Yliaikainen raskaus, neuvoja..

Mimmu75

Eli yliajalle paukahdettiin:( rv 40 3..ja kontrolli olisi ens ti, miten teillä yliaikaisilla äideillä on kontrollissa sanottu? kohdunsuu on jo pehmeä ja 3 senttiä ollaan auki, kavanaa sentti jäljellä..kivasti välillä supistelee mutta ei ole säännöllistyneet:( Voinko siis, (kamala sanoa sanaa vaatia) kalvojen puhkaisua jo ti? olotila aivan kaamea, olen lyhyt ihminen ja vatsani on iso( sf-mitta viimeksi neuvolassa 40,5cm!!)vauvan paino nyt 40rv oli yli 4kg..Asiallisia vastauksia, kiitos:)

7

4429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Sinullahan on asiat jo todella hyvin, supistuksia on ja aukikin. Kyllä se synnytystä enteilee. :)

Itselläni meni raskaus yli 16 päivää, ei supistuksia lainkaan edes harjoitusmielessä eikä ollut edes pehmennyt. Käynnistettiinpä sitten lääkkeillä, ja homma saikin vauhtia.

Kysäise asiaa kontrollissa, saattaa olla että jo ehdottavatkin käynnistystä kun vauva on noin iso. Mikäli olet pienikokoinen lanteistasi, on ymmärrettävää että et halua vauvan enää kasvavan.

Itselläni käynnistyksen jälkeen synnytys eteni normaalisti kahdeksaan senttiin asti, jolloin huomattiin että hopsansaa, eihän vauva muuten mahdu edes tulemaan -Eli sektio olisi tehty joka tapauksessa, jos olisivat ammattilaiset asian viitsineet etukäteen varmistaa.

Että pidä huoli oikeuksistasi, ja onnea matkaan! Muutama viikko enää maksimissaan, ja sinulla on sylissä ihana nyytti! :)

• raskaus..

ei ole vielä yliaikainen, sehän on yliaikainen vasta sitten, kun menee kaksi viikkoa lasketun ajan yli. Nyt sulla on ihan normaali täysiaikainen raskaus menossa. En usko, että menetkään yliajalle, jos kerran oot jo 3cm auki, kohdunsuu on pehmeä jne, kaikkihan nuo on merkkejä, että lähtövalmiina ollaan! Varmaan parissa päivässä saat vauvan ulos :) Et sanonut, odotatko ekaa lasta. Ensimmäinen synnytys käynnistyykin keskimäärin vasta muutama päivä lasketun ajan jälkeen, en muista tarkkaan mikä keskiarvo oli, mutta se oli jotain tyyliin 40 3 tai 40 4. Ei varmaankaan rupea käynnistelemään, ellei ole jotain ongelmia ajateltu olevan vauvan ulosmahtumisessa.

• miih

No meille taas kävi niin, että ei ollut minkäänlaisia enteitä synnytyksestä ja kontrolli ja mahd. käynnistys ehdittiin sopia seuraavalle tiistaille, kun ei ollut mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä. Kuitenkin jo seuraavana päivänä tästä neuvolatarkastuksesta syntyi meidän poika eikä sairaalassa löydetty edes meidän papereita, kun ne oli siirretty käynnistettävien synnytysten mappiin =)

Sun tapauksessa, kun on noin selvät merkit, kannattaa kysyä mitä mieltä ovat kalvojen puhkasusta, kun olotilakin sitä vaatii. Mutta luulen, että tuo olosi tuosta helpottuu jo ihan luonnostaan muutaman päivän päästä!

• iytsestään,

niin vaadi käynnistystä. Mulla meni kaks ja puoli viikkoa yli. Kun saatiin synnytyskäyntii tipalla ja kalvojen puhkaisulla.
      Sitten tulikin 4600g painava jätti vauva, ei ollu kivaa. Vaikka ei mitään traumoja jäänytkään.
      Seuraavan kanssa vaadin tarkempaa seurantaa!

• mullakin kesti

Katso tuosta alempaa, sain omani rv 46 ja kaikki hyvin.

• meni yli

Meillä meni yli 2 vkoa ja 6 pvää. Mitään kiirettä ei tuntunut olevan eikä oltu edes auki. 19 tunnin pakertamisen jälkeen sydänäänet heikkenivät ja lapsi syntyi hätäsektiolla. Varsin huolettomia olivat synkkärissä. Olen itse lyhyt,puolitoista metrinen ja pituuden vuoksi minulle oli tehty arvio mahtuuko lapsi. Ihan kiva, arvio tehtiin 4 vko ennen laskettua aikaa eli 6 vkoa ja 6 pvää ennen synnytystä.

Siis vaadi ja ota mies mukaan. KÄske miestäsi uhkaamaan oikeustoimilla ja äänitä nauhuriin kaikki sanottu. Kysy ihmisten nimiä ja kirjoita ne ylös. Olen ollut itse synnytyssairaalassa töissä ja, no toivon kaiken menevän hyvin. Jos kaikki ei mene, se taitaa olla tuurista kiinni kuten meidän tapauksessa. Lapsi jäi eloon. Luojalle kiitos.

• Mimmu75

Huomenna käynnistetään, ei paljon tarvinut suostutella, lääkäri sanoi samantien kun menin että miltä kuulostaa käynnistäminen, vauvanpaino arvio oli lopullinen päätös sille ( 4,3kg!) Itse olen 158 ja raskausdiabetes todettiin rv 26 nyt sokerit olleet aika koholla, ja verenpainekin huiteli katossa ( 140/98)..Toivon mukaan kaikki menee hyvin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      813
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      773
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      5
      716
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      696
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      666
    Aihe