Olen noudattanut kirjaimellisesti kukkasipulien istutusohjeita.
Tulppaanini vaan eivät nouse juuri koskaan loistoonsa kukkimaan.
Viime syksynä taas turhautuneena lankesin yrittämään ja vähän hutiloin istutussyvyydessä, epäilin, nyt ei ainakaan mitään nouse.
Hämmästyksekseni tulppaaneita kukki enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
Kertokaa te kokeneet ja tietävät, mikä on oikea tulppaanin istutussyvyys ?
Ohjeissa on 10-12 cm, viime syksynä en jaksanut kaivaa niin syvälle, kunhan johonkin tökin ja tulikin hyvä tulppaanikevät.
Mikä sen istutussyvyyden määrää ?
Onko se sama keski-Euroopassa, jossa routaa ei ole ja Suomessa ?
Onko roudallla ylipäätänsä mitään tekemistä asian kanssa ?
Vai millä on ?
Puutarhani on vähän Lahden pohjoispuolella, että sillä alueella mennään kasvuvyöhykkeissä.
Routa ja kukkasipulit ?
2
705
Vastaukset
- Zarat hustra
Tulppaanipusseissa on istutusohjeet monilla kielillä, Keski-Euroopasta Suomeen, päteekö istutussyvyys myös meillä ?
Oletko saanut tulpaanit elämään useamman vuoden ja miten ?
Myöskään minulla ei edes ensimmäisenä vuonna kaikki kuki ja sitten häviävät kokonaan. Mistä se voi johtua ?
Neuvoja, pliis !- talvesta
johtuu. Ennen vanhaan laitoin sipulia maahan syksyllä, jolloin alkukesästä sai tuoretta sipulia laihoineen. Nykyään ei onnistu.
Silleen vois kokeilla, että ohjeen mukaan syksyllä istutettavat sipulit/mukulat laittaa maalis-huhtikuussa" kotona turveruukkuihin ja vappuna maahan. Näin saadaan "ennen juhannusta" kukat. Loppukesän kukat saadaan istuttamalla sipulit/mukulat normaalisti keväällä roudan sulettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422792Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423492548- 352194
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta482114- 251723
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251619- 441490
- 1001439
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391395- 361206