If lakkauttaa konttoreita

Raumalla, Kankaanpäässä, Pietarsaaressa, Forssassa Imatralla jne. konttorit lakkautetaan. 500 000 ihmistä vaikutusalueella. Ei ole kilpailukyvyssä pelättävää Nallen firmalla. Mitähän tulevaisuus tuo tullessaan. Tuntuu ihan kuin valmisteltaisiin myyntiä. Organisaatiota kevennetään koko ajan. Sampo realisoi tai siirsi Vakuutusyhtiön sijoitusomaisuuden itselleen jo ajat sitten. Nyt laitetaan luvut kuntoon ja myydään pois? Jollekin pankille jotta Nalle pääsee taas pankinjohtajaksi?
Asiakkaat jaetaan ainakin lakkautettavien konttoreiden alueilla uusiksi. Asiakkaat pakotetaan nettiin ja puhelinpalveluun. Vakuuttamisen osaaminen ja vakuutuksiensa tunteminen jää asiakkaalle. Nyt pohditaan tämä asia tällä palstalla läpi. Spekuloidaan oikeen kunnolla. :)

17

5884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehtävänsä

      vakuutusyhtiön huono maine tekee tehtävänsä.

    • .....

      Franchising-yrityksiksi taidetaan nämä yrittää muuttaa. Outoa kyllä on, että näihinkin konttoreihin on juuri haettu uusia asiamiehiä ja nyt tuleekin lakkautuspäätös, tosin asiamiehet siirtynevät sitten franchising-yrittäjän alaisiksi.

    • yhteiskuntavastuu

      Yhtiöpohjainen toiminta on puhtaasti vain rahantekoväline. Ainoa tavoite on tuoda mahdollisimman paljon rahaa omistajille. Tämän ovat huomanneet niin asiakkaat kuin yhtiön henkilökuntakin.
      Onneksi Suomessa on vielä hyvin toimivia keskinäisiä yhtiöitä, joilla on myös muita arvoja kuin raha.

      • Mä vaan

        Onko muita keskinäisiä yhtiöitä kuin Tapiola?
        Ainakin mulle Tapiola on myrkkyä, tekisi joka kerta, kun näen mainoksen, heittää telkkaria jollakin. Omaan nilkkaan se naksahtaisi.

        Tapiola ei korvaa liikennevahingon aiheuttamia kustannuksia, vaan itse ne on maksettava.
        Se siitä keskinäisyydestä.


      • 4 keskinäistä
        Mä vaan kirjoitti:

        Onko muita keskinäisiä yhtiöitä kuin Tapiola?
        Ainakin mulle Tapiola on myrkkyä, tekisi joka kerta, kun näen mainoksen, heittää telkkaria jollakin. Omaan nilkkaan se naksahtaisi.

        Tapiola ei korvaa liikennevahingon aiheuttamia kustannuksia, vaan itse ne on maksettava.
        Se siitä keskinäisyydestä.

        Eli Tapiolan lisäksi Fennia, Lähivakuutus ja Turva. Turva on toki käytännössä Tapiolan ohjauksessa.

        Keskinäisten ja oyj pohjaisten yhtiöiden suurin ero on että oyj pohjaiset jakavat voittoa osakkeenomistajille. Keskinäisillä raha jää toimintaan, eli vahinkoihin, liikekuluihin ym. Varmastikin keskinäisillä yhtiöillä on hieman raskaampi kulurakenne (suurempi organisaatio ym). Tämä ei kuitenkaan kerro koko totuutta, joka on että keskinäiset maksavat suhteessa enemmän korvauksia kuin oyj pohjaiset yritykset.

        Sulle Tapiola on myrkkyä. Tasan jokaisella vakuutusyhtiöllä Suomessa on pettyneitä sekä myös tyytyväisiä asiakkaita. Mielipiteitä Suomesta löytyy reilu 5 miljoonaa kappaletta.


      • Mä vaan
        4 keskinäistä kirjoitti:

        Eli Tapiolan lisäksi Fennia, Lähivakuutus ja Turva. Turva on toki käytännössä Tapiolan ohjauksessa.

        Keskinäisten ja oyj pohjaisten yhtiöiden suurin ero on että oyj pohjaiset jakavat voittoa osakkeenomistajille. Keskinäisillä raha jää toimintaan, eli vahinkoihin, liikekuluihin ym. Varmastikin keskinäisillä yhtiöillä on hieman raskaampi kulurakenne (suurempi organisaatio ym). Tämä ei kuitenkaan kerro koko totuutta, joka on että keskinäiset maksavat suhteessa enemmän korvauksia kuin oyj pohjaiset yritykset.

        Sulle Tapiola on myrkkyä. Tasan jokaisella vakuutusyhtiöllä Suomessa on pettyneitä sekä myös tyytyväisiä asiakkaita. Mielipiteitä Suomesta löytyy reilu 5 miljoonaa kappaletta.

        Joo, ainakin liikennevahinkojen kohdalla löytyy aika tarkkaan samaa mieltä olevia vammautuneita.
        Yhteistä meillä oli se, ettei liikennevahinkopuolen vakuutusyhtiö maksanut lakisääteisiä korvauksia (palkkakustannuksia, kuntoutuksia ja pientä haittarahaa) kenellekään
        suosiolla. Päin vastoin, mitä rankemmat tutkimustulokset, sitä hanakammin kiistävät kaiken ja laittavat terveydentilan heikkenemiselle sairausperäiset syyt.
        Esim. Tapiolan työeläkepuoli on hyväksynyt kuntoutustuen työeläkepohjaisena onnettomuuspäivästä lähtien mutta liikennevahinkopuoli ei, vaan pitää vammoja ja työkyvyttömyyttä sairausperäisenä.

        Meitä samanlaisia tapauksia oli Tapiolasta (sattui olemaan enemmistö), mutta oli If:istä, Pohjolasta ja Fenniasta. Karuimmat onnettomuudet yleensä sattuvat tietysti liikennevahingoista, kuka mäsäyttänyt auton puuhun, kuka kolaroinut, kuka jäänyt pysäkillä bussin ruhjomaksi, kenen päälle ajanut pakettiauto (itse fillarilla), kuka mitenkin. Yhteistä oli, ettei kenellekään makseta liikennevahingon mukaan, vaan max työeläkkeen mukaista kuntoutusrahaa tai pysyvää eläkettä työeläkkeen mukaisesti. Kela ja oma kunta maksavat kuntoutukset ja tietysti itse. Ja Kela joko harkinnanvaraisesti tai sitten vamma on eläkeläisen hoitotuki korotettuna.

        Itse asiassa Turvasta en kuullut kenenkään puhuvan kuukden viikon aikana laitoskuntoutusjaksolla ollessani??


      • yks vaan
        4 keskinäistä kirjoitti:

        Eli Tapiolan lisäksi Fennia, Lähivakuutus ja Turva. Turva on toki käytännössä Tapiolan ohjauksessa.

        Keskinäisten ja oyj pohjaisten yhtiöiden suurin ero on että oyj pohjaiset jakavat voittoa osakkeenomistajille. Keskinäisillä raha jää toimintaan, eli vahinkoihin, liikekuluihin ym. Varmastikin keskinäisillä yhtiöillä on hieman raskaampi kulurakenne (suurempi organisaatio ym). Tämä ei kuitenkaan kerro koko totuutta, joka on että keskinäiset maksavat suhteessa enemmän korvauksia kuin oyj pohjaiset yritykset.

        Sulle Tapiola on myrkkyä. Tasan jokaisella vakuutusyhtiöllä Suomessa on pettyneitä sekä myös tyytyväisiä asiakkaita. Mielipiteitä Suomesta löytyy reilu 5 miljoonaa kappaletta.

        Pohjantähtikin keskinäinen vakuutusyhtiö ja toiminta on vähän samansuuntaista kuin Ifillä, eli konttoreita kiinni, kuluja pienemmäksi ym. Ettei vaan If ja Pohjantähti yhdessä suunnittelisi jotain...... ????


    • AWK

      Mulle on aivan sama onko konttori Ifin vai onko se Ifin frankkukonttori.

      • Ei mullekaan ole väliä onko konttori kenen pitämä, mutta työntekijöillä on väliä. Eläkeputkeen lykätään työkykyistä sakkia ja jos ei putki maistu, niin saat kengän kuvan takapuoleen. Toivottavasti vakuutusväki pitää toisistaan huolta, ettei kvartaalin välein heitellä miten sattuu. Tarjotaan työtä päivän varoitusajalla 100 kilsan päästä. Ei se ainakaan ole rahasta kiinni.


    • edellinen konttoreiden sulk...

      Kun if viimeksi alkoi lakkauttamaan konttoreitaan, irtisanoi ammattitaitoiset työntekijänsä ja antoi alueen kaikenkarvaisten asiamiesten hoitoon, romahti yhtiön asema ja uskottavuus ko. alueilla.

      Nallehan on sanonut, että asiakkaat tuovat vain hiekkaa kengissään vakuutusyhtiön konttoriin. On parempi pysyä asiakkaista erossa ja tehdä itselle lisää rahaa vakuutusasiakkaiden vuosikymmenten aikana yhtiöön ahtaneilla rahoilla.

      If on kaikilla mittareilla eniten asiakkaita menettänyt yhtiö viime vuosina. Mutta se ei Nallen filosofiaa haittaa lainkaan...

      • AWK

        Jokainen hyvin johdettu yritys pyrkii tekemään oikeaan aikaan oikeita päätöksiä. Minua ihmetyttää tämä parku kalliin jakeluverkoston perään, kun hyvät asiakkaat eivät sitä tarvitse juuri ollenkaan. Itse en ole käynyt varmaan kymmeneen vuoteen vakuutusyhtiön konttorissa. Miksi kävisin, kun asiat voi helpommin hoitaa soittamalla tai netin kautta. Uskokaa tai älkää niin tilalle tulee yrittäjävetoisia myyntikonttoreita.
        ...ja tulos kasvaa.


      • AWK kirjoitti:

        Jokainen hyvin johdettu yritys pyrkii tekemään oikeaan aikaan oikeita päätöksiä. Minua ihmetyttää tämä parku kalliin jakeluverkoston perään, kun hyvät asiakkaat eivät sitä tarvitse juuri ollenkaan. Itse en ole käynyt varmaan kymmeneen vuoteen vakuutusyhtiön konttorissa. Miksi kävisin, kun asiat voi helpommin hoitaa soittamalla tai netin kautta. Uskokaa tai älkää niin tilalle tulee yrittäjävetoisia myyntikonttoreita.
        ...ja tulos kasvaa.

        Nopeasti on vertailut tehty, kaikki vastuu vakuuttamisen riittävyydestä ja erikoistilanteista on asiakkaalla. Hinta on mikä on ja siitä ei voi asiakas edes tinkiä. Odotetaan vaan että omalle kohdalle osuus kampanja ja siirretään kaikki vakuutukset yhtiöstä toiseen ja itse joutuu tekemään asiakkaana kaikki paperit??? Puhelimessa änkyttää joku elämäänsä kyllästynyt mustassa pienessä kopissa tai hei olen juuri alalla aloittanut 18v pikkutyttö, mutta ainoa jonka saat langan päähän.
        Yrittäjävetoisten konttoreiden pääpaino on uusmyynnillä ja vahinkopalveluita ei hoideta edes sen vertaa, joskaan niitä edes kouluteta. Myynti on ok ja sitä pitää olla paljon, mutta tietäen suomalaisten sitoutumisen vakuutusehtojen lukemiseen tarvitsevat he muutakin apua kuin halvan kaskon!


      • if.vif
        misterifvi kirjoitti:

        Nopeasti on vertailut tehty, kaikki vastuu vakuuttamisen riittävyydestä ja erikoistilanteista on asiakkaalla. Hinta on mikä on ja siitä ei voi asiakas edes tinkiä. Odotetaan vaan että omalle kohdalle osuus kampanja ja siirretään kaikki vakuutukset yhtiöstä toiseen ja itse joutuu tekemään asiakkaana kaikki paperit??? Puhelimessa änkyttää joku elämäänsä kyllästynyt mustassa pienessä kopissa tai hei olen juuri alalla aloittanut 18v pikkutyttö, mutta ainoa jonka saat langan päähän.
        Yrittäjävetoisten konttoreiden pääpaino on uusmyynnillä ja vahinkopalveluita ei hoideta edes sen vertaa, joskaan niitä edes kouluteta. Myynti on ok ja sitä pitää olla paljon, mutta tietäen suomalaisten sitoutumisen vakuutusehtojen lukemiseen tarvitsevat he muutakin apua kuin halvan kaskon!

        Meillä IF sulki palvelukonttorinsa reilut 5 vuotta sitten. Parin vuoden jälkeen avattiin ns. myyntipiste, josta ei saa mitään muuta kuin uusia vakuutuksia. IF:n markkinaosuus liikennevakuutuksissa -98 oli 40 %. Nyt se on 20 %.

        Näillä sivustoilla ainoita oikeita eli omia mielipiteitään paukuttavat ne ihmiset, jotka surffaavat tottuneesti netissä. Sen sijaan hiljainen enemmistö äänestää kyllä jaloillaan ja etsii uuden vakuutusyhtiön, josta saa myös palvelua sen lisäksi että asioitaan voi hoitaa toki myös netin kautta.


      • if.vif kirjoitti:

        Meillä IF sulki palvelukonttorinsa reilut 5 vuotta sitten. Parin vuoden jälkeen avattiin ns. myyntipiste, josta ei saa mitään muuta kuin uusia vakuutuksia. IF:n markkinaosuus liikennevakuutuksissa -98 oli 40 %. Nyt se on 20 %.

        Näillä sivustoilla ainoita oikeita eli omia mielipiteitään paukuttavat ne ihmiset, jotka surffaavat tottuneesti netissä. Sen sijaan hiljainen enemmistö äänestää kyllä jaloillaan ja etsii uuden vakuutusyhtiön, josta saa myös palvelua sen lisäksi että asioitaan voi hoitaa toki myös netin kautta.

        vaan tehdä tappiota silloin. parempi pyy pivossa kuin 10 oksalla. voitollinen yhtiö turvaa vakuutukset.


      • VanhaHoitaja

        Ajattelin kilpailuttaa vakuutukseni. Hain (ainakin entisen) markkinajohtajan yhteystietoja. Olipa yllätys, ettei if:ä löydy paikkakunnalta.
        Mitenkäs näin on päässyt käymään ja ihan hissukseen?


      • Soita.tai.www

        Tervetuloa tälle vuosituhannelle! Eipä tänään ole kovinkaan montaa asiaa, joita hoidettaisiin tiskin takana olevan tädin kanssa. Maitokaupata ovat edeleenkin maitokauppoja, mutta finansseihin liittyvät jutut hoidetaan puhelimella ja netillä. Myös vakuutusyhtiöiden kilpailuttaminen.


      • BordnetBanking

        Siksi asioinkin Op.lla vakuutusten osalta jossa yritykseni vakuutukset. Asiamiehen saa kiinni vaikka vkl.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe