kääpiöparta-agamasta

lisko

Meidän kääpiöparta-agamalla on jokin ongelma. Se ei tee muuta kun nukkuu kaikki päivät puunkuoren alla. Nykyään ei maistu ruoka, eikä se kakkaa.Salaattia ei ole koskaan syönyt, pelkkiä matoja ja kesällä pari kärpästä. Mietittiin että onko se menossa talvilevolle. Mihin aikaan teidän liskot menevät nukkumaan, kauanko ne nukkuvat, ja mitä niille tehdään kun ne nukkuvat? vastatkaa jooko.

2

522

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaaja__

      tässä hyvä sivusto parta-agamista! Vaikka sivulla on kääpiöparta-agama, nille pätee samat hoito-ohjeet yms. samalla tavalla kuin vitticepseillekin. Jotkin asiat ehkä pienemmässä mittakaavassa.

      http://www.outoot.us/
      mitä nyt olisin tähän vietiin ottanut puheeksi, niin löytyy noilta sivuilta. Eli katso kohta "talvilepo"
      ja jos ulosteita ei kuulu, niin katso kohta sairaudet -->oireet -->ummetus.
      suosittelisin myös katsomaan kohdan "ravinto" pääasiassa näille liskoille pitäisi tarjota kasviksia ja hyönteisistä niveljalkaisia.

    • menevät

      itsestään talvilevolle,vaan sinun tehväväsi on vähentää valojen määrää ja pudottaa lämpöjä hiljalleen,niin parstiksesi alkaa valmistua talvilepoon.Partiksethan ovat päiväaktiivisia joten se että nukkuu päivät,sillä voisi olla vaivaakin,onko ollut kauvan sinulla?Stressi liskoilla laukaisii myös ruokahaluttomuuden,eihän sitä ulostettakaan silloin tule.Valojen määrää voit alkaa vähentämään syksyllä,niin sekä ruokit vähemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe