Welho alkanut pätkiä

Modeemi vai yhteys?

Mistä ihmeestä tietää, onko kyse modeemiviasta vai yhteyden pätkimisestä? Modeemi on Welholta, silloin joskus pari vuotta sitten liittymänavauksen yhteydessä hankittu.Se on Motorolan kaapelitalousmodeemi.

Ostin alunperin 512 nopeuksisen, jonka vasta tuossa kesällä nostin viiteen megaan. Voisiko olla, että Motorola ei kestäkään uutta nopeutta?
Vai onko modeemin käyttöikä noin lyhyt, hajoaa alle kolmessa vuodessa?

Minulla on windows xp pro, sp2, kolmosta en ole päivittänyt.

Onko olemassa tapaa testata modeemia? Meillä tosin on vielä langaton verkko (alusta asti ollut) eli Motorola on kiinni vielä DI 614 wireless reitittimeen (Siis D-linkin reititin).
Voisiko olla mahdollista, että jommankumman kapasiteetti ei kestä?

Eli onko mahdollista, että nämä parin minuutin pätkimiset ovat kiinni modeemista? Se siis saattaa kaatua tämä yhteys ihan yhtäkkiä, sitten kun kärsivällisesti istuu paikoillaan yhteys palaa itsekseen ilman eri toimenpiteitä.

Pätkiminen alkoi elokuun paikkeilla. Tänään viimeksi pätkähti hetkeksi. Selainten välillä ei ole eroa: Firefox, IE, Chrome ja Opera pätkivät ihan samalla tavalla. Chromea tosin on tullut vähemmän käytettyä, kun se ei vielä toimi kaikessa, mutta silti.

Kiitos, jos joku osaa neuvoa edes jotain?

7

2804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.-.-.-.-

Tuskinpa modeemissa on mitään vikaa, vaikkakin jos kysyt Welhon aspasta, niin heillä lähtökohtaisesti vika on kuluttajan laitteessa tai ohjelmistossa. Ostattavat täysin turhaan ensin uuden modeemin ja vasta sitten ehkä lähettävät huoltomiehen tutkimaan yhteyksiä.
      Pätkimistä on ollut ympäri pääkaupunkiseutua elokuusta lähtien. Itse asun pohjoishelsingissä ja pätkinyt on vähänväliä. Kolme viikkoa sitten kävi huoltomies. En tiedä mitä teki mutta senjälkeen toimi pari viikkoa...nyt siis taas noin viikon ajan on pätkinyt ajoittain. Aspan mielestä ei missään ole mitään vikaa, ainakaan heidän päässään...no, ei ole minunkaan puolellani. Olen kokeillut neljällä eri koneella, kaikilla selaimilla, kahdella eri modeemilla ja pätkii vain. Welho on mennyt mielestäni vuoden sisällä niin lujaa alamäkeä, mitä tulee liittymän luotettavuuten sekä asiakaspalveluun. Alkaa haikahtaa siltä että on aika vaihtaa palveluntarjoajaa.

• 00530

Mulla WELHO 5meganen WLAN ja pätkii ja paljon.
      Onko olemassa tapaa testata modeemia (johonka ei
      tarvitse rekisteröityä)???

• Juha Luotio

Jos käytössäsi on Netgearin WLAN-modeemi (tulee kiinteän sopimuksen mukana) niin welhon sivuilta löytyy lisätietoa http://www.welho.fi/yksityisille/asiakaspalvelu/huoltotiedotteet/tabid/554/Default.aspx.
        Se, että tämä myönnetään nettisivuilla ei tarkoita, että asiakaspalvelu sen myöntäisi. Itse vein tänään modeemini huoltoon. Eivät todennäköisesti löydä mitään. Tilalle sain toisen Motorolan modeemin. Tällä ei näyttäisi olevan mitään ongelmia.

Ongelmat näyttäisivät liittyvän suureen yhteyksin/pakettien määrään, jota varsinkin bittorrent clientit aiheuttavat. Toisinsanoen minun mielestäni Welho ei kykene tarjoamaan sitä palvelua mitä lupaavat. Asiakaspavelussa kyllä jouduin hieman nostamaan ääntäni kun väittivät, että internetin käyttö on pelkkää nettisivujen selaamista ja he eivät lupaa minkään muun toimivan. En minä siitä ole sopimusta tehnyt vaan vapaasta yhteydestä nettiin.

Toivottavasti tulevat järkiinsä ja myöntävät ongelman, itse vain haluaisin purkaa määräaikaisen sopimuksen ilman sopimussakkoa ja ottaa jonkin toisen laitteen vuokralle. Määräaikaisen liittymän otin kuitenkin sen takia, että en olisi halunnut ostaa irrallista wlan purkkia, enkä aio suostua siihen, että maksaisin siitä, että se ei toimi. Tarvittaessa puidaan asiaa oikeudessa.

• täysin kypsähtänyt
        Juha Luotio kirjoitti:

Jos käytössäsi on Netgearin WLAN-modeemi (tulee kiinteän sopimuksen mukana) niin welhon sivuilta löytyy lisätietoa http://www.welho.fi/yksityisille/asiakaspalvelu/huoltotiedotteet/tabid/554/Default.aspx.
        Se, että tämä myönnetään nettisivuilla ei tarkoita, että asiakaspalvelu sen myöntäisi. Itse vein tänään modeemini huoltoon. Eivät todennäköisesti löydä mitään. Tilalle sain toisen Motorolan modeemin. Tällä ei näyttäisi olevan mitään ongelmia.

Ongelmat näyttäisivät liittyvän suureen yhteyksin/pakettien määrään, jota varsinkin bittorrent clientit aiheuttavat. Toisinsanoen minun mielestäni Welho ei kykene tarjoamaan sitä palvelua mitä lupaavat. Asiakaspavelussa kyllä jouduin hieman nostamaan ääntäni kun väittivät, että internetin käyttö on pelkkää nettisivujen selaamista ja he eivät lupaa minkään muun toimivan. En minä siitä ole sopimusta tehnyt vaan vapaasta yhteydestä nettiin.

Toivottavasti tulevat järkiinsä ja myöntävät ongelman, itse vain haluaisin purkaa määräaikaisen sopimuksen ilman sopimussakkoa ja ottaa jonkin toisen laitteen vuokralle. Määräaikaisen liittymän otin kuitenkin sen takia, että en olisi halunnut ostaa irrallista wlan purkkia, enkä aio suostua siihen, että maksaisin siitä, että se ei toimi. Tarvittaessa puidaan asiaa oikeudessa.

Alan olla ihan kypsä Welhon touhuun. Netti ei toimi _edes_ perusselailussa, vaan pätkii myös silloin. Mutta varsinkin silloin, kun lähettää sivustolle suurta määrää dataa (laitan nettiin päivittäin liikkuvaa kuvaa kaksosten edistymisestä sukulaisille ympäriinsä katsottavaksi, kun asumme täällä pk-seudulla ja kaikki muut toisaalla) -- silloin netti pätkii ja pahasti.

Yli 30 valokuvaa ei kannata edes haaveilla laittavansa vaikka Kuvaboxiin, kylläpä ne pätkähtävät!:-)

• Juha Luotio
        täysin kypsähtänyt kirjoitti:

Alan olla ihan kypsä Welhon touhuun. Netti ei toimi _edes_ perusselailussa, vaan pätkii myös silloin. Mutta varsinkin silloin, kun lähettää sivustolle suurta määrää dataa (laitan nettiin päivittäin liikkuvaa kuvaa kaksosten edistymisestä sukulaisille ympäriinsä katsottavaksi, kun asumme täällä pk-seudulla ja kaikki muut toisaalla) -- silloin netti pätkii ja pahasti.

Yli 30 valokuvaa ei kannata edes haaveilla laittavansa vaikka Kuvaboxiin, kylläpä ne pätkähtävät!:-)

Kun modeemini sitten lopulta tuli huollosta väitti huolto löytäneensä jotain vikaa WLAN-osiosta (tässä en valittanut minkäänlaista vikaa). Koko modeemi oli vaihdettu uuteen. Kuitenkin tällä kertaa keskusteltuani welhon-myymälässä asiakaspavelija suhtautui ongelmaani paljon ymmärtäväisemmin.

Asiakaspavelija myönsi ihan suoraan tällä kertaa, että kyseisen modeemin kanssa on ongelmia nimenomaan suurten yhteysmäärien kanssa. Itse kieltäydyin hyväksymästä uutta samanlaista modeemia, koska siinä olisi kuitenkin sama vika kuin vanhassakin. Tälläkertaa asiakaspavelija ehdottikin heti, että saisin tilalle erillisen wlan-boxin ja modeemin. Otin tarjouksen vastaan mielelläni koska minua ei haittaa kaksi boxia.

Sen jälkeen ei ole ollut mitään ogelmia yhteyksissä. Ilmeisesti jouduin aluksi vain tekemisiin ammattitaidottoman asiakaspalvelijan kanssa, jolla oli asenneongelma. Toivottavasti welho saa asiakaspalvelustaan kitkettyä nämä asenneongelmat pois. Perusasenne kun tuntui olevan, että asiakas on valittaja ja väärässä.

• 00530
        Juha Luotio kirjoitti:

Kun modeemini sitten lopulta tuli huollosta väitti huolto löytäneensä jotain vikaa WLAN-osiosta (tässä en valittanut minkäänlaista vikaa). Koko modeemi oli vaihdettu uuteen. Kuitenkin tällä kertaa keskusteltuani welhon-myymälässä asiakaspavelija suhtautui ongelmaani paljon ymmärtäväisemmin.

Asiakaspavelija myönsi ihan suoraan tällä kertaa, että kyseisen modeemin kanssa on ongelmia nimenomaan suurten yhteysmäärien kanssa. Itse kieltäydyin hyväksymästä uutta samanlaista modeemia, koska siinä olisi kuitenkin sama vika kuin vanhassakin. Tälläkertaa asiakaspavelija ehdottikin heti, että saisin tilalle erillisen wlan-boxin ja modeemin. Otin tarjouksen vastaan mielelläni koska minua ei haittaa kaksi boxia.

Sen jälkeen ei ole ollut mitään ogelmia yhteyksissä. Ilmeisesti jouduin aluksi vain tekemisiin ammattitaidottoman asiakaspalvelijan kanssa, jolla oli asenneongelma. Toivottavasti welho saa asiakaspalvelustaan kitkettyä nämä asenneongelmat pois. Perusasenne kun tuntui olevan, että asiakas on valittaja ja väärässä.

THOMSON DIGITAL BROADBAND, kannattaako ostaa
        uusi modeemi. ja mittainen kannattaa osta
        max. 50euroo.

• douchbag

Mulla onkin welhon 200m netti joten repikää siit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe