Terve kaikille
Pakko purkaa tuntemuksiaan ku ei ole kenenkään kanssa päässyt tästä puhumaan. Eli olen tässä parina viikonloppuna ollut bileissä, joissa poltettiin kannabista sisällä. Vietin paikassa aina pari tuntia kerrallaan itsekin pienessä humalassa. En itse ole ikinä käyttänyt huumeita enkä haluakaan. Nyt kuumottaa vaan helvetisti miten paljon tuommoinen passiivinen polttelu vaikuttaa. Kuinka paljon se nousee päähän jos polttelee passiivisesti? Tietääkö kukaan mitään kyseisestä aiheesta? En nykyisin enää hengaile tuon porukan kanssa. On ollut unettomuutta ja olen miettinyt asiaa paljonkin. En osaa sanoa olinko pilvessa, sillä olin jo valmiiksi hiukan humalassa.
Opettakaa tyhmää!
Toivon kunnollisia vastauksia.
Passiivinen polttelu
15
8179
Vastaukset
- pastafari
En nyt tähän hätään löytänyt mitään linkkiä, mutta muistaisin lukeneeni että teoriassa on mahdollista tulla lievään pilveen passiivisesta kannabissavusta, mutta se vaatii hyvin pienen tilan missä ilma ei pääse liikkumaan lainkaan. Voihan olla että jokunen thc-molekyyli on päätynyt elimistöösi, mutta päihymystä se tuskin on aiheuttanut. En tiedä mitä nyt kuumottelet, mutta kannabispäihtymis nousee poltettaessa muutamassa minuutissa ja kestää noin 3 tuntia, joten mitä jos vain unohtaisit asian? Univaikeuksillasikaan ei vuoren varmasti ole mitään tekemistä tapahtuneen kanssa, ainoastaan sen että pyörität tapahtumaa mielessäsi.
Itseäni kannabiksen satunnaiskäyttäjänä suututtaisi suunnattomasti se, jos joku ei haluaisi olla tekemisissäni kanssani sen takia että polttelen satunnaisesti pilveä. Toki jokainen ihminen saa itse päättää kenen kanssa haluaa "hengailla", mutta muista ettei kannabista käyttävä ihminen ole yleensä sen kummallisempi ihminen kuin kukaan muukaan.- ketjun aloittaja
Moi, ja suurkiitokset vastauksesta. Suurin osa kannabiksen polttajista, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, ovat olleet erittäin ystävällisiä ja sympaattisia henkilöitä. Mitään henkilökohtaista minulla ei ole heitä vastaan. He ovat aivan normaaleja ihmisiä, joille tötsyjen vetäminen on vain tapa rentoutua. Olen toki törmännyt hyvinkin huolestuttaviin tapauksiin, joiden elämä pyörii kannabiksen ympärillä. On kaikkien oma asia mitä aineita haluaa kehoonsa vetää, kunhan se ei ole haitaksi ympäristölle, eikä muille ihmisille.
Päätös pysyä erossa pilvenpolttajista tulee siitä, että polttelija on rikollinen ja narkomaani maassamme. Elämäni tärkeät ihmiset eivät pitäisi edes siitä, että oleilen narkkariporukassa saati sitten aktiivisesta polttelusta. Lisäksi jos "hengailisin" polttelijoiden kanssa, olisi kynnys omaan ensimmäiseen polttelukertaan paljon matalampi. Viinalla saa pään tarpeeksi sekaisin. Saattaa olla, että olen vain harhaluuloinen paska, mutta näissä hommissa ei voi ikinä olla liian varovainen.
Peace - pastafari
ketjun aloittaja kirjoitti:
Moi, ja suurkiitokset vastauksesta. Suurin osa kannabiksen polttajista, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, ovat olleet erittäin ystävällisiä ja sympaattisia henkilöitä. Mitään henkilökohtaista minulla ei ole heitä vastaan. He ovat aivan normaaleja ihmisiä, joille tötsyjen vetäminen on vain tapa rentoutua. Olen toki törmännyt hyvinkin huolestuttaviin tapauksiin, joiden elämä pyörii kannabiksen ympärillä. On kaikkien oma asia mitä aineita haluaa kehoonsa vetää, kunhan se ei ole haitaksi ympäristölle, eikä muille ihmisille.
Päätös pysyä erossa pilvenpolttajista tulee siitä, että polttelija on rikollinen ja narkomaani maassamme. Elämäni tärkeät ihmiset eivät pitäisi edes siitä, että oleilen narkkariporukassa saati sitten aktiivisesta polttelusta. Lisäksi jos "hengailisin" polttelijoiden kanssa, olisi kynnys omaan ensimmäiseen polttelukertaan paljon matalampi. Viinalla saa pään tarpeeksi sekaisin. Saattaa olla, että olen vain harhaluuloinen paska, mutta näissä hommissa ei voi ikinä olla liian varovainen.
PeaceKiitos vastauksestasi. Toki pilven polttajat ovat rikollisia tässä maassa, mutta täytyy mustaa etteivät he ole yhtään sen enempää rikollisia kuin esimerkiksi ylinopeutta ajavat. Oli kiva kuulla ettet pidä pilvenpolttajia sairaina narkkareina, vaan nimenomaan yhteiskunta pitää.
Sen verran haluan vielä lisätä aikaisempaan viestiini, että pienestä kannabis päihtymyksestä ei ole juuri mitään riskejä, vaan riskit koskevat suurkuluttajia, aivan kuin alkoholissakin, joten on aivan turha kuumotella sitä että muutama thc-molekyyli olisi päätynyt kehoosi.
Haluaisin kysyä mielipidettäsi siitä, että pitäisikö sinusta kannabiksen käytön rangaistavuus poistaa, ja kenties myös sallia kannabiksen pienimuotoinen kotikasvatus?
Vielä lopuksi sanon että viinalla toden totta saa pään tarpeeksi sekaisin, tiedän sen liian hyvin. Kannabiksellakin saa myös pään sekaisin, mutta siitä toipuminen on huomattavasti nopeampaa. Molemmilla aineilla saa pään tarpeeksi sekaisin, mutta kovastakin kannabispäihtymyksestä mieli toipuu muutamassa tunnissa, toisin kuin alkoholista toipumiseen kestää jopa useita päiviä. - ketjun aloittaja
pastafari kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Toki pilven polttajat ovat rikollisia tässä maassa, mutta täytyy mustaa etteivät he ole yhtään sen enempää rikollisia kuin esimerkiksi ylinopeutta ajavat. Oli kiva kuulla ettet pidä pilvenpolttajia sairaina narkkareina, vaan nimenomaan yhteiskunta pitää.
Sen verran haluan vielä lisätä aikaisempaan viestiini, että pienestä kannabis päihtymyksestä ei ole juuri mitään riskejä, vaan riskit koskevat suurkuluttajia, aivan kuin alkoholissakin, joten on aivan turha kuumotella sitä että muutama thc-molekyyli olisi päätynyt kehoosi.
Haluaisin kysyä mielipidettäsi siitä, että pitäisikö sinusta kannabiksen käytön rangaistavuus poistaa, ja kenties myös sallia kannabiksen pienimuotoinen kotikasvatus?
Vielä lopuksi sanon että viinalla toden totta saa pään tarpeeksi sekaisin, tiedän sen liian hyvin. Kannabiksellakin saa myös pään sekaisin, mutta siitä toipuminen on huomattavasti nopeampaa. Molemmilla aineilla saa pään tarpeeksi sekaisin, mutta kovastakin kannabispäihtymyksestä mieli toipuu muutamassa tunnissa, toisin kuin alkoholista toipumiseen kestää jopa useita päiviä.Olen muusiikkiharrastukseni parissa seurannut pilvenpolttajia ja olen huomannut kannabiksen olevan helppo päihde ja juuri siksi erittäin vaarallinen. Vain parit hatsit jointista ja saat mahtavat fiilarit muutamaksi tunniksi.
Samaan olotilaan pääsy esimerkiksi kaljalla vaatisi hirveää tinttausta ja joutuisit kestämään aamulla hillitöntä darraa, kun taas pajareihin ei liity krapulaa. Vain muistikuva siitä, miten hienoa oli olla pilvessä. Ennen pitkää henkilö rohkaistuu ottamaan lisää pilveä ja huumekierre on valmis. Monet tuntemani pilviveikot vetävät myös jotain muutakin tavaraa. Kuten sieniä, lsd:tä heroiinia jne. Siis helvettiin ollaan menossa ja lujaa.
Nykyään kaikki, jotka haluavat pilveä saavat sitä kyllä. Olen nähnyt mitä kannabis voi pahimmillaan tehdä ihmiselle. Monet hienot henkilöt ovat tuhonneet mahdollisuutensa hyvään elämään huumesekoiluilla. He ovat nykyään surkeassa asemassa. Laillisia päihteitä on jo tarpeeksi. Tupakankin haluaisin välittömästi laittomaksi. Sitä ei tarvitse kukaan oikeasti.
Siis en näe mitään syytä sille, että kannabiksen poltto ja -kasvatus pitäisi laillistaa Suomessa.
Tässä minun mielipiteeni. - paljon nähnyt
Olen nähnyt kuinka ihminen tulee päihtyneeks vaikka ei o polttanu itekkää. Ja tämä tila ei ole ollut erityisen pieni,eikä meitä ollu ku viis pössyttelijää ja siellä oli tuuletin ja ikkuna AUKI että olen aivan eri mieltä. Ja sitäpaitsi ymmärrän hyvin että ei hengaile enään niitten kanssa. Ite en ollu varmaa hääviä seuraa ku olin paukuis heti aamusta noin 7 kertaa viikos... Jos on hyvä olo niin miks polttaa?? Eikö se hyvänolo pidä löytyä sieltä muutenki?? (tämä on myös alkohlin suhteen kanssa) Ei ihminen hae päihtyneisyyttä ilman syytä!?!
mulla on vielä monet samat frendit jälel vaik olen lopettanu enkä arvostele niitä mut jokanen päättää ite mitä tehdä ja kenen kanssa olla.
T/minä joka käyn helvetin läpi mieheni vierotuksessa. - Muusikippo
Olen muusiikkiharrastukseni parissa seurannut pilvenpolttajia ja olen huomannut kannabiksen olevan helppo päihde ja juuri siksi erittäin vaarallinen. Vain parit hatsit jointista ja saat mahtavat fiilarit muutamaksi tunniksi.
Samaan olotilaan pääsy esimerkiksi kaljalla vaatisi hirveää tinttausta ja joutuisit kestämään aamulla hillitöntä darraa, kun taas pajareihin ei liity krapulaa. Vain muistikuva siitä, miten hienoa oli olla pilvessä. Ennen pitkää henkilö rohkaistuu ottamaan lisää pilveä ja huumekierre on valmis. Monet tuntemani pilviveikot vetävät myös jotain muutakin tavaraa. Kuten sieniä, lsd:tä heroiinia jne. Siis helvettiin ollaan menossa ja lujaa.
Nykyään kaikki, jotka haluavat pilveä saavat sitä kyllä. Olen nähnyt mitä kannabis voi pahimmillaan tehdä ihmiselle. Monet hienot henkilöt ovat tuhonneet mahdollisuutensa hyvään elämään huumesekoiluilla. He ovat nykyään surkeassa asemassa. Laillisia päihteitä on jo tarpeeksi. Tupakankin haluaisin välittömästi laittomaksi. Sitä ei tarvitse kukaan oikeasti.
Siis en näe mitään syytä sille, että kannabiksen poltto ja -kasvatus pitäisi laillistaa Suomessa.
Tässä minun mielipiteeni.Olen kasvattanut pian 15 vuotta omat hamppuni . Vielä ei ole ketään tullut tyrkyttämään muita mainitsemiasi aineita, eikä ole edes mieli niitä tehnyt. Missä vika?
- paljon nähnyt
Peaceolet täysin oikeessa, siitähän se huumekierto lähtee ku liikkuu niitten seuras, ite polkuni alkoi niin ja mieheni. se on niin harva joka pystyy pysymää vaa pilves eikä lähde muihi, hän tuntee ainoastaan yhden,minä. Hänen tiensä tosiaan alkoi sillä ja kymmenen vuoden jälkeen on 4 vankilaa tuomiota suorittanu tai suorittaa neljättä nyt. pöllimiset,tappelut, törkeät huumausainerikokset, huumausaineen levittäminen ja myynti ja oma huumaus. Aineita se on kokeillu yllinkyllin... pilvi,lääkkeet,viina,amfetamiini (muutaman vuoden addiktissa,piikittäny), kokaiini, heroiini, sienet, vissii kaikkee mitä maailmas o paitsi psp:tä. Ja kaikki alko pilvestä! Joten jos ei ole kokeilu niin ei kannata koska jos et ole tarpeeksi vahva niin luistut helposti samalle tielle. Ja nyt kun hän yrittää jättää ne niin se ei ole niin helppoa.. ja näitä tapauksia on varmaa tuhansittain suomessa!! tossa on faktaa, voi tarkistaa. kierrä vankilat ja kysele.
T/Hiipuu pian toivo että hän pystyy lopettamaan.. - Alituspisteen määrittelijä
paljon nähnyt kirjoitti:
olet täysin oikeessa, siitähän se huumekierto lähtee ku liikkuu niitten seuras, ite polkuni alkoi niin ja mieheni. se on niin harva joka pystyy pysymää vaa pilves eikä lähde muihi, hän tuntee ainoastaan yhden,minä. Hänen tiensä tosiaan alkoi sillä ja kymmenen vuoden jälkeen on 4 vankilaa tuomiota suorittanu tai suorittaa neljättä nyt. pöllimiset,tappelut, törkeät huumausainerikokset, huumausaineen levittäminen ja myynti ja oma huumaus. Aineita se on kokeillu yllinkyllin... pilvi,lääkkeet,viina,amfetamiini (muutaman vuoden addiktissa,piikittäny), kokaiini, heroiini, sienet, vissii kaikkee mitä maailmas o paitsi psp:tä. Ja kaikki alko pilvestä! Joten jos ei ole kokeilu niin ei kannata koska jos et ole tarpeeksi vahva niin luistut helposti samalle tielle. Ja nyt kun hän yrittää jättää ne niin se ei ole niin helppoa.. ja näitä tapauksia on varmaa tuhansittain suomessa!! tossa on faktaa, voi tarkistaa. kierrä vankilat ja kysele.
T/Hiipuu pian toivo että hän pystyy lopettamaan..Joka kymmenes kannabista käyttävä henkilö kokeilee myös jotain muuta laitonta päihdettä. Näistä kokeiluista merkittävin osa johtuu ainoastaan myyjien antamista "kaupantekijöistä". Tässä päihdemaailman sosiaalinen portti, joka ei rakennu minkään aineen ominaisuuksien varaan, vaan myyjien taloudellisten pyrkimysten.
Joten lausuntosi siitä, että "harva pystyy pitämään" on vähän harhaanjohtava, vähän kuten maamme päihdevalistuskin on.
Kaikki alkaa aina siitä, mihin itse aloituspisteen vetää. Lailliset huumeet ovat kovempaa kamaa kuin kannabis, mutta jos niitä ei koe huumeiksi lainkaan, niin on tietysti helppo sanoa, että kaikki alkoi kannabiksesta. - paljon nähnyt
pastafari kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Toki pilven polttajat ovat rikollisia tässä maassa, mutta täytyy mustaa etteivät he ole yhtään sen enempää rikollisia kuin esimerkiksi ylinopeutta ajavat. Oli kiva kuulla ettet pidä pilvenpolttajia sairaina narkkareina, vaan nimenomaan yhteiskunta pitää.
Vielä lopuksi sanon että viinalla toden totta saa pään tarpeeksi sekaisin, tiedän sen liian hyvin. Kannabiksellakin saa myös pään sekaisin, mutta siitä toipuminen on huomattavasti nopeampaa. Molemmilla aineilla saa pään tarpeeksi sekaisin, mutta kovastakin kannabispäihtymyksestä mieli toipuu muutamassa tunnissa, toisin kuin alkoholista toipumiseen kestää jopa useita päiviä.toi kyl riippuu ihan pilvestä.. jos se o jotai hemmeti näkkileipää ni sit ehkä mut kunnon pilvee tai kukkaa ni oot kyl tutkalla kauan ja riippuen mitä oot polttanu, on piristävää ja sit sitä "rauhottavaa" minkä tekee et haluu vaa istuu sohval ja kunnella hyvää muusiikkia ja se o tavallisempaa. joku pilvi kolahtaa kunnolla vasta myöhemmi.
- pastafari
paljon nähnyt kirjoitti:
toi kyl riippuu ihan pilvestä.. jos se o jotai hemmeti näkkileipää ni sit ehkä mut kunnon pilvee tai kukkaa ni oot kyl tutkalla kauan ja riippuen mitä oot polttanu, on piristävää ja sit sitä "rauhottavaa" minkä tekee et haluu vaa istuu sohval ja kunnella hyvää muusiikkia ja se o tavallisempaa. joku pilvi kolahtaa kunnolla vasta myöhemmi.
En minä mistään saippuapalasta puhunutkaan. Muutamalla tunnilla tarkoitin esimerkiksi 3-6 tuntia, riippuen aivan määristä. Tämän jälkeen kaikki psyykkiset vaikutukset ovat lakanneet, jotain lievää väsymystä saattaa vielä tuntua. Sen kauempaa ei mistään kukasta ole tutkalla, jos ei täysin älyttömiä määriä ole polttanut. (esim jotain 1-2 gramman raakasavuja) Syödessähän vaikutus kestää hieman pidempään kuin poltettaessa.
- jepsistä
Muusikippo kirjoitti:
Olen kasvattanut pian 15 vuotta omat hamppuni . Vielä ei ole ketään tullut tyrkyttämään muita mainitsemiasi aineita, eikä ole edes mieli niitä tehnyt. Missä vika?
Sittenhän sinulla on asiat hyvin. Ei oo vikaa missään.
Joillakin yksilöillä pilvenpoltto johtaa kovempiin aineisiin ja joillakin taas ei. Miksi siis riskeerata elämänsä ja kokeilla pilveä?
Eikä kovempiin aineisiin retkahtaminen ole todellakaan ainoa syy, miksei pilveä kannata polttaa. Mieti jos poliisit saisivat tietää sinun hampuistasi. Eikö kuumota yhtään? - hyvänen aika sentään
jepsistä kirjoitti:
Sittenhän sinulla on asiat hyvin. Ei oo vikaa missään.
Joillakin yksilöillä pilvenpoltto johtaa kovempiin aineisiin ja joillakin taas ei. Miksi siis riskeerata elämänsä ja kokeilla pilveä?
Eikä kovempiin aineisiin retkahtaminen ole todellakaan ainoa syy, miksei pilveä kannata polttaa. Mieti jos poliisit saisivat tietää sinun hampuistasi. Eikö kuumota yhtään?Alkoholi johtaa useammin muihin aineisiin. Kännissä ihminen on vapaa estoista, ja moni innostuukin humalassa kokeilemaan muita aineita jos niitä tarjotaan. Pilvi ei johda mihinkään itsessään. Tekee lähinnä varovaisemmaksi ja harkitsevammaksi.
MUTTA, laittomana kannabiksen ympärille toisinaan muodostuu samanlaisia sosiaalisia kuvioita kuin muiden aineiden ympärille. Siinä on se linkki, jonka viisaat lainlaatijat ovat kehitelleet. Ilmeisesti tarkoituksena saada mahdollisimman paljon kovien aineiden käyttäjiä maahan.
- mattijoo
Ja siinä yksi oikea syy miksi hampuusit menettää kaverinsa :(
- Headhuntter
joo voisi suomalaiset ottaa oppia hollannista
sielä hamppu on laillista ja rikollisuus mm huomattavasti alhaisempaa.
itse pilven poltthan on paljon tupakkia terveellisempää. joka auttaa rentoutumaan
en nää mitään syytä miksei pilven polttoa voisi laillistaa suomessa.
johtunee varmaankin siitä ettei päättäjät ymmärrä mistä puhuvat
ja voin taata että ensikertalainen jos 1-2g polttaa kerralla niin takuuvarmasti lähtee tripeille ja herää "virkeenä seuraavaan päivään- :)
Muuten täysin samaa mieltä mutta ensikertalaiselle kakkosen pläykyt kerralla?
Ei natsaa. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1012130Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2961924Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441751Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1031663Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2071607- 321321
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941123Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤671089- 511057
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii241052