kysymys (kääpiö)parta-agaman ja skinkkejen omistajille

kymysys

Terve kiinnostaisi tietää parta-agaman, kääpiöparta-agaman, berberinskinkin ja sinikieliskinkin ruokailun määrästä. Ylläolevat liskot kiinnostaisi, mutta esteeksi saattaa tulla eläinten ruokkimisen hinta. Kysyisin siis paljonko teille syntyy kuluja näiden eläinten ylläpidosta ruuan suhteen? Ja jos kertoisitte vielä kasvatatteko sirkkoja/matoja itse ja ruokkimisen määrästä.

2

958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kääppärin omistaja

ei ruoan suhteen hirveästi kuluja nyt tule. osa salaatti aineksista löytyy muutenkin kaapista ja osan ostelen kaupasta. ei siis mitään huomattavia määriä mene. kenttäsirkat varmaan maksaa jonkin verran eläinkaupoissa, mutta itse pyydystän suurimmaksi osaksi kesäisin sapuskan ulkoa syötäväksi. Samoin myös salaattiin löytyy makuja pihalta. Eli eläinkaupan sirkat ovat varmaan se kallein ruoka. täällä ne maksavat 40snt kpl. mutta aikuisenahan kaikkien partisten ruoan tulisi koostua suurimmaksi osaksi kasveista ja hedelmistä. vain parikertaa viikossa antaa ötököitä. Talvisin parta-agamat nukkuvat, eivätkä siis syö mitään.

• INa

Hei,

jauhotoukat ("jauhomadot") eivät hirveästi maksa. 10 eurolla saa yli desin purkillisen. Mutta kun ne kuitenkin täytyy laittaa jonkilaiseen ruokapohjaan, samalla vaivalla kasvattaa itse (jos sielu sietää). Ruokaeläimen nesteytys on tärkeä niin sirkkojen kuin jauhisten kohdalla.
      Kasvatan sirkat ja jauhikset itse.
      Sirkka on jo kalliimpaa muonaa (jopa 50 centtiä/kpl eläinkaupassa). Netistä löytyy kasvatusohjeita.
      Valitettavasti skinkkini ovat ylipainon rajoilla. Syövät 2-5 sirkkaa (täysikasvuista)/viikko ja jokusen koteloituneen jauhotoukan tai n. ruokalusikallisen jauhotoukkia. Talvilepo sitten pudottaa painoa.

Sirkkojen kasvatus on siinä mielessä hermoille käyvää, että täyskasvuinen urossirkka sirittää kaiken yötä.
      Minulla on 3 berberiä ja 2 tuliskinkkiä. Siihen aikaan, kun ostin sirkat kaupasta, meni noin 20 - 30 euroa/kk.
      Berberiskinkkini syövät vauvaruokaakin (8 kuukauden ikäisen kasvisnautasosetta) ja tuliskinkit naudan maksaa (tukevaa muonaa, jota annetaan harvoin).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5028
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2801
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2554
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      1963
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1872
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1739
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      95
      1732
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      1593
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1358
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1210
    Aihe