Näinnän sitä usein kuulee sanottavan. Mutta onko se näin? Oletteko te koirienne näköisiä, luonteisia tai muuten vaan niiden oloisia?
Meillähän on ollut niitä siperianhuskyja, ja kyllä minua usein on niihin verrattukin. Kaikki kaverini olivat sitä mieltä, että olen ilmetty husky. Kerran silloinen luokanvalvojani sattui tuleen vastaan kun olin sinisilmäisen narttumme kanssa liikenteessä. Hän oli sitä mieltä, että olimme kuin kaksoset. Minua on sanottu huskyn näköiseksi jopa niin, ettei sanoja ole tiennyt, että meillä on näitä ollut. Johtunee vaalean sinisistä silmistäni?!!!
Miesystäväni on puolestaan sitä mieltä, että luonteeltani olen kuin sekarotuinen (se isovillakoiran puolikas) narttumme. Pienestä iloisia, pienestä tärkeitä yms., hyväntahtoisia hössöjä. Joskus metsälenkillä, kun oikein ryteiköissä painelemme, miesystäväni tokaisee meille tytöille: "Vähän naisellisuutta, pyydän". Ulkonäkö taas ei täsmää tämän kiharapehkon kanssa. Kukaan ei ole ainakaan huomannut näitä ulkonäöksellisiä yhtäläisyyksiä meissä tytöissä.
Mutta greyhound vertailuja olenkin sitten viime aikoina saanutkin.
Lapseni mummi sanoi, että tämä greymme on niin hillitty, ylväs, aivan niin kuin minäkin (hoh hoh).
Naapurini totesi, että katsellessaan meitä aamukahvikupposensa äärestä, niin kummastakin huomiota herättää tikkujalat.
Lapseni puolestaan kiteytti asiat näin: "Äiti! Sä olet ihan samanlainen kun toi koira. Kummallakin on piiitkät, ihan luiset jalat ja kädet. Niin ja pieni pää... (hetken hiljaisuus)... pieni pää ja pienet aivot."
Mutta entäs te muut. Kertokaa tekin, oletteko koirienne kaltaisia!!! Väliin olisi mukavaa lukea tällaisia kevyitäkin juttuja.
Koirat ja omistajat - muistuttavat toisiaan
19
1288
Vastaukset
- Titu
käveli vastaan pari mummua ja he pyysivät saada silittää koiriani. Toisella oli joskus ollut koira, mutta nykyään valitettavasti kärsii allergiasta. Kuitenkin hän kehui koiraihmisiä yleensä muita ystävällisemmiksi ja muutenkin mukavemmiksi, joiden kanssa on helppo aloittaa keskustelu ihan vieraankin ihmisen. Tämä siis oli paskakeskustelujen sekaan mukavaa vaihtelua, näin kaikkien koirallisten iloksi. Ja kyllä, minäkin olen vaaleahiuksinen ja ruskeasilmäinen, kuten koirani ovat nappisilmiä..
- Annu
Toivottavasti ei pidä paikkaansa, näin bokserinomistajana:)
Luonteenpiirteistä kyllä löytynee paljon samaa - samanlaisia sekopäitä molemmat:)
Toiseen koiraani, eli Lakuun, voisinkin samaistua. Sillä kun on musta kiiltävä pitkä turkki ja älykäs katse. Tiedä sitten :D!- MK
Entisellä asuinalueellani oli siinä naapurustossa perhe, jolla oli bokseri. Perheen äiti oli kuulkaas aivan tämän koiran näköinen! Yhdennäköisyys oli aivan silmiinpistävä.
Nyt ajattelette varmaankin, että olipas perheellä ruma äiti. Sitä tämä nainen ei ollut, oikeastaan aika kaunis ihminen, ja kuitenkin aivan sen koiran näköinen. :-) - Annu
MK kirjoitti:
Entisellä asuinalueellani oli siinä naapurustossa perhe, jolla oli bokseri. Perheen äiti oli kuulkaas aivan tämän koiran näköinen! Yhdennäköisyys oli aivan silmiinpistävä.
Nyt ajattelette varmaankin, että olipas perheellä ruma äiti. Sitä tämä nainen ei ollut, oikeastaan aika kaunis ihminen, ja kuitenkin aivan sen koiran näköinen. :-)Mitenköhän tämä muuten menee, onkohan se niin että ihminen valitsee alitajuisesti itseään muistuttavan koiran, vai muuttuuko ihminen pikkuhiljaa koiransa näköiseksi. Jotkuthan väittävät (ihan tosissaan) että aviopuolisot alkavat ajan mittaan näyttämään samalta.
Jos näin on asian laita niin minä hommaan seuraavaksi salukin:)
- marru
Olen ainakin samanlainen sohvaperuna kuin koirani! Ulkona ollaan pakollisen kyykistymisen ajan huonolla säällä. Joskus saadaan outo 'pistos' ja kävellään monen kilometrin lenkki (kun arska paistaa :) Olemme samanlaisia kulinaristeja ja meistä lähtee kuulemma nukkuessa samanlainen ääni.
Olen usein kuullut saman sanonnan "Olet kuin koirasi."
Ulkonäkö ei toivottavasti täsmää :)- Karvakorvat
Minä todellakin muistutan koiraani sekä ulkoisesti, että sisäisesti.Tukkani on yhtä tumman(maksan)ruskea kuin koirani turkki ja kihara, samoin kun hänen korvat.Yhtä paljon meillä on myös "pisamia"(minulla ne vaan rajoittuvat kasvoihin), kun taas koirallani niitä on pitkin jalkoja .En osaa sanoa kumman silmät ovat säälittävämmät,mutta en vielä kerjää ruokaa luppasilmilläni.Olemme uskomattoman "hössöjä" ja tempperamenttisia, kovia liikkumaan ja harrastamaan.Yhtä lailla nautimme hiljaisista hetkistä sohvalla peiton alla kirsut vastakkain.Ainoa ero taitaa olla se,että minä kadehdin hauvani lihaksikasta ja kaunista kroppaa, ja siroja liikkeitä!Että näin meillä...
- Miiru
Niin paljon kuin englanninbulldoggit silmääni miellyttävätkin, en ehkä tahtoisi alkaa liikaa ulkonäöltäni muistuttamaan heitä. Toivosin,että minulle ei tulisi ihan niin paljon ryppyjä, enkä rupeaisi kuorsaamaan ja kärsimään ilmavaivoista. Muutoin luonteeltani olen mielelläni rotuni kaltainen, lempeä, kaikkien kanssa toimeentuleva mutta myös peräänantamaton.
- *Kiti*
eräällä sukulaisellani oli dreeveri ja siinä "pariskunnassa" tämä "sellanen isäntä ku koira" sanonta piti paikkansa todella hyvin...molemmat oli sellasia vähän lyhyenläntiä ja molemmat olivat luonteeltaan yhtä laiskoja makoilijoita mutta kun oli kyseessä sellanen hetki kun metsälle lähtö niin kummastakaan ei havainnut mitään laiskuuden merkkejä...vanhetessaan molempien maha alko kasvaa samaan tahtiin ja loppujen lopuksi koira ja isäntä kävelivätkin ihan samalla tavalla ja tuhisvat kävellessään (toinen vaan kahdella jalalla)...mutta nyt tämä dreeveri on kuollut eleli melkein 16 vuotiaaks...
- Maria M.
Meille taas ollaan hankkimassa whippettiä, vaikka tuskin meistä kumpikaan oikein sellaiselta näyttää...Juuri siksi pitääkin hankkia pieni, siro ja nopea koira kun ei itse ole sellainen!:)
Luonteesta en vielä tiedä, mutta toivottavasti "täydennämme toisiamme".- vinttikoira friikki
minusta meillä luonteet kohtaavat ehkä hieman ulkonäkökin. kummatkin on laiskoja sisällä ja ulos kun mennään sitten mennään eikä meinata. Me olemme kummatkin tyylikkäitä ja olemme molemmat laihoja.
miehelläni on berhandinkoira. hän ei yhtään muistuta ulkonäöltä berhandinkoiraa(onneksi) mutta heillä on samanlainen luonne.
kyllä luonteet menevät koiran ja omistajan kanssa yks yhteen. eläähän koira (toivottavasti) koko elämänsä yhden ja ainoan omistajan kanssa niin eiköhän siinä luonteet ja tavat kehity yks yhteen. - Katriina
Mistä olet hankkimassa whippetiä ja milloin? Minä olen myös hankkimassa, kylläkin jo toista.
- Maria M.
Katriina kirjoitti:
Mistä olet hankkimassa whippetiä ja milloin? Minä olen myös hankkimassa, kylläkin jo toista.
Meille on tulossa pentu Kajaanista, emä on Jewgenistajan Nelli Nopea ja isä...öööö...hitsi, en nyt muista nimeä tähän hätään.
Pentujen pitäisi syntyä Helmikuun puolessa välissä.
Kovasti odotellaan jo uutta perheenjäsentä.Koira tulee ensimmäiseksi koiraksemme, mutta pelkään, ettei se jää ainoaksi:).
Tarkoitus on alkaa harrastamaan maastojuoksuja, näyttelyitä ja agilityä. Katotaan nyt sitten kuinka käy....
Maria M.
[email protected]
- Tanja
Kasvatan westieitä ja täällä nurkissa niitä muutama pyörii. Olen havainnut luonteeltani olevani hyvin samanlainen kuin ne, suorastaan terrierimäinen. Innostun nopeasti mutta kyllästyn yhtä nopeasti, suuttuessani olen lähiympäristölle hengenvaarallinen vaikka lepynkin nopeasti ja olen jääräpäinen kuin piru. Kun päätän jotain niin en luovuta. Olen huomannut että useimmat terrieri-ihmiset ovat luonteeltaan kiivaita ja terrierimäisiä. Westien näköinen toivoisin olevani, mutta en ole blondi. Eräs mies kyllä sanoi kivasti että koirat on melkein yhtä söpöjä kuin emäntänsäkin...
- *honey*
Joo, mulla on kultainennoutaja ja kun mä oon ite sellanen vaalee hiuksinen, niin monet on sanonu et mä oon ihan kun mun koirakin, mulla on kuulemma saman väriset hiukset kun koirani turkki ja sit oon muutenkin samantapanen...
Muakin on sanottu mun koiran kaksoseks kun ollaan kävelty tuolla pihalla, ollaan molemmat niin kilttejä, mut kumminkin riehutaan ihan kauheesti... - Ent. Landseerin omistaja
Olen huomannut myös sen, että omistajat muistuttavat koiriaan tavalla tai toisella! Hassua myöntää, mutta totta! Itselläni ei ole enää koiraa, mutta silloin kun oli kuulin kommentteja, että me olemme samannäköiset ja luonteiset!
Meillä oli kuulemma juuri samanlainen ilme... hassua!- Maltistyttö
koirien omistajia en ole nähnyt lempeinä ja sopuisina itsekään, että kyllä ne henkisetkin ominaisuudet selvästi menevät yksi yhteen.. Lystikkäällä ihmisellä on tavallisesti lystikäs koirakin. Koirathan vaistoavat tunteita, kuten lapsetkin. Sellainen koira millainen omistaja, mutta ei kuitenkaan yhtä usein (?) ehkä ulkonäöltään kuitenkaan.. Mulla on kaksi vaaleaa pitkäkarvaista koiraa ja itellä pitkät vaaleat hiukset. Tosin ei luonnostaan, jostain tuli into vaalentaa ne, muuten aika samoihin aikoihin kun koiratkin otin, nyt sen vasta hoksasin! ehkä ei liity siihen mitenkään, ehkä sittenkin... Haluaahan sitä aina olla jotenkin samannäköinen ulkonäöltään, kuin joku joka on itselle tärkeä, ehkä sitä ei niin itsekään huomaa..
- Amanda
Minusta on hyvä jos sanotaan että on oman koiran "näköinen" ( vaikka en ehkä itse haluaisi kuulla sitä). Sehän tarkoittaa että sitä on harkinnut minkä rodun ottaa ennen kuin hankii sen, siis mikä koirarotu sopii kenelle. Jos tietää että ei jaksa hirveesti juosta koiran kanssa ulkona silloin ottaa rodun joka ei tarvitse niin paljon liikuntaa kun esim. belgari tai sakemanni.
Siis "laiska" ja helppo koira laiskalle ihmiselle ja vilkas koira ihmiselle joka tosiaan jaksaa touhua koiran kanssa. ;) - naksuleuka
Vanha keskustelu, mutta pakko kirjottaa. Meillä on sekarotunen(rotuja voi vain arvailla, koiratarhalta tullut. Mahd. buhundia, lunnikoiraa, corgia?) narttu, jonka kanssa mä huomasin olevani ihan samanlainen. Herkkä, alistuva, perso herkuille, mukavuudenhaluinen, vaaleahiuksinen, ruskeasilmäinen, molemmat tykätään yhtä paljon ulkoilusta(joskus ei huvita ei sitten yhtään, joskus mennään suunnilleen pää kolmantena/viidentenä jalkana eteenpäin ja viivytään ulkona yli kolmekin tuntia). Molemmat tykätään yhtä paljon temppujen opettelemisestakin, ja pikkulapsista. Tuttuja ihmisiä tervehditään ilosesti, vieraidenkaan kanssa ei ongelmaa. Kumpikaan ei tykätä olla yksin. Pari eroakin tosin on; mä rakastan ulkoilla sateella kun taas koira ei erityisemmin välitä, mä tykkään uida kun taas koira ei. Meijän itseluottamuskin rupes nousemaan aika samoihin aikoihin. :D
- Jeah, right...
Voi kunpa olisikin koirani näköinen, siis verrannollisesti, ei ihan kirjaimellisesti. Koirani on tumma ja hoikka, tosi macho ja pärjää upeasti narttujen ja pentujen kanssa. Toisten urosten kanssa joskus vähän jäykkis, mutta saa aina muiden kunnioituksen arvokkaalla olemuksellaan.
Itse voin vain yrittää ottaa siitä oppia, ja kai pitäis laihduttakin vähän, jospa sitten alkais nartt.. anteeks.. naisia parveilla minunkin ympärillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093857Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1893694Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692108Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301172
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1531127- 511034
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914