valtuuston palkkiot

susanh

Tänään sunnuntain Länsi-Savoa lukiessani minäkin sitten tajusin lisää tästä palkkiokuviosta.

Olin itsekin sitä mieltä, että voisihan ne palkkiot vapaaehtoisesta jättää ottamatta ja kantaa kortensa tähän kaupungin vapaaehtoisrahoitukseen. Nyt kuitenkin selvisi (tai olen kyllä sen joskus kuullutkin), että osa palkkiosta menee puolueelle, eikä näin ollen valtuuston jäsenelle itselleen. Toisaalta jotkut lahjoittavat palkkiostaan erilaisiin yhteishyödyllisiin kohteisiin, mitä pidän hyvänä asiana. Jos siis palkkot jätettäisiin nostamatta voisi joku hyvä asia vaarantua.

Ne edustajat sitten, jotka eivät vielä harrasta tällaista hyväntekeväisyyttä, voisivat ajatella ehkä sitä nyt. Eihän tarkoitus olisi luopua palkkioista kokonaan, vaan esim. muutamasta 70-85 € palkkiosta. Tosin helppoahan se näin on sanoa ja käskeä muita talkoisiin.

7

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näytä esimerkkiä muille

      ja kanna kortesi kekoon antamalla omista työtuloistasi maksettujen verojen lisäksi muuta rahaa! Aloita siis sinä. Vai eikö luottamusmiesten työskentely ole vastuullista ja vaativaa yhteiskunnallista työtä - niinkuin omasi?

      • susanh

        Luitko oikeasti tuon viestini? Vai oletko aina vaan negatiivisesti ajatteleva ääliö.

        Nimenomaan siis kehuin muutamaa ihmistä ja totesin lopussa, että toiselta rahan vaatiminen on sitä helpointa toimintaa.

        Sitä paitsi sinä et voi tietää minun työni vaativuudesta tai vastuullisuudesta, joten jätä sen kommentointi.


      • työn vaativuudesta?
        susanh kirjoitti:

        Luitko oikeasti tuon viestini? Vai oletko aina vaan negatiivisesti ajatteleva ääliö.

        Nimenomaan siis kehuin muutamaa ihmistä ja totesin lopussa, että toiselta rahan vaatiminen on sitä helpointa toimintaa.

        Sitä paitsi sinä et voi tietää minun työni vaativuudesta tai vastuullisuudesta, joten jätä sen kommentointi.

        Taidat olla ulkona kuin lumiukko poliittisen päätöksenteon maailmasta, dear Susanh.

        Mutta sitä suuremmalla syyllä, näytä esimerkkiä muille ja jaa vaativasta työstäsi kertyvää runsasta satoa - hippunen Sinua enemmän tarvitseville!

        Kiva kun otit asian puheeksi, pallo on Sinulla!


      • Silence08
        työn vaativuudesta? kirjoitti:

        Taidat olla ulkona kuin lumiukko poliittisen päätöksenteon maailmasta, dear Susanh.

        Mutta sitä suuremmalla syyllä, näytä esimerkkiä muille ja jaa vaativasta työstäsi kertyvää runsasta satoa - hippunen Sinua enemmän tarvitseville!

        Kiva kun otit asian puheeksi, pallo on Sinulla!

        On se kumma, kun joku ehdottaa jotain, se tyrmätään heti ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Etenkin Susanhin kohdalla näin käy joka kerta. Taisin tosin itsekin syyllistyä siihen yhden kerran ja pahoitteluni siitä.
        Onko todellakin näin, että jokainen tavoittelee vain omaa etuaan, oli sitten kyseessä poliitikko tai tavan talliainen? Kateellisuutta ainakin tuntuu riittävän jopa vaikka muille jakaa.
        Itse olen ns. heikkotuloinen ja olen valmis säästötalkoisiin. Pienilläkin asioilla ja rahoilla saadaan paljon aikaiseksi, jos vain saadaan suuret massat liikkeelle. Mutta onnistuuko se kateellisten ja selkäänpuukottajien luvatussa maassa? Epäilen, ettei onnistu mutta toivossa on hyvä elää. MISSÄ ON SE YHTEISHENKI, JOKA AUTTOI SUOMEN JALOILLEEN SOTIEN JÄLKEEN? SITÄ TARVITAAN NYT MIKKELISSÄ.


      • tyttö tyttö tyttö
        susanh kirjoitti:

        Luitko oikeasti tuon viestini? Vai oletko aina vaan negatiivisesti ajatteleva ääliö.

        Nimenomaan siis kehuin muutamaa ihmistä ja totesin lopussa, että toiselta rahan vaatiminen on sitä helpointa toimintaa.

        Sitä paitsi sinä et voi tietää minun työni vaativuudesta tai vastuullisuudesta, joten jätä sen kommentointi.

        kasva aikuiseksi jos kaikki kokkarien ihmiset sun kantaisia olemme hukassa hih


    • idiooteilla kuten

      tämä armas sussu
      tälläiset asiat ja niiden korostaminen nykyisessä tilanteessa on täysin epäolennaisia asioita.

      Tuo asiahan se ratkaisee talousongelmat lisää kalytaiasi "älykköjä" valtuustoon muista käyttää ehkäisyä jatkossakin

      Kiitos kuitenkin julmettuman suurista ja hersyvistä nauruista jotka sait aikaan

    • Mutta kuten jutussakin viitattiin, näin osa myös suunnitteli, siis luopua osasta palkkioista ja nimen omaan kaupungin tukemiseksi.
      Asiastahan äännestettiin ja palkkiot luonnollisesti säilytettiin, yhteisellä päätöksellä.
      Ymmärrän tuon, oikein hyvin, sillä loppujen lopuksi palkkiot(nettona) eivät kuitenkaan ole kovin suuria ja synnyttäähän tuo yhteisen edun ajaminen myös kuluja.
      Palkkio järjestelmäähän voi oikein hyvin pitää myös osana, demokratian toteutumisen tukemisena = ei, niin varakkailla on myös resursseja "juosta", kaiken maailman "kissanristiäisissä", kuulemassa kentän ääniä ja myös olla näistä asioista äännestämässä.

      Omaan äännestämiseeni, ei vaikuta, ottaako palkkioita, vai ei. Jos on varaa, halua jne. olkoon se hänen/heiden oma valinta, jos ei ota.

      Mutta, kuten kirjoititkin,:
      että voisihan ne palkkiot vapaaehtoisesta jättää ottamatta ja kantaa kortensa tähän kaupungin vapaaehtoisrahoitukseen. Nyt kuitenkin selvisi (tai olen kyllä sen joskus kuullutkin), että osa palkkiosta menee puolueelle, eikä näin ollen valtuuston jäsenelle itselleen. Toisaalta jotkut lahjoittavat palkkiostaan erilaisiin yhteishyödyllisiin kohteisiin, mitä pidän hyvänä asiana. Jos siis palkkot jätettäisiin nostamatta voisi joku hyvä asia vaarantua.

      Ne edustajat sitten, jotka eivät vielä harrasta tällaista hyväntekeväisyyttä, voisivat ajatella ehkä sitä nyt. Eihän tarkoitus olisi luopua palkkioista kokonaan, vaan esim. muutamasta 70-85 € palkkiosta. Tosin helppoahan se näin on sanoa ja käskeä muita talkoisiin.

      Eli, olkoon asia ns. "herran"-kädessä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe