Miehen kans väitellään että kostutetaanko täytekakku sokerivedellä vai pommacilla? Miten sinä teet?
täytekakun kostutus?
19
4776
Vastaukset
- ...
Jos nyt ihan tosissanne aikuiset ihmiset tällasta joudutte kyselemään, ni henk.koht. yleensä omenamehulla tms. vastaavalla... Ihan sama kait tuo on...
- kiitos vastauksesta!
Kyselläänhän täällä tyhmempääkin. Kiitos vastauksesta!
- naminami
Meillä kostutetaan maidolla jossa vaniljasokeria,
kylmällä kahvilla tai laimennetulla sitruunamehulla johon sokeria lisätty:) - käytän
täytekakkuun täytteenä/koristeluun ananaksia, joten siitä ananaspurkista jää tilkka mehua. lisään tähän ananasmehuun vähän sitruunamehua ja loppu on vettä. Hyvää tulee.
- keino
vetää pillimehulla suoraan puristaen pillistä pitkin kakkua.
- vinkki!
Ne reunat on aika hankala kostuttaa, mutta pillillähän se sujuisi aika näppärästi!
- täytetäti
Yleensä kostutan täytekakun maidolla.
Erään tuorejuustotäytekakun kostutus vaatii kuitenkin appelsiinimehun, kun taas toinen kostutetaan frezza moccalla. - hyi pommacia
tai sitten esim. purkkipäärynöiden sokeriliemellä.
- käyttänyt
useinkin limsoja kakkuun. Ruokalusikallinen jotain likööriäkin antaa limsan seassa mukavan aromin.
Sokerivettä en ole koskaan laittanut, mutta maitoa, mehua, hedelmien säilykeliemiä ja vaniljakiisseliä olen käyttänyt.- helppoa ja halpaa
pelkällä vedelläkin onnistuu, kun väliin tulee jotain maukasta.
- kakkuja tehnyt
helppoa ja halpaa kirjoitti:
pelkällä vedelläkin onnistuu, kun väliin tulee jotain maukasta.
paras kostuke kakkuun on srpite tai 7up!! kannattaa kokeilla!! suosittelen!!
- J.a.n.e
on suurinpiirtein kokeiltu. Jäätelölläkin tulee ihan kivan makuista, jätskiä vaan siivutetaan väliin täytteet, sinne se sulaa ja kostuttaa kakun.
- äitipöllö
Minä olen sen verran epävarma eri makujen yhteen sopimisista, että yleensä kostutan kakun ihan pelkällä vedellä. Ei ainakaan maut riitele. Ja kakussa itsessään on jo sokeria, ja täytteetkin ovat makeita, joten en pidä ollenkaan tarpeellisena lisätä sokeria kostutusveden mukana.
- totta, että
makujen sinfonian ja kakofonian raja ovat lähekkäin!
Jos täyte on mansikkaa, sopii mansikkamehu jne.
Vichyvesi on tyylikäs ja kevyt kostuke. Niitäkin saa maustettuina.
- jauhopeukalo
Lasten nokkamukilla hyvä kostuttaa :)
- Leipuri Hiiva
Kostutan täytekakun milloin milläkin. Viimeksi kostutin kakun maidolla.
Olen entiseltä ammatiltani leipuri ja töissä kakun kostutukseen käytettiin keitettyä sokerilientä. Siis sokerivettä.
Olen kostuttanut kakkuja kotona myös omenamehulla, ananasäilykepurkin pohjalla olevalla sokeroimattomalla mehulla, jonkin muun säilykehedelmäpurkin sokeriliemellä tai vedellä johon olen laittanut mausteeksi hiukan sitruunamehua. Onhan noita vaihtoehtoja.
Jonkun tuolla aikaisemmin mainitsema vaniljalla maustettu maito on varmasti myös todella toimiva ratkaisu.
Pommacilla tai muulla limsalla kostuttaminen ei ole tullut mieleeni, mutta miksei niinkin voi tehdä jos haluaa. Tuskin se kakun makua pilaa. Makeaahan se on joka tapauksessa. Itse en ehkä laittaisi sitä kuitenkaan, vaan ennemmin tosiaan vaikka omenatäysmehua. Vältytään ainakin kostutuksen osalta ällömakeudelta ja hiilihapolla tai sen puutteella ei ole kakun kostutuksessa mitään merkitystä. Makuasia kuitenkin. Myös kakun makeusaste.
Älkää suotta sressatko :) Hyvä kakku sitä tulee! - kalorit nääs
Pelkkä vesi riittää....
- Mehukas79
Mehulla. Ja mehun maku sen mukaan, mitä kakun muut täytteet on. En ole ikinä edes ajatellut, että vois jollain muulla kostuttaa...
- kond vm78
kondiittorina suosittelen sitruunamehu -vesiseosta,jos kyseessä on hedelmäpäälystinen kakku.maito-vanilijasokeriseos sopii mansukakkuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670