupin hinta suoraan tililtä vai "korttikukkarosta"?

Miksei voi käyttää sitä pikkurahaakin maksamiseen, eikä aina 20 seteliä? Olis täällä pohjolassa vielä opettelemista rahankäytössä.

• Onneksi ilmaista
        Juzux kirjoitti:

Jotenkin vain minulla on sellainen mentaalinen blokki, että jonkun pikkuostoksen maksaminen kortilla tuntuu jotenkin typerältä. Jonkinlaisena automaattisena rajana on minulla ollut 10 euroa, jos sen alle menee niin annan mieluummin käteistä. Nimenomaan siksi, että Suomessa kaikki kortit vaativat sen saman operaation tunnuslukuineen kaikkineen.

Tuollaisen elektronisen lompakon kätevyys on nimenomaan se, että se on älyttömän nopea - kortti koneeseen, painetaan ok, kortti pois. Tunnuslukua ei tarvita. Varmaan nopeampaakin kuin käteisellä maksaminen.

Ja tietysti sitten on kaikki torit, mansikanmyyjät marketeissa, myyjäiset, yms. joissa kortti ei edes kelpaa; noista niitä kolikoita kertyy.

• Onneksi ilmaista
        löälälää kirjoitti:

Miksei voi käyttää sitä pikkurahaakin maksamiseen, eikä aina 20 seteliä? Olis täällä pohjolassa vielä opettelemista rahankäytössä.

Jos sattuu niin, että käyn saman päivän aikana kahdessa eri paikassa tekemässä pikkuostoksia, niin joskus otankin niitä kolikoita, jos on helppo summa ja sopivia kolikoita.

Mutta päivästä toiseen en halua kolikoita mukana kantaa, vaan jätän ne joka ilta kotiin. Eli uusi päivä, ja uudestaan setelillä maksaminen jos sellainen tilanne tulee.

Minulle tämä sopii mukavasti, kun se kolikoiden tallettaminen kuitenkin on täysin ilmaista, ja vie viitisen minuuttia muutaman kerran vuodessa. Ja onhan se kiva pieni täysin "ylimääräinen" raha, voi vaikka ostaa jotain kivaa extraa. :-)

• Ikinä kuullut moista touhua
        Onneksi ilmaista kirjoitti:

Tuossa jutussa kiinnitti huomiota siihen, että sanoit "pvän päätteeksi erottelen aina kolikot erilliseen kolikkopussiin".

MIKSI ihmeessä sieltä kukkarosta pitää ne kolikot ottaa oikein erikseen pois. Kun pidät ne jatkossa siellä, kuluu ne kolikot ihan samalla tavalla kun setelirahakin.
        Kortilla voi maksaa lähes 99% kaikkialla. Jos käy torilla tai kauppahallissa tai jossain kahvilla, voi olla että käteistä tarvitaan pikkusummina.

Asoista voi tehdä nimittäin hyvin yksinkertaista, tai HELV*** vaikeaa kuten sinä ;)

• Onneksi ilmaista
        Ikinä kuullut moista touhua kirjoitti:

Tuossa jutussa kiinnitti huomiota siihen, että sanoit "pvän päätteeksi erottelen aina kolikot erilliseen kolikkopussiin".

MIKSI ihmeessä sieltä kukkarosta pitää ne kolikot ottaa oikein erikseen pois. Kun pidät ne jatkossa siellä, kuluu ne kolikot ihan samalla tavalla kun setelirahakin.
        Kortilla voi maksaa lähes 99% kaikkialla. Jos käy torilla tai kauppahallissa tai jossain kahvilla, voi olla että käteistä tarvitaan pikkusummina.

Asoista voi tehdä nimittäin hyvin yksinkertaista, tai HELV*** vaikeaa kuten sinä ;)

En minä mitään "erottele" enkä todellakaan sanonut, että niin tekisin!

Sen kun kuopasen kaikki kolikot sieltä lompakon kolikkotaskusta ja tiputan ne siihen pussiin. Menisiköhän siinä ehkä viisi sekuntia max.

Teen sen siksi, että en tykkää kantaa kolikoita mukana. Painavat lompakossa ja tekevät sen muhkuksi.

Eipä se minua juuri rasita jos et ymmärrä; näin olen tehnyt jo yli 20 vuotta ja tämä tapa sopii minulle loistavasti. En ketään muuta olen tähän pakottamassa. Mutta en myöskään näe, että muilla on mitään syytä ihmetellä, miten "ihmisille kertyy kolikkoja pankkiin vietäväksi".

• jervusta

Itse laitan aina taskunpohjalta kolikot säästöön ja vuodessa tulee kolikoista säästöä noin 1500e. Kortin käyttöä yritän rajoittaa koska silloin tietää aina paljonko on rahaa mukana varmasti. Varsinkin kun nordea nostaa saldo kyselyä automaatista palvelumaksun 20c.

Ja ihan kätevä tapa säästää "huomaamatta" kunnon lomareissu rahoja.

• possuintoilija

Ihmettelen vain ihmisiä, jotka tulevat valittamaan ja manailemaan kolikkosäästämistä. Mitä ihmeellistä siinä on? Roskiinko ne kolikot pitäisi nakata?

Itse ainakin säästän kolikoita säästöpossuun ja myös tarvittaessa maksan kaupassakin niillä. Siltikin minulle kertyy säästöön vuosittain 150-350 euroa kolikoita. Ikää minulla 29-v.

Noilla kolikoilla olen saanut maksettua mm. ruohonleikkurin vanhemmille, uuden television, uudet stereot ja lukuisat kampaajareissut. Ja monet joulu- ja synttärilahjat olen niillä maksanut.

Jos joku ei kestä kolikkosäästämistä niin on parempi kun menette muualle valittamaan.

• uusi possun omistaja

Hommasin tällä viikolla uuden ison hippolippaan osuuspankista. Jouduin maksamaan siitä, mutta se haukkuneen hintansa takaisin kunhan saan sen täyteen.

Meneehän siinä aikaa yksin täytellä se, mutta aivan sama, onpahan mukava ylläripylläri sitten. On mukava miettiä ja haaveilla mitä tekisin niillä rahoilla sitten ;D Tietysti osa niistä aikanaan menee säästötilille, se on varmaa.

Joten jos jollakin sitä vastaan että näin "kolmenkympin kriisissä" säästän säästöpossuun, niin voi voi.

• purkkipirjo

=)) samaa mieltä,itse olen myös addiktoinut säästöpossusäästämiseen tosin olen hong kong-tavaratalosta hommannut purkin joka tunnistaa kaikki kolikot ja laskee ne joten tiedän kokoajan miten paljon rahaa purkissa on.Ja nopeasti kertyy nyt lukemat 300 ja rapiat ja tammikuusta olen sinne kolikoita heitellyt!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59