Champix, kokemuksia?

nauhus

Aloitin Champixin käytön kuusi päivää sitten. Yhtenä päivänä oli melkosen kuvottava olo, hirveet ilmavaivat ja lievää ummetusta. Samalla myös ruokahalu vähentynyt. Nyt kaikki muut oireet on hävinnyt paitsi tuo ruokahalu on edelleen pienempi kuin ennen. Ja sehän vaan on hyvä juttu. Tänä aamuna huomasin ekan kerran ettei tupakkaa tee mieli. Se aamun ensimmäinen asia ei ollutkaan tupakalle meno, kun ei tehnyt mieli. Reilu tunti heräämisestä kävin tupakilla enkä saanut siitä mitään tyydytystä. Voikohan tää olla TOTTA? Kokemuksia?

120

31789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu täällä..

      Mulla toinen viikko menossa ja tänään ensimmäinen kokonaan savuton päivä, eilen heitin tupakat pois aamusauhujen jälkeen kun maistu pahalta.
      Mulla oli ihan samat haittavaikutukset kuin sulla.
      Tupakkaa ei tee mieli yhtään ja minkään valtakunnan vieroitus oireita ei ole, samaa olen ihmetelly voiko tämä olla näin helppoa????

      • Matti-Tapani 61

        Poltin yhtäjaksoisesti 46 vuotta ja eilen lauantaina tuli kolme viikkoa savuttomuutta täyteen.
        Pitkitin lopettamista siten, että eka savuton päivä oli neljästoista, siis alotituspakkauksen viimeinen mahdollinen.
        Lääkkeen haittavaikutuksista olen kokenut ainoastaan poikkeavat unet, niitä katselen joka yö, mutta ne eivät häiritse elämääni.Viikon savuttomuuden jälkeen heitin tuhkakupin parvekkeelta roskikseen.
        Tähän asti on mennyt kaikki yllättävän hyvin. Hiukan pohdin kuinka elämä jatkuu Chambixin jälkeen ja sitä, että käytänkö koko 12 viikon lääkkeet ja pienennänkö annosta jossain vaiheessa.
        Kuulisin mielelläni myös lääkkeen lopettaneiden kokemuksia.
        Tsemppiä kanssa sisarille ja veljille.


      • nauhus

        polttanut noin askin päivässä. TÄNÄÄN olen polttanut 4 savuketta!!!!! Ja kello on nyt melkein 18. Enkä ole niistäkään saanut mitään mielihyvää! Ja syömisellä en ole korvannut tupakoimattomuutta. Päinvastoin olen tänäänkin syönyt vähemmän kuin normaalisti ja terveellisesti, yes!!!Toivottavasti tää jatkuu....


      • kertokaa lisää !
        nauhus kirjoitti:

        polttanut noin askin päivässä. TÄNÄÄN olen polttanut 4 savuketta!!!!! Ja kello on nyt melkein 18. Enkä ole niistäkään saanut mitään mielihyvää! Ja syömisellä en ole korvannut tupakoimattomuutta. Päinvastoin olen tänäänkin syönyt vähemmän kuin normaalisti ja terveellisesti, yes!!!Toivottavasti tää jatkuu....

        Montako viikkoa niitä pillereitä täytyy syödä ?
        Voiko itse päättää, että lopetan, jos tupakka ei kerran maistu, vai onko syötävä 12 viikkoa ?

        Kuuulostaa uskomattoman helpolta, vaikka sivuoireita olisikin.
        Resepti on kaapin päällä, olen suhtautunut epäillen sen tehovoimaan, kun en ole sattunut mistään kuulemaan tai lukemaan kokemuksia.

        Kannustavia juttuja löysin täältä !


      • mukaan...
        kertokaa lisää ! kirjoitti:

        Montako viikkoa niitä pillereitä täytyy syödä ?
        Voiko itse päättää, että lopetan, jos tupakka ei kerran maistu, vai onko syötävä 12 viikkoa ?

        Kuuulostaa uskomattoman helpolta, vaikka sivuoireita olisikin.
        Resepti on kaapin päällä, olen suhtautunut epäillen sen tehovoimaan, kun en ole sattunut mistään kuulemaan tai lukemaan kokemuksia.

        Kannustavia juttuja löysin täältä !

        Ohjeen mukaan niitä olisi syötävä se 12 viikkoa(jotkut ovat lopettaneet aikaisemmin), ite olen niitä popsinut nyt 10 viikkoa, tosin nyt puolitin annoksen, otan vain aamusin sen nappulan. Muusta en tiedä mutta tupakonti on ainakin loppunut vuosikymmenien sauhuttelun jälkeen, jotkut taas moittivat lääkkeen kalleutta, no onhan se kallis mutta ei tupakkakaan ilmaista ole.


      • nauhus
        kertokaa lisää ! kirjoitti:

        Montako viikkoa niitä pillereitä täytyy syödä ?
        Voiko itse päättää, että lopetan, jos tupakka ei kerran maistu, vai onko syötävä 12 viikkoa ?

        Kuuulostaa uskomattoman helpolta, vaikka sivuoireita olisikin.
        Resepti on kaapin päällä, olen suhtautunut epäillen sen tehovoimaan, kun en ole sattunut mistään kuulemaan tai lukemaan kokemuksia.

        Kannustavia juttuja löysin täältä !

        syödä koko kuuri loppuun. Pari tuttavaani oli lopettanut kuurin kesken ja ratkennut samantien polttamaan. Antoiva minulle ohjeeksi, että kuuri loppuun vaikka se ehkä turhalta tuntuiskin. Suosittele ehdottomasti. Itse olen ollut tyytyväinen. Nyt 2vrk savutonta elämää takana ja helposti. Ei syömishimoja ja tupakanhimo on niin vähäistä, että sen kestää.


      • nauhus
        kertokaa lisää ! kirjoitti:

        Montako viikkoa niitä pillereitä täytyy syödä ?
        Voiko itse päättää, että lopetan, jos tupakka ei kerran maistu, vai onko syötävä 12 viikkoa ?

        Kuuulostaa uskomattoman helpolta, vaikka sivuoireita olisikin.
        Resepti on kaapin päällä, olen suhtautunut epäillen sen tehovoimaan, kun en ole sattunut mistään kuulemaan tai lukemaan kokemuksia.

        Kannustavia juttuja löysin täältä !

        tupakointi lopetetaan viimeistään toisella viikolla lääkekuurin aloittamisesta. Päätät vaan päivän milloin lopetat. Mulle tuli yksinkertaisesti ällötys tupakkaa kohtaan. Jos haistoin tupakan hajunkin, tuli oksettava olo.


      • elliivo
        kertokaa lisää ! kirjoitti:

        Montako viikkoa niitä pillereitä täytyy syödä ?
        Voiko itse päättää, että lopetan, jos tupakka ei kerran maistu, vai onko syötävä 12 viikkoa ?

        Kuuulostaa uskomattoman helpolta, vaikka sivuoireita olisikin.
        Resepti on kaapin päällä, olen suhtautunut epäillen sen tehovoimaan, kun en ole sattunut mistään kuulemaan tai lukemaan kokemuksia.

        Kannustavia juttuja löysin täältä !

        Minä lopetin Campixin avulle puolitoista vuotta sitten.
        Olin tupakoinut 30 vuotta.
        Viidentenä lääkepäivänä tupakka ei enää maistunut enkä voinut jatkaa polttamista vaikka kuinka yritin.
        Lopetin polttamisen siihen ja Campixin lopetin aloituspakkauksen jälkeen eli käytin sitä vain kaksi viikkoa.
        Tupakkaa ei ole tehnyt mieli ja toivottavasti ei enää ikinä teekään :)

        Mitään haittavaikutuksia ei ollut alun ällöttävän tunteen ja parin yön levottomien unien lisäksi.
        Mikään muu ei olisi minua voinut auttaa lopettamaan.
        Minulle Campix oli kuin ihmelääke!


      • Nimetön
        Matti-Tapani 61 kirjoitti:

        Poltin yhtäjaksoisesti 46 vuotta ja eilen lauantaina tuli kolme viikkoa savuttomuutta täyteen.
        Pitkitin lopettamista siten, että eka savuton päivä oli neljästoista, siis alotituspakkauksen viimeinen mahdollinen.
        Lääkkeen haittavaikutuksista olen kokenut ainoastaan poikkeavat unet, niitä katselen joka yö, mutta ne eivät häiritse elämääni.Viikon savuttomuuden jälkeen heitin tuhkakupin parvekkeelta roskikseen.
        Tähän asti on mennyt kaikki yllättävän hyvin. Hiukan pohdin kuinka elämä jatkuu Chambixin jälkeen ja sitä, että käytänkö koko 12 viikon lääkkeet ja pienennänkö annosta jossain vaiheessa.
        Kuulisin mielelläni myös lääkkeen lopettaneiden kokemuksia.
        Tsemppiä kanssa sisarille ja veljille.

        Minulla oli viikon käytön jälkeen aivan hirveät sivuvaikutus oireet. ilmavaivat, oksettava olo, huimaus, närästys ja päänsärky. makasin kaksi päivää sängyssä. sitten otin yhteyttä lääkäriini, ja hän kehoitti puolittamaan pillerin, joten otan nyt puolikkaan aamulla ja puolikkaan illalla. kaikki sivuoireet hävisivät seuraavan vuorokauden aikana.Olen käyttänyt pillereitä nyt 2 viikkoa, ja polttamatta olen ollut 7 päivää. aion vielä syödä yhden kahden viikon kuurin ja katsoa miltä silloin tuntuu.se kahden viikon kuurihan kestää mulla 4 viikkoa, koska puolitan pillerin. kannattaa kokeilla.


      • Anonyymi

        Champix - http://tonzes.com/smokefi.htm Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.


      • Anonyymi
        elliivo kirjoitti:

        Minä lopetin Campixin avulle puolitoista vuotta sitten.
        Olin tupakoinut 30 vuotta.
        Viidentenä lääkepäivänä tupakka ei enää maistunut enkä voinut jatkaa polttamista vaikka kuinka yritin.
        Lopetin polttamisen siihen ja Campixin lopetin aloituspakkauksen jälkeen eli käytin sitä vain kaksi viikkoa.
        Tupakkaa ei ole tehnyt mieli ja toivottavasti ei enää ikinä teekään :)

        Mitään haittavaikutuksia ei ollut alun ällöttävän tunteen ja parin yön levottomien unien lisäksi.
        Mikään muu ei olisi minua voinut auttaa lopettamaan.
        Minulle Campix oli kuin ihmelääke!

        Tällainen kokemus itsellänikin. Nuuskan käytön pystyin lopettamaan helkosti muutamassa päivässä Champixilla. Mitään sivuvaikutuksia ei ollut.


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        Minulla oli viikon käytön jälkeen aivan hirveät sivuvaikutus oireet. ilmavaivat, oksettava olo, huimaus, närästys ja päänsärky. makasin kaksi päivää sängyssä. sitten otin yhteyttä lääkäriini, ja hän kehoitti puolittamaan pillerin, joten otan nyt puolikkaan aamulla ja puolikkaan illalla. kaikki sivuoireet hävisivät seuraavan vuorokauden aikana.Olen käyttänyt pillereitä nyt 2 viikkoa, ja polttamatta olen ollut 7 päivää. aion vielä syödä yhden kahden viikon kuurin ja katsoa miltä silloin tuntuu.se kahden viikon kuurihan kestää mulla 4 viikkoa, koska puolitan pillerin. kannattaa kokeilla.

        Joo,itse aloin syömään näitä 35 v tupakoinut,aluksi tuntui tehoavan ,olin jopa optimistinen,kunnes sivuvaikutuksia melkein itsemurha ja hiton aggressiivista käytöstä,eli ei kaikille sovi tämä lääke,ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo,itse aloin syömään näitä 35 v tupakoinut,aluksi tuntui tehoavan ,olin jopa optimistinen,kunnes sivuvaikutuksia melkein itsemurha ja hiton aggressiivista käytöstä,eli ei kaikille sovi tämä lääke,ikävä kyllä.

        Vaikutti mieleen liikaa lääke, riitelyä, äksy olo helposti samoin itketti ihan hetkessä. (En ollut vielä tupakkia lopettanut) Tällä hetkellä loppunut pitkän pähkäilyn ansiosta, vähennys alussa pariin tupakkaan päivässä. Elkää syöttäkö sitä valhetta itselle päähän et vaikeaa lopettaa. Ihminen alkaa uskoa mitä vaan, ajatelkaa että kyllä pystytty siihen lopetukseen jos tahtoa piisaa. Jokainen tavallaan yrittää tehdä voinnista parempaa. Onnea matkaan!


      • Anonyymi

        Lääke tupakoinnin lopettamiseen - https://htm109.com/track.php?c=cmlkPTgzNTU3MSZhaWQ9MjQ1ODMyNTI
        Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.


    • lopettavaleidi

      jep! puoltoista viikkoa polttamatta eikä tee edes tiukkaa! kun vain päätin sen päivän koska lopetan ja lopetin kans! psykologinen merkitys! mutta siis juu,ei mitään ongelmaa!

    • väktare

      Luulenpa että kannattaa, tänään kävin hakemassa lääkkeet ja huitaisin ensimmäisen n.tunti sitten huiviin. Tällä hetkellä on Vartijalla hiukan hassu olo kun vatsaa vääntää.

      tupakkaa mennyt itsellä 30kpl pvään: 5.7€aski = ~171€/kk
      Champix kuukauden kuuri: 106€ henksu ale 10%

      tällä toisen luokan matikalla voin väittää että eiköhän kannata! :)

      • elliivo

        Tsemppiä vaan kovasti lopetukseen!
        Itse en ole katunut päivääkään Campix-kokeiluani ja laskujeni mukaan tupakoinnin lopetuksestani on nyt aikaa kolme vuotta ja kakasi ja puoli kuukautta :)
        Sauhuttelin siis 30 vuotta elämästäni vähintään asikin päivässä. Campixia tarvitsin vain kahden viikon aloituspakkauksen ja sillä lähti tupakanhimo minusta!


      • --------------------
        elliivo kirjoitti:

        Tsemppiä vaan kovasti lopetukseen!
        Itse en ole katunut päivääkään Campix-kokeiluani ja laskujeni mukaan tupakoinnin lopetuksestani on nyt aikaa kolme vuotta ja kakasi ja puoli kuukautta :)
        Sauhuttelin siis 30 vuotta elämästäni vähintään asikin päivässä. Campixia tarvitsin vain kahden viikon aloituspakkauksen ja sillä lähti tupakanhimo minusta!

        Itse aloin polttaa välittömästi sen jälkeen, kun lopetin Champix -kuurin. (Nykyään haen reseptin yksityiseltä, ja otan asian vähän siltä kantilta, kuin olisin heroiinikorvaushoidossa. En aio lopettaa Champixin syömistä koskaan.)


    • Kiinnostunut

      Onko kenelläkään Champixin käyttäjällä ollut omituista makua suussa?
      Kuuri on lopuillaan ja suussa on paha maku joka on viime päivinä voimistunut.
      Kuulukohan tämä asiaan vai onko jotain muuta....

      • Anonyymi

        Mulla sama, suussa paha maku. Ja tupakanhaju on inhottava. Kokeilen nyt lääkettä toista kertaa. Eka kerralla tupakointi vaan loppui toisella viikolla. Olin polttamatta pari vuotta, sitten sorruin kokeilemaan ja se jäi tavaksi uudelleen. Nyt on toinen viikko menossa lääkekuuria ja olen polttanut muutamia savukkeita päivässä. Aina tupakoinnin jälkeen maistuu todella pahalta. Jospa se maku johtuu keuhkoista nousevan tupakan hajun takia. Varmaan loppuu hiljalleen kun tupakointi loppuu kokonaan.


    • savuton1

      Champixin aloituskuurin söin vain. En ole sen jälkeen polttanut. Haittavaikutuksia oli oksettava olo jonkin aikaa ja palleassa tuntui kipua. Vatsan turvotusta josta en ole päässy eroon vieläkään. Oliskohan champixin kuurista saatu haitta,joka jäi pysyväksi olotilaksi.Polttamatta olen ollut 121 päivää.Onko kellään vastaavaa kokemusta.

    • Hei!
      Minulla oli kerran sama ongelma, mutta eräänä päivänä löysin CHAMPIX, tämä lääke on antanut minulle kaikki, mitä tarvitaan, kiitos niille, jotka kannustivat minua käyttämään sitä http://healthandbeauty-prods.com

    • Pirppis57

      Champixia 16 vrk takana ja tupakointi edelleen??????

    • Megafooni

      Champix kuurin toinen päivä menossä. 

      Ihan älytön nikkis, sellainen saatanallinen että tekisi mieli mennä kaksin kerroin ja ulvoa vieraita kieliä. Vedän kuin hullu puuroa tupakkaa eikä auta oloa yhtään, enemmän on sellainen öklö olo.

      Normaaliin hulluun nikkikseen verrattuna enemmänkin naurattaa tällä hetkellä kun mikään muu ei tunnu auttavan... Ja toivon että loppu viikosta alkaa helppaamaan tämäkin. Tahtotila on kova, mutta ruumis vaan tuntuu pistävän hanttiin niin halvatusti tällä hetkellä...

      Mutta helpompaa tää on ollut kuin lopettaa kuiviltansa ja yrittää lievittää noilla Nikoretin napeilla.

      • Megafooni

        10 päivää myöhemmin...

        Jeps semmoisia nikkiksen aaltoja tullut muutama vieläkin, mutta on tää kuuri ollut kyllä niin hyvin hiekotettu. Ei tartte enää ulista kaksin teloin lattialla tupakan perään.

        Nyt pystyn seisomaan tupakkaa polttavan kaverin vieressä jolla silmät vääntyy nautinnosta kun imeskelee sitä käärylettä ihan helposti että tekis ittellä ees yhtään mieli. Katsotaan miten jatkossa tää menee, mutta yllätyin kuinka helposti alkas helpottamaan...


      • rumpetti-

      • Megafooni
        rumpetti- kirjoitti:

        Lueppa tuo ennekuin jatkat psyykelääkkeiden käyttöä.
        http://www.mediuutiset.fi/debatti/toimitukselta/myos-champixin-kayton-riskit-taytyy-kertoa-6074300

        Mulle henkilökohtaisesti Champix ei aiheuttanut kuin älyttömästi pieruja ja mahtavat yö unet. Lopettaminen lääkkeestä ei aiheuttanut mitään kummallisempia tunteita.

        Ehkä on hyvä seurata omaa kehoansa kuinka se siihen vaikuttaa. Minä en huomannut olevani kuin alkuun tavallista äkäsempi, mutta mulla tekikin mieli koko ajan röökiä.

        Nyt ollaan oltu 5kk ilman röökiä ja 2kk ilman Champixia. Välillä tekee röökiä vieläkin mieli, mutta en polttais kummiskaan.

        Koska en olis päässyt röökistä ilman Champixia. En tosiaankaan... Kerran lopetin ilman lääkkeitä röökin polton, mutta silloinen eukko piti jöötä ja elämä oli muutenkin just sitä...

        Nyt lopetin omin avuin. Omasta päätöksestä... Enkä meinaa enää ruveta röökaamaan!


      • Anonyymi
        rumpetti- kirjoitti:

        Lueppa tuo ennekuin jatkat psyykelääkkeiden käyttöä.
        http://www.mediuutiset.fi/debatti/toimitukselta/myos-champixin-kayton-riskit-taytyy-kertoa-6074300

        Mediuutiset kyllä tiedetään ....hah hah haaa!!!


      • Anonyymi

    • Lykkyätykö

      Hieno homma!

      Ei oo minullakaan ikävä tupakkaa.

      100 päivää ilman tupakkaa.

    • Kröhä

      Lopetin 46 vuoden tupakoinnin Champixin avulla. Nyt oon ollu 1.5 vuotta tupakoimatta. Käytin ekan 3 viikkoa Champixia 1mg x 2/päivässä ja sen jälkeen kuurin lopppuun 1mg x 1 päivässä. Käytin myös Nicorette purukumia noin 10 kuukautta, mutta ne oli helppo lopettaa ja vaihtaa Xylitolijenkkiin, jota menee vieläkin 1 pussi kolmessa päivässä..

    • nikotiininhimo

      Champixin etu noihin purukumeihin on tosiaan se, että se ei sisällä ollenkaan nikotiinia. Eli kyse ei ole korvaushoidosta, jolla nikotiinia vaan saadaan eri tavalla, vaan se auttaa pääsemään tupakanhimosta eroon, jolloin tupakkaa ei pitäisi edes tehdä mieli. Toimintaperiaate on siis näköjään se, että tuo Champixin sisältämä varenikliini tukkii nikotiinireseptorit ( Lähde: https://www.healthexpress.eu/fi/tupakoinnin-lopettaminen/champix ). En ole itse Champixia kokeillut, mutta kuulostaa kyllä erittäin mielenkiintoiselta vaihtoehdolta tuo nikotiininhimon loppuminen sen sijaan, että pitäisi yrittää saada nikotiinit muuta kautta, esim. purkan tai laastarin välityksellä.

      • Täyttä_roskaa

        Tupakassa EI OLE NIKOTIINI SE JOKA KOUKUTTAA!
        Jos olisi niin miksi tupaikoitsijat ei vaihtaisi parempiin vaihtoehtoihin heti, esimerkiksi höyrytin?
        Syy: koska tupakan ja sikarien maussa maistuu kuukin kuin nikotiini.

        Tuollasiin mainitsemiisi myrkkyihin en koskisi, katsohan ne sivuoireet myös siitä.


      • Anonyymi
        Täyttä_roskaa kirjoitti:

        Tupakassa EI OLE NIKOTIINI SE JOKA KOUKUTTAA!
        Jos olisi niin miksi tupaikoitsijat ei vaihtaisi parempiin vaihtoehtoihin heti, esimerkiksi höyrytin?
        Syy: koska tupakan ja sikarien maussa maistuu kuukin kuin nikotiini.

        Tuollasiin mainitsemiisi myrkkyihin en koskisi, katsohan ne sivuoireet myös siitä.

        "Nikotiini aiheuttaa riippuvuutta.
        Eläinkokeissa on pystytty osoittamaan, että nikotiinin aiheuttama riippuvuus voi olla jopa heroiiniriippuvuuden luokkaa. Sekä nikotiini että heroiini toimivat samalla tavalla: ne vapauttavat dopamiinia aivojen mielihyväalueilla ja aiheuttavat sietokyvyn lisääntymistä."


    • outo-juttu-minusta

      Yksi juttu mua on aina ihmetyttänyt ja siinä on jotakin perääkin.
      Ilmeisesti yksikään sokea ihminen ei tupakoi. Miksi?????
      Jos tupakoit ja laitat silmät kiinni, tulee paha ja oksettava olo.

      Mikä tää juttu on?
      Miksi ihminen tupakoi, paitsi jos ei näe sitä tupakointia?

      • Anonyymi

        Hahhahhaa. Kaveri asui sokeiden talossa, kyllä nekin sitä parsaa hiivaa, eikä ihan niin vähääkään. Rappu dölläs aina ihan röökille, kun sinne meni.


    • Kyllä toimii.itse lopetin yli 30 vuotta kestäneen tupakoinnin aloitus yksi paketti kombinaatiolla.Nyt kohta 2v.savuttomana..suosittelen

      • Höyryttäjä_

        Minäkin lopetin höyryttimellä, kohta vuosi savuttomana ilman vaarallisia korvauslääkkeitä/sivuoireita.


    • keknrnfrnnfrn

      KYLLÄ...sillä voi tosiaan lopettaa.vaimoni lopetti 35v tupakoinnin jälkeen ja astma hävinnyt.nyt ollut vuoden jo ilman.....

    • Anonyymi

      Kymmenen päivää olen nyt napsinut Champixiä. Ei vielä ole tullut tunnetta, että haluaisin lopettaa tupakoinnin. Sen kyllä olen huomannut ettei tupakka enää vaikuta kuten ennen eli nyt mennään savuille vain tavan vuoksi kai? Ylihuomenna olsi tavoitteeksi kirjattu lopetuspäivä ja alkaa vähän huolestuttaa pystynkö. Olen muutama vuosi sitten kyllä tupakoinnin lopettanut ilman apuvälineitäkin hyvinkin helposti ja nythän sen pitäisi olla vielä helpompaa. Katsotaan... Jospa jättäisin jo huomenna tupakka-askin ostamatta, kun ei tämä olotila näytä kuitenkaan yhtään muuttuvan. Palaan kertomaan miten kävi.

      • Anonyymi

        Mikä sai valitsemaan Champixin kun muitakin parempia apukeinoja olisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sai valitsemaan Champixin kun muitakin parempia apukeinoja olisi?

        Mikä on parempi? Nikotiinin korvaaminen nikotiinillä ei ainakaan minulla toimi. Champixia ehdotti lääkäri ja muutaman viikon harkinnan jälkeen päädyin apteekkiin pillereitä hakemaan. Ei kaduta, lopettaminen kävi helposti ja jatko sen jälkeen kun kuuri loppuu on sitten itsestä kiinni.

        Tässä niitä luvattuja kokemuksia. Tosiaankin poltin kuten ennenkin Champix-kuurista huolimatta kaksi viikkoa ja vähän epäilytti tehoaako ne pillerit mitenkään. Sitten kun viimeisen tupakan poltin, ei ole ollut kuitenkaan yhtään vaikeaa olla polttamatta. Eilen unohtui juopottelun vuoksi pilleri ottamatta, mutta ei siltikään ollut herätessä tupakantuskaa.

        Tavat on kuitenkin aika lujaan juurtuneet ja sen takia kai se lopettaminen tuntui niin vaikealta. Toisella viikolla nikotiinistä ei tullut minkäänlaisia kiksejä, makukaan ei ollut entisensä. Mitään inhoa tupakkaa kohtaan ei ole tullut, kuten jotkut Champixista kertovat.

        Voisin ja haluaisin nytkin poltella tupakan jos sitä olisi. Onneksi ei ole. Tavoitteena on kuitenkin olla loppuelämä savuttomana ja sehän ei onnistu, jos mielihalulle antaa periksi. Kerran kun antaa periksi, helposti tekee sen uudestaan ja lopulta yhä useammin kunnes on koukussa taas. Tämän tiedän kokemuksesta, ei tämä ole ensimmäinen lopetusyritys.

        Edellinen onnistunut "lopetus" kesti pari vuotta. Puoli vuotta lopetuksen jälkeen ostin ensimmäisen tupakka-askin, sitten olinkin täyden vuoden aivan savuttomana, Aika nolosti alkoi polttelu uudelleen, ensin kännipolttelua, sitten muutama tupakka päivässä ja lopulta jatkuvasti. Nyt on aika ottaa opiksi tehdyistä virheistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on parempi? Nikotiinin korvaaminen nikotiinillä ei ainakaan minulla toimi. Champixia ehdotti lääkäri ja muutaman viikon harkinnan jälkeen päädyin apteekkiin pillereitä hakemaan. Ei kaduta, lopettaminen kävi helposti ja jatko sen jälkeen kun kuuri loppuu on sitten itsestä kiinni.

        Tässä niitä luvattuja kokemuksia. Tosiaankin poltin kuten ennenkin Champix-kuurista huolimatta kaksi viikkoa ja vähän epäilytti tehoaako ne pillerit mitenkään. Sitten kun viimeisen tupakan poltin, ei ole ollut kuitenkaan yhtään vaikeaa olla polttamatta. Eilen unohtui juopottelun vuoksi pilleri ottamatta, mutta ei siltikään ollut herätessä tupakantuskaa.

        Tavat on kuitenkin aika lujaan juurtuneet ja sen takia kai se lopettaminen tuntui niin vaikealta. Toisella viikolla nikotiinistä ei tullut minkäänlaisia kiksejä, makukaan ei ollut entisensä. Mitään inhoa tupakkaa kohtaan ei ole tullut, kuten jotkut Champixista kertovat.

        Voisin ja haluaisin nytkin poltella tupakan jos sitä olisi. Onneksi ei ole. Tavoitteena on kuitenkin olla loppuelämä savuttomana ja sehän ei onnistu, jos mielihalulle antaa periksi. Kerran kun antaa periksi, helposti tekee sen uudestaan ja lopulta yhä useammin kunnes on koukussa taas. Tämän tiedän kokemuksesta, ei tämä ole ensimmäinen lopetusyritys.

        Edellinen onnistunut "lopetus" kesti pari vuotta. Puoli vuotta lopetuksen jälkeen ostin ensimmäisen tupakka-askin, sitten olinkin täyden vuoden aivan savuttomana, Aika nolosti alkoi polttelu uudelleen, ensin kännipolttelua, sitten muutama tupakka päivässä ja lopulta jatkuvasti. Nyt on aika ottaa opiksi tehdyistä virheistä.

        Kaikki on vaarallisia ja sivuvaikutuksia aiheuttavia lääkkeitä parempia, tuohan yksi kauheimmista mitä voi käyttää lopettamiseen, en koskisi ikinä.
        Höyrytin toimimkertaheitolla itsellä, nikotiinia ei tarvi käyttää mutta itse pienellä määrällä lopettelin, nyt ei ollenkaan nikotiiniä.

        Älä masennu champixin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on parempi? Nikotiinin korvaaminen nikotiinillä ei ainakaan minulla toimi. Champixia ehdotti lääkäri ja muutaman viikon harkinnan jälkeen päädyin apteekkiin pillereitä hakemaan. Ei kaduta, lopettaminen kävi helposti ja jatko sen jälkeen kun kuuri loppuu on sitten itsestä kiinni.

        Tässä niitä luvattuja kokemuksia. Tosiaankin poltin kuten ennenkin Champix-kuurista huolimatta kaksi viikkoa ja vähän epäilytti tehoaako ne pillerit mitenkään. Sitten kun viimeisen tupakan poltin, ei ole ollut kuitenkaan yhtään vaikeaa olla polttamatta. Eilen unohtui juopottelun vuoksi pilleri ottamatta, mutta ei siltikään ollut herätessä tupakantuskaa.

        Tavat on kuitenkin aika lujaan juurtuneet ja sen takia kai se lopettaminen tuntui niin vaikealta. Toisella viikolla nikotiinistä ei tullut minkäänlaisia kiksejä, makukaan ei ollut entisensä. Mitään inhoa tupakkaa kohtaan ei ole tullut, kuten jotkut Champixista kertovat.

        Voisin ja haluaisin nytkin poltella tupakan jos sitä olisi. Onneksi ei ole. Tavoitteena on kuitenkin olla loppuelämä savuttomana ja sehän ei onnistu, jos mielihalulle antaa periksi. Kerran kun antaa periksi, helposti tekee sen uudestaan ja lopulta yhä useammin kunnes on koukussa taas. Tämän tiedän kokemuksesta, ei tämä ole ensimmäinen lopetusyritys.

        Edellinen onnistunut "lopetus" kesti pari vuotta. Puoli vuotta lopetuksen jälkeen ostin ensimmäisen tupakka-askin, sitten olinkin täyden vuoden aivan savuttomana, Aika nolosti alkoi polttelu uudelleen, ensin kännipolttelua, sitten muutama tupakka päivässä ja lopulta jatkuvasti. Nyt on aika ottaa opiksi tehdyistä virheistä.

        Lisäämpä että etkai sinäkin kuvittele että tupakassa pelkkä nikotiini on se kouluttaja ja josmsen korvaa muilla on sama kuin polttaisi tupakkaa?

        Tupakan pahimmat koukuttaja aineet on ihan muut kuin nikotiini, yhdessä näistä on saatu koukuttaja.


      • Anonyymi

        Varoitukset on luettu ja todettu omalla kohdalla plussat ja miinukset menevän selkeästi Champixillä positiiviseksi. Kaikki lääkkeet ovat jossain määrin myrkkyjä ja luotan että elimistö ja psyyke kestää tämän kuurin. Epäilen, että vähän liioiteltuja nuo itsetuhoiset sivuvaikutukset. Todennäköisesti ne johtuvat tupakoinnin lopettamisesta enemmän kuin lääkkeestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäämpä että etkai sinäkin kuvittele että tupakassa pelkkä nikotiini on se kouluttaja ja josmsen korvaa muilla on sama kuin polttaisi tupakkaa?

        Tupakan pahimmat koukuttaja aineet on ihan muut kuin nikotiini, yhdessä näistä on saatu koukuttaja.

        Itse käytän ihan mitä tahansa nikotiini tuotetta, purkka, nuuska, rööki, suihke, laastari, nenänuuska, imeskelytabletti, zonnic, mitä tahansa että saan vaan nikotiinin kelpaa minulle.
        Jos olen Max 3h ilman nikotiinia, rupee näkökenttä heittelemään, keskittyminen kaikkoaa, hermot murenee jne.

        Nyt hain champixin, haluan nähdä hoitaako se oireet huitsin kuikkaan, 16päivää olis tarkoitus napostella näitä ihania mielialalääkkeitä. (Seinään lopettaneet ovat sanoneet aikataulun riittävän eroon pääsyyn oireista.)

        15vuotta sitten yritin,mutta sekosin kun aamulla herätessä muisti kaikki unet, oli sama kuin olisi ollut 8h pituisessa leffassa mikä on tehty jossain deelipäissään.


    • Anonyymi

      Nyt on reilu viikko takana lopettamisesta. Muutaman kerran on tullut poltettua, mutta Champix vie kyllä tupakan vaikutukset täysin eikä sitten kokeilujen jälkeen ole suurempaa halua tullut aloittaa uudelleen. Tupakan poltto ei tosiaankaan tunnu missään eli aivan sama polttaako vai ei. Jatkon kannalta sillä tietysti on väliä, tavasta on hyvä nyt päästä eroon. Kertaalleen unohtui pillerin otto, eikä sillä ollut suurempaa merkitystä ja niinpä nyt harkitsen jo tässä vaiheessa niiden ottamisen harventamista, kerran päivässä riittänee. Palataan taas asiaan myöhemmin....

      • Anonyymi

        Tuo kertoo jo että champix ei toimi jos silti olet polttanut.
        Parempia keinoja siis on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kertoo jo että champix ei toimi jos silti olet polttanut.
        Parempia keinoja siis on olemassa.

        Omituista jankkaamista sinulla. Jos tiedät paremman keinon, mikset sitä kerro? Totuus on kuitenkin, että Champix vie tupakoinnin halun. Tietystikään ilman halua lopettaa ei voi onnistua millään poppakonstilla. Se pitää aina muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omituista jankkaamista sinulla. Jos tiedät paremman keinon, mikset sitä kerro? Totuus on kuitenkin, että Champix vie tupakoinnin halun. Tietystikään ilman halua lopettaa ei voi onnistua millään poppakonstilla. Se pitää aina muistaa.

        Höyrytin on paras keino joka oikeasti auttoi minulla, johan tuo on monesti tullut selville.
        Ei edes niin haitallista kuin mielialalääke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höyrytin on paras keino joka oikeasti auttoi minulla, johan tuo on monesti tullut selville.
        Ei edes niin haitallista kuin mielialalääke.

        Ja nyt ihmisiä kuollu thöyrittimeen ja ei niissä nikotyiini tapa vaan makuaineet sekä BG ja PG perusaineet.Jos tahti jatkuu tullaan e.savukkeet kieltämään koko EU:n alueella kokonaan muutamassa vuodessa jolloin et saa enään mistään nesteitä kuin salakuljettamalla ja kun PG ja VG luokitellaan huumeeksi niin onkin isompi tuomio sitten tulossa jos kiinni jää.Ei se ole lopettamista jos siirtyy toiseen laitteeseen jonka höyryjä keuhkoihin vetelee eli tupakoit silti periaatteessa.Jotkut jää Nicoretteenkin kiinni eli kohta menee purkkaa enemmän kuin tupakkaa aikoinaan ja nikotiini syövyttää suuta ja hampaita eli suusyövän saa myös Nicorette purkkaa popsiessa. Itse aion lopettaa tupakoinnin ja kuurin aloituksen sijoitin 1.12 joten saan poltella nämä verovapaat tupakat pois.Onneksi työkyvyttömyyseläkkeellä eli ei stressiä rahan tai duunin takia ollenkaan ollut moneen vuoteen. Ja kuurin aloittaneille vihjeeksi ei viinaa pariin kuukauteen mieluiten ja tabletit aina ruuan jälkeen niin ei tule pahoinvointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt ihmisiä kuollu thöyrittimeen ja ei niissä nikotyiini tapa vaan makuaineet sekä BG ja PG perusaineet.Jos tahti jatkuu tullaan e.savukkeet kieltämään koko EU:n alueella kokonaan muutamassa vuodessa jolloin et saa enään mistään nesteitä kuin salakuljettamalla ja kun PG ja VG luokitellaan huumeeksi niin onkin isompi tuomio sitten tulossa jos kiinni jää.Ei se ole lopettamista jos siirtyy toiseen laitteeseen jonka höyryjä keuhkoihin vetelee eli tupakoit silti periaatteessa.Jotkut jää Nicoretteenkin kiinni eli kohta menee purkkaa enemmän kuin tupakkaa aikoinaan ja nikotiini syövyttää suuta ja hampaita eli suusyövän saa myös Nicorette purkkaa popsiessa. Itse aion lopettaa tupakoinnin ja kuurin aloituksen sijoitin 1.12 joten saan poltella nämä verovapaat tupakat pois.Onneksi työkyvyttömyyseläkkeellä eli ei stressiä rahan tai duunin takia ollenkaan ollut moneen vuoteen. Ja kuurin aloittaneille vihjeeksi ei viinaa pariin kuukauteen mieluiten ja tabletit aina ruuan jälkeen niin ei tule pahoinvointia.

        Nää höyryttimen käyttäjät, jotka ovat sairastuneet, olivat käyttäneet kannabisöljyjä. Suomessa ei niitä ole edes myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää höyryttimen käyttäjät, jotka ovat sairastuneet, olivat käyttäneet kannabisöljyjä. Suomessa ei niitä ole edes myynnissä.

        Eikä edes normaalia sähkötupakkalaitetta vaan muokattuja säiliöitä eli podeja käyttävää laitetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höyrytin on paras keino joka oikeasti auttoi minulla, johan tuo on monesti tullut selville.
        Ei edes niin haitallista kuin mielialalääke.

        Mikä on höyrytin


    • Anonyymi

      Minulla jäi Champixit käyttämättä. Olisiko jollain tarvetta?

      • Anonyymi

        minä tarviin


      • Anonyymi

        Mennyt jo?Tai päiväys mennyt?


    • Anonyymi

      Champixit ei auttaneet, tuli vain melko oudot olot noista. Kaveri vinkkasi Acetiumista. Varmaankin acetiumin käytöstä johtuen olen saanut tupakointimäärät vähenemään huomattavasti, ei tee niin paljoa mieli enää. Kummallista mutta tuntuvat toimivan.

    • Anonyymi

      Neljäs viikko menossa champix kuuria ja edelleen poltan n. 10 tupakkaa päivässä...mutta nuo kaikki haitat. Helvetin moiset yö hikoilut herää montakertaa yössä, pahaoloa tulee pitkin päivää,vatsa ei toimi, ruokahalu kuin hevosella, persoona muuttunut totaalisesti. en todellakaan jatka enää tätä lääkkeen syömistä. Lopettamis keino pitää nyt löytyä jostain ihan muusta. Toisille toimii ja toisille ei.

      • Anonyymi

        Kyllä siitä päänsäryt ja oksennukset tulee jo stupakoi tai käyttää nikotiinivalmisteita Champixin kanssa. Se kun toimii samoin kun antabus viinaksien kanssa. Eli jos väkisin pilleriä ja tupakkaa voi tulla hyvinkin paska olo. Itse aloitin kyllä niin että ensin vähensin tupakoinnin muutamaan savukkeeseen ja kun Chanpix kuuri alko niin lopetin kokonaan samantien typakkatuotteet kerrasta.


      • Anonyymi

        Moikkamoi, mää kans syöny tätä champixiä nytten 2vkoa,alkaa riepoon tää ainainen huono olo&oksettamisen tunne oksentaminen. Positiivinen puoli on että eilen&tänään en oo polttanu yhtään röökiä, enkä todellakaan oo polttamassakaan, kuulin et jos on tällänen jatkuva oli nii kannattaisi kuulemma puolittaa annos joksikin aikaa? Ruokahalua ei juurikaan tällä hetkellä oo,. Mutta itelle edelleen tärkein asia tässä on että keuko ahtauma 41v hidastuu huomattavasti&saan ainakin 15-25vuotta lisää elinaikaa👍kannattaa laittaa asiat puntariin ja miettiä paljonko arvoa elinvuosilleen antaa. Jos olotilani ei huonone tästä enempää&oksentaminen loppuu, niin tiedän etten tule polttamaan kuurin aikana enään yhtään tupakkia🤞😊edellisellä kuurilla(champix) sain siihen pisteeseen että otin 1:stä röökistä 3krt&that's it.. Kuuri kun loppui, alkoi vanha paska täysin turha tapa tulla takaisin aikas pian🤔en silloin tiennyt että kuuria voi myös jatkaa perään ainakin 1kerran..Kaikille Helppoja Röökittömiä Päiviä Täältä Landelta Toivottelen.. T:21cm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikkamoi, mää kans syöny tätä champixiä nytten 2vkoa,alkaa riepoon tää ainainen huono olo&oksettamisen tunne oksentaminen. Positiivinen puoli on että eilen&tänään en oo polttanu yhtään röökiä, enkä todellakaan oo polttamassakaan, kuulin et jos on tällänen jatkuva oli nii kannattaisi kuulemma puolittaa annos joksikin aikaa? Ruokahalua ei juurikaan tällä hetkellä oo,. Mutta itelle edelleen tärkein asia tässä on että keuko ahtauma 41v hidastuu huomattavasti&saan ainakin 15-25vuotta lisää elinaikaa👍kannattaa laittaa asiat puntariin ja miettiä paljonko arvoa elinvuosilleen antaa. Jos olotilani ei huonone tästä enempää&oksentaminen loppuu, niin tiedän etten tule polttamaan kuurin aikana enään yhtään tupakkia🤞😊edellisellä kuurilla(champix) sain siihen pisteeseen että otin 1:stä röökistä 3krt&that's it.. Kuuri kun loppui, alkoi vanha paska täysin turha tapa tulla takaisin aikas pian🤔en silloin tiennyt että kuuria voi myös jatkaa perään ainakin 1kerran..Kaikille Helppoja Röökittömiä Päiviä Täältä Landelta Toivottelen.. T:21cm

        Olen siis polttanut 27-28 vuotta, Sätkäpuru toppa joka 2:nen pvä/7,30€
        =3x7,30=21,60€/vko,=4x21,60€=86,40€/kk,=12x86,40€=1033,20/vuosi Rizzlan paperit(1,50€/50kpl)itellä menny about että topasta(30g)tehny käsin n. 45-55kpl sätkää, Elikkäs 3x1,50€=4,50€/vko=4x4,50€=18,00€/kk=12x18€=196€/v sekä filtterit 100kpl/0,80€ samalla kaavalla=2x0,80€=1,60€/vko=4x1,60€=6,40€/kk=12x6,40€=76,80€/v YHT:1033€ 196€ 76,80€=1305,80€/Vuodessa Sytkärit🤣😁T:Joni78


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen siis polttanut 27-28 vuotta, Sätkäpuru toppa joka 2:nen pvä/7,30€
        =3x7,30=21,60€/vko,=4x21,60€=86,40€/kk,=12x86,40€=1033,20/vuosi Rizzlan paperit(1,50€/50kpl)itellä menny about että topasta(30g)tehny käsin n. 45-55kpl sätkää, Elikkäs 3x1,50€=4,50€/vko=4x4,50€=18,00€/kk=12x18€=196€/v sekä filtterit 100kpl/0,80€ samalla kaavalla=2x0,80€=1,60€/vko=4x1,60€=6,40€/kk=12x6,40€=76,80€/v YHT:1033€ 196€ 76,80€=1305,80€/Vuodessa Sytkärit🤣😁T:Joni78

        Asiasta veneeseen, olisiko joku Neitokainen vailla PK-Seuraa? Tms seuraa🤔😉Täällä olisi 191cm 86kg vaalea, sinisilmäinen Komistus sinua varten/sinulle.. Voin ajaa esim;nurmikkosi pihalta/ihan mistä vain tahdotkin/mitä tahansa tahdotkin /työtä pelkäämätön 41v21cm16"😉🤤Vanhemmille Naisille/Rouville


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta veneeseen, olisiko joku Neitokainen vailla PK-Seuraa? Tms seuraa🤔😉Täällä olisi 191cm 86kg vaalea, sinisilmäinen Komistus sinua varten/sinulle.. Voin ajaa esim;nurmikkosi pihalta/ihan mistä vain tahdotkin/mitä tahansa tahdotkin /työtä pelkäämätön 41v21cm16"😉🤤Vanhemmille Naisille/Rouville

        Yhteistiedot unohdin laittaa sähköposti:[email protected] /0452488666


    • Anonyymi

      Champixilla on aika rajut ja yleiset haittavaikutukset verrattuna toiseen tupakasta vierotuslääkekeseen, Zybaniin. Toisaalta Champix on tuottanut kokeissa tehokkaampia tuloksia (onnistumisprosentti).

      Monien Champixin haittavaikutusten (pahoinvointi, vatsavaivat, ahdistus, alttius epileptisille kohtauksille) syyksi on arveltu sitä, että lääke aktivoi myös 5HT3-reseptoria (nikotiinireseptorien lisäksi). Haittavaikutuksia voi jossain määrin vähentää, jos samaan aikaan syö Zybania, joka puolestaan passivoi 5HT3-reseptoria. Lääketieteellisissä kokeissa kumpaakin lääkettä on silti määrätty normaaliannos, mutta todennäköisesti pienempi annos ainakin Champixia riittäisi aivan hyvin. Zybanin hyvä puoli on myös se, että se antaa hieman energiaa siinä missä Champix väsyttää.

      • Anonyymi

        Champix tekee myös täysin zombieksi, tuota kun tarpeeksi kauan syö hyvä jos osaa kengännauhat solmia.Itselläni kuukauden kuuri teki sen että loppujen lopuksi makasin vain sängyssä mikään muu ei kiinnostanut ei huvittanut edes syödä.Champix kyllä tekee sen ettei kaipaa tupakkaa mutta sitten ei välitä mistään muustakaan laskut, työt hälläväli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Champix tekee myös täysin zombieksi, tuota kun tarpeeksi kauan syö hyvä jos osaa kengännauhat solmia.Itselläni kuukauden kuuri teki sen että loppujen lopuksi makasin vain sängyssä mikään muu ei kiinnostanut ei huvittanut edes syödä.Champix kyllä tekee sen ettei kaipaa tupakkaa mutta sitten ei välitä mistään muustakaan laskut, työt hälläväli.

        Miten mahtaa vaikuttaa että puoliso polttaa ja ei halua eroon. Liekö merkitystä?


    • Anonyymi

      Mä onnistuin aikanaan lopettamaan Champixin avulla yllättävän helposti. Tupakan poltto vain unohtui kokonaan. Piti ihan tosissaan yrittää polttaa siihen viimeiseen päivään asti. Tuolloin ei ollut muita sivuvaikutuksia kuin mielenkiintoiset unet.

      Typeränä menin aloittamaan lähes viiden vuoden tauon jälkeen tupakoinnin uudelleen. Polttelin pari vuotta ja päätin hakea taas Champix-kuurin. Tällä kertaa ei toiminutkaan yhtä hyvin. Tupakka kyllä maistui pahalta, enkä saanut siitä enää samaa tyydytystä kuin ennen. Mutta ne sivuvaikutukset! Olin aivan rättiväsynyt koko ajan, saatoin nukkua 12 tuntisia yöunia ja päälle parin tunnin päiväunet. Olin todella itkuinen koko ajan eikä mikään kiinnostanut.

      Lopetin kuurin ja jatkoin tupakointia. Jos onnistuu ensimmäisellä kerralla, niin ei kannata IKINÄ aloittaa uudelleen!

      Nyt olen ollut polttamatta luettuani Stumppaa tähän- kirjan

      • Anonyymi

        Minä en halua mitää satuilu kirjoja lukea, ei auta mitään


      • Anonyymi

        Minulla nyt neljäs kerta kun yritän lopettaa Champixin kanssa. Ensimmäinen yritys keski lähes neljä vuotta. Toinen ja kolmas yritys olivat todella lyhyitä alle vuoden kestäneitä jaksoja. Jo alussa huomasi, ettei "vaikuttanut" samalla tavalla kun ensimmäisellä kerralla. Nyt taas vastaavasti tämän neljäs kerta vaikuttaa samanlaiselta kun ensimmäisellä kerralla. Eli ei kannata luovuttaa ja jokainen päivä jonka on polttamatta on hyvä saavutus


    • Anonyymi

      Minä söin sen koko kuurin, ei tullut mitään sivuvaikutuksia mutta ei ne auttaneetkaan. Poltin siis koko ajan normaalisti. En tiedä olenko joku poikkeus vai miksi ne eivät auttanut. Niillä ei siis käytännössä ollut mitään vaikutusta minuun.

    • Anonyymi

      kyllä pitää olla selkärangattomia ihmisiä jos jollain lääkkeillä yrittää lopetusta.

      • Anonyymi

        Heroiinistakin on helpompi päästä eroon kuin tupakasta!


    • Anonyymi

      Hyvähän se on jos joku kokee apua saavansa. Minua ne pillerit ei auttanut.

    • Anonyymi

      Minuakaan ne eivät auttaneet. En tiedä onko muita vastaavia joita voisi kokeilla.

      • Anonyymi

        No ei tuollaisia myrkkyjä varmaan muita löydy.
        Parempia ja haitattomampia toki löytyy vaan niistähän ei saa puhua ja niistä on paljon keksitty valheita.


      • Anonyymi

        Mulla on nyt kolmas champix kuuri menossa. Kahden ekan aikana olen onnistunut "lopettamaan" ekan kuurin aikana, mutta retkahatanut aika nopeasti polttamaan kun lääkkeen syönti on loppunut.
        Lakot on kestänyt about 2-3kk.

        Nyt kolmannen kuurin ansiosta olen ollut ilman röökiä jo pisinpään , eli 4kk, ja nyt siis se champix jatkopaketti menossa.
        Ajattelin syödä vielä noita piltsuja 1 päivässä siihen 24 viikkoon asti. Sitten oltava ilman lääkettä . Vähän pelottaa kuinka käy....

        Joka kerta polton keskeyttäminen on onnistunt 1-4 viikossa ja mitään sivuvaikutuksia en ole saanut, eli voin suositella champixilla lopettamisen yrittämistä.
        Niinkuin tuolla vuosia aikademmin kirjoitetuissa teksteissä, niin lopettaminen noilla on todella helppoa, ihmeellisen helppoa.
        Mulla vaan se savuttomana pysyminen on vaikeeta, niin tyhmä oon että baarissakin lähden(din) kaveriksi röökille...

        Maku,haju yms asioissa ei parannusta lopettamisen myötä, mutta henki on raikkaampi ja kielestä lähety sammas pois ja aamulla ei tarvi oksentaa räkä klimppejä vessanpyttyyn....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on nyt kolmas champix kuuri menossa. Kahden ekan aikana olen onnistunut "lopettamaan" ekan kuurin aikana, mutta retkahatanut aika nopeasti polttamaan kun lääkkeen syönti on loppunut.
        Lakot on kestänyt about 2-3kk.

        Nyt kolmannen kuurin ansiosta olen ollut ilman röökiä jo pisinpään , eli 4kk, ja nyt siis se champix jatkopaketti menossa.
        Ajattelin syödä vielä noita piltsuja 1 päivässä siihen 24 viikkoon asti. Sitten oltava ilman lääkettä . Vähän pelottaa kuinka käy....

        Joka kerta polton keskeyttäminen on onnistunt 1-4 viikossa ja mitään sivuvaikutuksia en ole saanut, eli voin suositella champixilla lopettamisen yrittämistä.
        Niinkuin tuolla vuosia aikademmin kirjoitetuissa teksteissä, niin lopettaminen noilla on todella helppoa, ihmeellisen helppoa.
        Mulla vaan se savuttomana pysyminen on vaikeeta, niin tyhmä oon että baarissakin lähden(din) kaveriksi röökille...

        Maku,haju yms asioissa ei parannusta lopettamisen myötä, mutta henki on raikkaampi ja kielestä lähety sammas pois ja aamulla ei tarvi oksentaa räkä klimppejä vessanpyttyyn....

        aloin syömään champix pillereitä elokuussa vähän epäilevällä asenteella tyyliin katotaan kuinka käy. yllätys oli melkoinen kun lopettamisen jälkeen ei ole kertaakaan tehnyt mieli tupakkaa,vaikka vedin niitä pillereitä vain aloituspakkauksen.pahoinvointi pillereitä syödessä oli sitä luokkaa,et oli pakko lopettaa.
        mitään haju tai makuaistin muutoksia ei lopetuksen jälkeen tullut,mutta se yllätti positiivisesti,että ilmeisesti hapenotto parani,sillä en hengästynyt enää kävellessä,tai portaita noustessani yhtään.itse en sitä aluksi huomannut,vaan ystäväni jonka kanssa tulee tehtyä pitkiä kävelylenkkejä.
        lähes 50v polttaneena kysyin itseltäni,et miksen lopettanut jo aikaisemmin,koska näin helppoa oli.mut parempi myöhään...jne.


    • Anonyymi

      Olen polttanut enemmän tai vähemmän 14 vuotiaasta asti (keskimäärin 5-7 tupakkaa päivässä, viikonloppuisin enemmän) ja nyt olen 36 vuotias.

      Kokeilin Champixia vuosia sitten ja lopetin 12 kk kuurin kesken sivuoireiden vuoksi, jonka jälkeen aloin taas polttamaan. Viime syksynä päätin kokeilla uudelleen ja kestää sivuoireet, joita olivat hurjat unet, kuvottava olo lääkkeenoton jälkeen ja paha ummetus.

      Kestin koko 12 kk:n kuurin loppuun asti ja olen ollut savuttomana nyt reilu puoli vuotta. Voisi sanoa että lopettaminen oli todella helppoa lääkkeen ansioista, mutta vaati myös päättäväisyyttä ja sopimusta itsensä kanssa että tupakointi ei enää ole osa minun elämääni.

      Samoista sivuoireita kärsiville: Syöminen ennen lääkkeenottoa helpotti kuvottavaa oloa. Ummetukseen käytin pahimmassa vaiheessa Pegorion annospusseja 2 aamulla ja 2 illalla ja lisäsin veden juontia reippaasti. Annostus tietenkin tosi yksilöllistä. Ummetuslääkkeen osto tuli aika kalliiksi, mutta oli sen arvoista lopulta. Hämmentävät unet kesti kun otti ne huumorilla ja ajatteli että johtuvat vain lääkkeestä.

      Voin siis suositella. Lääke on kokeilemisen arvoinen!

      • Anonyymi

        Pitää vielä lisätä... Jo toisella viikolla tupakan polttaminen tuntui turhalta (ei maistunut samalta eikä rentouttanut samalla tavalla) ja enemmän se oli vain tapa mihin oli jäänyt kiinni. Piti vain reilusti päättää että muutan nyt sen tavan, koska tästä polttamisesta en saa samaa "hyötyä" kuin aikaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää vielä lisätä... Jo toisella viikolla tupakan polttaminen tuntui turhalta (ei maistunut samalta eikä rentouttanut samalla tavalla) ja enemmän se oli vain tapa mihin oli jäänyt kiinni. Piti vain reilusti päättää että muutan nyt sen tavan, koska tästä polttamisesta en saa samaa "hyötyä" kuin aikaisemmin.

        Suosittelet tuollaisia myrkkyjä vaikka on olemassa haitattomia ja toimivampiakin keinoja.

        T:höyrymies


      • Anonyymi

        Olen myös lopettanut Champixin avulla, söin vain puolikasta tbl päivässä, kokonaisesta tuli niin huono olo, että en sitä kestänyt. Puolitin tabletin vaikka niissa ei sitä jakouraa ollutkaan, minulla toimi hyvin tuo puolikaskin, se riitti pääsemään irti tupakasta, Kymmenen vuotta olin polttamatta ja sitten sorrouin siihen yhteen ja kuinka helppoa sitten oli poltella silloin tällöin ja koukkuun jäin. Hain uudelleen Campixit ja samalla kaavalla irrottauduin nikotiinin ansasta, nyt vaan pitää muistaa että sitä yhtä tupakkaa ei kannata poltaa se jotenkin madaltaa kynnytstä seuraavaan ja hetken päästä koukussa ollaan taas. Ihana savuton loppelämä siinä pysytään. Suosittelen pienentämään annostusta tuo lääke on niin tuju että ehkä toisille riittää vähempikin annostus.


      • Anonyymi

        5-7 tupakkaa päivässä ei oo ku makustelua vasta...


    • Anonyymi

      Ite päätin lähteä kokeilemaan näitä nikotiini annospusseja, toivottavasti tällä tärppää. Kaverit kehuneet kovasti www.nikotiinipussit.com

      • Anonyymi

        Elä yrittäjänä tänne mainosta!!!


    • Anonyymi

      Noista oudoista unista moni on maininnu täällä.Onko ne unet jotain karmeita painajaisia mihin herää yöllä?

    • Anonyymi

      Katselin tän lääkkeen hintaa ja yliopistonapteekin sivuilla lukee että lääke olisi ja kuuluisi lääkekorvauksen piiriin?Lääkekorvaus 40% .
      Mutta saadakseen korvauksen on lääkkeelle oltava perusteet ja ns.Motivaatio.No eiköhän motia ole kaikilla jotka tämän ostaa.
      Perustelut?Näkyykö reseptissä joku erityismerkintä perusteisiin?

      Onko taiko ei korvattaviin kuuluva lääke?
      En selkeetä tietoa löydä

      • Anonyymi

        40% saa Kela-korvausta lääkäriltä pyytämällä (laittaa jonkin raksin ruutuun). Champix oikeasti toimii. 25 vuotta polttanut. Champixilla niin hyvä olo, että voikohan tähän jäädä koukkuun, kun sisältää bentsatsepiiniä... hmmm..


    • Anonyymi

      Lääke on kallis.Joo niin on röökikin.Mutta aloitushinta on iso.
      Itselleni lekuri kirjoitti reseptin.Samoin puolisolleni on kirjoitettu resepti.
      Tässä on muista lääkkeistä poikkeavat lääkkeen otot.
      Onko tämä ensimmäinen eli aloituspaketti kaikki saman vahvuuksia ja samaa lääkettä?
      Voiko siis tämän ekan aloituspaketin syödä niin että jakaa sen toisen kanssa?
      Ja hakee sitten vasta apteekista sen saman toisen paketin.

      Jotku lopettavat kuurin heti eri syistä ja usein se on se oksettavaolo.Vatsakivut ja karmee päänsärky.

      Tätä oksettavaa oloa itsekkin pelkään.

      • Anonyymi

        Juu, mullekin lekuri sano et haittoina voi olla pahoinvointi ja huimaus, mutta omat haitat olikin vain huomattavasti pahemmat.


    • Anonyymi

      Chambixin avulla lopettanut tupakoinnin vuonna 2009. Ei ole tehnyt tupakkaa mieli, ei edes ole tullut uniin. Tsemppiä kaikille lopettamiseen pyrkiville. Kyllä se onnistuu.

      • Anonyymi

        Kuinka kauan ja paljonko poltit? Itsellä on nyt vanha halu lopettaa, reilu aski päivässä menee, jäin eläkkeelle tuntuu et se vain lisääntyy. Joskin se rajoittaa elämää paljon nyt kun haluaisi kulkea ja mennä eri tapahtumiin, missään ei voi tupakoida enkä mie nauti siitä enää.


    • Anonyymi

      2 viikkoa champix kuuria takana, joista nyt viimeiset 2 päivää polttamatta. Lieventää todella tehokkaasti nikotiinihimoja ja ikäänkuin pyyhkii tupakan mielestä kokonaan.

      Sivuvaikutukset:
      Oksettavaa oloa kesti 2 päivää, mutta sen jälkeen ei muita sivuvaikutuksia ole ollut.

      Epäröin todella pitkään reseptin kanssa, johtuen muiden ihmisten kokemista hurjista sivuoireista. Purkkien kanssa olen aiemmin yrittänyt lopettaa, mutta niissä tuota nikotiiniriippuvuutta vain pidetään yllä.

      Hyvä lääke, suosittelen!

    • Anonyymi

      42 vuotta tupakoitu. Otin chambix-kuurin ja tänään on 107:s päivä ilman tupakkaa. Suosittelen! 😄

    • Anonyymi

      Kun lopettaa Champixin tupakanhimo tulee takaisin.

    • Anonyymi

      Lopetin tupakoinnin elokuun alussa champixin avulla,syön pienintä annosta sitä!Aluksi ummetusta ja huono olo ei tule kun ottaa vaikka pienen leipäpalan kanssa!Apuna ja tukena LifeREWARDS seuranta tuki ohjelma!En ole polttanut savuakaan sen jälkeen👏Kannattaa jatkaa savuttomuutta,ilman tupakointia niin paljon parempi olo👍

    • Anonyymi

      Mielenkiintoista juttua, joka osui eteeni, kun haeskelin täältä netistä apuja lopettamiseen.

      Olen polttanut 44 vuotta. Vuonna 1985 onnistuin olemaan kuusi kuukautta ilman ja pari vuotta sitten olin kaksi kuukautta. Siinä ne yritykset. Kaksi vuotta sitten oli kymmenen päivää aivan karmeat olot, mutta tahtotila oli alkuun tosi vahva ja olin onneksi lomalla. Olin jo mielestäni voiton puolella, kunnes ajattelin, että kai sitä yhden voi kokeeksi polttaa. Jatkan mukamas sitten lakkoa. Sen jälkeen en ole kyennyt minkäänlaisesta halusta huolimatta kuin joskus puristamaan yhden päivän tai puoli päivää. Jos pääsen toiselle vuorokaudelle, näytän siltä kuin tarvitsisin manaajaa ja päässä on pian sellaiset fiilikset, että pitää melkein hölkkää mennä kioskille. Tosin autolla menen kaikki sata metriä.

      Tupakkaan menee kuusi tonnia vuodessa, ja tiedän kuolevani vuosikymmenessä tupakkaan, eli toisin sanoen johonkin sen poikimaan sairauteen. Ei tässä enää happi oikein kulje. Lepopulssi on paska, verenpainetta alkaa olla. Kunto on heikko.

      Olin joskus aivan nuorena jonkin aikaa urheilija.

      Luultavasti kuolen kaikesta huolimatta näihin jo tulleisiin tuhoihin. En enää ole ihan eilen syntynyt, mutta olisi mukavampaa, kun tietäisi, että ei lähde orjana. Että en kantaisi enää fyrkkaa paskaan. Mennyttä ei voi muuttaa, mutta voin vaikka ostaa lapsilleni jotain silläkin rahalla, mikä nyt menee. Vaikka ovatkin jo itsenäisen elämän alkutaipaleella ja töissä, kaikki on nykyään ainakin täällä niin kallista ja vaativaa.

      Itselläni ei koskaan ollut mitään sponsoreita, orpo pirulainen. Ehkä sekin seikka vei kaikenlaisiin addiktioihin ja lohtuihin. Työmiesympyröissä silloin tietysti aina poltettiin ja otettiin välillä liemienkin kanssa "irti". Niistä pääsin, mutta tupakka jäi.

      Riippuvuus on paska juttu.

      Huomenna haen Champixin. Viikon kuluttua yritän tosissani. Katsotaan, miten menee.

      Täällä on puhuttu sivuvaikutuksista. Seuraan niitä. Voihan sen lopettaa, jos ei yhtään sovi. Miten sitten tupakka vaikuttaa juuri nyt? Sehän vie tahdonvoimani kokonaan. Jos joskus on sekuntikin energiaa, kyllä sen parilla tupakalla sammuttaa. Töissä väsyn nopeasti, ja sieltä tultuani lösähdän sohvaan ja käyn vähän väliä kuistilla tupakalla. Poltan aina 2-3 putkeen ja sitten taas laahustan naama harmaana sohvaan. Jos tämän pahempaa on tulollaan, ihmettelen.

      Palataan asiaan.

      • Anonyymi

        Tänään on siis neljäs päivä kuuria ja tänään annostus nostetaan niin, että illalla otetaan toinen 0,5mg. Näin toimitaan myös päivät 5,6 ja 7. Sitten nousee kahteen milligrammaan. Täytyisi vielä iskeä kiinni se varsinainen lopettamispäivä. Sen kuuluisi osua 8-14 vuorokauden väliin kuurin aloittamisesta.

        Mitään ketjussa kuvattuja sivuvaikutuksia ei ole ollut. Ei mitään. Ei unia, ei turvotusta, ei kuvotusta. Ei yhtään mitään. Toissapäivänä ja etenkin eilen ajattelin, että tällä ei myöskään ole mitään muitakaan vaikutuksia meikäläiseen. Tupakanhimo oli ennallaan, ja päivän mittaan polttelin paljon ja vielä yöllä neljältä kun heräsin, Joku asia otti niin päähän, että kävin imaisemassa yhden savukkeen. Siinä ei montaa sekuntia mennytkään, kun tuli filtteri vastaan.

        Tänään, siis siitä yöheräämisestä alkaen, on kuitenkin ollut vähän erilainen päivä. Himo on vähäisempi. Päätin ajaa savukkeiden muita yhdisteitä alas samalla, kun vielä poltan, ja ostin lisäaineetonta vahvaa piipputupakkaa. Minulla on vanhastaan kasa tanskalaisia Stanwellin snagoja. Poltin yhden piipullisen vasta klo 14, kun aivoissa oli tunnin verran jonkinmoinen tarve kummitellut. Sen jälkeen olen tässä vähän työskennellyt enkä ole ottanut toista. En kuitenkaan himmaile väkisin. Menen kohta varmaankin polttamaan toisen.

        Kuulostaa vähäiseltä tupakoinnilta, mutta muistutan, että esimerkiksi Poker-mallin piipun pesä on niin iso, että sen saa taitava kaveri palamaan vaikka tunnin, Tavallinen ihminen olisi miltei vainaa, jos pakolla ajettaisiin se nikotiini- ja häkälataus hänen keuhkoihinsa, mitä isossa pesällisessä tuota purua on. Saattaisi ainakin mennä naama vihreäksi jo minuutissa. Mutta siinä on vain se nikotiini, terva ja häkä. Muutama addiktiota lisäävä fyysinen konnankoukku jää pois.

        Tämän viikonlopun aikana varmaan lyön varsinaisen H-hetken lukkoon. Ohjeiden mukaan se on ennen 15.12. Ehkä jo ensi viikolle, jos yhtä hyviä päiviä tulee, mitä tämä on ollut. Varaudun toki jotain myös kestämään, mutta ei kannata alkaa missään inkvisitiopenkissä kiusata niin tuttua jätkää kuin omaa itseään. Siksi kokeilen nyt tätä varenikliinia. Jos olisi samanlainen olo kuin tänään, hommahan olisi saavutettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään on siis neljäs päivä kuuria ja tänään annostus nostetaan niin, että illalla otetaan toinen 0,5mg. Näin toimitaan myös päivät 5,6 ja 7. Sitten nousee kahteen milligrammaan. Täytyisi vielä iskeä kiinni se varsinainen lopettamispäivä. Sen kuuluisi osua 8-14 vuorokauden väliin kuurin aloittamisesta.

        Mitään ketjussa kuvattuja sivuvaikutuksia ei ole ollut. Ei mitään. Ei unia, ei turvotusta, ei kuvotusta. Ei yhtään mitään. Toissapäivänä ja etenkin eilen ajattelin, että tällä ei myöskään ole mitään muitakaan vaikutuksia meikäläiseen. Tupakanhimo oli ennallaan, ja päivän mittaan polttelin paljon ja vielä yöllä neljältä kun heräsin, Joku asia otti niin päähän, että kävin imaisemassa yhden savukkeen. Siinä ei montaa sekuntia mennytkään, kun tuli filtteri vastaan.

        Tänään, siis siitä yöheräämisestä alkaen, on kuitenkin ollut vähän erilainen päivä. Himo on vähäisempi. Päätin ajaa savukkeiden muita yhdisteitä alas samalla, kun vielä poltan, ja ostin lisäaineetonta vahvaa piipputupakkaa. Minulla on vanhastaan kasa tanskalaisia Stanwellin snagoja. Poltin yhden piipullisen vasta klo 14, kun aivoissa oli tunnin verran jonkinmoinen tarve kummitellut. Sen jälkeen olen tässä vähän työskennellyt enkä ole ottanut toista. En kuitenkaan himmaile väkisin. Menen kohta varmaankin polttamaan toisen.

        Kuulostaa vähäiseltä tupakoinnilta, mutta muistutan, että esimerkiksi Poker-mallin piipun pesä on niin iso, että sen saa taitava kaveri palamaan vaikka tunnin, Tavallinen ihminen olisi miltei vainaa, jos pakolla ajettaisiin se nikotiini- ja häkälataus hänen keuhkoihinsa, mitä isossa pesällisessä tuota purua on. Saattaisi ainakin mennä naama vihreäksi jo minuutissa. Mutta siinä on vain se nikotiini, terva ja häkä. Muutama addiktiota lisäävä fyysinen konnankoukku jää pois.

        Tämän viikonlopun aikana varmaan lyön varsinaisen H-hetken lukkoon. Ohjeiden mukaan se on ennen 15.12. Ehkä jo ensi viikolle, jos yhtä hyviä päiviä tulee, mitä tämä on ollut. Varaudun toki jotain myös kestämään, mutta ei kannata alkaa missään inkvisitiopenkissä kiusata niin tuttua jätkää kuin omaa itseään. Siksi kokeilen nyt tätä varenikliinia. Jos olisi samanlainen olo kuin tänään, hommahan olisi saavutettavissa.

        Kun itse aikoinaan lopetin niin tupakanhimo katosi muistaakseni pari päivää ennen kuin se savuton aika alkoi lääkkeen varassa. Ryttäsin puolillaan olevan askin röökit murusiksi ja huuhdoin purut vessanpöntöstä alas. Se oli sinistä LM:ää.

        Itse jatkoin vielä lääkekuuria noin kuukauden verran varmuuden vuoksi. Tupakantuskaa ei ole sen koommin tullut mutta välillä ajatuksiin tuli se "piru" kuiskuttelemaan että miten nautinnollista olisi aamusavut, kahvin jälkeen tai että eihän se yksi mitään... jne. Tätä kuiskuttelevan "pirun" houkutusta kesti ehkä jokunen kuukausi mutta pikkuhiljaa tuli varmempi olo eikä vähäisintäkään himoa tupakanpolttoon ole tullut enää vuosiin.

        Omassa tuttavapiirissäni ei onneksi ole yhtään tupakoivaa eikä työpaikallakaan kukaan polta joten sekin varmasti auttoi jonkin verran. Ikävä kyllä vastenmieliselle tupakankärylle väkisinkin altistuu kun kaupungilla liikkuu. Onneksi vähemmän kuin ennenvanhaan.

        Onnea ja tahdonvoimaa lopettamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun itse aikoinaan lopetin niin tupakanhimo katosi muistaakseni pari päivää ennen kuin se savuton aika alkoi lääkkeen varassa. Ryttäsin puolillaan olevan askin röökit murusiksi ja huuhdoin purut vessanpöntöstä alas. Se oli sinistä LM:ää.

        Itse jatkoin vielä lääkekuuria noin kuukauden verran varmuuden vuoksi. Tupakantuskaa ei ole sen koommin tullut mutta välillä ajatuksiin tuli se "piru" kuiskuttelemaan että miten nautinnollista olisi aamusavut, kahvin jälkeen tai että eihän se yksi mitään... jne. Tätä kuiskuttelevan "pirun" houkutusta kesti ehkä jokunen kuukausi mutta pikkuhiljaa tuli varmempi olo eikä vähäisintäkään himoa tupakanpolttoon ole tullut enää vuosiin.

        Omassa tuttavapiirissäni ei onneksi ole yhtään tupakoivaa eikä työpaikallakaan kukaan polta joten sekin varmasti auttoi jonkin verran. Ikävä kyllä vastenmieliselle tupakankärylle väkisinkin altistuu kun kaupungilla liikkuu. Onneksi vähemmän kuin ennenvanhaan.

        Onnea ja tahdonvoimaa lopettamiseen.

        Hyvin meni. Kokeillaan perässä ja kiitos kannustuksesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään on siis neljäs päivä kuuria ja tänään annostus nostetaan niin, että illalla otetaan toinen 0,5mg. Näin toimitaan myös päivät 5,6 ja 7. Sitten nousee kahteen milligrammaan. Täytyisi vielä iskeä kiinni se varsinainen lopettamispäivä. Sen kuuluisi osua 8-14 vuorokauden väliin kuurin aloittamisesta.

        Mitään ketjussa kuvattuja sivuvaikutuksia ei ole ollut. Ei mitään. Ei unia, ei turvotusta, ei kuvotusta. Ei yhtään mitään. Toissapäivänä ja etenkin eilen ajattelin, että tällä ei myöskään ole mitään muitakaan vaikutuksia meikäläiseen. Tupakanhimo oli ennallaan, ja päivän mittaan polttelin paljon ja vielä yöllä neljältä kun heräsin, Joku asia otti niin päähän, että kävin imaisemassa yhden savukkeen. Siinä ei montaa sekuntia mennytkään, kun tuli filtteri vastaan.

        Tänään, siis siitä yöheräämisestä alkaen, on kuitenkin ollut vähän erilainen päivä. Himo on vähäisempi. Päätin ajaa savukkeiden muita yhdisteitä alas samalla, kun vielä poltan, ja ostin lisäaineetonta vahvaa piipputupakkaa. Minulla on vanhastaan kasa tanskalaisia Stanwellin snagoja. Poltin yhden piipullisen vasta klo 14, kun aivoissa oli tunnin verran jonkinmoinen tarve kummitellut. Sen jälkeen olen tässä vähän työskennellyt enkä ole ottanut toista. En kuitenkaan himmaile väkisin. Menen kohta varmaankin polttamaan toisen.

        Kuulostaa vähäiseltä tupakoinnilta, mutta muistutan, että esimerkiksi Poker-mallin piipun pesä on niin iso, että sen saa taitava kaveri palamaan vaikka tunnin, Tavallinen ihminen olisi miltei vainaa, jos pakolla ajettaisiin se nikotiini- ja häkälataus hänen keuhkoihinsa, mitä isossa pesällisessä tuota purua on. Saattaisi ainakin mennä naama vihreäksi jo minuutissa. Mutta siinä on vain se nikotiini, terva ja häkä. Muutama addiktiota lisäävä fyysinen konnankoukku jää pois.

        Tämän viikonlopun aikana varmaan lyön varsinaisen H-hetken lukkoon. Ohjeiden mukaan se on ennen 15.12. Ehkä jo ensi viikolle, jos yhtä hyviä päiviä tulee, mitä tämä on ollut. Varaudun toki jotain myös kestämään, mutta ei kannata alkaa missään inkvisitiopenkissä kiusata niin tuttua jätkää kuin omaa itseään. Siksi kokeilen nyt tätä varenikliinia. Jos olisi samanlainen olo kuin tänään, hommahan olisi saavutettavissa.

        Hyvin etenee. Tänään on 11 päivä, ja eilen poltin yhden kerran myöhään illalla. Se on tavoissani ja tottumuksissani vastaisuudessakin kriittisin aika.

        Lähdetään siitä, että se oli sitten viimeinen kerta eli nyt alkaa.

        Vaikutusta lääkkeellä nähtävästi on ainakin siinä roolissa, mikä sillä kuuluukin olla, eli mieliteko vähenee juuri sen verran, että ihmisen tahdonvoima riitää hoitamaan loput, kun päätös on vilpitön ja todellinen.

        Olen hyvin onnellisessa asemassa, koska en ole kokenut mitään ketjussa mainituista sivuvaikutuksista. Toisaalta lääkkeen vaikuttava teho on ilmiselvä, vaikka alkupäivinä ei tuntunut oikein missään.

        Jos tulee jotain tuntemuksia lähipäivinä, niiden on helppo päätellä johtuvan tupakoinnin lopettamisesta, Nikotiiniriippuvuudesta irtautuminen tässä on kyseessä, enkä siksi yhdistä asiaan mitään "korvaushoitoja".

        Ehkä voisin jotkin kävelylenkit aloittaa, ja tehdä vähän myös jotain henkistä työtä, kun kerran tarmoa alkaa tulla. On pitänyt pitkään kirjoittaa yksi juttu.

        Kukin tyylillään. Annetaan arvo kaikille kokemuksille. Tämä saattoi olla minun konstini, mutta katsotaan nyt. Vasta lähtökuopissa ollaan. Addikti ei saa uhota, kun voi kohta olla kontillaan. Tällaista toivoa ei kuitenkaan ole ollut pitkään aikaan.

        Palaan viikon päästä asiaan, jos hengissä ollaan, oli tilanne mikä hyvänsä.


    • Anonyymi

      Champix toimi itselläkin, kun yli 10 vuotta sitten lopetin, itse jatkoin suositellun kuurin ylitse vielä jonkin aikaa, muistaakseni noin kuukauden. Hintaeroa ei silloin tupakan eduksi ollut kovin paljoa, enkä sitä Champixin hintaa enää murehtinutkaan kun elämä tavallaan avautui uudelleen ilman tupakkaa jota olin poltellut siihen mennessä teini-ikäisestä asti.

      Suuri kiitos tupakasta vieroitushoitajalle joka valmisteli ja psyykkasi useita viikkoja ennen Champix-kuurin aloitusta. Omaa tahtoa tuli tuon aikana enemmän kun huomasi että jo pelkillä aikataulumuutoksillakin pystyin vähentämään puolet päivittäisestä savuttelusta. Jos olisi vain lykätty lääkkeet kouraan kylmiltään niin lopettaminen ei ehkä olisi onnistunut omalla kohdallani.

      • Anonyymi

        Kiitos kokemuksesta!


    • Anonyymi

      Jokunen vuosi takaperin tuli Champixia kokeiltua työnantajan maksamana. Hirveä olo jatkuvasti, hikoilua öisin ja menetettyjä unia. Jopa voisi kuvailla, että traumat jäi tuosta sessiosta. Tupakkaan siis palattiin ja nyt vasta kolmisen kuukautta sitten loppui ihan oikeasti tupakointi. Tuli facessa vastaan tommonen firma ku nikotiinipussit.com ja pienen tutkimisen jälkeen selvisi, että noitahan saa oikeasti tilata netistä ihan laillisesti Suomeen. Skeptisenä, mutta innokkaana päädyin kuitenkin tilaamaan ja olipa positiivinen yllätys. Hyvän makuisia ja raikkaita pusseja ja pystyin sairaanhoito-alan töissäkin rauhoitella hermojani muilta piilossa. Nyt 3kk savutonta elämää takaisin, mutta enpä tiedä pystynkö ihan ilman nikotiinia jatkossakaan olla ja väliäkö sillä, kyllähän sitä jotain paheita saa ihmiselläkin olla :)

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kommentoin jo omaa viestiäni aamulla toiveikkaana tuohon ketjuun ja lupasin palata asiaan viikon päästä. Haluaisin kuvata yhden kohtaamani houkutuksen vielä ikään kuin jälkikirjoituksena.

      Kirjoitettuani viestin siitä, että tänään alkaa, eteeni kuljetettiin peräjälkeen kaksi tilannetta. Olin omasta mielestäni hävittänyt kaikki tupakkani ja myös piipputupakan, mutta koska jouduin ottamaan pojan auton, siellä oli heti yksi aski. Katsoin oikein sisälle. Oli melkein täynnä. Jätin siihen ja vähän naureskelinkin. Aikaisemmin olisin ajatellut, että tämähän on viesti suurin piirtein taivaista, mutta nyt se oli jo nikotiinipirulta.

      Toinen hyökkäys tuli parin tunnin päästä. Sain tietää yhden todella paskamaisen jutun, joka tässä kerrottuna olisi sivupolku. Päässä tuntui siltä, että hermosavut olisivat nyt justiinsa paikallaan, mutta tunne meni ohi muutamassa minuutissa.

      Seikkailurikas alku. Ja nyt on vasta alkuiltapäivä!

      Huomasin kuitenkin, että himohyökkäykset olivat nyt hallittavia. Kyse on tavasta. Ennen autoon menoa rööki, tunnekuohuun kolme ja sitten vielä muuten vain. Niissä kohdin se muistuttaa itsestään varmaan kauankin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onhan Suomi24 tietysti kiva, mutta terveydenhuollon tutkimukseen perustuva kanta antaa enemmän lisätietoa kaikesta tupakointiin liittyvästä hoidosta.

      Tupakasta vieroittautuminen aiheuttaa fysiologisia, psykologisia, käyttäytymiseen liittyviä ja sosiaalisia vaikutuksia, kuten ärtyisyys, huonovointisuus, kärsimättömyys, tupakanhimo, levottomuus, keskittymisvaikeudet, univaikeudet ja päänsärky.

      Elimistön nikotiinipitoisuuden pieneneminen aiheuttaa pääosan vieroitusoireista. Usein ne sekoitetaan vieroituslääkkeen aiheuttamiksi. Varenikliini ei lisää neuropsykiatrista oireilua terveillä tupakoijilla eikä edes psykiatrisesti oireilevilla potilailla. Yleisin haitta on pahoinvointi ja vilkkaat unet.

      Todellinen nikotinisti voi tarvita vieroituslääkkeitä. Vieroituksessa auttavista lääkkeistä on Suomessa saatavissa reseptivalmisteina varenikliinia, bupropionia ja nortriptyliiniä ja tietysti ilman reseptiä nikotiinikorvaushoitovalmisteita. Varenikliini on tutkitusti tehokkain vieroituslääke tupakointiin, mutta siitä ei liene hyötyä nuuskasta vieroittautumiseen. Siihen voisivat edellä mainitut nikotiinipussit hyvin toimia.


      https://www.kaypahoito.fi/hoi40020

    • Anonyymi

      No nyt on lopettamisesta viikko ja siis 17 päivä varenikliinin kanssa. Voin perustellusti sanoa jo nyt, että ilman tätä en olisi päässyt edes alkuun.

      Olo on ihan ok edelleen. Pääsin kyllä maistamaan vieroitusoireita lääkkeen sivuvaikutuksia 5 ja 6 tupakoimattoman päivän välisenä yönä. Heräsin kahdelta ja valvoin yli viiteen aamulla. Lisäksi mahaa väänteli ja kävin istunnolla keskellä yötä. Jessus mikä kaasutus.

      Sen jälkeen ei taaskaan mitään ihmeellistä. Vedän homman maaliin. Jos jotain ihmeellistä sattuu, palaan asiaan. Muuten raporttini on aika lailla tässä. Voin käydä kuurin loputtua vielä kertomassa, miten se vaihe eletään.

      • Anonyymi

        Hyvältä kuulostaa. Oli itselläkin tupakoinnin lopettaessa alkuvaiheessa aika uskomaton fiilis kun tajusin että tuo lääke oikeasti toimi eikä sitä fyysistä tupakantuskaa ollut omalla kohdallani. Henkinen puoli oli se jossa torjuntataistelu "nikotiinipirua", sen moninaisia houkutuksia ja silmänkääntötemppuja vastaan piti taistella voittoisasti ettei se saanut ajatuksissa ylivaltaa tai päässyt yllättämään selustan kautta.

        Mikäli kuurin lopun lähestyessä olo tuntuu epävarmalta että pärjääkö ilman lääkettä niin ei muuta kuin reilusti pyytämään jatkokuuria lääkäriltä varmuuden vuoksi.


    • Anonyymi

      "Pfizerin ja USA:n kahden johtavan tupakkalääkärin suhteet ovat niin läheiset että kysymykset motivaatiosta suositella lääkettä ovat vähintäänkin kyseenalaiset. Tästä mainittakoon esimerkkinä että nämä herrat ovat suositelleet asiakkaille kahden vuoden mittaisia kuureja Pfizerin suositteleman 12 viikon sijaan" Laittaa kyllä miettimään.. (lähteenä tuo https://tupakastaeroon.com/champix/ )

    • Anonyymi

      Lääkkeen sivuvaikutukset olivat aivan hirveät kun olin syönyt sitä viikon tuli niin kova mahakipu että olin lähellä joutua sairaalaan ja pääkoppa meni aivan sekasin

      • Anonyymi

        Jos tulee pahoinvointia kannattaa yrittää puolikkaalla tabletilla. Tupakkahoitajan luvalla olen syönyt kolmannesta käyttöviikosta lähtien niistä tableteista puolikkaan aamulla ja illalla toisen puolikkaan ja se on osoittautunut ainakin minulle riittäväksi anmostukseksi eikä pahoinvointia ole enää ollut. Tupakoin yli 30 v., aski meni päivässä ja nyt on menossa jo viides viikko kokonaan ilman tupakkaa, Syön varmuuden vuoksi vielä jatkokuurin tiedä sitten onko se tarpeen. Tärkein juttu tupakan lopetuksessa myös Champixinavulla on tehdä se päätös siitä päivästä milloin lopettaa sen sauhuttelun ja ilman sitä päätöstä ei ole onnistumisen mahdollisuutta. Sortumisia ja mielitekoa voi kenelle tahansa tulla ja siltä varalta kannattaakin ostaa tueksi vielä paketti Acetium imeskelytabletteja.


    • Anonyymi

      Jätin sitten Champixin reilun kuukauden käytön jälkeen. Tupakatta nyt siis 50 päivää ja viisi päivää ilman varenikliinia. Koen vapautuneeni. Loppu on itsestä kiinni.

      En olisi mitenkään selvinnyt ilman tuota lääkettä, en mitenkään. Siedin sen myös hyvin.

      Champixin käyttämiseen ja sen lopettamiseen liittyvät jutut avautuvat paremmin, kun tutkitaan sitä, mitä tupakka saa aikaan päässä. Sehän sen järjestelmän sekoittaa.

      Sitoutuessaan aivojen nikotiinireseptoreihin nikotiini lisää dopamiinin tuotantoa. Dopamiini aiheuttaa miellyttävyyden ja rauhoittavuuden tunnetta. Kun polttamansa tupakan stumppaa, käytännössä vierotusoireet alkavat heti kehittyä. Kun on kulunut muutama tunti ja nikotiinin määrä verenkierrossa laskenut, fyysiset vieroitusoireet alkavat sekä ärtymys, ahdistuneisuus ja keskittymisvaikeudet tulevat kuvioon mukaan. Tässä tilanteessa tupakoitsija kokee tupakanhimoa (nikotiinin himoa) saadakseen lisää dopamiinia ja näin ylläpitääkseen miellyttävyyden ja rauhoittavuuden tunnetta.

      Yksinkertaista. No mitä sitten tekee varenikliini?

      Varenikliini stimuloi myös dopamiinin vapautumista. Samalla sen sitoutuminen salpaa nikotiinireseptorin eikä nikotiini pääse stimuloimaan sitä. Champix tulee ikään kuin siihen väliin.

      No oliko minulla karmeita kokemuksia? Ei. Jotain tunsin kumminkin. Lääkkeen lopettamisen kohdalla oli kahtena aamuna hetken tosi synkkä olo punkan pohjalla maatessa. Se meni ohi, kun päivä valkeni, ja dopamiinit alkoivat olla ojennuksessa. Olin siis tottunut siihen, että joko tupakka tai sitten Champix aktivoi sitä tuotantoa ja nyt kun se kaikki lakkasi, tuntui synkältä ja mustalta hetken. Minulla kestävät hermot tuollaisia juttuja. Tiesin missä mennään enkä hötkyillyt.

      Nyt tuntuu yksinkertaisesti hyvältä. Hyvästi tupakka. Olen kiitollinen Champixille, mutta en jää sitäkään kaipaamaan.

    • Anonyymi

      Aloitin Champix-kuurin tänään, perusteellisesti luettuani kaiken mahdollisen. Ihmetyksen aiheekseni jäi kuurin aloittaminen aamulla. Onko kukaan keksinyt syytä siihen

      • Anonyymi

        En tiedä, miksi se piti aloittaa aamulla. Jostain kai se rytmi pitää aloittaa. :)

        4 kk jo ilman tupakkaa. Kyllä se minulla toimi, vaikka jätin sen silloin reilun kuukauden jälkeen. On se niin kova lääke pitemmän päälle. Mutta kova oli tautikin. Minähän halusin vain päästä alkuun, kun tahdonvoima ei riittänyt hommaan. Pääsin ja loppu on itsestä kiinni, kun on helpompaa. Pitää vain muistaa, ettei enää hönöile sen tupakan kanssa ja that´s it.

        Miten sinulla pelitti?


    • Anonyymi

      Kiitos tämän lääkkeen! Lähes 40 vuoden tupakoinnin jälkeen elämään tuli ilo ja hyvä olo kun jo reilun viikon jälkeen kuurin aloittamisesta saatoin sanoa hyvästit tupakalle. Tupakointi häipyi mielestä totaalisesti myös.
      Lieviä unensaantionglmia, mutta vastapainoksi sitten myös makoisia unia👍🏼 ja hyvä mieli!

    • Anonyymi

      Resepti taskussa, mutta vähän vielä mietityttää.. tupakointi nykymaailmassa on kuitenkin jo niin vaikeaa ihmisten paheksuva tuijotus, että kyllä sen haen. Olin 27v polttamatta mutta jostain syystä 3v sitten aloitin uudelleen 🙄 Toivon todella että tää lääke auttaa!
      Samaa mieltä joidenkin kanssa siitä että ihan varmasti osa noista kauheista sivuoireista on luopumisentuskaa tupakasta. Peukut pystyyn, motivaatiota löytyy.

    • Anonyymi

      Ei kannata ottaa tyhjää vatsaan

    • Anonyymi

      Mä olen joskus lopettanut tupakoinnin 5vuodeksi Champixilla.
      Onnea matkaan!

      Jouduin puolittamaan grammasia pillereitä, koska ne oksetti ihan hirveesti. Tyhjään vatsaan ei ainakaan mun kannattanut ottaa niitä.

      Tosin itse sitten lipesin jatkossa. En muista kuinka usein KELA korvaa ton lääkityksen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe