Pojalla kanamuna-allergia ja neuvolassa sitten pyysin, että saisiko kananmunattomana. Täti sanoi, että niitä ei anneta kun teho on niin pieni verrattuna ihan tavalliseen. Influenssarokotettakaan ei anneta.
Tavallisen saisi neuvolassa silloin kun neuvolalääkäri on paikalla, että saa sitten tarvittaessa apua. Mieluiten kuitenkin ihan sairaalassa annettaisi, että on sitten kortisonit lähellä(poika turpoaa jos saa kananmunaa).
Siis onko joku saanut kananmunatomana? Tehosiko(siis oliko hyvä)?
Pitäisikö minun oikeasti altistaa poikani ja antaa lääkäreiden "leikkiä" poikani hengellä?
MPR kananmunattomana
6
860
Vastaukset
- J.a.n.e
munatonta rokotetta enää varmaankaan valmisteta (näin ainakin mulle sanottiin), just sen takia, että on todettu tehottomaksi. Ihan sama sitten olla ilman koko rokotetta, mun mielestä.
Eihän kukaan voi sulle kertoa, miten on tehonnut, kun noita mpr:n sisältämiä tauteja ei oikeastaan esiinny suomessa.
Ainakaan meillä ei anneta rokotetta sairaalassa, vaan ensin käydään kananmuna-altistuksessa sairaalassa, neuvolan lääkärin lähetteellä ja sitten se pistetään neuvolassa, lääkärin valvonnassa (jos ei limakalvo ym. reaktiota altistuksessa).
Altistus tapahtuu hyvin varovaisin askelin, ensin sivellään munaa iholle, sitte huulelle ja viimeiseksi suuhun. Kaikki tapahtuu ammattilaisten läsnäollessa (en itse ainakaan pelännyt siellä lapseni hengen puolesta).
Meille tuli huulelle laitettaessa limakalvoturvotukset, joten altistus päättyi siihen ja mpr jätettiin rokottamatta kokonaan. - äitipöllö
Nykyisessä MPR-rokotteessa ei ole kananmunaa vaan kanan alkioita. Eli kaikki kananmuna-allergikot eivät sille reagoi. Mutta varsinkin jos lapsi on allerginen myös kanan lihalle, kannattaa olla varovainen.
Meidän poika on lievästi allerginen kananmunalle, ja ei ollenkaan allerginen kanan lihalle. Hänelle MPR pistettiin sairaalassa. Ensin tehtiin prick allergiatesti rokoteaineella, ja kun siitä tuli negatiivinen tulos, uskallettiin rokotus pistää. Jotain normaaleja rokotusoireita tuli lievänä, mutta mitään muuta siitä ei tullut. Pari viikkoa pidettiin rokotuksen jälkeen taukoa, että mitään uusia ruokia ei kokeiltu.
Influenssarokotetta ei edes harkittu, koska siinä tietääkseni on ihan ehtaa kananmunaa.
Suosittelen tiellekin tuota, että ensin tehdään se allergiatesti rokotteella ja sen perusteella annatte lääkärin päättää pistetäänkö se vai ei. - ...
Meillä iho-oireinen kananmuna allergia ja meille mpr laitettiin neuvolassa koska allergologin mielestä ei estettä ollut. Siitä tuli hetkelleinen ihoreaktio, mutta selvittiin normalilla allergialääkkeellä.
- lisää
Miksi ette lykkää MPR-rokotteen antamista? Kananmuna-allergia helpottuu iän myötä. Jos rokotatte vasta vuoden tai kahden päästä, voi tilanne olla jo hivenen helpottunut. Eivät kaikki anna rokotteita rokotusohjelman mukaisesti. Se on hyvin viitteellinen. Esim. ulkomailla paljon asuvat rokotuttavat lapsensa silloin kun Suomessa käyvät.
- ----
lisää kirjoitti:
Miksi ette lykkää MPR-rokotteen antamista? Kananmuna-allergia helpottuu iän myötä. Jos rokotatte vasta vuoden tai kahden päästä, voi tilanne olla jo hivenen helpottunut. Eivät kaikki anna rokotteita rokotusohjelman mukaisesti. Se on hyvin viitteellinen. Esim. ulkomailla paljon asuvat rokotuttavat lapsensa silloin kun Suomessa käyvät.
"Kananmuna-allergia helpottuu iän myötä."
Ei välttämättä, mutta kananmuna-allergia, kuten muutkin allergiat, YLEENSÄ helpottuu iän myötä.
- mpr.ää
..eli pistettiin vasta 2v. Normaali mpr reaktio tulii, eli viikon päästä ihttumaa ja kuume muuta ei. Kyllä se mun mielestä kannattaa pistää,tuhkarokko yleistyy suomessa kun maahanmuuttajia ja nämä rokotus vastaiset lisääntyvät. Meidän tyttö on tosi allerginen munalle, mutta mpr rokote ei sinälläsnsä sisällä kananmunaa, sen kasvatusalustassa on käytetty kananmunan jotain valkuaisosaa joten itse rokotteessa kaknmunana määrä on todella vähäinen mikäli ollenkaaan...dont worry.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768