Kuinka pitkän matkan Siilin kestää olla autossa

Piilosiilo.

Olen harkinnut siilin ottamista jo aika kauon ja olen sellaisen päättänyt hankkia ... Kasvattajalta...
Asun kempeleessä oulunseudulla ja lähin kasvattaja asuu rovaniemellä ja se on tauolla . Toisiks lähin kasvattaja/kasvattajat asuu kuopiossa. Kuinka pitkän matkan siili voi olla autossa ...

Toinen ongelma on , että siili nukkuu päivällä ....
että pitääkö se ruokkia Illalla/Yöllä vai annanko sille ympäri vuörokauden ruokaa ????

Toivottavasti en vaivaa

5

1763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piilosiilo.

      Unohtu kysyä Että tietääkö kukaan tässä lähellä ketään kasvattajaa????
      [email protected]

      • pitkänkin matkan

        siilejä tuodaan Suomeen Usasta asti, ne kestää kyllä autoilla vaik hesasta rovaniemellekin. Meillä siilit aina nukkuu autossa. Hyvä kuljetuslaatikko lämmintä fleeceä sinne..

        Ruokkia voi esim 20-24 välillä, kerran päivässä. jos ruokaa antaa koko ajan siili lihoo. Paljon hyönteisiä jauhelihaa pari lusikallista... Vettä pitää aina olla kupissa-

        www.suomensiiliyhdistys.fi --> keskustelupalsta


    • siili on sitkeä

      Siili kestää kyllä hyvin kuljetusta autossa useita satoja kilometrejä. Parhaiten onnistuu päivällä kun siili silloin nukkuu koko ajan.
      Olen kahden siilin kanssa kulkenut Helsingistä pohjoiseen päin noin 600 km ja hyvin on mennyt.
      Yleensä siilille annetaan ruokaa vain illalla. Poikasille kyllä voidaan antaa aamulla toisen kerran.
      Kempele on muuten ihan kiva paikka, olen kerran käynyt siellä.

      • Sri Lankaan

        Tyttäreni meni Sri Lankaan opiskelemaan ja vein perässä hänen siilinsä. Abu Dabhissa siili joutui vielä menemään ruumaan, kun arabit eivät huolineet sitä matkustamoon. Matka meni hyvin ja siiili voi hyvin. On asunut nyt Sri Lankassa toista vuotta. Sille annetaan vain yksi ateria illalla.


    • siilisti

      Heippa! Suolahden siilit on lähimpänä (itsekin oulusta), sieltä myös me haettiin siili :) oletko piakoin hankkimassa siiliä? itse olen oulun seudun siilisteissä, joka on suomen siiliyhdistyksen alajaos. me pidetään muuten haukun paikassa oulussa siiliesittely 18.10. klo 10-14, jos kiinnostaa tulla katsomaan siilejä, niin tervetuloa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe