Silvereiden laatu

kokemusta on

OOlen vierestä seurannut tuoreen Hawk 540 vastoinkäymisiä. Itsetyhjennysputket vuotaa edelleen vaikka olivat juuri korjattavana, aina saa pilssipumppu lutkuttaa 20-30 litraa vettä mikä on viikon aikana tullut.
Sähkötyöt kyseisessä vehkeessä on kuin mikäkin harakan pesä, ihmettelen miten joku on selvin päin voinut saada moista aikaiseksi. Lattian lasikuitupinta on muutamista kohdista jo nyt säröillä. Ja sitten viellä näyttävästi mainostetaan silver veneiden _LAATUA_.

Millaisia kokemuksia tällä palstalla on porukalla, noitahan on uponnut itsekseen laitureihin? Itse päädyin hiljan Busteriin tilatessani uuden veneen juuri näiden huomattavien laatuongelmien vuoksi.

45

8760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bäbä

      Bustereiden laatu on vielä huonompi...
      Vuotavia itsetyhjennysputkia on monessa merkissä/mallissa...
      Sähkötyöt on nykyään tehty tehokkaasti= juosten kusemalla.

    • johdot

      mistä tiedät että ne johdot on laitettu selvin päin.....heh

    • löytyy

      Niin kuin autoissakin.
      Mulla on -07 Silver beaver,eli pikku silveri,ja olen ollut todella tyytyväinen veneeni laatuun/kokoonpanoon. Pilssissä ei ole vettä,edes minkäänlaisen kaatosateen jälkeen.
      Juuri pesin sen ylösnoston yhteydessä,ja Saumat/kaikki muovi pinnat ovat virheettömät.
      (veneellä ajettu nyt 107 h). Kaikki toimii,ja vene antaa edelleen käyttäjälleen nautintoa.
      Busteria en halunnut sen kolhon työkalumaisen ulkonäön takia.Mutta varmaan ihan hyvä vene sekin.

      • on..

        beaverista-01,foxsista-03,hawkista-04 ja 07.Kaikissa jonkunlaisia vuotoja ym. pikkuvikoja ja sähköjohdot mitensattuu.07-hawk rupee olemaan jo vähän parempi,sanomista on kyllä siinäkin,että se siitä laadusta.


      • PuSe
        on.. kirjoitti:

        beaverista-01,foxsista-03,hawkista-04 ja 07.Kaikissa jonkunlaisia vuotoja ym. pikkuvikoja ja sähköjohdot mitensattuu.07-hawk rupee olemaan jo vähän parempi,sanomista on kyllä siinäkin,että se siitä laadusta.

        on yleensä noiden kauppias-asentajien ansiota.
        Ne kun joutuu asentelemaan piuhat valmiiseen veneeseen pujottelemalla kuorten väliin.
        On nähty monenlaista lopputulosta.
        Koskee kaikkia venemerkkejä missä koneen asennus on tehty jälleenmyyjän toimesta.

        Nyttemmin uusissa Silvereissä missä tietylle moottorimerkille jo esiasennus tehtaalla, piuhatkin on siististi laitettu sopivassa rungon kasausvaiheessa kun rakenteet on auki.
        Tehtaallehan kaikenlaisten "hässäköiden" asentaminen on hidasta ja hankalaa.
        Valmis piuhasarja asennusputkineen on kaikken nopein ratkaisu.


      • PuSe
        PuSe kirjoitti:

        on yleensä noiden kauppias-asentajien ansiota.
        Ne kun joutuu asentelemaan piuhat valmiiseen veneeseen pujottelemalla kuorten väliin.
        On nähty monenlaista lopputulosta.
        Koskee kaikkia venemerkkejä missä koneen asennus on tehty jälleenmyyjän toimesta.

        Nyttemmin uusissa Silvereissä missä tietylle moottorimerkille jo esiasennus tehtaalla, piuhatkin on siististi laitettu sopivassa rungon kasausvaiheessa kun rakenteet on auki.
        Tehtaallehan kaikenlaisten "hässäköiden" asentaminen on hidasta ja hankalaa.
        Valmis piuhasarja asennusputkineen on kaikken nopein ratkaisu.

        Tuotakin merkkiä olen miettinyt....

        Mutta kun netistä lukee tällaista:
        http://www.limic.fi/pp/html/vene/vsahko.htm


      • Jumalauta sentään
        PuSe kirjoitti:

        Tuotakin merkkiä olen miettinyt....

        Mutta kun netistä lukee tällaista:
        http://www.limic.fi/pp/html/vene/vsahko.htm

        Ei oo totta.? Siis oikeesti.?
        Mulla -08 silveri,ja ei siinä kyllä tommosta sähkö hässäkkää ole. Minusta ne on vedetty todella nätisti. Ei myöskään vuotoja.


      • venemiäs
        PuSe kirjoitti:

        on yleensä noiden kauppias-asentajien ansiota.
        Ne kun joutuu asentelemaan piuhat valmiiseen veneeseen pujottelemalla kuorten väliin.
        On nähty monenlaista lopputulosta.
        Koskee kaikkia venemerkkejä missä koneen asennus on tehty jälleenmyyjän toimesta.

        Nyttemmin uusissa Silvereissä missä tietylle moottorimerkille jo esiasennus tehtaalla, piuhatkin on siististi laitettu sopivassa rungon kasausvaiheessa kun rakenteet on auki.
        Tehtaallehan kaikenlaisten "hässäköiden" asentaminen on hidasta ja hankalaa.
        Valmis piuhasarja asennusputkineen on kaikken nopein ratkaisu.

        No noissa tehtaan esiasennuksissakin on kaksi puolta; toisaalta tehtaalla valmiiksi laitetut piuhat ja kaapelit on piilossa ja uutta venettä ei tarvitse purkaa ja murjoa noita asennuksia tehdessä.
        Ja sitten toisaalta taas -ainakin silvereissä- kaikki johdot ja kaapelit sidotaan ja mytätään lasikuitukuoren alle ja jos jostain syystä tulee tarve vaikka vaihtaa kaukohallintalaite tms. voi se olla mahdotonta rikkomatta venettä.
        Muutenkin noissa (ja varmaan monissa muissakin) on kaikki sähköt viety pilssitilan kautta, josta niitä ei voi korjata/vaihtaa, jos jotain häikkää tulee.


      • Ratilainen
        venemiäs kirjoitti:

        No noissa tehtaan esiasennuksissakin on kaksi puolta; toisaalta tehtaalla valmiiksi laitetut piuhat ja kaapelit on piilossa ja uutta venettä ei tarvitse purkaa ja murjoa noita asennuksia tehdessä.
        Ja sitten toisaalta taas -ainakin silvereissä- kaikki johdot ja kaapelit sidotaan ja mytätään lasikuitukuoren alle ja jos jostain syystä tulee tarve vaikka vaihtaa kaukohallintalaite tms. voi se olla mahdotonta rikkomatta venettä.
        Muutenkin noissa (ja varmaan monissa muissakin) on kaikki sähköt viety pilssitilan kautta, josta niitä ei voi korjata/vaihtaa, jos jotain häikkää tulee.

        tähän mennessä on parikymmentä vuotta noita laitellut ja kyllä sinne aina vanhalla kaapelilla saa uuden vedettyä.
        Tai sitten kiinnittää vanhaan touviin pelkän narun ja sillä taas vetää sen uuden paikallen.

        Jos siinä käpälä menee suuhun niin silloin kannattaa etsiä sitä vikaa peilistä.


      • venemiäs
        Ratilainen kirjoitti:

        tähän mennessä on parikymmentä vuotta noita laitellut ja kyllä sinne aina vanhalla kaapelilla saa uuden vedettyä.
        Tai sitten kiinnittää vanhaan touviin pelkän narun ja sillä taas vetää sen uuden paikallen.

        Jos siinä käpälä menee suuhun niin silloin kannattaa etsiä sitä vikaa peilistä.

        Joo ja minä satun tietämään, että juuri eräissä silvereissä on esim. kaukohallintalaitteen paksu moninapajohto silmukalla kiinnitetty nippusitein laidan väliin. Ei irtoa ku katkaisemalla johto ja jättää sinne. Ja joissakin on uppomallin kaukkari asennettu sisäseinään irraallaan ollessaan ja ei pysty irroittamaan sahaamatta reikää seinään.
        Että kato sinne peiliis ihan keskenäs vaan...


      • Ratilainen
        venemiäs kirjoitti:

        Joo ja minä satun tietämään, että juuri eräissä silvereissä on esim. kaukohallintalaitteen paksu moninapajohto silmukalla kiinnitetty nippusitein laidan väliin. Ei irtoa ku katkaisemalla johto ja jättää sinne. Ja joissakin on uppomallin kaukkari asennettu sisäseinään irraallaan ollessaan ja ei pysty irroittamaan sahaamatta reikää seinään.
        Että kato sinne peiliis ihan keskenäs vaan...

        ja noihin on meidän firmassa kehitetty leikkuri vanhasta autonantennista ja koukkupäisestä leikkaavasta terästä millä nuo bandut voi nykäistä poikki.

        Pitää vain tietää missä kohtaa ne sidokset ovat eri veneissä.
        Ne on hyvä laittaa noin kiinni etteivät ajossa tärise ja resonoi. Se kun katkaisee johdot ajan kuluessa. Näin tehdään lähes kaikissa merkeissä, ihan kuin autoissakin.
        Kaikki eivät vain käytä pakkasen kestäviä banduja.

        Joo, peili kertoi että ihan hyvältä näyttää...
        Parran ehkä vois ajaa ;)


      • sähkömiäs 3
        Ratilainen kirjoitti:

        ja noihin on meidän firmassa kehitetty leikkuri vanhasta autonantennista ja koukkupäisestä leikkaavasta terästä millä nuo bandut voi nykäistä poikki.

        Pitää vain tietää missä kohtaa ne sidokset ovat eri veneissä.
        Ne on hyvä laittaa noin kiinni etteivät ajossa tärise ja resonoi. Se kun katkaisee johdot ajan kuluessa. Näin tehdään lähes kaikissa merkeissä, ihan kuin autoissakin.
        Kaikki eivät vain käytä pakkasen kestäviä banduja.

        Joo, peili kertoi että ihan hyvältä näyttää...
        Parran ehkä vois ajaa ;)

        Ei olisi kovin suuri kustannus laittaa sileää putkea kaukkarilta ja ohjauspulpetilta perään, niin että sitä kautta saisi johdot liittimineen oikeasti vaihdetuksi. Samalla johtojen ajon aikainen liikkuminenkin vähenisi.

        Nippuside kuuluu enemmän jälkiasennukseen kuin tehdastuotantoon. Ainakin autossani olevat nippusiteet ovat kaikki suomalaisen maahantuojan jälkikäteen asentamia.

        Toinen asia on sähköjen taso yleensä. Kaikki tietävät, että suurimpaan osaan Silvereistä ja muista samanlaisista veneistä asennetaan kaikuluotain ja karttaplotteri ym. ym. Kuitenkin kunnollinen kytkin/sulakesysteemi puuttuu useimmista. Laajennusvaran huomioiminen tehtaalla aiheuttaa korkeintaan 10€:n lisäkustannuksen. No, onhan sekin tuloksesta pois ja loppukäyttäjä satsaa sitten vähintään 100€ ja runsaasti työtunteja taistellessaan sähköt järkevälle tasolle jälkikäteen.


      • Ratilainen
        sähkömiäs 3 kirjoitti:

        Ei olisi kovin suuri kustannus laittaa sileää putkea kaukkarilta ja ohjauspulpetilta perään, niin että sitä kautta saisi johdot liittimineen oikeasti vaihdetuksi. Samalla johtojen ajon aikainen liikkuminenkin vähenisi.

        Nippuside kuuluu enemmän jälkiasennukseen kuin tehdastuotantoon. Ainakin autossani olevat nippusiteet ovat kaikki suomalaisen maahantuojan jälkikäteen asentamia.

        Toinen asia on sähköjen taso yleensä. Kaikki tietävät, että suurimpaan osaan Silvereistä ja muista samanlaisista veneistä asennetaan kaikuluotain ja karttaplotteri ym. ym. Kuitenkin kunnollinen kytkin/sulakesysteemi puuttuu useimmista. Laajennusvaran huomioiminen tehtaalla aiheuttaa korkeintaan 10€:n lisäkustannuksen. No, onhan sekin tuloksesta pois ja loppukäyttäjä satsaa sitten vähintään 100€ ja runsaasti työtunteja taistellessaan sähköt järkevälle tasolle jälkikäteen.

        Kyllä noissa uusissa Silvereissä näkyy jo putkia olevan ja vapaita kytkimiäkin lisälaitteita varten. Bustereissa vähemmän putkia.
        Hyvä kun ovat jollain kiinni etteivät heilu.

        Terheissä ei paljon piuhakanavia tule vastaan vaikka niissä hommat on vaikeimpia kun vaahtoa kuorten väli täynnä.

        Vanhoissa veneissä läpiviennit moottorikaivolle huonosti suunniteltu ja katkeamiset usein johtuu siitä.


      • venemiäs
        Ratilainen kirjoitti:

        Kyllä noissa uusissa Silvereissä näkyy jo putkia olevan ja vapaita kytkimiäkin lisälaitteita varten. Bustereissa vähemmän putkia.
        Hyvä kun ovat jollain kiinni etteivät heilu.

        Terheissä ei paljon piuhakanavia tule vastaan vaikka niissä hommat on vaikeimpia kun vaahtoa kuorten väli täynnä.

        Vanhoissa veneissä läpiviennit moottorikaivolle huonosti suunniteltu ja katkeamiset usein johtuu siitä.

        Juu kyllä noissa ihan kohtuu hyvin on noita varaputkia, mutta väitän, että on myös melkein tekemättömi paikkoja, eli moottorin kaapelit/kaukkari on asennettu purkamattomaksi.
        Tuosta Busterin systeemistä sanoisin, että on kyllä mielestäni paras mitä tiedän, kun kaikki veneen sähköt ja moottorin komentokaapelit/-johdot kulkee veneen sisällä, pilssin ulkopuolella koteloissa. Ainoastaan pienemmissä (M,L,X) menee etuvalon johto lattian alta. Muuten ottamatta ko. veneiden laatuun kantaa... ;)


      • Hannes_97
        venemiäs kirjoitti:

        No noissa tehtaan esiasennuksissakin on kaksi puolta; toisaalta tehtaalla valmiiksi laitetut piuhat ja kaapelit on piilossa ja uutta venettä ei tarvitse purkaa ja murjoa noita asennuksia tehdessä.
        Ja sitten toisaalta taas -ainakin silvereissä- kaikki johdot ja kaapelit sidotaan ja mytätään lasikuitukuoren alle ja jos jostain syystä tulee tarve vaikka vaihtaa kaukohallintalaite tms. voi se olla mahdotonta rikkomatta venettä.
        Muutenkin noissa (ja varmaan monissa muissakin) on kaikki sähköt viety pilssitilan kautta, josta niitä ei voi korjata/vaihtaa, jos jotain häikkää tulee.

        Mitähän ihmeen venettä olet katsonut - kaikissa nykyissä veneissä on nykyään asennusputket myös Silvereissä


      • Hannes_1971
        venemiäs kirjoitti:

        No noissa tehtaan esiasennuksissakin on kaksi puolta; toisaalta tehtaalla valmiiksi laitetut piuhat ja kaapelit on piilossa ja uutta venettä ei tarvitse purkaa ja murjoa noita asennuksia tehdessä.
        Ja sitten toisaalta taas -ainakin silvereissä- kaikki johdot ja kaapelit sidotaan ja mytätään lasikuitukuoren alle ja jos jostain syystä tulee tarve vaikka vaihtaa kaukohallintalaite tms. voi se olla mahdotonta rikkomatta venettä.
        Muutenkin noissa (ja varmaan monissa muissakin) on kaikki sähköt viety pilssitilan kautta, josta niitä ei voi korjata/vaihtaa, jos jotain häikkää tulee.

        Kyllä ne johdot on vedetty asennusputkia pitkin Silverissä...


    • parempia

      Tässä on kokemusta parista Silveristä ja nyt riittää. Seuraava vene on lasikuitua.

      • PuSe

        Joo, jonkinlaista minäkin etsiskelen vanhan tilalle.

        Yamarin oli tosiaan pettymys. Gelgoat halkeili ja kölirauta josta piti maksaa ylimääräistä oli vain pari senttiä leveä koriste joka ei ulottunut koko ns. kölialueen leveydelle jonka vuoksi siitä ei ollut mitään hyötyä.
        Sitten vielä nämä netissä mainitut sähköhässäkät.

        Täytynee varmaan jatkaa vielä tällä vanhalla Rönkyllä. Siinä ei ole ainakaan sähköongelmia. Eikä tosin kyllä mitään sähköjohtojakaan....

        Toisena, uisteluvermeenä toiminut tuo Busteri joutaa kiertoon. On pilattu ominaisuuksiensa puolesta jo tehtaalla. Niitä ei voi jälkikäteen korjata.


      • naarmuuntuvat

        piloille. Tehty messuhallissa ihmeteltäviksi, muovikordarit kenkien päälle vedettynä. Kunnon saaristokäyttöön oltava peltiä pohjassa.


    • hod.

      Shark wa omistajat, varsinkin 06-07 mallisien, vilkaiskaapa reunakumin, siis sen tömäyslistan alle.
      Pikkusen raottaa sitä, että näkyy niittiliitoksia-- voi olla kiva ylläri. Aika monissa tuon ikäisissä on lujitemuovikansi murtunut jo tehtaalla asennusvaiheessa ja usein jättetty tyystin korjaamatta! Joissain on "korjattu" topparilla halkeamat. Murtumat pääosin takapäässä ja n. 1-3 metrin matkalla.

    • muuten

      myydään laadukkaita kosteudenkestäviä kytkimiä. Omassa vuoden vanhassa Suvi veneessä jo yksi rupesi pätkimään. Eikä nuo johtoliitoksetkaan ihan kiitettävää arvosanaa saa. En oikein luota noihin abikoihin, tosin jos käytetään kunnon välineitä ja liitokset tehdään huolella, niin kyllä ne voi pikäänkin kestää. Oman uuden Tohatsun kopan alla olevat liittimet / liitokset saa kyllä kiitettävän arvosanan, ne kun on vielä kosteussuojattu läpinäkyvällä kumisukalla.

      • on hyvä

        2008 hawk, pari pikkuvikaa oli, mutta myyjä tuli kotirantaan korjaamaan


      • kokemusta on
        on hyvä kirjoitti:

        2008 hawk, pari pikkuvikaa oli, mutta myyjä tuli kotirantaan korjaamaan

        Älä valehtele! Vettä tulee pilssiin satavarmasti ja sähköt on kuin muurahaispesä karhun jäljiltä.


      • venemiäs
        kokemusta on kirjoitti:

        Älä valehtele! Vettä tulee pilssiin satavarmasti ja sähköt on kuin muurahaispesä karhun jäljiltä.

        Ei se välttämättä valehtelekaan. On noissa silvereissä seassa ihan kohtuu hyviäkin yksilöitä- ainakin vielä alle vuoden ikäisenä. Sähkösarjahan noihin tulee nykyisin valmiina alihankijalta (navix), joka toimittaa lähes kaikille muillekin sähköt. Mutta ainakin silvereissä sen sarjan asennuksessa olisi toivomisen varaa; esim. pilssipumpun johdot on liitetty normaaleilla kosteussuojaamattomilla pristus liittimillä-ei tuu kestämään, ja tuon pumpun ylimäärääinen piuha on mytätty teipillä sinne pumpun letkuun tai mihin milloinkin.
        Sitten nuo lasikuituosien viat; kyllä ne vielä vuoden ja kahdenkin ikäisenä usein hyvältä näyttää, mutta monissa vaan on pientä halkeamaa jo parin kesän käytön jälkeen, siis lattiassa ym. Sieltä se lasikuitu sitten imee pikkuhiljaa vettä sisäänsä- kaikkihan sen tietää, että pinnoittamaton lasikuitulujitemuovi EI ole vedenpitävä.


      • vesku2
        venemiäs kirjoitti:

        Ei se välttämättä valehtelekaan. On noissa silvereissä seassa ihan kohtuu hyviäkin yksilöitä- ainakin vielä alle vuoden ikäisenä. Sähkösarjahan noihin tulee nykyisin valmiina alihankijalta (navix), joka toimittaa lähes kaikille muillekin sähköt. Mutta ainakin silvereissä sen sarjan asennuksessa olisi toivomisen varaa; esim. pilssipumpun johdot on liitetty normaaleilla kosteussuojaamattomilla pristus liittimillä-ei tuu kestämään, ja tuon pumpun ylimäärääinen piuha on mytätty teipillä sinne pumpun letkuun tai mihin milloinkin.
        Sitten nuo lasikuituosien viat; kyllä ne vielä vuoden ja kahdenkin ikäisenä usein hyvältä näyttää, mutta monissa vaan on pientä halkeamaa jo parin kesän käytön jälkeen, siis lattiassa ym. Sieltä se lasikuitu sitten imee pikkuhiljaa vettä sisäänsä- kaikkihan sen tietää, että pinnoittamaton lasikuitulujitemuovi EI ole vedenpitävä.

        Tuo kuullostaa hyvinkin tutulta noiden kyseisen paatin sähköjen puolelta. Itse teetätin aivan kaikki sähköhommat uusiksi kun paljastui karu totuus. Täytyy kyllä suoraan sanoa, että todella uskomatonta, että kun ostat uuden veneen ja maksat siitä oikeasti huomattavan summan rahaa, et saa venettä jossa olisi kaikki tällaiset oletut perusasiat kunnossa. Itse tyhmänä luotin tähän enkä hoksannut selvittää asioita vaikka olisi näköjään pitänyt tutkia taskulampun kera.


      • Toivo

        Abiko tyyppinen liitostapa on veneessä ehdottomasti parastapa johtojen kytkemiseksi.Mutta se pitää tehdä oikeilla työkaluilla.Monisäikeisen johdon laittaminen ruuviliittimeen ilman johdinholkkia on huonoin mahdollinen tapa.Johtoliitoksen päälle ei saa laittaa tavallista kutistesukkaa parempi on jättää ilman tai sitten pitää olla liima sukkaa jotta siitä tulee hermeettisesti suojattu. Abiko liitos kestää hyvin kyllä ilman mitää suojasukkaa koska varsinaiset liitos pinnat on hapettomia.Eihän autonkaan alustassa liitoksia suojata.


      • autoilija 42
        Toivo kirjoitti:

        Abiko tyyppinen liitostapa on veneessä ehdottomasti parastapa johtojen kytkemiseksi.Mutta se pitää tehdä oikeilla työkaluilla.Monisäikeisen johdon laittaminen ruuviliittimeen ilman johdinholkkia on huonoin mahdollinen tapa.Johtoliitoksen päälle ei saa laittaa tavallista kutistesukkaa parempi on jättää ilman tai sitten pitää olla liima sukkaa jotta siitä tulee hermeettisesti suojattu. Abiko liitos kestää hyvin kyllä ilman mitää suojasukkaa koska varsinaiset liitos pinnat on hapettomia.Eihän autonkaan alustassa liitoksia suojata.

        Kyllä nykyiset auton liittimet ovat erittäin hyvin suojattuja ja vieläpä kullattuja. Suosittelen tutustumista asiaan ennen kuin selostat asioita täällä.


    • nolla kasi

      Mallin foxi ainakin toiminu moitteetta ja vuotamatta.

      • 2008

        hawk


      • Ainakin -06
        2008 kirjoitti:

        hawk

        Beaveri pelittää täällää aivan moitteitta, ja vuotamatta.


    • parantunut paljon

      kun ensiasennusmoottoriksi saatiin Mercury. Paras perämoottori vetten päällä.

      • Jussi311

        Nuo alle 60 hv Mercuryt tehdään Kiinassa....


    • Buster--

      Vaihdoin keväällä ostamani Busterin kesän puolessavälissä Silveriin. Busterissa viehätti sen työkalumaisuus. Pintojen maalausta en ymmärrä. Silverin laatu on vähintäänkin Busterin tasolla.Viimesitely on tyylikkäämpi.

      Kummastakaan ei ole löytynyt mitään huomautettavaa. Hyviä veneitä molemmat -sekä laadullisesti että ominaisuuksiensa puolesta

      • xxddee

        kyseisestä paketista tietoja kommenttej? veneen paino ja paljonko pitäsi kulkee tuolla 70hp 4-t koneella?


    • vene jallu

      silvereitten hitsaus rungossa on hyvin epäsiistiä!???!!!!!!!!!!!

    • nollaviisfoxjahonda

      Toimivat moitteitta, kumpikin! Tyytyväinen olen! Ja nätti vene alumiinipaatiksi!

    • olet stallari! olet

      olet stallari! olet stallari! olet stallari! huhai huahei! olet stallari! olet stallari! olet stallari! huhai huahei! olet stallari! olet stallari! olet stallari! huhai huahei! olet stallari! olet stallari! olet stallari! huhai huahei!

    • PuSe

      Joo, kyllä se Silver on siisti sisältä. Oon katellu kun vertaa mun Busteria kaverin Silveriin. Ja helppo pitää puhtaana. Letkulla pesu näkyy riittävän kalahommien jälkeen. Busterin on jynssännyt juuriharjan kanssa, mutta kalan haju säilyy....

      Ulkopuoleltahan nuo on molemmat aluveneitä. Hitsaukset on sellaiset kun on. Syystäkin. Jos alumiinia hitsataan kunnolla, niin sauma on aina aika iso.

    • Muista tankata
      • Miko_S

        Mikään vene ei kestä 10-12 m/s tuulta, aallot yli 1 m ja vene hakkautuu vasten kiviä ja kalliota....


    • PuSe

      Kyllä kai se alumiinveneen kestävyys tarkoittaa sitä ettei venettä tarvitse alka korjaamaan jokaisen pienen naarmun jälkeen joita tulee helposti rantautuessa ja trailerille nostettaessa. Rungon rakenne ei päästä vettä sisään kuten lujitemuovivene päästää naarmuuntuessaan.

      Vai oletko jonkun alumiinivenevalmistajan sivuilta lukenut kehuja että heidän veneensä kestää kallioille ja kivikoille ajamista sekä sitä että tuulessa voi jättää hyvin kolhiutumaan kiviseen rantaan? Ei sitä kestä edes teräsveneet.
      Ei myöskään Audin, joka käyttää paljon alumiinia autojen koreissa, mainita mitään vastaavaa että niillä voisi huoleti kolhia paikkoja ja ajella kolareita?

      Ei niitä Urban Tale -juttuja jonkun merkin erinomaisuudesta liiku muualla kuin tällaisilla palstoilla.

      • Anonyymi

        alumiiniveneen luttuja ei pysty korjaamaan , lasikuituveneen korjaaminen on helppoa.


      • Anonyymi

        Kevyitä pieniä aluveneitä esim 3-3.5 metrisiä alumiinipohjaisia RIBejä voi kyllä käyttää noin. Massa on se mikä aiheuttaa ongelmia. Toki ei kiva jos menee kalliit Hypalon tuubit rikki, eli sitä pitää välttää.


    • Anonyymi

      Isoja ongelmia ovat aiheuttaneet veneiden kasvaneet massat.on paljon liikkeellä yhdistelmiä

      • Anonyymi

        Minkä kuljettajan ajokortti ei riitä kyseiseen ajoneuvoon .myöskään ilmoitettu paino ei aina pidä paikkaansa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5293
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      116
      2750
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2294
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      589
      2025
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      123
      1746
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1342
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1319
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1088
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

      Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      390
      1054
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1047
    Aihe