aijon matkustaa etelä-amerikkaan 3 kuukaudeksi tammi-helmi-maalis..
minne ensikertalaisen etelä-amerikassa kannattaa mennä?
minne on edullisin lentää?
aurinko, lämpö sekä mieluusti halvat hinnat olisi mieleen?
puhun vain englantia onko iso ongelma?
hyviä sukellus mestoja?
vinkkejä etelä-amerikan reppureissulle?
8
4187
Vastaukset
- nyt.
tähän lohkasta että hyvin näyttää suomikin menevän:)
- ....nämä sivut linkistä...
...http://www.resdagboken.se/?documentId=3&userId=181768§ion=journey&journeyId=232391
Pari tuttua "rantaruottalaista" typykkää teki viime talvena noin 4 kuukautta kestäneen Etelä-Amerikan reppureissun ja tuossa on siitä matkapäiväkirja. Jos toinen kotimainen sujuu edes jonkin verran, niin siitä löytynee hyödyllistäkin tietoa. Ja sukeltaa kannatta Mexicossa niissä maanalaisissa luolissa... - PuebloTulum
Telttamies saa sieltä paljon luonnonläheisyyttä, mutta majpaikkoihin turvautuvallekin juuri sukellusjutut niin maanalaisissa luolissa kuin merelläkin antavat paljon. Palengue sisämaassa on näkemisen arvoinen. Bussit kuljettavat edullisesti kaupungista/kylästä toiseen. (Olen kyllä liftannutkin siellä pariin otteeseen.) Peru on mainio paikka erikoisten nähtävyyksien puolesta sekä myös edullinen ja Venezuela edullisimpana antaa sitten niitä loma- ja luontoanteja. Kaikki Keski- ja Etelä-Amerikan maat ne ovat tavallaan kokemisen arvoisia.
- jii
on olleet pettymyksiä (costa rica ja belize käymättä) sekä luonnon että kulttuurin suhteen, ne on jotenkin jenkkikulttuurin läpitunkemia ja mauttomia.
E-Amerikassa on yleistäen mukavampia ihmisiä ja mukavampaa menoa. Parhaiten olen viihtynyt Kolumbiassa, Venezuela on Chavezin myötä mennyt ilmapiiriltään aika masentavaksi. . - Vie Peruun?
jii kirjoitti:
on olleet pettymyksiä (costa rica ja belize käymättä) sekä luonnon että kulttuurin suhteen, ne on jotenkin jenkkikulttuurin läpitunkemia ja mauttomia.
E-Amerikassa on yleistäen mukavampia ihmisiä ja mukavampaa menoa. Parhaiten olen viihtynyt Kolumbiassa, Venezuela on Chavezin myötä mennyt ilmapiiriltään aika masentavaksi. .Musta ei olisi reppureissaajaksi, joten mikä matkatoimisto järjestää matkoja Peruun?
- Megapixel
Vie Peruun? kirjoitti:
Musta ei olisi reppureissaajaksi, joten mikä matkatoimisto järjestää matkoja Peruun?
Kannattaa kysellä eri matkatoimistoista. Luulen, että melko usea matkatoimisto järjestää matkoja Peruun.
- ouyg
aloita tuolta. edulliset lennot quitoon. pieni maa, jossa näet tyynenvaltameren, andit ja amazonin yhdessä maassa. käy ihmeessa tena.ssa amazon kylä. osta retki tai mielellään suunnittele se itse ja palkkaa opas avustajat jne..itse vietin siellä 1kk. perussa olen ollut 3kertaa, josta en paljoa perusta, liikaa jenkkituristeja. bolivia on pop. tosin, jos matkustat la paziin bussilla matka kestää ja huomioi vuoristotauti. itse kärsin siitä, kunnes tajusin laskeutua nopeasti taas amazoniin ja kalja jälleen maistui. ruoka länsi e-amerikassa on aika huonoa. kolumbia ja venezuela on kaiken kaikkiaan suosikkejani. varaa siis aikaa ja älä suunittele liikaa aikatauluja, rahaa kannattaa laskea se 30e vähintään vuorokaudelle. ecuadorissa yövyin 2e.per yö. kannattaa tutustua johonkin ihmiseen etukäteen ja käydä tapaamassa häntä, näin pääset heti sisään paikalliseen elämään. ilman ennakkoluuloja ja järkikädessä e-amerikassa pärjää missä vaan jopa ilman espanjan kieltä. paras tietysti opetella alkeet jne..
hyvää reissua! - hannut
SUOSITTELEN KYLLÄ EHDOTTOMASTI HANKKIMAAN ENSIN KIELITAITOA EDES VÄHAN.EI TÄÄLLÄ KUKAAN PUHU TAI HALUA PUHUA ENGLANTIA JA JOS HUOMAAVAT ETTÄ OOT IHAN TURISTI NIIN...MASAT 200-300% ENEMMÄN KAIKESTA.JOTEN ALKEET ESPANJAN KIELEEN ! TIETTY RIIPPUU MIHIN PÄIN OLET MATKALLA.ITSE OLEN KIERTÄNYT ENSIN PERU, BRASILIA, BOLIVIA JA ARGENTIINA. NO TÄÄLLÄ ARGENTIINASSA PÄRJÄÄ JOTEN KUTEBN ENGLANNILLA, MUTTA NIIN KUIN SANOIN MAKSAT JA KALLIIKSI TULEE JOS ET YHTÄÄN OSAA KIELIÄ ESPANJA !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822