Ebay ja Tulli

ostaja08

Tilasin Ebayn kautta tavaran japanista ja nyt tuli ilmoitus että tavara on saapunut tulliin.

Mistä saan nyt sitten kauppalaskun kun maksoin Paypallin kautta? Ja minkälainen selvitys sisällöstä pitää tehdä? Raapustaa itse jotain paperille vai täyttää joku lomake?

Ajattelin kuitenkin että Itella saa hoitaa tullauksen niin ei tarvi käydä itse Tullissa.


En tiiä sitten kun Itellan saapumisilmoituksessa oli joku hinta 0,00 JPY, että oliko myyjä merkinnyt sen tuon hintaseksi (mitä se ei kuitenkaan ollut) mutta tulliin se kuitenkin jäi.

11

6709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dratte

      Varsinaista kauppalaskua ei tokikaan ole, mutta eipä hätiä mitiä!

      Sinähän tietysti tulostit itsellesi kuitin PayPalista, kun sen tuotteen maksoit. Siitä käy ilmi sekä tuotteen oikea hinta, että postikulut. Samoin tietysti varmuuden vuoksi tulostit e-Bay sivut, jotta voit jälkikäteen (jos tuote ei vastaakaan huutokaupassa annettuja tietoja) tarvittaessa reklamoida.

      Jos nyt on käynyt niin köpelösti, ettei tullut tulosteltua kauppaa tehtäessä, niin mene PayPaliin, ja tulosta sieltä "kuitti", eli sen transactionin tiedot.

      Vapaamuotoinen selvitys riittää, eli mä olen näissä tilanteissa kirjoittanut vain ihan kirjeen tyyppisen lausuman, että paketissa on sitä-ja-tätä, hinta oli näin paljon ja postikulut näin paljon, nimmari alle sekä liitteeksi laittanut kopiot eBay-tulosteesta (että mitä kamaa on) sekä PayPal-kuitista.

      Varsinkin kaukoidän kauppiaat laittavat paketin päälle todellisuutta alhaisemman hinnan (mikä on riskaabelia, sillä jos tuote häviää postituksen aikana, ei mahdollisesta postivakuutuksesta saa takaisin kuin sen verran, mitä paketin päällä olevaan tullilomakkeeseen on merkitty, vaikka todellisuudessa esine olisi arvokkaampi). Tullin ei tarvitse uskoa näitä myyjän antamia tietoja, vaan just siksi haluavat sinulta lisätietoja.

      Itella ottaa provikan siitä tullaamisesta, mutta jos ei satu asumaan tullikonttoria lähellä, niin kannattaa silloin antaa hoitaa homma.

      • ostaja08

        Jep kiitoksia!

        Näillä tiedoilla pääsenkin taas eteenpäin.

        Minulla on sähköpostissa muistissa kaikki ostamiseen liittyvät viestit joten tämän pitäisi onnistua hyvin. Lisäksi Ebayn ja Paypalin kautta pääsen vielä näkemään nuo tapahtumat. Sitten vielä annan Itellan hoitaa homman kun asun tarpeeksi kaukana lähimmästä tullipisteestä.


      • japan
        ostaja08 kirjoitti:

        Jep kiitoksia!

        Näillä tiedoilla pääsenkin taas eteenpäin.

        Minulla on sähköpostissa muistissa kaikki ostamiseen liittyvät viestit joten tämän pitäisi onnistua hyvin. Lisäksi Ebayn ja Paypalin kautta pääsen vielä näkemään nuo tapahtumat. Sitten vielä annan Itellan hoitaa homman kun asun tarpeeksi kaukana lähimmästä tullipisteestä.

        moi !

        Entäpäs kun itse tilasin myös japanista ebayn kautta vintage laukun, ja tulliin npsahti.

        Myyjä on kirjannut tietoihin, "gift" sisältö."used bag" ja value "180$". niin voinko uskotella esim että se on tosiaan lahjana lähetetty tuttavaltani ??

        Koska arvo on paljon enemmän oikeasti. Olettavatko tullissa automaattisesti niin, että on ostettu tuote ja miksi niin ? kuinka käy sit ihan oikeasti lahjana lähetetylle ?

        Kiitos


      • Tulli virkailija
        japan kirjoitti:

        moi !

        Entäpäs kun itse tilasin myös japanista ebayn kautta vintage laukun, ja tulliin npsahti.

        Myyjä on kirjannut tietoihin, "gift" sisältö."used bag" ja value "180$". niin voinko uskotella esim että se on tosiaan lahjana lähetetty tuttavaltani ??

        Koska arvo on paljon enemmän oikeasti. Olettavatko tullissa automaattisesti niin, että on ostettu tuote ja miksi niin ? kuinka käy sit ihan oikeasti lahjana lähetetylle ?

        Kiitos

        Meille Tullin viranomaisille valehtelu on rikos, ja sellaiset tapaukset annamme automaattisesti poliisille/syyttäjälle.

        Siksi suosittelen ehdottomasti rehellisyyttä kun kerrot tavaran arvon. Sitäpaitsi automaattisesti pysäyttämämme paketit määräämme avattavaksi, jos ei asiakas itse suostu avaamaan pakettia, ainoa vaihtoehto on lähettää se asiakkaan kustannuksella takaisin lähettäjälle.

        Kannattaa miettiä mitä tilaa ja mistä. Tullin palvelunumerosta saa tarvittaessa etukäteen ohjeita, niin ei tarvitse joutua ikäviin tilanteisiin suotta.

        Meitä on myös ohjeistettu vastustamaan piratismia, joten älkää hyvät "asiakkaat" ostako mistään piraattituotteita. Jos esim. "merkkilaukku" maksaa kymmenesosan sen todellisesta hinnasta, voit olla varma että kyseessä on laiton kopio, eli piraatti.


      • yhdys sana...
        Tulli virkailija kirjoitti:

        Meille Tullin viranomaisille valehtelu on rikos, ja sellaiset tapaukset annamme automaattisesti poliisille/syyttäjälle.

        Siksi suosittelen ehdottomasti rehellisyyttä kun kerrot tavaran arvon. Sitäpaitsi automaattisesti pysäyttämämme paketit määräämme avattavaksi, jos ei asiakas itse suostu avaamaan pakettia, ainoa vaihtoehto on lähettää se asiakkaan kustannuksella takaisin lähettäjälle.

        Kannattaa miettiä mitä tilaa ja mistä. Tullin palvelunumerosta saa tarvittaessa etukäteen ohjeita, niin ei tarvitse joutua ikäviin tilanteisiin suotta.

        Meitä on myös ohjeistettu vastustamaan piratismia, joten älkää hyvät "asiakkaat" ostako mistään piraattituotteita. Jos esim. "merkkilaukku" maksaa kymmenesosan sen todellisesta hinnasta, voit olla varma että kyseessä on laiton kopio, eli piraatti.

        Muste kynä polku pyörä tuppi kulli asian ajaja saippua kauppias. Sinä et poika ole eläissäs tullissa käynytkään joten mene sinne nuokkarin pihalle kertomaan pikkupilluille noita höpinöitäs.


      • Tulli virkailija
        yhdys sana... kirjoitti:

        Muste kynä polku pyörä tuppi kulli asian ajaja saippua kauppias. Sinä et poika ole eläissäs tullissa käynytkään joten mene sinne nuokkarin pihalle kertomaan pikkupilluille noita höpinöitäs.

        Älä käytä törkeää kieltä, osoitat siinä vain oman kehittymättömyytesi.

        Ensinnäkään en ole poika, ja toisekseen yllä oleva oli tarkoitettu ennalta ehkäiseväksi hyväntahtoiseksi muistutukseksi. Tiesitkö, että toimintamme ansiosta jää vuosittain merkittäviä huumekuriireja, huumeita ja piraatteja haaviimme. Suomen tullia pidetään maailman parhaana tullina. Sinuna omaksuisin vähän kunnioittavamman äänensävyn.

        Ja nuo mainitut asiat eivät suinkaan ole mitään "juttuja", vaan totisinta totta. Lisää tietoa saat Tullin neuvontanumerosta 020-690600


    • Kissalan väki

      Njoo, meet tulliin ja sanot avatkaa paketti ja kattokaa onko siel kuittia. Tuo " tullivirkailija" ei ole luultavasti oikea kun ei kerran osannut yhdys_sanaa kirjoittaa..
      Jos sieltä paketista ei löydy kuittia niin lyöt vaan oikean kuitin pöytään ja maksat. Itse otan aina ostaessani huomioon tullin ja alvin jos en voi tilata EUn sisältä.

      EUn sisällä tullia ei tarvitse maksaa joten käyttekkää poijjaat sitä ebay.co.uk aina eka!

      • 1716

    • madhattersden

      Mitä tämä tullipelleily on. Lähetetään vaan paketti toiseen maahan pyydettyyn osoitteseen ja thats it. Lähetin maksikirjeen Tanskaan samoin kuin Suomeen.

      • 134

        Koskee EU:n ulkopuolisia lähetyksiä.


    • Anonyymi

      Mitä jos ostan yli 22 eurolla esineen esim Yhdysvalloista jonka arvo on alle 22€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe