@Konkan Asennus@

James Bond

Eli nyt on ostettu konkka ja pitäis osata laittaa se autoon? Konkka on 1 faradin ja vahvistin on 600W. :)

Olen kuullut että se pitää ladata ensin täyteen ennen kuin alkaa luukuttamaan ja olen myös kuullut että se iskee kipinöita latauksessa. ois kiva tietää kaikki yksityiskohdat :)

12

6851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noilla tiedoilla

Antaa ammattimiehen tehdä.

• moroo..

itelläni 1,3F konkka ja 1200Wrms vahvari ni tein silleen et otin akun kengän( ) irti ja asensin kaikki kii ja starttasin auton..konkka lataantuu siin..sika nopeesti kyl mut..

jotkut lataa konkan silleen et ne hommaa autolaturin ja sillä lataa sen (lataus aika n, 10-15Min) sanottiin mulle jos oisin oman 1,3F konkan ladannut laturilla..mut..kaikista parasta on kipittää jollekkin asiantunijalle ja kysyä siltä neuvoa.. =) ettei se pamahda konttiin..ei sit ole mikään pikku kiinari ku se pamahtaa.. =)

• lataus´´
        pampulaM kirjoitti:

moroo..

itelläni 1,3F konkka ja 1200Wrms vahvari ni tein silleen et otin akun kengän( ) irti ja asensin kaikki kii ja starttasin auton..konkka lataantuu siin..sika nopeesti kyl mut..

jotkut lataa konkan silleen et ne hommaa autolaturin ja sillä lataa sen (lataus aika n, 10-15Min) sanottiin mulle jos oisin oman 1,3F konkan ladannut laturilla..mut..kaikista parasta on kipittää jollekkin asiantunijalle ja kysyä siltä neuvoa.. =) ettei se pamahda konttiin..ei sit ole mikään pikku kiinari ku se pamahtaa.. =)

Helppo nakki kun tunnistaa sen idean mitä ajetaan takaa. Eli se täytetään "hidastetusti", esim seuraavalla tavalla:

Kytke kondensaattorin miinusnapa auton runkoon.

- Jos kondensaattorin mukana tulee vastus, kytketään vastus plus-johdon ja kondensaattorin väliin jolloin vastus "hidastaa" sähkön kulkua ko. mööpeliin

- Jos vastusta ei tule, auton esim parkkipolttimo käy siihen myös. Eli taas plus-johdon väliin, polttimon toinen napa akulle ja toinen kondensaattorille.

Ja sitten googleen hakusanaksi "kondensaattorin lataus". Ja onhan jokaisella joka itse näitä soittimia kytkee, vähintään VIRTAKYNÄ? Mielellään YLEISMITTARI. Sillä en halua nähdä enää kysymyksiä tyyliin: toinen soitin toimii mutta toinen ei. Missä vika? Opetelkaa hieman laitteita mitä autoihinne kytkette, tarvittava sähköoppi tulee jo yläasteelta.

• t43wt
        pampulaM kirjoitti:

moroo..

Olkoonkin vuodelta 2008, mutta tää vastaus on kyllä niin päin honkia..

• jamelkoturvallinen

Konkan mukana tulee latauslamppu tai vastus. Kaikista helpointa se on tehdä kun otat akun johdot irti. Liität konkan oikeaoppisesti kiinni vahvareiden kanssa rinnan. Kytket akun maa johdon takaisin kiinni. Laitat vahvarille menevään virtajohdon ja akun plusnavan väliin sen polttimen. Se loistaa niin kauan kunnes konkka on varautunut. Laitat sitten johdon kunnolla kiinni plusnapaan. Purkaminen tapahtuu taas ottamalla vahvarin plusjohdon ja maajohdon akusta irti. Laitat vahvarin plusjohtoon polttimen kiinni ja maadoitat sen auton runkoon. Lamppu loistaa niin kauan kun konkassa on virtaa.

• on huijausta

heitä roskiin se konkka ja laita kunnon johdot! taas on tyhmää huijattu,sillä konkalla teet yhtä paljon ku lumikolalla kesäkuussa.

• bllablaa
        on huijausta kirjoitti:

heitä roskiin se konkka ja laita kunnon johdot! taas on tyhmää huijattu,sillä konkalla teet yhtä paljon ku lumikolalla kesäkuussa.

jos ei 50mm johtosarja riitä 2000w vehkeille nii pitääkö kytkeytyä jo valtakunnan verkkoon ?

• 1.2f

tuli tossa hommattua 1.2F konkka ja latauksesta sen verta tiedustelen että. ku jotku sanoo että pystyy auton akku laturin (verkkolaturin) kautta ladattuu sen. ja sit jotku sanoo että parkkivalo poltin auton akun ja konkan välii latauksen ajaks. ni pystyykö sillee tekee että laittaa konkan verkkolaturii kiinni ja plus johdon välii parkki poltin?

• 46y45

Vittu mitä tarinoita ja sitten tietämättömät tietenkin uskoo ne.

1. Konkka latautuu kun se kytketään auton akkuun. Siinä ei käytetä mitään latureita.
        2. Jos pelottaa se pieni kipinä mikä siinä saattaa syntyä kytkentää tehdessä niin plus johdon välissä voi pitää sopivaa vastusta tai polttimoa.

En kyllä ymmärrä sitäkään mitä jengi hekumoi noiden polttimoiden yms. kanssa. Jokaisen konkan mitä olen kytkenyt, olen kytkenyt suoraan kiinni vaan. Joskus tullut kipinä, joskus ei. Pahin mitä voi tapahtua on pieni musta nokinen jälki jossakin liitospinnalla.

Ja ei se ei hajoa siitä, vaikka joku varmaan koht niin väittää. Kipinä johtuu äkillisestä virtapiikistä sillä konkka latautuu silmänräpäyksessä.

• qwer12341
        46y45 kirjoitti:

Vittu mitä tarinoita ja sitten tietämättömät tietenkin uskoo ne.

1. Konkka latautuu kun se kytketään auton akkuun. Siinä ei käytetä mitään latureita.
        2. Jos pelottaa se pieni kipinä mikä siinä saattaa syntyä kytkentää tehdessä niin plus johdon välissä voi pitää sopivaa vastusta tai polttimoa.

En kyllä ymmärrä sitäkään mitä jengi hekumoi noiden polttimoiden yms. kanssa. Jokaisen konkan mitä olen kytkenyt, olen kytkenyt suoraan kiinni vaan. Joskus tullut kipinä, joskus ei. Pahin mitä voi tapahtua on pieni musta nokinen jälki jossakin liitospinnalla.

Ja ei se ei hajoa siitä, vaikka joku varmaan koht niin väittää. Kipinä johtuu äkillisestä virtapiikistä sillä konkka latautuu silmänräpäyksessä.

Niin no huonoimmassa tapauksessa voi kiehahtaa/räjähtää koko konkka ellei sulake pala ensin. Pitkään käyttämättömien elkojen eristekerros saattaa pettää, jolloin konkka menee oikoseen. Tätä eristekerrosta voi elvytellä rajoittamalla latausvirtaa esim sen polttimon avulla kun ottaa konkan käyttöön ekaa kertaa pitkän tauon jälkeen.

• epäautoilija

Löysin jonkun random konkan (kumminkin isokokoinen fyysisiltä mitoiltaan) ja ajattelin että voiskohan tuota käyttää tässä tarkoituksessa.

Millaisia speksejä näillä autovahvistimien virtakonkilla pitää olla, muita kuin näköjään tuo suurin piirtein 1:n Faradin arvo?

• kassakas

Konkalla ei juuri tee yhtään mitään jos akku on kunnossa ja tarpeeksi tehokas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      121
      1688
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      75
      798
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      731
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      60
      653
    Aihe