AHNEUDELLA HÄVIÄT

SORI VAAN

Tätä sitä tapahtuu kun sokeasti tuijottaa korkoja eikä välitä minkä maalainen pankki on ja mikä on sen maan taloustilanne. Islantiin liittyvät riskit ovat olleet tiedossa jo vuoden ja siksi minä olen välttänyt suosiolla tallettaa rahani Glitniriin ja Kauphtingiin. Sori vaan, rahanne meni äsken!

5

789

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markkinataloudessa eletään

      On niitä suomalaispankkejakin mennyt joskus nurin, joten turhaan siellä vahingoniloisena elvistelet. Itse ehdin nostaa rahamme pois Kauphtingista, mutta en todellakaan iloitse niiden tappioista, jotka mahdollisesti rahansa menettävät. Glitnir ja Kauphting ovat pankkeja siinä missä ruotsalainen Nordea tai tanskalainen Sampo-pankkikin. En syrji minkään maan yrityksiä niiden omistajien etnisen taustan vuoksi, koska en ole mikään rasisti. Minulla on tilejä suomalaispankeissakin, mutta myös ulkomaisten omistuksessa olevissa, kuten tanskalaisessa Sampopankissa.

      • SORI VAAN

        Jos oikeasti et näe eroa pankkien välillä, kansantalouksien välillä ja eri aikakausien välillä niin suosittelen että pidät rahasi sukanvarressasi.

        Minua kiinnostaa pankin vakaus ja sen maan vakaus josta se tulee, olkoon vaikka nigerialainen pankki, jos on hyvä korko ja vakaa pankki ja vakaa taloustilanne maassa niin sitten pistän sen sinne.

        Siksi minulla on aina ollut, on nyt ja tulee olemaan jatkossakin näissä olosuhteissa rahani suomalaisessa pankissa jonka dataa tiedän ja koen luotettavaksi.


      • markkinataloudessa eletään
        SORI VAAN kirjoitti:

        Jos oikeasti et näe eroa pankkien välillä, kansantalouksien välillä ja eri aikakausien välillä niin suosittelen että pidät rahasi sukanvarressasi.

        Minua kiinnostaa pankin vakaus ja sen maan vakaus josta se tulee, olkoon vaikka nigerialainen pankki, jos on hyvä korko ja vakaa pankki ja vakaa taloustilanne maassa niin sitten pistän sen sinne.

        Siksi minulla on aina ollut, on nyt ja tulee olemaan jatkossakin näissä olosuhteissa rahani suomalaisessa pankissa jonka dataa tiedän ja koen luotettavaksi.

        Jos yksi pankki katuu, muut vielä jäävät. Koska olen hajauttanut, en ala säästää sukanvarteen. Kiitos ehdotuksesta, mutta en huoli sitä. Toki pidän muutaman tonnin käteistä kaiken varalta, koska joskus on käynyt niinkin, ettei pankkiautomaateista saa rahaa tai pankkikortti on lakannut toimimasta teknisen vian vuoksi.


    • huijaustako?

      Ihmettelen suuresti, että jos teen talletuksen Suomessa toimivaan pankkiin niin rahani eivät ole turvassa. Eikö kuitenkin Suomen viranomaisten kuulu valvoa täällä toimivien pankkien liiketoimintaa ja näinollen myös turvata talletukset, mikäli pankki menee konkurssiin? Tämähän voi todellakin aloittaa dominoefektin myös Suomessa, mikäli Suomen valtio ei ko. talletuksia turvaa. Jos menetän nämä rahani, tulen taatusti hakemaan pois talletukseni myös suomalaisesta pankista, koska luottoni Suomen viranomaisten toimintaan on siinä vaiheessa mennyt!!!

      Korkoa Kaupthing ei ole maksanut mitenkään yltiöpäisesti, hiukan yli 5%. Kotimaisista pankeistakin olisi saanut lähes 5%:n koron talletukselle, joten kamalasta ahneudesta tässä ei ole kyse.

      • järki voitti

        Kyllä asia on juuri niin kuin kirjoitit nimim. "huijaustako?"
        Nämä "besserwisserit" kuten nimim."SORI VAAN" hekumoivat ja saavat tyydytystä sillä tunteella mitä kokevat kun toiselle käy huonosti.
        Tätä kirjoitettaessa asia on hoidettu tallettajien kannalta mallikelpoisesti.
        Sanottakoon vielä, että tavallisten kansalaisten asioita on hoitamassa "etulinjassa" vastuunalaisilla paikoilla kansakuntamme parhaimpia voimia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7376
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4292
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2125
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1879
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1671
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe