Käärme nukkuu sängyssäni

dnamyyja

Terve,eilen sain kuulla vähän epäilyttävän tarinan tyttöystävältäni ja oli ihan pakko saada täsät aiheesta mielenrauhaa.

Eli tosiaan tyttöystäväni kertoi eilen että hänen kaverin kaverillaan oli aikoinaan todella isokokoinen boa käärme.
Hauskaa tässä oli se että käärme yleensä nukkui kaverin vieressä sellaisessa jonkin sortin käärössä.
Tätä oli jatkunut todella pitkään kunnes yhtenä iltana kaveri huomasi että käärme oli ruvennut nukkumaan pitkosellaan,eli suorassa kaverin vieressä.
Jonkin ajan kuluttua kaveria alkoi huolestuttaa että onko käärmeellä kaikki hyvin koska se oli aina ennen nukkunut käärössä mutta ei enää.
Nå kaveri päätti soittaa eläinlääkärille koska epäili että käärme saattoi olla kipeä.
Kaveri kertoi tapahtuneesta lääkärille ja lääkäri totesti helpotuksesta että todella hyvän kun soitit, nimittäin syy käärmeen asennon vaihtoon on se että sen on alkanut sinua MITTAAMAAN.

Eli kysymys kuuluu,jos on todella iso käärme kyseessä niin onko tämä edes mahdollista. Kyseinen käärme lopetettiin tämän takia koska kaveri rupesi pelkäämään että jonain yönä hän ei ehkä enää herääkkään.

26

11366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liero

      *reps* XD

      Sama provotarina kiertää muodossa tai toisessa.

      Mutta tottakai, jos on tarpeeksi iso käärme ja tarpeeksi pieni ihminen, mikä ettei. ;)

      • niin:)

        ei käärmeet todellakaan yö toisensa jälkeen mitään "mittaile" saalistaan. Aikuinen tiikeri pyton voi syödä kissan ja koiran kokosia otuksia, mutta tuskin ihmistä. Käärme tosin on niin iso ja vahva että voi helposti kuristaa ihmisen jos sille päälle sattuu.
        Mutta empä usko että kukaan järkevä tikrun omistaja sängyssään pitää, tuo koko tarina kuulosti aika,, huvittavalta :D


    • ....mutta hyvä...

      ...tää on nyt kolmas versio tästä mittailutarinasta jonka luen :D joku keksiny aika helmen alunperin... Mitenkä, itteänsäkö se mittatikkuna käyttää se käärmes? Miettii että mahtuiskohan tuo... XD

      • mitata

        Kyllähän käärmeet osaa mitata mahdollisen saaliinsa. Esim. joskus voi käydä niin että yrität tarjota isolle käärmeelle jotain pientä hiirtä niin ei välttämättä edes syö sitä koska on liian pieni. Itselläni on iso kuningasboa ja kyllähän sille ruoka kuin ruoka maittaa. Annan kyllä aina sopivan kokoista ruokaa mutta luulen, että pienikin kelpaa.

        En pidä mahdottomana että se boa olisi halunnut sen ihmisen syödä. Jos olette sitä kansaa että luette uutisia niin ei ole paljoa aikaa kun ulkomailla 3m pitkä burman pyton hyökkäsi hoitajansa kimppuun ja kuristi tämän hengiltä sekä alkoi jo nielemään tätä kunnes kuolleen eläinhoitajan työkaverit huomasivat sen ja sai käärmeen irroitettua. Hmmm... Tai paraneeko tuotakaan uskoa. Todennäköisesti joku uutisankkurien keksimä provo joka on sovittu maailmanlaajuisesti. Eihän täälläkään uskota jutun juttua joita kirjoitellaan. Ja luulen, että viestin aloittajan tarkoittama boa on ollut kuningasboa, joka voi olla myös sellainen 3m pitkä niin miksei se voisi yrittää niellä ihmistä jos saman kokoinen burman pytonkin voi?


      • Lissu8818818
        mitata kirjoitti:

        Kyllähän käärmeet osaa mitata mahdollisen saaliinsa. Esim. joskus voi käydä niin että yrität tarjota isolle käärmeelle jotain pientä hiirtä niin ei välttämättä edes syö sitä koska on liian pieni. Itselläni on iso kuningasboa ja kyllähän sille ruoka kuin ruoka maittaa. Annan kyllä aina sopivan kokoista ruokaa mutta luulen, että pienikin kelpaa.

        En pidä mahdottomana että se boa olisi halunnut sen ihmisen syödä. Jos olette sitä kansaa että luette uutisia niin ei ole paljoa aikaa kun ulkomailla 3m pitkä burman pyton hyökkäsi hoitajansa kimppuun ja kuristi tämän hengiltä sekä alkoi jo nielemään tätä kunnes kuolleen eläinhoitajan työkaverit huomasivat sen ja sai käärmeen irroitettua. Hmmm... Tai paraneeko tuotakaan uskoa. Todennäköisesti joku uutisankkurien keksimä provo joka on sovittu maailmanlaajuisesti. Eihän täälläkään uskota jutun juttua joita kirjoitellaan. Ja luulen, että viestin aloittajan tarkoittama boa on ollut kuningasboa, joka voi olla myös sellainen 3m pitkä niin miksei se voisi yrittää niellä ihmistä jos saman kokoinen burman pytonkin voi?

        Että 3m boa painaa max sen 15kg.. luuletko että sinne sisälle 50 kg ihminen mnee? Tai edes yrittäisi mennä?


      • eke666
        Lissu8818818 kirjoitti:

        Että 3m boa painaa max sen 15kg.. luuletko että sinne sisälle 50 kg ihminen mnee? Tai edes yrittäisi mennä?

        Esim, Tropicariossa on ollut Boa Constrictor joka painoi 30kg. Tosin sellainen on jo tosi harvinaisuus, eikä edes sen kokoinen käärme pysty ihmistä syömään, tosin helposti hengiltä kuristamaan.


    • king SNAKE

      ihan hyvä juttu sinänsä mutta jos käärme on tämän takia lopetettu, sääli sille käärmeelle ja harmi sille omistajalle ... epäilen kuitenkin jutun todenperää ;)

      Kaukoidässä joutuu käärmeiden kanssa välien selvittelyyn vuosittain ihmisiä, suuret yli 10m pitkät parisataakiloiset syövät vuosittain kymmenkunta ihmistä, pieniä lapsia yleensä.
      Toki suuri käärme pystyy nielemään jopa itseään kolme.neljä kertaa kookkampia antilooppeja, sarvineen päivineen (tvstä nähnyt) mutta sen jälkeen käärme paastoaa jopa kaksikin vuotta.

      Se että kärme mittailee uhriaan on paskapuhetta, käärme ei koskaan ole täysin suorassa eikä arvioi uhrinsa sopivuutta ruoakseen mittaamalla sitä.

      • käärmeenomistaja

        Itse käärmeenomistajana tiedän, että käärmeet mittailevat ruokaansa! Ja miten joku väittää ettei iso käärme voisi syödä ihmistä. Totta kai voi! Ja syökin jos mahdollista (jos siis riittävän nälkä ym.)

        Onhan niitä luontodokumenteissa kuvattu, kun anakonda syö puhvelin... Joten ei ihminen ole muutaman mterin mittaiselle madolle mikään ongelma :)


      • Omg....
        käärmeenomistaja kirjoitti:

        Itse käärmeenomistajana tiedän, että käärmeet mittailevat ruokaansa! Ja miten joku väittää ettei iso käärme voisi syödä ihmistä. Totta kai voi! Ja syökin jos mahdollista (jos siis riittävän nälkä ym.)

        Onhan niitä luontodokumenteissa kuvattu, kun anakonda syö puhvelin... Joten ei ihminen ole muutaman mterin mittaiselle madolle mikään ongelma :)

        On todistettu ettei edes 9 metrin pituinen käärme pysty syömään aikuista ihmistä, koska ihmisen hartiat ovat liian leveät eikä taitu kuten puhvelien esimerkiksi.


    • esshh

      'itsekin olen joutunut törmäämään tuohon ns. mittailu ongelmaan. Onneksi soitin eläinlääkäriin asiasta ja käärme lopetettiin.. Että on kyllä ihan tosiasia että käärmeet mittaavat ruokansa jos hyvä mahdollisuus tulee

    • Ovatko kaikki käärmeet sitten sellaisia että ne rupeavat mittailemaan ihmistä?

    • heko heko

      @aida.jussila Tuskin koska näiden tarinoiden perusteella ne kaikki lopetettaisiin! :D

    • maalaisjärki<3

      voi pyhä perkele XD On ne ihimiset vaa tyhmiä... Varmaa se joku anaconda mennee mittailee sitä peuraa että, "Joo mie täsä vähä kahtelle siua ja tuun tosa huomisyönä syömmää sut, palataa!" Kyllä ois peura loikkinu karkuu ja vilikkaasti.

    • BallPython

      Siinä missä käärme voi mittailla tulevaa saalistaan, ei se tekisi sitä useana yönä. Mutta 3 metrinen boa on aivan liian pieni syödäkseen aikuisen ihmisen, lapsi ehkä menisi. Ihmisellä on niin leveät hartiat, että käärmeen pitää olla yli 6 metriä pitkä pystyäkseen syömään aikuisen ihmisen. Eli tähän pystyy vain isoimmat pythonit ja anakondat.
      Mutta käärme tuskin viihtyisi nukkua sängyssä, sillä se tarvitsee oikeän lämpötilan ja kosteuden voidakseen hyvin. (jah noh tosiaan vanha vitsi ja myöskin vanha aihe (08))

    • Mirja432

      Meillä on kesyrottien kanssa sama ongelma
      Jos pääsevät vapaaksi ja nukun sängystä löytyy yhdeksän rottaa vatsan päältä.
      Omistaja on päässyt laumaan hyvin.Kimpassa nukutaan.

    • Trollolloo tämäkin on vitsi. Olisi todella huvittavaa jos käärmeeni menisivät ensin hiiren viereen pitkäkseen ennen kuin käyvät kimppuun :D

      • snake man

        kerran kun mä syötin mun käärmeen mä annoin sille entistä isomman hiiren niin se meni sen viereen ensin pitkälleen sitten vasta söi sen (sillein tapahtu vain kerran)


    • iahflgakhg

      nother!
      TUO ON totta, todella totta. -.-

    • antsuliini1

      HYIII en nuku enää ikinä, vaikka en omista käärmettä ja tämä juttu on urbaanilegenda :DDD Siis HYI oikeesti....herään aamulla tommonen käärme vieressä nii en tiedä mitä teen....................! Kiljun varmaa unissani... Ei olis pitänyt lukea :D

    • käärme poika 123

      mä en ainakan noin ison käärmeen kanssa ainakaan nukkuisi. laittaisin käärmeen terraarioon :D

    • ...

      Haha mä oon kuullu tän ihan saman jo muutamalta kaverilta ja aina on ollut jonkun kaverin kaverin kaverin appiukon kaiman tädin yms käärmeestä kyse:D Hassua miten niin monelle voi käydä täysin samalla tavalla;D kaikki vielä silmät pyöreinä kauhusta varotelleet, kun pelkäävät mun viljakäärmettä:D

      • joku 333333

        :D


      • kaskuset
        joku 333333 kirjoitti:

        :D

        "Hei, nimeni on Albert ja olen käärme. Mä tässä nyt mietin, että voinko mä syödä sut, vai ootko sä liian iso mulle? Ootas mä mittaan sut. No en mä tiedä, mitataan huomenna uudestaan. Tai kyl mä sut voisin nytkin syödä... Hei, mihin sä menit?! Mulla on ateria kesken! Tuu takas! Hitsi, se ehti lähtee... No ei kun toisia mittailemaan"


        Ei käärmeet ruokaansa mittaile, ne kuolis nälkään, ku ruoka karkaa...


      • herppi
        kaskuset kirjoitti:

        "Hei, nimeni on Albert ja olen käärme. Mä tässä nyt mietin, että voinko mä syödä sut, vai ootko sä liian iso mulle? Ootas mä mittaan sut. No en mä tiedä, mitataan huomenna uudestaan. Tai kyl mä sut voisin nytkin syödä... Hei, mihin sä menit?! Mulla on ateria kesken! Tuu takas! Hitsi, se ehti lähtee... No ei kun toisia mittailemaan"


        Ei käärmeet ruokaansa mittaile, ne kuolis nälkään, ku ruoka karkaa...

        ensinäki käärme syö saaliin sen mukaa minkä paksunen se ite on.meijän käärmeet ei oo ainakaa meitä tai kissaakaa mittaillu:-D:-Dtäyttä kökköä.kuulin tän legendan jo 6v sitten:-D:-D:-D


    • olen kuullut tuon tarinan aikaisemmin opettajaltani :)

    • Elina32v

      Pelkään käärmeitä. Rottia mulla oli vuosia sitten.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe