Tulkitsen unenne

Noksu

Voin auttaa itseäsi tulkitsemaan unesi.

Kerro mahdollisimman tarkasti näkemäsi uni ja autan sinua selvittelemään sitä.

Lähden liikkeelle siitä olettamuksesta, että uni on vertauskuva olemassa olevasta tilanteestasi.

28

2002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nollavastauksista!

      Alahan sitten vastailla ensin niihin, joille ei muut ole ehtineet niin nähdää miten osut kohdalleen tulkintoinesi.

      • noksu

        mistä tahdon. Äläpäs käskytä.


    • Noksu2

      Tämä on nyt pysyvä nimimerkkini, en esiinny millään muulla.

      • syksy vasta

        Jääkarhu ja jäälautta, kaikki valkoista ja kuulin että jääkarhu olisi syönyt toisen tutkimusmatkailijan. Ei muuta unessa, eikä minulla ole valve-elämässä mitään tekemistä jääkarhujen kanssa, merkillistä.


      • Noksu2
        syksy vasta kirjoitti:

        Jääkarhu ja jäälautta, kaikki valkoista ja kuulin että jääkarhu olisi syönyt toisen tutkimusmatkailijan. Ei muuta unessa, eikä minulla ole valve-elämässä mitään tekemistä jääkarhujen kanssa, merkillistä.

        En pysty tuosta päättelemään juuri mitään.

        Ajelehtiko lautta? Oliko jääkarhu lautan päällä? Näitkö merta, aaltoja, vettä? Olitko itse siis tutkimusmatkailija? Näitkö itseäsi?
        Valkoinen oli ilmeisesti lunta? Oliko ilmakin valkoista? taivas?

        Unia ei pidä ottaa kirjaimellisesti eli jääkarhu edustaa jotakin, sinun ei siis tarvitse olla tekemisissä jääkarhujen kanssa.


      • syksy vasta
        Noksu2 kirjoitti:

        En pysty tuosta päättelemään juuri mitään.

        Ajelehtiko lautta? Oliko jääkarhu lautan päällä? Näitkö merta, aaltoja, vettä? Olitko itse siis tutkimusmatkailija? Näitkö itseäsi?
        Valkoinen oli ilmeisesti lunta? Oliko ilmakin valkoista? taivas?

        Unia ei pidä ottaa kirjaimellisesti eli jääkarhu edustaa jotakin, sinun ei siis tarvitse olla tekemisissä jääkarhujen kanssa.

        Uni oli kuin vilahdus, enkä voi sanoa ajelehtiko lautta, muuta siinä ei ollut kuin tuo ympärilleen katsova karhu ja kaikki oli aika valkoista. Itse olin sivummalla, enkä tiedä mikä rooli minulla siinä oli.


    • Jkl

      Hei!
      Näin unta missä seisoin kahden lammen välisellä maa-alueella.
      Oikealla puolellani olevassa lammessa ui ja suki itseään vaikka kuinka monta joutsenta.
      Vasemmalla puolellani olevassa lammessa ui vain yksi joutsen.
      Yht`äkkiä vasemman puoleisesta lammesta pomppasi ylös suuri ahven, joka jäi ilmaan paikoilleen, (kuin pysäytetyssä kuvassa).
      Samassa joutsen tuli ja nappasi tuon kalan kitaansa ja lensi minun ja poikani välistä,
      (ihan kasvojamme hipoen) kovalla vauhdilla.
      Poikaani en nähnyt unessani, kuin vasta tässä vaiheessa.
      Ja siihen uni päättyi.
      Nyt ihmettelen unen tarkoitusta, sen verran erikoinen uni se oli.
      KIITOS sinulle jo etukäteen!!

      • Noksu2

        "Näin unta missä seisoin kahden lammen välisellä maa-alueella."

        Kaksi erillistä veden täyttämää tilaa voisi tarkoittaa kahta erilaista vaihtoehtoa (jotakin mihin sukeltaa, olla sitä, olla siellä) tai kahden tilanteen väliin "putoamista".

        Voi olla myös kahta ristiriitaista tunnetilaa.

        Ehkä päättämättömyyttä tai punnitsemista, voisi olla tuo välissä oleva tila esim. rauhoittava paikka tulkita tilannetta, katsella. Varmasti pelkästään positiivisessa mielessä.

        "Oikealla puolellani olevassa lammessa ui ja suki itseään vaikka kuinka monta joutsenta.
        Vasemmalla puolellani olevassa lammessa ui vain yksi joutsen."

        Sukiminen = Puhdistautuminen, ehkä toisten vuoksi, näyttääkseen kauniilta muiden silmissä.

        Sukiko yksinäinen joutsen? jos, niin sitten arvio on väärä.

        Ilmeisesti toiseen ajatukseen tms. liittyy monta asiaa ja toiseen vain yksi. Toinen voi olla helppo (yksi asia, joutsen), toinen vaikea (monta asiaa, joutsen) tai helppo vaikea (koska vain yksi asia, joutsen) ja vaikea helppo (monta), koska siellä on muutakin johon tarttua.

        :) eli niin tai näin.

        Toinen mahdollisesta vaihtoehdosta tai tilanteesta, voisi olla ns. yleisesti hyväksytty / yleinen tapa suhtautua, käyttäytyä tms. Koska siellä on paljon joutsenia.

        Tapa toimia porukassa tai, kuten porukka.

        Toinen taas hieman erikoinen tai yleisesti hyväksymätön suunta, tapa, vaihtoehto tai tilanne. Koska siellä on vain yksi joutsen.

        "Yht`äkkiä vasemman puoleisesta lammesta pomppasi ylös suuri ahven, joka jäi ilmaan paikoilleen, (kuin pysäytetyssä kuvassa).
        Samassa joutsen tuli ja nappasi tuon kalan kitaansa ja lensi minun ja poikani välistä,"

        Joutsen lensi ilmeisesti toisia joutsenia kohti / yli?

        Voi olla tarpeetonta miettiä sitä kuitenkaan, paitsi jos tiedostit sen unessa.

        Lentäminen voisi kuvastaa vapautta. Jostakin asiasta, tilanteesta vapautumista. Nousemista ylös, saada aikaiseksi. Vatsa pulleana tai hyvä mieli tulevasta (ateriasta, joka jo on napattu).

        Joutsen nappasi lammestaan ravintoa. Ilman tappelua, täysin vapaana tekemään niin. Kala voi pysähtyä hetkeksi ilmaan, eikä joutsenella ole kiirettä. Hänen ei tarvitse tapella ravinnostaan, koska on yksin.

        Mitenköhän olisi oikealla puolella käynyt?

        Mitä siis voisi olla tämä ravinto?

        Jonka yksi yksinäinen saa helposti,
        mutta porukassa jäädään (ehkä) nälkäisiksi.
        Ravinto, saalis jonka jälkeen voi lentää, vapautua.

        En voi tietää sitä, mutta sinä voit.

        "Poikaani en nähnyt unessani, kuin vasta tässä vaiheessa."

        Oma lapsi = Rakkaus, mutta voi olla myös muistutus omasta sisäisestä lapsesta.

        Kuinka vanha lapsesi on?

        Jos kyseessä on vanha lapsi, voisiko teille olla muodostunut esim. hyvin erilaiset arvot?

        Jos kyseessä on hyvin nuori lapsi, se on varmaankin automaattisesti hieman sitä ja voisi merkitä jonkinlaista opetusta, jota olet oppimassa hänen kauttaan.

        Jos taas kyseessä on oma sisäinen lapsesi, voisi kyseessä olla jonkinlainen havahtuminen (huomasit lapsen vasta joutsenen napattua kalansa ja lennettyä välistänne).

        Kaikinpuolin positiivinen uni, mutta varmasti hyvin tärkeä ymmärtää. Tätä hieman pelottaa tulkita, koska jotain on voinut muuttua elämässäsi tai on muuttumassa. Pelkään, että jos tulkitsen väärin, menet väärään suuntaan.

        Onneksi silloin näet jo toista unta :)


      • Jkl
        Noksu2 kirjoitti:

        "Näin unta missä seisoin kahden lammen välisellä maa-alueella."

        Kaksi erillistä veden täyttämää tilaa voisi tarkoittaa kahta erilaista vaihtoehtoa (jotakin mihin sukeltaa, olla sitä, olla siellä) tai kahden tilanteen väliin "putoamista".

        Voi olla myös kahta ristiriitaista tunnetilaa.

        Ehkä päättämättömyyttä tai punnitsemista, voisi olla tuo välissä oleva tila esim. rauhoittava paikka tulkita tilannetta, katsella. Varmasti pelkästään positiivisessa mielessä.

        "Oikealla puolellani olevassa lammessa ui ja suki itseään vaikka kuinka monta joutsenta.
        Vasemmalla puolellani olevassa lammessa ui vain yksi joutsen."

        Sukiminen = Puhdistautuminen, ehkä toisten vuoksi, näyttääkseen kauniilta muiden silmissä.

        Sukiko yksinäinen joutsen? jos, niin sitten arvio on väärä.

        Ilmeisesti toiseen ajatukseen tms. liittyy monta asiaa ja toiseen vain yksi. Toinen voi olla helppo (yksi asia, joutsen), toinen vaikea (monta asiaa, joutsen) tai helppo vaikea (koska vain yksi asia, joutsen) ja vaikea helppo (monta), koska siellä on muutakin johon tarttua.

        :) eli niin tai näin.

        Toinen mahdollisesta vaihtoehdosta tai tilanteesta, voisi olla ns. yleisesti hyväksytty / yleinen tapa suhtautua, käyttäytyä tms. Koska siellä on paljon joutsenia.

        Tapa toimia porukassa tai, kuten porukka.

        Toinen taas hieman erikoinen tai yleisesti hyväksymätön suunta, tapa, vaihtoehto tai tilanne. Koska siellä on vain yksi joutsen.

        "Yht`äkkiä vasemman puoleisesta lammesta pomppasi ylös suuri ahven, joka jäi ilmaan paikoilleen, (kuin pysäytetyssä kuvassa).
        Samassa joutsen tuli ja nappasi tuon kalan kitaansa ja lensi minun ja poikani välistä,"

        Joutsen lensi ilmeisesti toisia joutsenia kohti / yli?

        Voi olla tarpeetonta miettiä sitä kuitenkaan, paitsi jos tiedostit sen unessa.

        Lentäminen voisi kuvastaa vapautta. Jostakin asiasta, tilanteesta vapautumista. Nousemista ylös, saada aikaiseksi. Vatsa pulleana tai hyvä mieli tulevasta (ateriasta, joka jo on napattu).

        Joutsen nappasi lammestaan ravintoa. Ilman tappelua, täysin vapaana tekemään niin. Kala voi pysähtyä hetkeksi ilmaan, eikä joutsenella ole kiirettä. Hänen ei tarvitse tapella ravinnostaan, koska on yksin.

        Mitenköhän olisi oikealla puolella käynyt?

        Mitä siis voisi olla tämä ravinto?

        Jonka yksi yksinäinen saa helposti,
        mutta porukassa jäädään (ehkä) nälkäisiksi.
        Ravinto, saalis jonka jälkeen voi lentää, vapautua.

        En voi tietää sitä, mutta sinä voit.

        "Poikaani en nähnyt unessani, kuin vasta tässä vaiheessa."

        Oma lapsi = Rakkaus, mutta voi olla myös muistutus omasta sisäisestä lapsesta.

        Kuinka vanha lapsesi on?

        Jos kyseessä on vanha lapsi, voisiko teille olla muodostunut esim. hyvin erilaiset arvot?

        Jos kyseessä on hyvin nuori lapsi, se on varmaankin automaattisesti hieman sitä ja voisi merkitä jonkinlaista opetusta, jota olet oppimassa hänen kauttaan.

        Jos taas kyseessä on oma sisäinen lapsesi, voisi kyseessä olla jonkinlainen havahtuminen (huomasit lapsen vasta joutsenen napattua kalansa ja lennettyä välistänne).

        Kaikinpuolin positiivinen uni, mutta varmasti hyvin tärkeä ymmärtää. Tätä hieman pelottaa tulkita, koska jotain on voinut muuttua elämässäsi tai on muuttumassa. Pelkään, että jos tulkitsen väärin, menet väärään suuntaan.

        Onneksi silloin näet jo toista unta :)

        Kiitos!
        Sain tuosta paljon ajattelemisen aihetta.
        Unessa, kun joutsen nappasi kalan seisoin tavallaan sen lammen edessä mistä yksinäinen joutsen lähti.
        Se ei mielestäni lentänyt muiden joutsenten luo, vaan minun ja poikani välistä toiseen suuntaan.
        (seisoin vasemman lammen edessä ja oikea lampi jäi oikealle puolelleni ja joutsen lensi "ylitsemme"/välistämme eteenpäin ja kovalla vauhdilla.
        Eli samalla se lensi poispäin lammista).
        Poikani on nyt 6 vuotias.
        Ja minulla on hänen lisäkseen myös 4 muuta lasta.
        En tiedä miksi unessa oli juuri tämä 6n vanha poikani.
        Yksinäinen joutsen ei sukinut itseään.
        Muistan myös, että lampien ympärillä olisi ollut nurmikkoa niin, kuin se maa-aluekin olisi ollut nurmea.
        Ja siinä vaiheessa tunnistin paikan lapsuudenmaisemaksi, mutta sillä kohdalla ei ole koskaan ollut lampia.
        Ja jotenkin mieleeni tulee, että se lampi jossa oli paljon joutsenia siinä olisi ollut pätkänverran vihreää aitaakin.
        Mietin sitä, että "olenko" itse unessa tuo yksinäinen joutsen ja mitä se sitten mahtaisi tarkoittaa?
        Tai voisiko se "olla", vaikka aviomieheni?
        Jokatapauksessa mieleenpainuva ja selvittelyä "vaativa" uni.
        Kiitos sinulle Noksu!
        Jään vielä odottelemaan jos kertoisit näistä lisäyksistäni, jos niistä selviää jotakin enemmän.
        Unikirjan mukaan joutsenet, jos niitä on paljon tietää muuttoa ulkomaille!
        Jossakin linnut tietää kuolemaa.
        Ja sitten luki, että linnut eivät aina tiedä pahaa.
        Kiitos vielä :).


      • Noksu2
        Jkl kirjoitti:

        Kiitos!
        Sain tuosta paljon ajattelemisen aihetta.
        Unessa, kun joutsen nappasi kalan seisoin tavallaan sen lammen edessä mistä yksinäinen joutsen lähti.
        Se ei mielestäni lentänyt muiden joutsenten luo, vaan minun ja poikani välistä toiseen suuntaan.
        (seisoin vasemman lammen edessä ja oikea lampi jäi oikealle puolelleni ja joutsen lensi "ylitsemme"/välistämme eteenpäin ja kovalla vauhdilla.
        Eli samalla se lensi poispäin lammista).
        Poikani on nyt 6 vuotias.
        Ja minulla on hänen lisäkseen myös 4 muuta lasta.
        En tiedä miksi unessa oli juuri tämä 6n vanha poikani.
        Yksinäinen joutsen ei sukinut itseään.
        Muistan myös, että lampien ympärillä olisi ollut nurmikkoa niin, kuin se maa-aluekin olisi ollut nurmea.
        Ja siinä vaiheessa tunnistin paikan lapsuudenmaisemaksi, mutta sillä kohdalla ei ole koskaan ollut lampia.
        Ja jotenkin mieleeni tulee, että se lampi jossa oli paljon joutsenia siinä olisi ollut pätkänverran vihreää aitaakin.
        Mietin sitä, että "olenko" itse unessa tuo yksinäinen joutsen ja mitä se sitten mahtaisi tarkoittaa?
        Tai voisiko se "olla", vaikka aviomieheni?
        Jokatapauksessa mieleenpainuva ja selvittelyä "vaativa" uni.
        Kiitos sinulle Noksu!
        Jään vielä odottelemaan jos kertoisit näistä lisäyksistäni, jos niistä selviää jotakin enemmän.
        Unikirjan mukaan joutsenet, jos niitä on paljon tietää muuttoa ulkomaille!
        Jossakin linnut tietää kuolemaa.
        Ja sitten luki, että linnut eivät aina tiedä pahaa.
        Kiitos vielä :).

        Periaatteessa joutsenet voisivat tässä unessa merkitä "kuolemaa", en kuitenkaan usko, että fyysista vaan pikemminkin jonkinlaisen asian/ ajatuksen tms. kuolemaa ja samalla uutta alkua.

        Eli muutosta varmaankin tai kaipuuta muutokseen.

        Uskon, että unessa unennäkijä on kaikki hahmot ja kulissit (koska kaikki kuitenkin on omaa unta) :) Siihen voi sitten liittyä todellisesta elämästä ihmisiä ja tapahtumia.

        Voihan olla mahdollista, että yksinäinen joutsen olisi havainto toisesta ihmisestä, jolloin se voisi myös olla avomiehesi (itsesi lisäksi).

        Lapsuudenmaisema voisi liittää tähän uneen sen kaipuun.

        Aita voisi "sulkea" sisäänsä (jollakin tavalla estää vapaan liikkumisen) ja siirtymisen.

        Ihminenhän on taipuvainen suuressa porukassa menemään virran mukana.

        Ehkä haluaisit nyt tehdä jotakin ihan oman pääsi mukaan? välittämättä muiden mielipiteistä ja tavallaan ehkä irrottautua jonkinlaisista ennakkoluuloista tai käyttää järkeäsi "normaalista poikkeavasti".

        Ehkä kaipuun tehdä, kuten joutsen joka nappaa kalan. Saada se ravinto.

        Tai voihan se olla myöskin ihaileva havainto jostain toisen tekemästä asiasta.

        Rohkeutta tältä joutsenelta ei varmasti puutu ja itsevarmuuttakin löytyy, tietoisuus siitä että kala on vain hänelle.


      • Jkl
        Noksu2 kirjoitti:

        Periaatteessa joutsenet voisivat tässä unessa merkitä "kuolemaa", en kuitenkaan usko, että fyysista vaan pikemminkin jonkinlaisen asian/ ajatuksen tms. kuolemaa ja samalla uutta alkua.

        Eli muutosta varmaankin tai kaipuuta muutokseen.

        Uskon, että unessa unennäkijä on kaikki hahmot ja kulissit (koska kaikki kuitenkin on omaa unta) :) Siihen voi sitten liittyä todellisesta elämästä ihmisiä ja tapahtumia.

        Voihan olla mahdollista, että yksinäinen joutsen olisi havainto toisesta ihmisestä, jolloin se voisi myös olla avomiehesi (itsesi lisäksi).

        Lapsuudenmaisema voisi liittää tähän uneen sen kaipuun.

        Aita voisi "sulkea" sisäänsä (jollakin tavalla estää vapaan liikkumisen) ja siirtymisen.

        Ihminenhän on taipuvainen suuressa porukassa menemään virran mukana.

        Ehkä haluaisit nyt tehdä jotakin ihan oman pääsi mukaan? välittämättä muiden mielipiteistä ja tavallaan ehkä irrottautua jonkinlaisista ennakkoluuloista tai käyttää järkeäsi "normaalista poikkeavasti".

        Ehkä kaipuun tehdä, kuten joutsen joka nappaa kalan. Saada se ravinto.

        Tai voihan se olla myöskin ihaileva havainto jostain toisen tekemästä asiasta.

        Rohkeutta tältä joutsenelta ei varmasti puutu ja itsevarmuuttakin löytyy, tietoisuus siitä että kala on vain hänelle.

        Oikein paljon kiitoksia sinulle!!
        Tässä on paljon mietiskeltävää minulle joka todella "seison" kahden lammen välissä.
        Kiitos!


      • Nimetön
        Noksu2 kirjoitti:

        Periaatteessa joutsenet voisivat tässä unessa merkitä "kuolemaa", en kuitenkaan usko, että fyysista vaan pikemminkin jonkinlaisen asian/ ajatuksen tms. kuolemaa ja samalla uutta alkua.

        Eli muutosta varmaankin tai kaipuuta muutokseen.

        Uskon, että unessa unennäkijä on kaikki hahmot ja kulissit (koska kaikki kuitenkin on omaa unta) :) Siihen voi sitten liittyä todellisesta elämästä ihmisiä ja tapahtumia.

        Voihan olla mahdollista, että yksinäinen joutsen olisi havainto toisesta ihmisestä, jolloin se voisi myös olla avomiehesi (itsesi lisäksi).

        Lapsuudenmaisema voisi liittää tähän uneen sen kaipuun.

        Aita voisi "sulkea" sisäänsä (jollakin tavalla estää vapaan liikkumisen) ja siirtymisen.

        Ihminenhän on taipuvainen suuressa porukassa menemään virran mukana.

        Ehkä haluaisit nyt tehdä jotakin ihan oman pääsi mukaan? välittämättä muiden mielipiteistä ja tavallaan ehkä irrottautua jonkinlaisista ennakkoluuloista tai käyttää järkeäsi "normaalista poikkeavasti".

        Ehkä kaipuun tehdä, kuten joutsen joka nappaa kalan. Saada se ravinto.

        Tai voihan se olla myöskin ihaileva havainto jostain toisen tekemästä asiasta.

        Rohkeutta tältä joutsenelta ei varmasti puutu ja itsevarmuuttakin löytyy, tietoisuus siitä että kala on vain hänelle.

        Hei Noksu!
        Selvennän sinulle tilannettani.
        Hyvin osasit joutsen untani tulkita :).
        Olen siis perheellinen ihminen ja rakastunut toiseen mieheen, joka asuu ulkomailla.
        Ajatukseni ovat todella ristiriitaisia.
        Rakastan omaa miestäni, mutta olen nyt korviani myöden rakastunut/ihastunut myös tähän toiseen mieheen.
        Tilanteeni on kuitenkin ihan mahdoton.
        Sillä en voi todellakaan erota.
        Se ei vain käy yksiin "maailmankuvani" kanssa.
        (olen mennyt naimisiin periaatteella, kunnes kuolema meidät erottaa).
        Kirjoititkin ristiriitaisista tunteista ja kaipuusta muutokseen!!
        Tässä liitossa jossa nyt siis olen tunnen itseni aika yksinäiseksi...
        Ja joo, järkeäni käyttäisin kyllä normaalista poiketen, mutta en pysty siihen kai kuitenkaan.
        Ja lopussa tuo kirjoitus, että tietoisuus siitä, että kala on tarkoitettu vain hänelle :).
        Tarkoittaa tietysti jotakin ihan muuta.
        Mutta tuo ulkomailla asuva ihastukseni on horoskoopissa KALA :).
        Saatko tästä vuodatuksestani mitään uutta irti?
        Voitko nyt kertoa miten olisit minua "neuvonut", kun pelkäsit minun "menevän väärään suuntaan"?
        Odottelen vastaustasi,
        KIITOS jos vielä jaksat vastailla!


      • noksu 22
        Nimetön kirjoitti:

        Hei Noksu!
        Selvennän sinulle tilannettani.
        Hyvin osasit joutsen untani tulkita :).
        Olen siis perheellinen ihminen ja rakastunut toiseen mieheen, joka asuu ulkomailla.
        Ajatukseni ovat todella ristiriitaisia.
        Rakastan omaa miestäni, mutta olen nyt korviani myöden rakastunut/ihastunut myös tähän toiseen mieheen.
        Tilanteeni on kuitenkin ihan mahdoton.
        Sillä en voi todellakaan erota.
        Se ei vain käy yksiin "maailmankuvani" kanssa.
        (olen mennyt naimisiin periaatteella, kunnes kuolema meidät erottaa).
        Kirjoititkin ristiriitaisista tunteista ja kaipuusta muutokseen!!
        Tässä liitossa jossa nyt siis olen tunnen itseni aika yksinäiseksi...
        Ja joo, järkeäni käyttäisin kyllä normaalista poiketen, mutta en pysty siihen kai kuitenkaan.
        Ja lopussa tuo kirjoitus, että tietoisuus siitä, että kala on tarkoitettu vain hänelle :).
        Tarkoittaa tietysti jotakin ihan muuta.
        Mutta tuo ulkomailla asuva ihastukseni on horoskoopissa KALA :).
        Saatko tästä vuodatuksestani mitään uutta irti?
        Voitko nyt kertoa miten olisit minua "neuvonut", kun pelkäsit minun "menevän väärään suuntaan"?
        Odottelen vastaustasi,
        KIITOS jos vielä jaksat vastailla!

        Ahaa. Nyt vasta tulin lukemaan tänne :)

        En ehdi nyt miettimään sen kummemmin, mutta pyrin heti huomisissa lueskelemaan tämän unen ja selvennykset uudelleen läpi, sitten nuo uudemmat niin saan kokonaisemman kuvan.

        Kyllä unet voivat olla hyvinkin paljon kytköksissä toisiinsa.


      • Nimetön
        noksu 22 kirjoitti:

        Ahaa. Nyt vasta tulin lukemaan tänne :)

        En ehdi nyt miettimään sen kummemmin, mutta pyrin heti huomisissa lueskelemaan tämän unen ja selvennykset uudelleen läpi, sitten nuo uudemmat niin saan kokonaisemman kuvan.

        Kyllä unet voivat olla hyvinkin paljon kytköksissä toisiinsa.

        Hei!
        Kiitos sinulle paljon!!
        Itse jotenkin ajattelen, että nämä ihmeelliset unet
        ovat kytköksissä toisiinsa.
        Noin laajasti en niitä kyllä osaa tulkita, kuin sinä ja unihiiri.
        Huomisiin :).


      • Nimetön
        noksu 22 kirjoitti:

        Ahaa. Nyt vasta tulin lukemaan tänne :)

        En ehdi nyt miettimään sen kummemmin, mutta pyrin heti huomisissa lueskelemaan tämän unen ja selvennykset uudelleen läpi, sitten nuo uudemmat niin saan kokonaisemman kuvan.

        Kyllä unet voivat olla hyvinkin paljon kytköksissä toisiinsa.

        Hei Noksu!
        Tuskin maltan odottaa vastaustasi :).
        Sellaista vielä kertoisin, en tainnut sinulle kertoa näkemästäni hammasunesta (vaan jollekin muulle tulkitsijalle).
        Eli tuon kauhu keittiön lisäksi näin unet, joutsenista 2 lammella, sonneista jotka ajoivat minua takaa, kävelyn laiturilla ja ikkunan peittelyä verhoilla sekä sitten sellaisen unen jossa huomasin, että kaikki hampaani alkoivat murentua suuhuni.
        Pidin suuta auki ja kättä suunedessä niin, että hampaanpalat tippuivat käteeni.
        Ne olivat, kuin lasinsiruja.
        Ei vaaleita niin, kuin hampaat.
        Verta ei suusta kuitenkaan tullut.
        Sanoin unessa surullisena miehelleni, että kaikki hampaani tippui.
        Niin mieheni vastasi, että tiedän.
        Unessa olimme olevinamme omassa olohuoneessamme ja mieheni oli sohvalla.
        Että tälläinen lisäys vielä tähän jos nämä kaikki ihmeelliset unet ovat kytköksissä toisiinsa.
        Kiitos


      • noksu22
        Nimetön kirjoitti:

        Hei Noksu!
        Tuskin maltan odottaa vastaustasi :).
        Sellaista vielä kertoisin, en tainnut sinulle kertoa näkemästäni hammasunesta (vaan jollekin muulle tulkitsijalle).
        Eli tuon kauhu keittiön lisäksi näin unet, joutsenista 2 lammella, sonneista jotka ajoivat minua takaa, kävelyn laiturilla ja ikkunan peittelyä verhoilla sekä sitten sellaisen unen jossa huomasin, että kaikki hampaani alkoivat murentua suuhuni.
        Pidin suuta auki ja kättä suunedessä niin, että hampaanpalat tippuivat käteeni.
        Ne olivat, kuin lasinsiruja.
        Ei vaaleita niin, kuin hampaat.
        Verta ei suusta kuitenkaan tullut.
        Sanoin unessa surullisena miehelleni, että kaikki hampaani tippui.
        Niin mieheni vastasi, että tiedän.
        Unessa olimme olevinamme omassa olohuoneessamme ja mieheni oli sohvalla.
        Että tälläinen lisäys vielä tähän jos nämä kaikki ihmeelliset unet ovat kytköksissä toisiinsa.
        Kiitos

        Voisitko laittaa unet minulle (järjestyksessä) sähköpostiin? muistan joutsenunen, mutta jos laitat senkin varalta?

        [email protected]


      • Nimetön
        noksu22 kirjoitti:

        Voisitko laittaa unet minulle (järjestyksessä) sähköpostiin? muistan joutsenunen, mutta jos laitat senkin varalta?

        [email protected]

        Hei!
        Saitko sähköpostia minulta?
        En halua "hoputtaa" sinua, mutta mietin, että meniköhän oikeaan osoitteeseen...


    • kissa kysyjä

      Silitin unessani kissaa joka makoili sängyllä,kehräsi ja oli hyvin tyytyväinen,harotteli kynsiään.Puhuin sille lempeästi,kissa oli suht pullea.

      • Noksu2

        Varmaankin olet tyytyväinen johonkin asiaan tai yleisesti elämääsi tällä hetkellä.

        Voisi merkitä, että juuri nyt pidät hyvän huolen itsestäsi ja muutenkin tykkäät itsestäsi (kaikessa positiivisessa).


      • Kissa kysyjä
        Noksu2 kirjoitti:

        Varmaankin olet tyytyväinen johonkin asiaan tai yleisesti elämääsi tällä hetkellä.

        Voisi merkitä, että juuri nyt pidät hyvän huolen itsestäsi ja muutenkin tykkäät itsestäsi (kaikessa positiivisessa).

        OLen saattanut yhden tärkeän asian päätökseen,olet oikeassa,yritän myös kovasti pitää huolta itsestäni ja ulkonäöstäni.Kiitos sinulle kun vastasit.


    • Tunteilija*

      Osaatko antaa tulkintoja ilman unikirjaa ?

      • Jkl

        Hei!
        Sain itse vastauksia unestani Noksulta :).
        Tuohon joutsenista näkemääni uneen.
        Taitaa olla uni selvitetty ilman unikirjaa, olen sitä mieltä.
        Itsekin "osaan" jonkin verran unia tulkita, mutta vain unikirjan pohjalta.
        Itselläni oli käsitys, että linnut tietää juuri kuolemaa jne...
        Eipä tullut mieleenikään, että se voisi tarkoittaa esim, jonkin ajanjakson tai ajatusten/ajattelutavan kuolemaa (tavallaan).
        Taikka ristiriitaisia ajatuksia, joita pääni on niin täynnä, että en saa enää edes nukuttua ;).
        Olisi kyllä ollut "hauska" vielä tietää mihin suuntaan Noksu olisi minua neuvonut, kun kirjoitti, ettei oikein uskalla "antaa neuvoa", etten tee väärää valintaa.
        Joskus vain tietää herätessään, että tällä unella on ihan varmasti "joku tarkoitus".
        Ja tämä uneni oli sellainen, että siitä piti saada enemmän selville.
        Aiemmin olen itse nähnyt ihan oikeita enneunia.
        Ensimmäisen kerran niin kävi, kun olin vielä koulussa.
        Näin unta luokkakaveristani joka "sätki" pulpettinsa päällä mahallaan ja itki.
        Unessa sanoin muille luokkalaisillemme, että antakaa hänen olla rauhassa.
        Sitten kysyin häneltä, että mikä sinulla on.
        Hän vastasi, että sain keskenmenon ja äitinikin sai.
        Seuraavana päivänä koulussa kerroin uneni tälle luokkakaverilleni ja hän meni hieman oudon näköiseksi.
        Myöhemmin toinen kaverini sanoi minulle, että tämä tyttö on raskaana!
        Minulla ei siis ollut edes tietoa siitä, että tyttö oli raskaana.
        Jonkin ajan päästä, en enää muista montako päivää unestani oli kulunut, kun tyttö alkoi vuotaa kesken koulupäivän ja minä lähdin viemään hänet ensin terveyskeskukseen ja sitten sairaalaan.
        Keskenmeno tapahtui sitten parin päivän päästä tästä.
        Tyttö suuttui tästä unestani minulle ihan hirveästi.
        Ja jonkin ajan päästä hän kertoi, että hänen äitinsä sai myös keskenmenon!
        Minä ajattelin, että hän sanoi äitinsäkin saaneen keskenmenon vain minun uneni takia, että minulle tulisi "paha mieli".
        Mutta sitten, kun olin itse sairaalassa ja olin juuri synnyttänyt oman tyttäreni tämän luokkakaverini äiti oli myös synnyttänyt poikavauvan.
        Siitä ymmärsin, että oli hän varmaan myös saanut keskenmenonkin aiemmin.
        En vain uskonut, että hän olisi edes odottanut lasta.
        Parempi siis olla puhumatta enneunista muille.
        Kiitoksia vielä Noksulle, nappiin meni ainakin minulle tehty tulkinta unestani!
        Jkl


      • Tunteilija*
        Jkl kirjoitti:

        Hei!
        Sain itse vastauksia unestani Noksulta :).
        Tuohon joutsenista näkemääni uneen.
        Taitaa olla uni selvitetty ilman unikirjaa, olen sitä mieltä.
        Itsekin "osaan" jonkin verran unia tulkita, mutta vain unikirjan pohjalta.
        Itselläni oli käsitys, että linnut tietää juuri kuolemaa jne...
        Eipä tullut mieleenikään, että se voisi tarkoittaa esim, jonkin ajanjakson tai ajatusten/ajattelutavan kuolemaa (tavallaan).
        Taikka ristiriitaisia ajatuksia, joita pääni on niin täynnä, että en saa enää edes nukuttua ;).
        Olisi kyllä ollut "hauska" vielä tietää mihin suuntaan Noksu olisi minua neuvonut, kun kirjoitti, ettei oikein uskalla "antaa neuvoa", etten tee väärää valintaa.
        Joskus vain tietää herätessään, että tällä unella on ihan varmasti "joku tarkoitus".
        Ja tämä uneni oli sellainen, että siitä piti saada enemmän selville.
        Aiemmin olen itse nähnyt ihan oikeita enneunia.
        Ensimmäisen kerran niin kävi, kun olin vielä koulussa.
        Näin unta luokkakaveristani joka "sätki" pulpettinsa päällä mahallaan ja itki.
        Unessa sanoin muille luokkalaisillemme, että antakaa hänen olla rauhassa.
        Sitten kysyin häneltä, että mikä sinulla on.
        Hän vastasi, että sain keskenmenon ja äitinikin sai.
        Seuraavana päivänä koulussa kerroin uneni tälle luokkakaverilleni ja hän meni hieman oudon näköiseksi.
        Myöhemmin toinen kaverini sanoi minulle, että tämä tyttö on raskaana!
        Minulla ei siis ollut edes tietoa siitä, että tyttö oli raskaana.
        Jonkin ajan päästä, en enää muista montako päivää unestani oli kulunut, kun tyttö alkoi vuotaa kesken koulupäivän ja minä lähdin viemään hänet ensin terveyskeskukseen ja sitten sairaalaan.
        Keskenmeno tapahtui sitten parin päivän päästä tästä.
        Tyttö suuttui tästä unestani minulle ihan hirveästi.
        Ja jonkin ajan päästä hän kertoi, että hänen äitinsä sai myös keskenmenon!
        Minä ajattelin, että hän sanoi äitinsäkin saaneen keskenmenon vain minun uneni takia, että minulle tulisi "paha mieli".
        Mutta sitten, kun olin itse sairaalassa ja olin juuri synnyttänyt oman tyttäreni tämän luokkakaverini äiti oli myös synnyttänyt poikavauvan.
        Siitä ymmärsin, että oli hän varmaan myös saanut keskenmenonkin aiemmin.
        En vain uskonut, että hän olisi edes odottanut lasta.
        Parempi siis olla puhumatta enneunista muille.
        Kiitoksia vielä Noksulle, nappiin meni ainakin minulle tehty tulkinta unestani!
        Jkl

        Minä en kelpuuta tulkintaa unikirjoista, koska ne eivät anna kuin pätkiä sieltä täältä, vaikka kyseessä olisi koko uni.

        Kun vertaa eri unikirjoja toisiinsa, niin huomaa kuinka tulkinnat ovat myös aivan erinlaisia.
        Itselläni on pari vanhaa unikirjaa ja ne ovat kuin vastakohtia toisilleen.

        Olen tällä palstalla kuitenkin saanut hyviä kokemuksia vain parilta henkilöltä, jotka ovat hyvin tulkinneet tunteidensa mukaan.


      • Noksu2
        Tunteilija* kirjoitti:

        Minä en kelpuuta tulkintaa unikirjoista, koska ne eivät anna kuin pätkiä sieltä täältä, vaikka kyseessä olisi koko uni.

        Kun vertaa eri unikirjoja toisiinsa, niin huomaa kuinka tulkinnat ovat myös aivan erinlaisia.
        Itselläni on pari vanhaa unikirjaa ja ne ovat kuin vastakohtia toisilleen.

        Olen tällä palstalla kuitenkin saanut hyviä kokemuksia vain parilta henkilöltä, jotka ovat hyvin tulkinneet tunteidensa mukaan.

        unikirjoja.


    • Lohikäärme

      Näin tässä edellis yönä unen jossa pakenin jotain. En tiedä mitä mut sen verran tiesin et piti päästä taloon, piiloon. Ennen kuin näin näitä pakenemis unia, pakenin yksin. Nyt mukana oli tyttöystäväni. Tapasin talossa toisen naisen joka olis tahtonut seksiä? Noh, unen lopussa tyttöystäväni lähti toiseen huoneeseen, veljensä ja jonkun randomin kanssa ja mä jäin tämän naisen kanssa. Siinä "erotessa" tyttöystäväni kävi antamassa suukon mulle ja pyysi mua mukaani mutten lähtenyt. Unessa oli ihan semmonen olo että nyt teen virheen.
      Oli semmonen todella vaivautunut olo tämän unen jälkeen koska rakastan omaa vaimokettani todella paljon.

      -Elämässäni mua on petetty monet kerrat ja valehdeltu. Viimeisin suurin pettymys(vuosia sitten)oli kun jouduin eroamaan lasteni äidistä. Oli pettänyt ja valehdellut mulle ainakin vuoden ajan asioistaan/menemisistään.

      • Noksu2

        "Näin tässä edellis yönä unen jossa pakenin jotain. En tiedä mitä mut sen verran tiesin et piti päästä taloon, piiloon."

        Eli ulkoa sisälle, suuresta, aavasta, pienempään ahtaampaan

        On eräänlainen vertaus, kun vetäytyy itseensä - kuoreensa

        Saattaa olla myös katseen kaventumista, eli kieltäytyä ymmärtämästä jotakin, jonka oikeastaan ymmärtää tai ettei oikein jostakin syystä suostu näkemään asioita "oikein", vaan näkee mitä haluaa.

        "Ennen kuin näin näitä pakenemis unia, pakenin yksin. Nyt mukana oli tyttöystäväni"

        Tyttöystäväsi on todennäköisesti vertaus rakkaudesta, joka on nyt läsnä. Aiemmin Rakkaus ei ole ollut niin voimakkaassa osassa, kun olet paennut/ vetäytynyt kuoreen. Voi toisaalta myös tarkoittaa, ettei vetäydykään tässä unessa niin syrjään ja kuoreensa, kuin ehkä aiemmin..

        "Tapasin talossa toisen naisen joka olis tahtonut seksiä?"

        Tapahtuiko seksiä?

        "Noh, unen lopussa tyttöystäväni lähti toiseen huoneeseen, veljensä ja jonkun randomin kanssa ja mä jäin tämän naisen kanssa."

        eli tässä on nyt ilmeisesti kolme tunnettua hahmoa, sinä, tyttöystävä ja hänen veljensä. Sitten kaksi täysin uutta ilmestystä?

        Tyttöystäväsi ja hänen veljensä edustavat tunteita, joita he edustavat sinulle. Kuten esim. Tyttöystäväsi edustaa Rakkautta ja muita asioita, mitä mieleesi tulee. Mieti myös, mitä hänen veljensä edustaa ja sitä, kuinka läheisiä olette.

        Jos olette hyvin läheisiä, tässä voi olla myös hieman perhe-asetelmaa ja yleisesti hyvin paljon läheisyyttä.

        esim. Läheisyys lähtee pois, jättää, koetko hylätyksi tulemisen tunteita?

        mutta toisaalta, unen luonteen takia, voi myös kysyä itseltään, kokeeko itse hylänneensä?

        Pelkääkö tuottaneensa eräänlaisen pettymyksen, pääsääntöisesti, itselleen?

        Sen ei välttämättä tarvitse liittyä seksuaalisuuteen tai edes tyttöystävääsi, se voi olla mitä tahansa.

        Jos seksiä tapahtuu, katsotko itseäsi ulkopuolelta vai oletko itse aktinharjoittaja?

        Myös tällä hiljaisella randomilla on tärkeä osa unessa, joten olisi hyvä jos pystyisit muistamaan hänestä muuta?

        Ellet niin ei haittaa.

        Edustiko tämä tuntematon nainen sinulle vain seksiä? jolloin olisi suhteellisen helppo päätellä, että kyseessä on seksuaalisuutesi ja yleisesti unessa, jokin ongelma siihen liittyen.

        Tosin en voi olla tästä varma. Tuliko sinulla muita tuntemuksia naista kohtaan? Pelkoa, ärsyyntyneisyyttä?

        "Siinä "erotessa" tyttöystäväni kävi antamassa suukon mulle ja pyysi mua mukaani mutten lähtenyt."

        Pyyntö tulla mukaan, lähteä, ei jäädä.

        Kyseessä voi olla myös jokin asia, joka on muuttunut eli vanhasta uuteen, mutta samalla on huomattavissa jonkinlaista asiasta ahdistumista, syrjäytymistä, vetäytymistä. Asian ei tarvitse olla suuri, kyseessä voi olla hyvinkin pieni asia, mutta asia, joka jollakin tavalla häiritsee alitajuntaasi ja sitä kautta arkipäivääsikin.

        Asia on jokatapauksessa hyvä yrittää selvittää ja se on jotakin, jota et välttämättä hyvin nyt huomaa (siksi näitä unia).

        Pakeneminen on usein jonkinlaista silmien sulkemista, todellisuuden hämärtymistä.

        Pyyntö tulla mukaan, vaihtoehto paikalleen jäämiselle, pyyntö liikkua.

        Oletko huomannut oikeassa elämässäsi esim. hieman jättäytyneesi syrjään suhteessanne, työssäsi, kaveripiirissäsi? Koetko mitään sellaista?

        Vai onko kaikki niin, kuin ennenkin ja hyvin?

        Mistään ei purista?

        "Unessa oli ihan semmonen olo että nyt teen virheen."

        Tiedät ja se häiritsee, mutta jostakin syystä et voi hallita itseäsi, pakenemista, mahdollista pettämistä...

        Tilanne tai asia, tunne tai jokin, ei ole täysin siis hallinnassasi. Ei ainakaan ennen, kuin ymmärrät sen olemassaolon.

        Tunteet ovat tunnetusti melkein hallitsemattomia.

        Pelkoa on paljon.

        Vaikka unet ahdistavat, ei välttämättä ole kyseessä mikään hirvittävän suuri ja vaikea asia, ja joskus ne eivät heti selviä, silti ei pidä huolestua.

        Sinä näet vielä lisää unia ja annat itsellesi mahdollisuuksia selvitellä näitä asioita.

        Nyt vain yrität tarkkailla hyvin tarkasti omia ajatuksiasi (pyöritkö minkään asian ympärillä, palautuuko päivisin jotkit asiat mieleen uudelleen ja uudellee), mutta myös sitä minne olet menossa, mitä teet ja miltä tuntuu, tärkeintä olisi huomata, missä tuntuu pahalta ja mitä tehdessä.

        Mikä ei ole kivaa ja mikä tekee mieli lopettaa.

        "-Elämässäni mua on petetty monet kerrat ja valehdeltu. Viimeisin suurin pettymys(vuosia sitten)oli kun jouduin eroamaan lasteni äidistä. Oli pettänyt ja valehdellut mulle ainakin vuoden ajan asioistaan/menemisistään."

        Muista kuitenkin luottaa tyttöystävääsi ja itseesi. Kaikki ansaitsevat luottamuksen, vaikka tulisivatkin petetyksi.

        Voi olla myös mahdollista, että jokin asia on jollakin tavalla laukaissut vanhoja muistoja näin tai ehkä jollakin tasolla alat ymmärtämään ihmisiä, jotka ovat pettäneet sinua ja ehkä et pidä siitä?

        Älä pelkää, eikä tästä unesta kannata liikaa ahdistua. Se selviää, niin muutkin asiat.

        Suosittelen myös kirjoittamaan ylös uniasi ja hakemaan niistä samankaltaisuuksia. Hahmot voivat vaihtua, asiat, mutta onko jokin samaa?

        Se on todennäköisesti se ongelma.


      • Lohikäärme
        Noksu2 kirjoitti:

        "Näin tässä edellis yönä unen jossa pakenin jotain. En tiedä mitä mut sen verran tiesin et piti päästä taloon, piiloon."

        Eli ulkoa sisälle, suuresta, aavasta, pienempään ahtaampaan

        On eräänlainen vertaus, kun vetäytyy itseensä - kuoreensa

        Saattaa olla myös katseen kaventumista, eli kieltäytyä ymmärtämästä jotakin, jonka oikeastaan ymmärtää tai ettei oikein jostakin syystä suostu näkemään asioita "oikein", vaan näkee mitä haluaa.

        "Ennen kuin näin näitä pakenemis unia, pakenin yksin. Nyt mukana oli tyttöystäväni"

        Tyttöystäväsi on todennäköisesti vertaus rakkaudesta, joka on nyt läsnä. Aiemmin Rakkaus ei ole ollut niin voimakkaassa osassa, kun olet paennut/ vetäytynyt kuoreen. Voi toisaalta myös tarkoittaa, ettei vetäydykään tässä unessa niin syrjään ja kuoreensa, kuin ehkä aiemmin..

        "Tapasin talossa toisen naisen joka olis tahtonut seksiä?"

        Tapahtuiko seksiä?

        "Noh, unen lopussa tyttöystäväni lähti toiseen huoneeseen, veljensä ja jonkun randomin kanssa ja mä jäin tämän naisen kanssa."

        eli tässä on nyt ilmeisesti kolme tunnettua hahmoa, sinä, tyttöystävä ja hänen veljensä. Sitten kaksi täysin uutta ilmestystä?

        Tyttöystäväsi ja hänen veljensä edustavat tunteita, joita he edustavat sinulle. Kuten esim. Tyttöystäväsi edustaa Rakkautta ja muita asioita, mitä mieleesi tulee. Mieti myös, mitä hänen veljensä edustaa ja sitä, kuinka läheisiä olette.

        Jos olette hyvin läheisiä, tässä voi olla myös hieman perhe-asetelmaa ja yleisesti hyvin paljon läheisyyttä.

        esim. Läheisyys lähtee pois, jättää, koetko hylätyksi tulemisen tunteita?

        mutta toisaalta, unen luonteen takia, voi myös kysyä itseltään, kokeeko itse hylänneensä?

        Pelkääkö tuottaneensa eräänlaisen pettymyksen, pääsääntöisesti, itselleen?

        Sen ei välttämättä tarvitse liittyä seksuaalisuuteen tai edes tyttöystävääsi, se voi olla mitä tahansa.

        Jos seksiä tapahtuu, katsotko itseäsi ulkopuolelta vai oletko itse aktinharjoittaja?

        Myös tällä hiljaisella randomilla on tärkeä osa unessa, joten olisi hyvä jos pystyisit muistamaan hänestä muuta?

        Ellet niin ei haittaa.

        Edustiko tämä tuntematon nainen sinulle vain seksiä? jolloin olisi suhteellisen helppo päätellä, että kyseessä on seksuaalisuutesi ja yleisesti unessa, jokin ongelma siihen liittyen.

        Tosin en voi olla tästä varma. Tuliko sinulla muita tuntemuksia naista kohtaan? Pelkoa, ärsyyntyneisyyttä?

        "Siinä "erotessa" tyttöystäväni kävi antamassa suukon mulle ja pyysi mua mukaani mutten lähtenyt."

        Pyyntö tulla mukaan, lähteä, ei jäädä.

        Kyseessä voi olla myös jokin asia, joka on muuttunut eli vanhasta uuteen, mutta samalla on huomattavissa jonkinlaista asiasta ahdistumista, syrjäytymistä, vetäytymistä. Asian ei tarvitse olla suuri, kyseessä voi olla hyvinkin pieni asia, mutta asia, joka jollakin tavalla häiritsee alitajuntaasi ja sitä kautta arkipäivääsikin.

        Asia on jokatapauksessa hyvä yrittää selvittää ja se on jotakin, jota et välttämättä hyvin nyt huomaa (siksi näitä unia).

        Pakeneminen on usein jonkinlaista silmien sulkemista, todellisuuden hämärtymistä.

        Pyyntö tulla mukaan, vaihtoehto paikalleen jäämiselle, pyyntö liikkua.

        Oletko huomannut oikeassa elämässäsi esim. hieman jättäytyneesi syrjään suhteessanne, työssäsi, kaveripiirissäsi? Koetko mitään sellaista?

        Vai onko kaikki niin, kuin ennenkin ja hyvin?

        Mistään ei purista?

        "Unessa oli ihan semmonen olo että nyt teen virheen."

        Tiedät ja se häiritsee, mutta jostakin syystä et voi hallita itseäsi, pakenemista, mahdollista pettämistä...

        Tilanne tai asia, tunne tai jokin, ei ole täysin siis hallinnassasi. Ei ainakaan ennen, kuin ymmärrät sen olemassaolon.

        Tunteet ovat tunnetusti melkein hallitsemattomia.

        Pelkoa on paljon.

        Vaikka unet ahdistavat, ei välttämättä ole kyseessä mikään hirvittävän suuri ja vaikea asia, ja joskus ne eivät heti selviä, silti ei pidä huolestua.

        Sinä näet vielä lisää unia ja annat itsellesi mahdollisuuksia selvitellä näitä asioita.

        Nyt vain yrität tarkkailla hyvin tarkasti omia ajatuksiasi (pyöritkö minkään asian ympärillä, palautuuko päivisin jotkit asiat mieleen uudelleen ja uudellee), mutta myös sitä minne olet menossa, mitä teet ja miltä tuntuu, tärkeintä olisi huomata, missä tuntuu pahalta ja mitä tehdessä.

        Mikä ei ole kivaa ja mikä tekee mieli lopettaa.

        "-Elämässäni mua on petetty monet kerrat ja valehdeltu. Viimeisin suurin pettymys(vuosia sitten)oli kun jouduin eroamaan lasteni äidistä. Oli pettänyt ja valehdellut mulle ainakin vuoden ajan asioistaan/menemisistään."

        Muista kuitenkin luottaa tyttöystävääsi ja itseesi. Kaikki ansaitsevat luottamuksen, vaikka tulisivatkin petetyksi.

        Voi olla myös mahdollista, että jokin asia on jollakin tavalla laukaissut vanhoja muistoja näin tai ehkä jollakin tasolla alat ymmärtämään ihmisiä, jotka ovat pettäneet sinua ja ehkä et pidä siitä?

        Älä pelkää, eikä tästä unesta kannata liikaa ahdistua. Se selviää, niin muutkin asiat.

        Suosittelen myös kirjoittamaan ylös uniasi ja hakemaan niistä samankaltaisuuksia. Hahmot voivat vaihtua, asiat, mutta onko jokin samaa?

        Se on todennäköisesti se ongelma.

        Tämähän oli hyvä vastaus.
        On tuossa eräänlaista pelkoa siitä että toinen pettää tai jättää. Onhan tuo luottamuskin toiminu ettei niin kävis mut ehkä se vaan alitajuntaisesti vaikuttaa. Itse en ole pettäjä luonne, enkä ole koskaan ketään kumppaniani pettänyt. Enkä tule pettämään.

        Voisin vielä valaista että elämäni on muuttunut todella paljon viimeisen vuoden aikana. Muutto toiselle paikkakunnalle, uusi hieno suhde. Edellisestä suhteesta on kaksi lasta joita en nytten tämän muuttamisen jälkeen näekkään joka 2.viikko vaan joka toinen viikonloppu.. Iso muutos sekin minulle ja lapsille.

        Unesta:
        Unessa meinasi tapahtua seksiä. Eli tuossa kohtaa tulivat unen kolme muuta henkilöä(tyttöystävä, hänen veli ja random)ja homma keskeytyi. Aktia ei tapahtunut ja kyllä olin itse siinä osallisena. En katsonut sivusta.
        Muistelen että itselläni oli semmonen epäileväinen tunne etten halua tätä. Siis seksiä. Silti se oli tapahtumaisillaan?!

        Ja kyllä, rakastan omaa kumppaniani paljon ja olen onnellinen. Ehkä se menneisyys vainoaa, en tiedä.

        Lopuksi. Kiitos Noksu2:lle hienosta vastauksesta. Taisin ymmärtää uneni ja asioiden merkityksen. :)

        -Pekka


    • Anonyymi

      Näin unta että kuljemma käsi kädessä lammelle, istuudumme kumppanini kanssa sylikkäin lammen rannalla ja katselemme kun joutsen pari lipuu lammella ja sukivat toisiaan. Pesää rakentaen. On kaunis, kuilas ja lämmin kesäyö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe