Specsaversin lasit, 179€, käyttöikä 2kk, aisat irtoavat kehyksistä jo neljänen kerran, menee uusien hankkimiseksi. Hinta 2,89€/käyttövrk mielipahaa ja turhaa vaivannäköä uusien hannkimisesta.
Vertailun vuoksi edelliset lasit olivat Tähtioptikko-ketjusta, 465€, käyttöikä 3,5v. Hinta 0,36€/käyttövrk ja toimivat varalaseina vieläkin.
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa!
Huonot silmälasit
5
2815
Vastaukset
- sitähän se aina on
Specksin ja eyenin tavara on melko paskaa. Linssit on specksillä hyvät (ne kalleimmat, Pentax Elitet.)
Mutta siihen hintaan mitä ne specksin hyvät linssit maksaa, saa jo kunnon lasit muualtakin... nimim. Essilor Physio f-360 - kallis vai halpa
Näin se menee aina, laatu maksaa AINA.
Mutta kyllä nuo uudet ketjut on saanut hintoja alas ja vipinää näihin kalliisiin ja laadulla ratsastaviinkiin ketjuihin! Ilman uusia kilpailijoita maksaisimme laseista vieläkin enemmän. Ja teettävät ne kalliitkin ketjut työn halpamaissa, Virossa ja Thaimaassa.
Eli ykköslasit kunnolliset ja jos ylimääräistä rahaa, toiset halpislasit varalle tai vaikka sellaiset jännät pyhälasit/juhlalasit. Niin voi vaihdella joskus pokia.
Näin ainakin itse tein, eli hommasin sellaiset 79e lasit maalle pihahomiin ja toiset 59e juhlakäyttöön. - assss
ennen pidempään kuin sinä, joskus meni yli 5 vuottakin.
Nyt minulla on 2 paria likinäköisen lukulaseja, viimeisin ale-hinta niissä oli vajaa 13 euroa/pari Englannissa. Ne olivat melko jykevää tekoa olevat muovipokaiset lasit, näyttivät joltain 80-luvun tekeliltä. Poistuivat muuten eilen myynnistä Englannin selectspecs:ssä.
Olen käyttänyt niitä melkein 2 vuotta. Toiset ovat kotona, toiset töissä. Töissä pidän niitä koko työajan.
Kaukolaseina on Ruotsin Favoptik nettikaupasta ostamani n. 60 euron metallisankaiset yksiteholasit. Ei ole mitään ongelmia ollut, ja 2 vuotta kohta tulee niille ikää. Sitä ennen käytin vain kaukolaseja, jotka olivat n. 150 euron merkkilasit, ostettu Tallinasta optikolta, joka mainosti joskus Helsingin Sanomissa. Käytin varmasti yli 3 v niitäkin. Sitä edellisiä laseja käytin varmaan yli 5 vuotta, ostin halvat peruslasit optikko Virtaselta Helsinginkadulta (Hki, Kallio).
Olisiko pointti siinä, että en ole kaikkein siroimpia ja kevyimpiä laseja koskaan tavoitellutkaan? En ole ollut nirso lasien suhteen. Kuuluisien suunnittelijoiden silmälaseissa saat maksaa aivan turhasta.
Muistan kyllä ajat, kun mummot maksoivat helposti laseista 500 - 1000 euroa. En itse maksaisi enää juuri 200 euroa enempää, ja kalleimmat lasini ovat olleetkin viimeisen 10 v aikana jotain 150 euroa ja halvimmat n. 16 euroa.
http://www.selectspecs.com/Glasses/Prescription/Budget/c8/10.95-19.95/
STONE nimiset vajaan 13 euron täydelliset muovisankaiset 1-teholasit ovat eilen poistuneet valikoimasta. Ostin tosiaan vajaa 2 v sitten sellaisia 2 paria ja olen ollut tyytyväinen niihin. Tuohon kehyksessä olevaan linssin hintaan kuuluu myös useita erilaisia pinnoitteita, jotka Suomessa maksavat vähintään 50 euroa lisää (sillä saa Suomessa vain 2 pinnoitetta: häikäisyn esto ja naarmutussuojapinnoitus).
Tsekatkaa myös vähän kalliimpi kauppa:
http://www.favoptic.com/?language=FI
joka on ruotsalainen. Taitaa minulla olla nuo Aviano merkkiset.
En juokse nykyaikaisten pienten muotikehysten perässä. Käytän aina klassisia hieman suurempilinssisiä silmälaseja.
Olen 52 v mies Helsingistä ja hyödynnän nykyään nettikauppoja. Minulla on melko hyvä näkö, likinäkö on pysynyt n. -4:ssa. - Synsam optikko
Jos kunnolliset lasit haluatte, tulkaa synsam optikolle, ja ostakaa Varilux monitehot KAIKILLA HERKUILLA, n. 800 euroa. Kyllähän se on halpa hinta niin laadukkaista laseista.
- assss
edellä mainitsemastani Englannin selectspecs nettimyymälästä. Täydelliset moniteholasit halvimpiin kehyksiin laitettuna, pinnoitteita useita mukaan, hintaan 90 euroa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819