Tätä sitä tapahtuu kun sokeasti tuijottaa korkoja eikä välitä minkä maalainen pankki on ja mikä on sen maan taloustilanne. Islantiin liittyvät riskit ovat olleet tiedossa jo vuoden ja siksi minä olen välttänyt suosiolla tallettaa rahani Glitniriin ja Kauphtingiin. Sori vaan, rahanne meni äsken!
AHNEUDELLA HÄVIÄT
5
817
Vastaukset
- markkinataloudessa eletään
On niitä suomalaispankkejakin mennyt joskus nurin, joten turhaan siellä vahingoniloisena elvistelet. Itse ehdin nostaa rahamme pois Kauphtingista, mutta en todellakaan iloitse niiden tappioista, jotka mahdollisesti rahansa menettävät. Glitnir ja Kauphting ovat pankkeja siinä missä ruotsalainen Nordea tai tanskalainen Sampo-pankkikin. En syrji minkään maan yrityksiä niiden omistajien etnisen taustan vuoksi, koska en ole mikään rasisti. Minulla on tilejä suomalaispankeissakin, mutta myös ulkomaisten omistuksessa olevissa, kuten tanskalaisessa Sampopankissa.
- SORI VAAN
Jos oikeasti et näe eroa pankkien välillä, kansantalouksien välillä ja eri aikakausien välillä niin suosittelen että pidät rahasi sukanvarressasi.
Minua kiinnostaa pankin vakaus ja sen maan vakaus josta se tulee, olkoon vaikka nigerialainen pankki, jos on hyvä korko ja vakaa pankki ja vakaa taloustilanne maassa niin sitten pistän sen sinne.
Siksi minulla on aina ollut, on nyt ja tulee olemaan jatkossakin näissä olosuhteissa rahani suomalaisessa pankissa jonka dataa tiedän ja koen luotettavaksi. - markkinataloudessa eletään
SORI VAAN kirjoitti:
Jos oikeasti et näe eroa pankkien välillä, kansantalouksien välillä ja eri aikakausien välillä niin suosittelen että pidät rahasi sukanvarressasi.
Minua kiinnostaa pankin vakaus ja sen maan vakaus josta se tulee, olkoon vaikka nigerialainen pankki, jos on hyvä korko ja vakaa pankki ja vakaa taloustilanne maassa niin sitten pistän sen sinne.
Siksi minulla on aina ollut, on nyt ja tulee olemaan jatkossakin näissä olosuhteissa rahani suomalaisessa pankissa jonka dataa tiedän ja koen luotettavaksi.Jos yksi pankki katuu, muut vielä jäävät. Koska olen hajauttanut, en ala säästää sukanvarteen. Kiitos ehdotuksesta, mutta en huoli sitä. Toki pidän muutaman tonnin käteistä kaiken varalta, koska joskus on käynyt niinkin, ettei pankkiautomaateista saa rahaa tai pankkikortti on lakannut toimimasta teknisen vian vuoksi.
- huijaustako?
Ihmettelen suuresti, että jos teen talletuksen Suomessa toimivaan pankkiin niin rahani eivät ole turvassa. Eikö kuitenkin Suomen viranomaisten kuulu valvoa täällä toimivien pankkien liiketoimintaa ja näinollen myös turvata talletukset, mikäli pankki menee konkurssiin? Tämähän voi todellakin aloittaa dominoefektin myös Suomessa, mikäli Suomen valtio ei ko. talletuksia turvaa. Jos menetän nämä rahani, tulen taatusti hakemaan pois talletukseni myös suomalaisesta pankista, koska luottoni Suomen viranomaisten toimintaan on siinä vaiheessa mennyt!!!
Korkoa Kaupthing ei ole maksanut mitenkään yltiöpäisesti, hiukan yli 5%. Kotimaisista pankeistakin olisi saanut lähes 5%:n koron talletukselle, joten kamalasta ahneudesta tässä ei ole kyse.- järki voitti
Kyllä asia on juuri niin kuin kirjoitit nimim. "huijaustako?"
Nämä "besserwisserit" kuten nimim."SORI VAAN" hekumoivat ja saavat tyydytystä sillä tunteella mitä kokevat kun toiselle käy huonosti.
Tätä kirjoitettaessa asia on hoidettu tallettajien kannalta mallikelpoisesti.
Sanottakoon vielä, että tavallisten kansalaisten asioita on hoitamassa "etulinjassa" vastuunalaisilla paikoilla kansakuntamme parhaimpia voimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579