Mukava oli muutaman oluen jälkeen mennä iltapalalle,kun ravintolat meni jo 01 kiinni.Aikaista nykyiseen verrattuna,mutta hauskaa oli.tuntui aina että ilta jäi kesken.En enää käy missään.
Muistatteko Domin
73
4000
Vastaukset
- hyvin
Onni-Mannin jälkeen aina Domille tuli mentyä. Taulumäellä oli myös toinenkin grilli
- -70luku
Elokuisina iltoina ,kun lämmintä oli yöllä niin mukavaa oli jutella siellä.Yö kahvikin maistui ja eväät oli hyviä.Toinen grilli ei mua vetäny,mitä nyt alussa kun oli sisägrilli.Siellä oli se ulkolainen myyjä olikohan kaveri epsanjasta.Onnimanni oli johonkin aikaan -70luvulla hieno paikka.Eihän sinne päästetty ees ketävaan.Joskus kai alkuvuosina diivailivat ennenkun muuttui "kuppilaksi".Mä kävin puustellissa ja robbarissa.
- kahdella nakilla
-70luku kirjoitti:
Elokuisina iltoina ,kun lämmintä oli yöllä niin mukavaa oli jutella siellä.Yö kahvikin maistui ja eväät oli hyviä.Toinen grilli ei mua vetäny,mitä nyt alussa kun oli sisägrilli.Siellä oli se ulkolainen myyjä olikohan kaveri epsanjasta.Onnimanni oli johonkin aikaan -70luvulla hieno paikka.Eihän sinne päästetty ees ketävaan.Joskus kai alkuvuosina diivailivat ennenkun muuttui "kuppilaksi".Mä kävin puustellissa ja robbarissa.
Domilta lihikset ja alaikäisenä Torpan eteiseen lämmittelemään talvella, kunnes järkkärit, etenkin bonantsa ajoivat pihalle. Siinä oli nuorisomestat siihen aikaan. 18-vuotiaana sitten onnimannin tai puustellin jälkeen domille safkaamaan. Se ulkomaalainen myyjä ojasen viereisessä grillissä oli nimeltään Perry tai Berry, myöhemmin DJ:näkin tunnettu. Viimeksi näin häntä jokunen vuosi sitten Savonlinnalaisessa ravintolassa töissä. Mukava mies edelleen.
- IsoArtsi
kahdella nakilla kirjoitti:
Domilta lihikset ja alaikäisenä Torpan eteiseen lämmittelemään talvella, kunnes järkkärit, etenkin bonantsa ajoivat pihalle. Siinä oli nuorisomestat siihen aikaan. 18-vuotiaana sitten onnimannin tai puustellin jälkeen domille safkaamaan. Se ulkomaalainen myyjä ojasen viereisessä grillissä oli nimeltään Perry tai Berry, myöhemmin DJ:näkin tunnettu. Viimeksi näin häntä jokunen vuosi sitten Savonlinnalaisessa ravintolassa töissä. Mukava mies edelleen.
Juuri näin. DJ-Berry esiintyi myös puustellissa ja näin myös häntä savonlinnassa. Mutta jos vieläkin esiintyy niin ikä alkaa jo varmaan painaa häntäkin.
- 100A Datsun
Muistan todella hyvin !
- aloittaja
Kesät oli lämpimät ja turvallista oli liikkua.Syksy oli ihaninta aikaa.Aina tiesi,että Domilla on porukkaa.Rellulla oli johonkin aikaan yökahvila huoltamolla.Foorumin takana?Olisiko muistikuvia.Sielläkin oli kivaa olla.Miks maailma ei tunnu enää niin kivalle.Ollaanko me vanhoja jo?
- "villikko"
Toista ajoi vaalea ja toista tumma,parrakas. ??
- Vasallinen
Todella hienoa aikaa !
- JÄI
Vasallinen kirjoitti:
Todella hienoa aikaa !
Harvoin muistelen,mutta nyt aloitin tään ketjun.Varkaus oli turvallinen ,toisin kuin nyt.Tunsimme pitkälti toisemme edes ulkonäöltä kaupungissa.Ulkolaisia ei ollut kaupungissa ja meno oli rauhallista niin yöllä kuin päivällä.Siinä Domilla sai yksinäisempikin juttuseuraa.Meen joskus pieksämäelle ,rautatien luona olevalle grillille ja ostan iltapalan ja kahvin.Silloin muistan ne mukavat yöt.Suukonkin sai vaihtaa ilman hiv pelkoja jos sen suukon tahtoi,siis molemmat.Väkivaltaa ei ollut niin paljon ja jotenkin rakkauskin oli kauniimpaa.Minä olin yksinäinen ja jotenkin vieläkin.Ei vaan ole mitään kohtaamispaikkaa enää.
- aikamuuttuu
onhan nyt mäkkäri siel on lippisjannut joilla prätkä tai vanha bemarinlintta
- VarkausHamburgers
DOMI oli jo ennen mäkkäriä !
- TorinTorppa
Domi todellakin oli ennen Mäkkäriä - siellä ei ollut kellään kiire minnekkään !
- SleeperSleepy
Todella hienoa aikaa.
Pitäisi jonkun kirjoittaa muistelmat että mitä ennen tapahtui Varkaudessa YÖ aikaan !
Uskon että todella moni on ollut liikkeellä ilman mitään erityisempää syytä - ja siten monet jatkot sovittu kun on ollut vielä virtaa jäljellä ? - irastroP
DOMI, jossa parhaimmillaan jonoa pitkälle suihkulähteen suuntaan. Parasta oli puolikkaat Broilerit joita sai pikku-tuiskeeseen kyytipojaksi :)
Mitä Dj,n tulee oli myös oma Farkku/muuta jenkki kamaa myyvä liike Berry-shop, siinä Onni-mannin lähellä.- kaikkioliennenparemmin
Broilerin 1/2 olivat myynti valtti Domi,lla.
Aah, niitä aikoja haikeuden kera!
- kiinnostunut.jutuista
Joku voisi oikeesti alkaa kirjoittaa johonkin millasta oli Varkaudessa ennen. Just sellasta mitä on nähnyt ja miten itse on elänyt. Tai just tollasta mitä te nyt täällä kirjotatte. Oon kuullu vaa tarinoita nälkävuosista mitä oli joskus kivi-ja-keppi-ennen-nakkisotaa ja sisällissodasta kekkoslovakian ajalta.
- JatkotKatkot
Jonkun kannattaa kirjoittaa näitä juttuja ylös - sillä kohta ukot kasvaa jo horsmaa jotka vielä muistavat !
Muistan itsekkin yhden kerran kun tapasin hemasevan näköisen naisen joka kanssa kirjoiteltiin viikkoja jos ei kuukausia ! - PehmeJänis
Tietysti Varkauden Historiaa kannatta kirjoittaa myös ylös ja paperille !
Ei kaikki ollut kuin JÄNISTEN Dokumentissa - ihan kaikilla !
- oukkidouppi
missä oli domi, joskus kuullu juttuja,
- olkaa.hyvä.ja.valaiskaa
missä se oli?
- punainentori
ennen taulumäentorilla nykyisen ärrän paikalla
- aikaentineneipalaa
Vanhojen aikojen muistelut, muuhun ei Varkaudessa enää kyetä.
Kuoleva kylä. Piste.- TaulumäenOlli
Ennen oli ennen ja nyt on nyt...
Elettiin sitä ennekin - ja DOMI oli hienoa aikaa...
Silloin vielä ihmisillä ei ollut tietokoneita eikä kännyköitä joten kaikki kommunikoiminen oli " kasvojenvälistä "...
Kyllä HISTORIAA kannattaa muistella sillä sekin on ollut jonkun NUORUUTTA !
- millane.oli
sattuisiko kenelläkään olemaan kuvaa tästä millainen se oli
- DominDomi
Voisiko kaikki joilla on kuvia Taulumäen torista kertoa että miten niitä saisi jakoon ja nähtäväksi ?
- Dominoi
80-luvun lopussa kaupungissa oli toistakymmentä nakkaria mistä sai oikeaa grilliruokaa, mm Varkautelaisen. Nyt taitaa olla jäljellä tasan yksi - Inssi-Vinssi lehden testivoittaja Kisa-Grilli, muuten on kebabbipojat vallanneet nämä markkinat. Mut sillon riitti iltapalaksi joku hamppari ja maito, ei tarvittu säkillistä ranskalaisia ja puolta gallonaa kokista kyytipojaksi ämericcälaiseen tapaan.
- tulevaAavekaupunki
Ennen oli niitä iltamenoja ja baareja ihan erilailla. Aika kuollutta on nykyään Varkauden keskustassa perjantainakin, arki-illoista puhumattakaan.
Ikärakenne muuttunut kylässä vahvasti yläpainotteiseksi ja eläkeläiset ryyppää enää vaan kotona.
http://www.warkaudenlehti.fi/juttu/ehkisev-pihdety-tuo-tulosta/ - Certutus
Aika hiljaista oli kartsalla äsken. Tällä kertaa en viitsinyt kahtasataa kilometriä rällätä Kauppakadulla.
- Hannibaari
Dominoille
Jos siellä syötiin varkautelaisia - niin mitä estää että niitä tarjoiltaisiin jossakin muuallakin ?
- ja miten se oli tehty ?
- Muistojenviemää
Kyllä valokuvia löytyy noilta ajoilta. Olen säilyttänyt albumeissa. Voisiko joku taho järjestää iltamat tai jonkun näyttelyn. Ihan en kuvia anna vapaasti käyttää,vaan ne olisi valvotusti katsottavana. Kyllä se aika oli erilaista. Piti sopia tapaamiset huolella. Ei ollut matkapuhelimia. Puustellissa muutama iloinen ilta tuli oltua. Onnimannissa useammin. Domi tottakai.
- skannaa.ja.nettiin
Voitko skannaa ne tietokoneelle ja laittaa nettiin? Olis kiva katsella. Olisi aika hieno homma.
- KiitosKumarrus
Kun vielä saisi DOMIn takaisin - ilmapiireineen ja asiakkaineen !
Oli yksi parhaista paikoista Varkaudessa ja siellä sait aina juttukaveria sekä hyvän mielen !- KauanOnAikaaSiis
Se oli Vappuaatto -85 kun nykyisen vaimoni Domin edessä.
- RanskanPerunat
Domi oli yksi harvoja paikkoja Varkaudessa jossa ei koskaan tarvinnut olla yksin ja katsella ulos jos joku tuttu kävelisi koiran taikka vaimon kanssa !
- PieniKahvila
Mun naapurille ei ollut edes koiraa tollon vielä ja nyt on jo eronnut !
- lepää.rauhassa
Vanhuksilla on yleensä elämä ehtoopuolella kun rupeavat kertomaan tarinoita ja muistelemaan vanhoja.
Voimme todeta että varkaus elää tätä samaa jaksoa. Paikallista lehteä (buahahahaha) myöten muistellaan vanhoja hyviä aikoja. Ei ole mitään positiivista kertomista nykyisestä tai tulevasta. Tai, välillä mielikuvia, mutta jokaiselle suotakoon haaveilu.- KeskiSavon
Suomessa on iän rakenne sellainen että on eläkeläisiä - ns. suuria ikäpolvia 120.000 kun nuoria on taas 60.000 - 80.000
Eli vanhat ihmiset tapaavat päättää nuorten puolesta että mitä tehdään ja miksi !
- mikä.domi.grilli
En löydä netistä mitään kuvaa tai tietoo tästä Domista?
- 347567674565
eikö kellää oo kuvii tästä puljusta? selvästi tärkee historian pala varkautelaisille.
- Taulumäellä
Tässä näkyy DOMI kun filmiä on mennyt noin 1minuutti !
- veijukka
hetk on kyl vierahtän kun täältä nakkipiirakan ostin
oluellahan tuli käytyä. asuin nääs kulman takana
ja lähin "snaggari". tiälpäi - perusss
perus lihikset tuli käytyä täältä. ja oli aika perus.
- MakkkaraPerunat
Perus ja perus...
Hampurilainen on hampurilainen - oli sitten PERUS taikka PERSUS
- wimpyyyyyy-ök
Muistaako moni vielä kv. pikaruokaketjun nimeltä Wimpy? Pörräsi Suomessakin ainakin 1970-luvulla ja jäi sitten viimeistään mäkkärin jalkoihin Alunperin jenkkiketju W 1930-luvulta näkyy olevan nykyisin Etelä-Afrikasta johdettu. Punaiset muovikahvat ulko-ovessa, punaiset muovipenkit ja vaaleanvihreät seinät ja sapuska oli - jääköön sanomatta. Jos"pihvinä" myyty ruskea hamppariköntti sattui putoamaan lattialle, se pomppasi pari kertaa kuin pallo.
- KyyditKelpaisisi
Domi oli paikka jossa oli kiva käydä eikä kellään ollut koskaan minnekkään kiire !
monet kahvit & jutut vaihdettiin ja monasti oli kohtauspaikkana jos lähdettiin Varkauden ulkopuolelle kalaan taikka urheilemaan !- JonossaEkana
Kai sentään työntekijöillä töitä & kiirettä riitti ?
- LasiinVettä
Itse menin aina Domiin kun kotona alkoi paikat kuumottaa !
- en-osaa-sanoa
Domilla takki pyöri ja 300markan tolloja heiteltiin ja
kyseltiin siinä sivussa," löytyykö kaikille halukkaille paikkoja". - Dominolandia
Varkauteen pitäisi saada joku DOMIN tasoinen paikka takaisin !
- Chipp
Niin ihana nuoruuden paikka ja aika <3
Jos joku tuli juttelee, ei tarvinnut pelätä. Korkeintaan joku Huso häsläsi takatukassaan mut sekään ei ollu pelottava. - DomiVarkaus
Voisiko joukkorahoituksella saada DOMIN takaisin ?
Eli ikäänkuin ostaisi osuuden ja siten olisi omistaja ! - PikkuAskina
DOMIssa oli aivan erilainen meininki mitä näissä nykyisissä paikoissa !
- OldDomiPardon
Varkauteen mahtuisi UUSI DOMI - ja ihmettelen ettei kukaan tunnu olevan kiinnostunut sellaista saamaan / panemaan pystyyn ?
- Husoos
Old baronia ikävöi n.
- KaikkiMausteet
Varkaus tarvitsee " karvalakki " mallin - jostakin Hamburger JOINT - Ravintolasta !
- Anonyymi
Oli ne aikoja,ei ollut nettilöitä,kaduilla pit juoruta. Nykyään juorutaan messengerissä ja tilataan pizza Onlinesta kotiin ruokaa. Maailma muuttuu. Mutta voi muistella nuoruutta. Seksikään ei ennee suju kuin ennen. Lähemäs 60v niin eukolla kuiva toosa ja oma kikuli ei aina värähä.
- Anonyymi
Sossupummit ei osta paikallisilta ku kaljaa.
- Anonyymi
Pönäri oli hyvä. Harmi että lopetti niin nopeasti. Kisa-Grillikin joutui skarppaamaan.
- Anonyymi
persut
- Anonyymi
hupli
- Anonyymi
aapeli
- Anonyymi
kalapiiras
- Anonyymi
kello
- Anonyymi
kumi
- Anonyymi
jankki
- Anonyymi
pyhäjärven halpahalli
- Anonyymi
paskaa
- Anonyymi
*** YOU HAVE BEEN VISITED BY LE PELICAN! *** post this in 3 other threads or you will be killed
░░░░░░░░▄▄▄▀▀▀▄▄███▄
░░░░░▄▀▀░░░░░░░▐░▀██▌
░░░▄▀░░░░▄▄███░▌▀▀░▀█
░░▄█░░▄▀▀▒▒▒▒▒▄▐░░░░█▌
░▐█▀▄▀▄▄▄▄▀▀▀▀▌░░░░░▐█▄
░▌▄▄▀▀░░░░░░░░▌░░░░▄███████▄
░░░░░░░░░░░░░▐░░░░▐███████████▄
░░░░░░░░░░░░░▐░░░░▐█████████████▄
░░░░░░░░░░░░░░▀▄░░░▐██████████████▄
░░░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄████████████████▄
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░█▀██████▀▀▀▀█▄
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▄▄▀▄▀░▀██▀▀▀▄▄▄▀█
░░░░░░░░░░░░░░░░░░▄▀▀▀▀▀░░░░██▌
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▄▀▄▀ - Anonyymi
Ja 1970-luvun alussa oli torin reunalla kirjastoa vastapäätä nakkikioski ja sen vieressä sekä R-kioski (Rautakirja) ja taksikoppi. Sai silloin kunnon keitettyjä kuorellisia napsahtavia nakkeja suoraan voipaperiin käärittynä ja sinappia mausteeksi. Olivat helkkarin hyviä, käytiin vanhempien kanssa lauantaisin ilta-ajelulla ja syötiin nakkeja.
- Anonyymi
olen erittäin masentunut
kumi
pyhäjärven halpahalli - Anonyymi
v tissari
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512